R8 اولین بار در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد و هدف آن گسترش سبد محصولات کمپانی و ورود به کلاس سوپر اسپرتها بود. پس از چند سال نسخه ۱۰ سیلندر آن نیز به تولید رسید و نگاهها را بیشتر متوجه این کوپه دو درِ موتوروسط کرد. حال نسل دوم آن معرفی شده و بهزودی رونمایی خواهد شد؛ انتظار میرود فروش آن از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.
نسل جدید در کل همان اسلوب نسل قبلی را حفظ کرده و در ظاهر به پدر خود تکیه دارد اما پیریزی آن کاملاً با تغییر روبرو بوده و علیرغم شباهتها تمامی عناصر ظاهری آن از نو تعریف و طراحی شدهاند؛ برای مثال طرح کلی دماغه، قسمت تیره رنگ انتهای درها، فرم چراغها و بدنه تمام آلومینیومی را میتوان نام برد. به گفته “اولریش هاکنبِرگ” مدیر توسعه فنی کمپانی تمامی اجزای این نسل یا نسبت به نسل پیشین بهبود یافتهاند یا دوباره طراحی شدهاند. ساختار جدید بدنه باعث افزایش ۴۰ درصدی استحکام آن شده است. نکته جالب توجه این است که از منابع موثق نزدیک به کمپانی نقل شده طراحی آن کاملاً تحت نظر مدیر طراحی پیشین آئودی “وولفگانگ اِگِر” صورت گرفته است. مهندسین آئودی با استفاده از تجارب و اطلاعاتی که از مسابقات LMS و LMP دارند محصولی ساختهاند که بیش از تمامی محصولاتشان روح مسابقهای داشته و از هر نظر بسیار شبیه به یک خودروی پیست است؛ با این تفاوت که در خیابان هم میتوانید با آن سروصدا کنید. اگرچه غالباً از آلومینیوم ساخته شده اما استفاده از CFRP (پلیمر تقویت شده با الیاف کربن) در نسخه Plus باعث رسیدن وزن آن به ۱۴۵۴ کیلوگرم (۶۶ کیلوگرم کاهش) شده است. نسل جدید با طول ۴۴۴۲ میلیمتر، عرض ۱۹۴۴ میلیمتر و ارتفاع ۱۲۴۱ میلیمتر نسبت به نسل پیشین ۳۹ میلیمتر عریضتر و ۹ میلیمتر پایینتر است اما از نظر طول تغییری نکرده. همراه با ارائه نسخه کوپه، برنامهریزی برای نسخه روباز هم در دستور کار است که شاید در ماه نوامبر در نمایشگاه لسآنجلس از آن رونمایی شود. یک نسخه الکتریکی e-Tron (بر پایه این نسل) هم قرار است با تعداد محدود و در بازارهای محدود به فروش برسد که از تکنولوژی توسعهیافتهتر و باتریهای پربازدهتری سود میبرد. چراغهای جلو دارای تکنولوژی پیشرفته لیزر هستند و از سامانه Dynamic Turn Signals بهره میبرند.سیستم تعلیق از نوع جناغی دوبل در جلو و عقب است که با فنرهای فولادی و تعدیلکنندهها ترکیب میشود یا با سامانه سفارشی Magnaride که قابلیت کنترل پیوسته و متغیر تعدیلکنندهها را دارد. در بخش فنی اولین نکته کنار گذاشته شدن موتور ۸ سیلندر به دلیل قوانین مالیاتی بسیار سختگیرانه در بازارهای هدف ازجمله چین میباشد؛ البته هاکنبرگ اظهار داشته که آئودی در حال کار روی این موضوع است و پیشنهادهایی هم برای آن در دست بررسی است ازجمله ارائه یک نمونه ارزانتر و ضعیفتر در آینده. برای این نسل تنها نمونه ۱۰ سیلندر قابل سفارش است که نسبت به قبل بهنوعی یک سیر تکاملی را طی کرده و به ویژگیهایی ازجمله سامانه Start-Stop جدید و ارزیابی هوشمند تعداد سیلندرهای مورد نیاز مجهز میباشد که سهم بزرگی در کاهش مصرف سوخت دارند. موارد ذکر شده به همراه دیگر عوامل باعث شدهاند مصرف سوخت و آلایندگی این نسل به میزان ۱۰ درصد بهبود یابد. جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه S-ترونیک میتواند با استفاده از کلاچ پیشرفته چندصفحهای قدرت پیشرانه را بهطور کامل به محور جلو یا عقب منتقل کند یا اینکه با استفاده از سامانه Quattro کاملاً جدید، بهبود یافته و سریعتر هر چهار چرخ را به حرکت درآورد. نسل دوم R8 احتمالاً در خط تولید جدید آئودی ساخته میشود که در نزدیکی تأسیسات آن در Neckarsulm کشور آلمان قرار دارد.
مشخصات نسل دوم آئودی R8
R8 V10 Standard
پیشرانه: ۱۰ سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه
حداکثر قدرت: ۵۲۳ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۵۳۹.۶ نیوتون در متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۵ ثانیه
بیشینه سرعت: ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۹.۸ لیتر در یکصد کیلومتر
آلایندگی: ۲۷۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر
پیشرانه: ۱۰ سیلندر V شکل با زاویه ۹۰ درجه
حداکثر قدرت: ۶۰۱ اسب بخار در ۸۱۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۵۵۹ نیوتون در متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۲ ثانیه
بیشینه سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۱۰.۳ لیتر در یکصد کیلومتر
آلایندگی: ۲۸۹ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر R8 e-Tron
حداکثر قدرت: ۴۵۶ اسب بخار
حداکثر گشتاور: ۹۲۰ نیوتون در متر
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر: ۳.۹ ثانیه
برد مسافت: ۴۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ
AliZeus
۹ اسفند ۱۳۹۳عاشق فرم دنده های آئودی هستم..تریپ هواپیماس…
Mostafa&S
۹ اسفند ۱۳۹۳درود
آئودی پرچم آلمانو بدجوری برده بالا ماشیناش خیلی خاصند…
NA-NikandreosApotheon-NA
۹ اسفند ۱۳۹۳زشت تر شده مخصوصا دریچه های هواش
MEHDI
۲۶ آذر ۱۳۹۵هر موقع خواستی یه همچین ماشینی بخری اینجوری درموردش نظر بده یه دنیا تاییدش کردن شما یه نفر قبولش نداری!
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۹ اسفند ۱۳۹۳دوستان یه خبر عالی!
باید مثل 22 بهمن 8 اسفندو جشن بگیریم
البته ما عشق ماشینا
روزنامه جام جم شنبه 9 اسفند هم مطالعه کنید بد نیست…
انحصار واردات خودرو ازاد شد
شورای رقابت:از این پس از 8 اسفند 1393،هر ایرانی میتواند با پرداخت هزینه ی گمرک و تعرفه ماشین را از خارج وارد ایران کند.(البته هر سال فقط یک ماشین)
من که میگم100% ماشین میاد پایین.
حداقل30 میلیون در ماشین های خارجی بالای150ت
و حداقل 8میلیون در ماشین های بین50 تا150ت
و حداقل3 میلیون در ماشین های پایین 50 ت
Pooya
۹ اسفند ۱۳۹۳ظاهر جدید R8 یک جوری هست. اگه دقت کنید، می بینید که ترکیب خشن، جدی، فانتزی بودن هست. که جالب و عجیب است. ( حداقل برای من اینطوری هست. )
Carbonado Aventador
۹ اسفند ۱۳۹۳با اینکه کمپانی لامبورگینی ، تابع آئودی هست ولی بازم می بینیم که خط مشی این دو خیلی از هم فاصله داره!
هدف گذاری و سیاست های این دو با هم فرق داره!
و جالبه که آئودی برای اینکه ابهت هوراکان از دست نره ماشین r8 رو مقداری ضعیفتر معرفی میکنه!
برای مثال بالا دیدیم که نسخه معمولی v10 قدرتش 530 اسب بخار بود و پلاس 601 درحالی که هوراکان نسخه معمولی 602 اسب بخار و در سوپر لجرا که هنوز معرفی نشده فراتر نیز خواهد بود!
حتی تکنولوژی های استفاده شده نیز با هم مقداری فرق داره!
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳مدیریت یعنی این نه اینکه بگی من با هیچ چیز قابل قیاس نیستم!!!!
Pooya
۹ اسفند ۱۳۹۳لامبورگینی اوراکان = لایک
آئودی R8 V10 Plus = دیس.
ali mtr
۹ اسفند ۱۳۹۳نمیدونم چرا قدیمیه برام زیبا تره نمیگم جدیده زشته اما قدیمیه برام خوشگل تره ولی باید صبر کرد تا بیاد
Zora
۹ اسفند ۱۳۹۳فوق العاده س …
زیباتر و جذاب تر از همیشه
رقیب جدی SL63 AMG و 911 Carrera S
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳به این میگن ماشین هم خشنه هم جذابه هم قویه هم اسپورته هم با کلاسه هم منطقیه تازه فرمونشم استاندارده!!!!!قابل توجه بعضی ها سرعت صفر تا صد V10 Plus زمان 3.2 خیلی خوبه حداکثرم 330 میره به نظرم فوق العادست با این موتور قیمتشم اگر مینوشتید عالی میشد
محمد
۹ اسفند ۱۳۹۳به نظرم آئودی آر8 رو یه مقداری از لامبو پایین تر نگه میداره
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۹ اسفند ۱۳۹۳قشنگتر شده مخصوصا عقبش
این باید رقیب 458 .اسپشیال و هوراکان باشه
ولی در کل قیافش یکم تکراری شده.
افشین
۹ اسفند ۱۳۹۳در واقع این رقیب مستقیم فراری 488 هست.
Carbonado Aventador
۹ اسفند ۱۳۹۳488 تو تایر r8 نیست…
488 از هوراکان و r8 خیلی جلوتره!!!!
60 اسب بخار عدد کمی نیست!
صادق
۹ اسفند ۱۳۹۳درود
آقا افشین، در حال حاظر هیچ فراری تولیدی رقیب مستقیمی برای r8 نیست
از لحاظ اعداد و ارقام به کالیفرنیا t میخوره ولی بازم رقیب مستقیم نیستن، چون کلا کلاساشون فرق داره
تا اونجایی هم که روی کاغذ قابل فهم هستش. رقیب ۴۸۸ هم نمیتونه باشه
ارادت
ويكي
۹ اسفند ۱۳۹۳با این حجم موتور و قدرت مصرف سوخت فقط 9.8 واقعااا R8 همیشه قدرت صنعت خودرو سازی آلمان رو به رخ میکشه…!!!
احسان(احسان سابق)
۹ اسفند ۱۳۹۳از کنار که بهش نگاه کنی تفاوت زیادی نداره اما تیز شدن جلو و عقب ظاهر خشنتر و اسپرتتر و بدنبال اون جذابتری به ماشین داده.R8 در کل ازهوراکان پایینتره اما حس خیلی خوبی داره.با اینکه سوپر اسپرته اما انگار میشه باهاش رفت بازار و خرید کرد.ماشینیه که در کنار اسپرت بودن حس لوکس بودن رو داره.اگر دو در دیگه داشت تبدیل میشد به یدونه ابر ماشین خانوادگی.کلا المانی ها رو هر کاری کنی لوکس بودن و باکلاس بودن رو نمی تونی ازشون بگیری
walid
۹ اسفند ۱۳۹۳پژو صدی بالای 10 میسوزونه اونوقت این با این حجم و قدرت 9.8؟ واقعا شاهکار کرده آیودی
saleh.cars.motorcycles
۹ اسفند ۱۳۹۳تو نمای پشت وبغل زیباست اما تو نمای جلو یجوری بنظر میاد.البته شاید بخاطر اینه که هنوز پیش زمینه ی قوی ی از طراحی همیشگیش داشتیم.نمای داخلش هم که دیگه حرف نداره
0تا96 در مدلR8 V10 Plus هم که دیگه عالیست
آئودی از سال 1964 یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن محسوب میشه.ودرسال 1998 گروه فولکس واگن شرکت لامبورگینی را به قیمت 110میلیون دلارخریداری نمود وآن را زیرمجموعه ای از آئودی قرارداد
یکی از باسابقه ترین افراد در پدال بنام Carbonado Aventador گفتن :(با اینکه کمپانی لامبورگینی ، تابع آئودی هست ولی بازم می بینیم که خط مشی این دو خیلی از هم فاصله داره)
که من فکرمیکنم باید هم همینطور باشه.چون اگه اینطور نباشه وقرارباشه خیلی از نظر قوای نیروی محرکه و اجزای انتقال قدرت مثل هم باشن وحتی بخوان تاحدی ازنظرظاهربهم نزدیک بشن= دیگه نه لامبورگینی لامبورگینیست و نه آئودی آئودی
باتشکرازامین قوام صفری
Carbonado Aventador
۹ اسفند ۱۳۹۳متشکرم از شما!
یکی از مواردی که منو خیلی عصبانی میکنه و نمیتونم جلوش سکوت کنم اینه که بعضی ها میگن لامبورگینی آلمانی شده!
این حرف کاملا اشتباهه!
دنیای امروز دنیای تبادل اطلاعات و تبادل تکنولوژی هست!
اشتراک پلت فرم و دیگر اجزا امروزه یه چیز عادی هست،همونجوری که خیلی از کمپانی های گردن کلفت اشتراک پلت فرم دارن!
حتی خیلی ها تبادل تکنولوژی دارن!
نمونش همکاری مرسدس با مکلارن و تولید slr یا همکاری تویوتا با Bmw اگه اشتباه نکنم!
ببینید الان دیگه مثل قبل نیست که همه چی در خود کارخونه تولید بشه!
همین لامبورگینی رو براتون مثال میزنم!
قطعات آلومینیومیش از آمریکا خریداری میشه!
رینگش تو آمریکا تولید میشه!
دیسک های ترمزش تو یه کشور دیگه تولید میشه!
لاستیک های میشلین یا پیرلی هرکدوم کارخونه جدا دارن!
قطعات گیریبکسش تو المان تولید میشه!
خب شاید این سوال پیش بیاد که چرا از آلمان یا آمریکا…
جوابم اینه:
به علت اینکه این دو کشور در زمینه صنایع بسیار پیشرفته هستن و قطعات با کیفیتی تولید میکنن!
حتی خیلی کمپانی های دیگه از کشور آلمان و آمریکا قطعات میخرن!
هیچ وقت یادم نمیره اون فیلمی که یکی از مسئولین فراری داشت در مورد 599GTB توضیح میداد:
در موتور این ماشین از با کیفیت ترین قطعات آلمانی استفاده شده!
خب این یعنی حتی فراری هم خیلی از قطعاتش رو میخره نه اینکه تولید کنه!
جمع بندی:
دنیای امروز دنیای اشتراک و تبادل تکنولوژی هست…
saleh.cars.motorcycles
۹ اسفند ۱۳۹۳کاملا با صحبتاتون موافقم Carbonado Aventador
منم منظورم این نبود که لامبورگینی آلمانی شده.بنده باتمام وجود نه تنهاخودرورهای ایتالیایی بلکه از موتورسیکلت هایی همچون AGUSTAوAPRILIAو DUCATI(که زیرمجموعه ی آئودیست که خودaudi زیرمجموعه ی فولکس واگن)وPIAGGIOوVESPAوپوشاک و … ایتالیایی را بسیار دوست دارم.حتی اگه مثل لامبورگینی که به فولکس واگن فروخته شده بخواد به چین فروخته بشه.بازم لامبورگینی را ایتالیایی میدونم.
منظور منهم دقیقا همین بود که هرچند به فولکس واگن فروخته شده اما باز هم یک خودرو باظاهر و باتنی ایتالیاییست.وبه گفته شما دنیای تبادل تکنولوژیست.اما دراین دنیا تبادل شاید قطعات اولیه وحتی اصلی را بخوان از شرکت هایی از کشورهایی دیگه ی تهیه کنن(که شاید رقیب خودشون هم باشن).بازم دلیلی نمیشه که بخوان تاحد زیادی خودشونو شبیه دیگران بکنن.پس همیشه تمام تلاششونو میکنن تا متفاوت باشن.پس لامبو با اینکه به آئودی فروخته شده همچنان خواص ایتالیایی گذشته ی خودشو داره هرچندمالک لامبو آئودی آلمانی باشه.اما آئودی هیچوقت نمیخواد که لامبو را به محصولات خودش نزدیک کنه.چون اینطور دیگه محصولات متفاوت با برندهای مختلف نیاز نداره.بلکه همشونو بایک برند عرضه میکنه.وشاید دلیل خاص بودن لامبو همچنان همان ذات ایتالیایی بودنش باشه وطراحی خاص خودش که شبیه هیچ خودروی دیگه ی نیست
ممنون از توجهتون به نظرات(منجمله نظر بنده ی حقیر)هرچنداحتمالا بخاطر نوع نوشتار وبیان نظرم بوده که نتونستم کامل منظورمو برسونم که فکرمیکنم حالا تونستم اینکارو بکنم
عشقست ایتالیا×اینم بخاطرشما×
saleh.cars.motorcycles
۹ اسفند ۱۳۹۳اصلاحیه:
بنده در پاسخ به Carbonado Aventador مطالبی بیان کردم که در قسمتی گفتم(پس لامبو با اینکه به آئودی فروخته شده…) که منظورم این بوده که زیر مجموعهی آئودیست.چرا که خودآئودی از سال 1964 یکی از زیرمجموعه های فولکس واگن به شمارمیاد و از سال 1998 که فولکس واگن لامبورگینی را خریداری کرد.این کمپانی را زیرمجموعه شرکت آئودی قرارداد
عجله همیشه کاردستاآدم میده.اینم یک نمونش
شما ازایراد وکم دقتی بنده درس بگیرین وعجله نکـــــــــنیــــــــن
Carbonado Aventador
۱۰ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز واقعا از شما ممنونم!
من کامل حرفتون رو گرفتم و اونایی که گفتم خطاب به بقیه و به صورت کلی بود!
کامنت های شما رو کاملا قبول دارم!
خوشحالم که تو پدال هنوز افراد با اطلاعاتی مثل شما پیدا میشه!
و من الله توفیق
رامتین
۹ اسفند ۱۳۹۳چندان جالب نیست! یعنی آدم وقتی پولشو داشته باشه با همین پول و یکم بیشتر، میتونه یه فراری بخره… بنظرم انسانهای باهوش، انتخابهای بهتری هم دارند…
ali2240
۹ اسفند ۱۳۹۳ماشین خوب و خوش استایلیه اما من که این همه منتظرش بودم تویع یه طراحی پیشرفته تری رو داشتم.
Charger
۹ اسفند ۱۳۹۳وقتی کمپانی های ایران می خوان یک ماشینو بلزسازی کنند می یان فقط دو تا ایربگ اضافه می کنند و ۵ میلیون قیمتشو اضافه می کنند. ولی کمپانی های سایر کشور را می یان ۵۰ در صد ماشینو از اول می سازند و امکانات بیشتری روش می زارند و اختلاف کمی در قیمت ماشین قبلی می زارند.
mrr
۹ دی ۱۳۹۴ایربگ چیه بابا! دکمه کولرو از اون طرف میارن اینطرف میگن 132 ، 131 lx elx
کاش با هربار تغییر 2 تا ایربگ میومد روش
mahdi
۹ اسفند ۱۳۹۳درود
نمای جلو مخصوصا جلو پنجره و چراغها و ….. یه خورده ریزتر شده
توی اون عکس که رنگ آبی رو نشون داده (عکس شماره 7 از بالا به پایین) یه مقدار شبیه بوگاتی شده از نمای کنج جلو سمت راننده یا شایدهم دارم اشتباه میکنم
r 8 همیشه توی این کلاس خودرو مورد علاقه ام بوده چون درکش میکنم
شاید از رقیبانش در ایتالیا و آلمان یه پله پایینتر باشه اما r8 v10 رو بسیار میپسندم و توی گیر و دار چند دهم ثانیه و …… نیستم
سوای رده بندی کلاس ، طراحی بیرونی r8 رو از بنز AMG GT بیشتر میپسندم
نمای عقبی این مدل فوق العادست در عین سادگی زیباست
نمیخوام بگم R8 توی این کلاس بی نظیره اما خیلی میپسندم
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
امیر محمد
۹ اسفند ۱۳۹۳Big like
mahdi
۹ اسفند ۱۳۹۳درود
ارادت دارم
qiasi206
۹ اسفند ۱۳۹۳مصرف سوختشو ببین
شایان
۹ اسفند ۱۳۹۳تکنولوژی برتر به این میگن دیگه میخوان کاری کنن ماشین بنزینی به کمترین شکل بسوزونه تا نیازشون به سوخت فسیلیو به حداقل کاهش بدن این حداقل اندازه خاصی نداره این یعنی برتری در اندیشه
سعید
۹ اسفند ۱۳۹۳طراحی نسل اولش خیلی عالی و زیبا بود،خیلی خوب کاری کردن که زیاد تغییرش ندادن،شیک تر و ظریف تر از قبل شده
قیمت نسل فعلیش تو مدل V10 plus quattro حدودا 200 هزار دلاره
علی
۹ اسفند ۱۳۹۳خدایا شکرت بعد سه سال انتظار کشیدن بالاخره داره میاد هوراااااااااا…..
ارمان
۱۰ اسفند ۱۳۹۳فقط اسپورت نیست خیلی با کلاس هم هست
خیلی دوست داشتنیه
hero
۱۰ اسفند ۱۳۹۳خوبه ولی عالی نیست!
گزینه های بهتری تو بازار هست!
Muhammad
۱۰ اسفند ۱۳۹۳درسته که از نظر قدرت و شتاب به پای هوراکان و 488 نمی رسه ولی به جهت قیمت،مصرف سوخت و برد حرکتی خیلی جلوتر از هر دوشونه.کاشکی لامبورگینی هم به فکر ساختن یه هایپرکار هیبریدی مثه 918 بود!
احمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴یعنی ایم ماشین واقعا زیباست
mrr
۹ دی ۱۳۹۴ببینید تکنولوژی برتر به این میگن. درسته لامبورگینی و هوراکان و …..از این یه 1 ثانیه ای شتاب بیشتری دارن اما باید مصرفاشونم مقایسه کرد. این 10 لیتر . لامبو 23 لیتر