آئودی دو سال پیش نسل جدید سدان پرچمدار A8 خود را رونمایی کرد و حالا بالاترین عضو خانوادهٔ این ماشین یعنی نسخهٔ اسپرت S8 را هم معرفی کرده است که خودروی بسیار امیدوارکنندهای به نظر میرسد. اولین چیزی که علاقهمندان میخواهند در مورد S8 جدید بدانند این است که در سینهٔ آن چه قلبی در حال تپیدن است. آئودی برای این سدان اسپرت یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را در نظر گرفته که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این موتور نهتنها قدرتمند است بلکه وعده داده شده که کارآمد هم خواهد بود زیرا به تکنولوژی هیبریدی خفیف با سیستم ۴۸ ولت و همینطور سیستم توقف-حرکت مجهز شده است. تمامی تیپهای S8 بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو با دیفرانسیل اسپرت هم برخوردار هستند. علاوه بر این، در این سدان اسپرت بهصورت استاندارد سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز بهمنظور بهبود مانور پذیری در سرعتهای پایین و پایداری بهتر در سرعتهای بالا ارائه شده است.
برای متوقف کردن این سدان چموش آلمانی، خریداران میتوانند ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای ۱۶.۵ اینچی در جلو و ۱۴.۶ اینچی در عقب را برای آن سفارش دهند. ازآنجاییکه S8 سریعترین عضو خانوادهٔ A8 است، آئودی برای آن سیستم تعلیق فعال خود را هم بهصورت استاندارد در نظر گرفته است. این سیستم در پیچهای تند، بادی رول (حرکت گهوارهای بدنه) خودرو را تا تنها ۲.۵ درجه محدود میکند و در حالت رانندگی راحت اجازهٔ بادی رول تا ۵ درجه را میدهد.
تکنولوژی تعلیق آئودی همچنین میتواند هر چرخ را بهصورت مجزا بالا یا پایین کند تا صافترین سواری ممکن ارائه گردد. از دوربینهای جلو و عقب خودرو نیز برای تشخیص چالههای مسیر استفاده میشود و تعلیق پیش از رسیدن به آن تنظیم میگردد. S8 جدید در بیرون اما با تغییراتی جزئی از A8 متمایز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به رینگهای پنج پرهٔ جذاب، سپر جلوی اسپرت با ورودیهای هوای بازطراحی شده، نشانهای S و چهار سر اگزوز در عقب اشاره کرد.
در داخل S8 نیز شاهد ارتقاءهای کمرنگی هستیم اما بااینحال در اینجا تریم کربنی خطدار منحصربهفردی کار شده که نمای سهبعدی دارد. علاوه بر این، تریم آلومینیومی مات به همراه صندلیهایی با دوخت الماس شکل و نشان S، فضایی اسپرت به کابین S8 بخشیده و آنرا از A8 متمایز کردهاند؛ اما مانند دیگر ساختههای آئودی، در اینجا هم یک صفحهنمایش لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، یک صفحهنمایش لمسی برای کنترل سیستم تهویه و یک نمایشگر بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی ارائه شده است.
به گفتهٔ آئودی، نسخهٔ فول آپشن S8 به پنج رادار، شش دوربین، دوازده سنسور اولتراسونیک و یک اسکنر لیزری مجهز خواهد بود. آئودی فعلاً اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضهٔ این سوپرسدان جدید به بازار ایالاتمتحده منتشر نکرده است.
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸آهان الان دیگه طراحیس جذاب شد.چون در مدل A8 ظاهر بیرونیش به جذابیت ب ام و سری7 و مرسدس Sکلاس نبود. اما الان دوست داشتنی شده.درمدل A8 بجای سراگزوز ها فقط خط های کرومی کشیده شده بود که به هیچ وجه حتی برای مدلA4 هم قابل قبول نبودچه برسه به مدل A8. اما الان خوب شده بخاطر داشتن سراگزوزهای واقعی.وهمینطور طراحی سپر جلوهم خوب شده.
البیته ضعف سراگزوزهای فیک در مدل هایی از مرسدس بنز هم وجود داره اما دربنز حداقل فقط یه خط کرومی نیست. اما مرسدس بنز هم درمدل AMG GT4 63 لوله اگزوز نه تنها با سراگزوز یک تکه نیست بلکه حتی لوله اگزوز داخل سراگزوزها نیست.وفقط لوله اگزوز پشت اونها قرار گرفته که فقط در فیلم های تست میشه متوجه این موضوع شد.که البته مدل AMG GTR هم همین حالته.
اما بدترین حالت رو آئودی داره که حتی سراگزوز دکوری هم نمیذاره وفقط خط کرومی میکشه.
arash66
۱ مرداد ۱۳۹۸شَما اول A8 رو از نزدیک ببین بعد بیا اینطوری قاطع نظر بده!
NAVID۰۰۹۸
۱۲ تیر ۱۳۹۸همیشه فاصله رقابت بین بنز S و bmw سری ۷ را این خودرو پُر کرده و میکند .
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸واقعا جذاب شده اما بدون تعصب از روزی که آلپیناB7 جدیدمعرفی شده سخت عاشق طراحی بیرونیش شدم وازدید من جذاب ترین خودروی این کلاسه وطراحی بیرونیش خاص تر وجذاب تر از M760 و S63 و S8 هستش .آلپینا B7 جدید خیلی باشکوهه بیشترهم مدل سبز رنگش که خاص تر وجذاب تره.
در اولین تصاویری که از M760 جدید دیدم زیاد جذاب نبود وبه نظر من S63 طراحی جذاب تری از M760 جدید داره.و الانم آئودی S8 واقعا جذاب شده.اما قدرتش انگار کمتر از آلپینا B7 و S63 و M760 هستش. این 3خودرو شتاب تقریبی 3/5 ثانیه دارن اما شتاب آئودی S8 رومن نتونستم پیداکنم!!!!
Amir Machine
۱۲ تیر ۱۳۹۸M760 که کلا رقیب S8 و S63 محسوب نمیشه چون بیشتر حالت لوکس داره تا اسپرت و باید با مرسدس S600 و آئودی A8 W12 مقایسه بشه
رقیب S8 همون آلپینا B7 هست با 608 اسب قدرت، S63 هم 612 اسبه و S8 فعلاً با 570 اسب از اون دوتا ضعیفتره اما S8 یه نسخه پلاس هم داره که بعداً معرفی میشه و قطعاً قویتر خواهد بود چون نسل قبلی S8 پلاس 605 اسب قدرت داشت
شتاب S8 هم هنوز اعلام نشده تا ببینیم با قدرت کمتر چه عملکردی نسبت به B7 و S63 داره
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸M760 بااینکه یکM واقعی نیست اما 600اسب بخار قدرت داره وباداشتن پیشرانه 12 سیلندر اما در شتاب گیری ازS63 وS8 سریع تر بود که میتونی مسابقه درگ CARWOW رو بینشون ببینی.در عملکرد وچسبندگی هم که جای بحث نداشت وحتی جرمی کلارسون زمان تستش از عملکردش توپیچ ها شگفت زده شده بود اونم بااون جسه و وزنش.درجاده هم سرعت بالای 320 کیلومتر رو داشت که فیلم تست اینم در یوتیوب میشه پیدا کرد.
Amir Machine
۱۲ تیر ۱۳۹۸من کاری با عملکرد M760 ندارم، بطورکلی میگم چون دوازده سیلندره باید با رقبای دوازده سیلندر مقایسه بشه
از طرف دیگه، همونطور که گفتم M760 بیشتر لوکسه تا اسپرت و از اون مهمتر اینکه این مدل فقط بصورت کشیده ارائه میشه و در نسخههای معمولی سری 7 مدل M760 وجود نداره، این نشون میده خود بامو هم M760 رو بعنوان یه نسخۀ لوکس و لیموزین مانند در نظر گرفته درحالیکه S63 و S8 صددرصد اسپرت هستن
به همین دلیل نمیشه M760 رو یه رقیب تمام عیار برای S63 و S8 دونست و آلپینا B7 نزدیکترین و بهترین رقیب برای اونا هست
ضمناً، M760 قدرتش 585 اسبه و قدرت آئودی A8 W12 هم دقیقاً همینقدره
مانی
۱۳ تیر ۱۳۹۸اونا یی که به نظر پایینیت دیسلایک دادن
یعنی با حقیقت مشکل داران؟ ؟ ؟
یا به اینکه 2*2 میشه 4تا اعتراض دارن؟
خیلی عجیبه
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/HndOz
رقابت مرسدس Sکلاس و آئودی A8 و ب ام وسری7 فیس لیفت از مجله WHAT CAR
Khosrow
۱۲ تیر ۱۳۹۸چیزخوبیه / چیز نرمیه ..
Mehdi TuRbO
۱۲ تیر ۱۳۹۸نرمیشو از تو عکس حس کردی ؟؟؟
Ferrari
۱۲ تیر ۱۳۹۸فوقالعادست.بهترین سدان لوکس اسپرت
MAHDI
۱۲ تیر ۱۳۹۸دوستان براتون جدیدترین رقابت مرسدس Sکلاس و آئودی A8 و ب ام وسری7 فیس لیفت رو فرستادم که WHAT CAR انجام داده وبصورت فیلم هستش که شاید کمی طول بکشه تایید بشه اما ازدستش ندیدچون خیلی کامل وجذابه.
نتیجه رقابت هم پیروزی آئودی A8 هستش ونقاط قوت وضعف رو هرسه دارن.که مثلا برای مرسدسSکلاس نقاط قوت: داشتن راحت ترین صندلی ها.باشکوه ترین طراحی داخلی.ونقاط ضعفش: کیفیت کابینی که سطح پایین تر از2 خودروی دیگه هستش.
نقاط قوت سری7:باکیفیت ترین وقدرتمندترین کابین بین این 3خودرو.بهترین سیستم اطلاعات سرگرمی و داشتن بهترین پرفومنس ونقاط ضعف: خشک ترین سواری بین این 3خودرو وماساژور های صندلی که به خوبی دوخودروی دیگه نیست.
نقاط قوت آئودی A8: باشکوه ترین وراحت ترین سواری وعملکرد بین این 3خودرو ونقاط ضعف: سیستم اطلاعات سرگرمی که بدون داشتن کلیدهای فیزیکی در جاده عذاب آور هستش.
(((درپایان آئودی A8 رو بعنوان پیروز رقابت معرفی کردن اما گفتن درسته که کابین مدرنی داره اما در زمان رانندگی نداشتن کلیدهای فیزیکی اذیت کننده است))) ترجمه این رقابت رو بهمراه فیلم سایت خودروبانک چندروز پیش گذاشت اگه خواستید مطالعه کنید.
L-H-P-TT
۱۲ تیر ۱۳۹۸خیلی هن عالی ، طراحی جذاب ، قدرت کافی در حد اسمش ……
ولی فکرشو بکن RS8 هم بزنن ، ۷۰۰ اسب و ۱۰۰۰ نیوتون …..
پشمام ???????????
محمد ب
۱۲ تیر ۱۳۹۸قدرتش در برابر رقبا کمه
net
۱۳ تیر ۱۳۹۸A8 مدل ۲۰۱۹ زیباترین و بهترین سدان لوکس سایز بزرگ جهان هست و ایودی نباید s8 معرفی میکرد و a8 خیلی زیباتر از s8 هست.جلوپنجره a8 قشنگتره و طراحی داخلیa8 قشنگتر ه و رینگ s8 بد هست و چهارتا اگزوز برای سدان زیاده و دوتا کافی بود
ایودی کار اشتباهی کرد که s8 معرفی کرد و باعث گیج شدن مشتری میشه و همان a8 کافی بود
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸در برابر رقیب هاش بی ام و سری ۷ و S63 قطعا کم میاره
ولی نسبت به A8 بهتر شده
هم دیدمش خواستم برونمش
حسین
۱۵ تیر ۱۳۹۸“علاوه بر این، تریم آلومینیومی مات به همراه صندلیهایی با دوخت الماس شکل و…”
* “… دوخت لوزی شکل و …”