پس از معرفی نسخهٔ دوگانهسوز CNG، آئودی حالا یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی جدید را هم به خانوادهٔ هاچبک A3 اضافه کرده است. این مدل که A3 40 TFSI e نام دارد، به پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آشنا مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد اما در اینجا یک موتور الکتریکی ۸۰ کیلوواتی هم آنرا همراهی میکند تا مجموع خروجی سیستم را به ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور برساند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک که سبکتر از قبل است به چرخهای جلو منتقل میشود.
A3 پلاگینهیبریدی به لطف این نیرو ظرف ۷.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت را دارد. پکیج باطریهای این هاچبک پلاگینهیبریدی هم تنها ۱۰۰ لیتر از فضای صندوق بار را کاسته و هنوز ۲۸۰ لیتر فضای بار را در اختیار راننده قرار میدهد. به لطف این باطریها، خودرو میتواند مسافت قابلتوجه ۶۵ کیلومتر را صرفاً بهصورت تمام الکتریکی طی کند. هنگامیکه باطریها خالی شوند نیز میتوان ظرف حدود چهار ساعت آنها را در خانه شارژ کرد.
A3 40 TFSI e در ظاهر تفاوتی نسبت به نسخههای معمولی A3 ندارد و صرفاً درگاه شارژ روی گلگیر جلو میتواند آنرا از برادران معمولی خود متمایز کند. البته رینگهای این نسخه هم طراحی خاصی دارند. این رینگها بهصورت استاندارد ۱۶ اینچی هستند اما امکان نمونههای بزرگتر ۱۷ و ۱۸ اینچی هم وجود دارد. همچنین چراغهای خودرو نیز بهصورت استاندارد از نوع LED هستند درحالیکه میتوان نمونههای LED ماتریکس را هم سفارش داد.
تجهیزات داخلی استاندارد این نسخهٔ پلاگینهیبریدی شامل مواردی مثل صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان چرمی چندمنظوره و سیستم کنترل تهویه دو منطقهای میشود درحالیکه نمایشگر سربالای رنگی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. همچنین مثل دیگر نسخههای A3، در اینجا هم خریداران از یک صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در میانهٔ داشبورد برخوردار خواهند بود. قیمت آئودی A3 40 TFSI e از ۳۳,۰۶۰ یورو آغاز میشود که ۷ هزار یورو از ارزانترین نسخهٔ بنزینی A3 بیشتر است. تحویل این نسخهٔ پلاگینهیبریدی به خریداران هم تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.
Hadi
۱۴ مهر ۱۳۹۹چه مشخصات خوبی داره ?…
بهراد
۱۴ مهر ۱۳۹۹هنوزم پلاگین هیبریدی ها گرونن .
اگه برد الکتریکیش 200 کیلومتر بود ارزششو داشت
Me
۱۴ مهر ۱۳۹۹چرا یه پلاگین هیبرید باید ۲۰۰ کیلومتر برد داشته باشه؟
میشه برا من توضیح بدی؟
قبل ازینکه کامنت بزاری مشخصات eGolf یا eUp رو بخون
(برد، باتری ،وزن و ….)
Overclock
۱۴ مهر ۱۳۹۹شما از کمپانی بهتر درک کردی موضوع رو حداقل باید چند سال با یک شارژ بره با یک باطری کوچک..خب اون موتور بنزینی توربو برای چیه ؟مگه ماشین برقیه؟
بهراد
۱۴ مهر ۱۳۹۹بازم میگم گرونن چون باتری بزرگ و سنگین نسبت به حجم دارن به بلوغ نرسیدن.اغلب اینجور ماشینا واسه آلایندگیو مصرف سوختو مالیات کم خریداری میشن.خودمم عاشق نسخه ی ساده و بنزینی ماشینام.اما همش این نیست.تو محدوده شهری ماشینای الکتریکی میشه با پلاگین هیبریدی رفت ولی موتور خاموش.باتری پلاگین هیبریدی برای مصرف ترکیبی ساخته شده وقتی شارژت کم باشه باید قید محدوده رو بزنی یا بری جایگاه شارژ معطل بشی.
نقش اصلی گردن موتور بنزینی هست جز این بود میشد افزاینده برد.
اما کمپانی ها تو مدلای پلاگین هیبرید مثل تمام الکتریک حق انتخاب باتری به مشتری بدن (200 کیلومتری یا 65 کیلومتری پایه).اگه حداکثر 60 تا باشه پس قضیه پیشرفت چی میشه؟در اینصورت باید فاتحه بنزینی هارو بخونیم.
Me
۱۵ مهر ۱۳۹۹نه دیگه نشد به حرف نکردی قرار شد اول بخونی هموطن
درباره وزن و حجم باتری های خودروهای الکتریکی
درباره حداکثر وزن و قیمت ( منطقی )یه خودرو هیبرید معمولی مثل گلف یا تویوتا پریوس
تو همین پدال درباره پولستار ۱ سرچ کن و کل مطالبش رو بخون ببین وزنش چقدر باتریش چیه برد الکتریکیش چقدر و با اون پول میشه چه ماشینایی خرید
نتیجه گیری به عهده خودت
یه سر هم به ev database بزن ببین ev های اروپاییی که ۲۰۰ کیلومتر برد دارن قیمتشون چنده
یکمی هم درباره برند آئودی و آئودی a3 سرچ کن
بهراد
۱۵ مهر ۱۳۹۹هم ولایتی اگه قرار بود این اعداد ثابت بمونه دیگه نسلای جدید معرفی نمی کردن که.با منابع مختلف نمیشه حرفو عوض کرد.سال بعد میبینی همه ی مشخصات توی لیست تغییر کردن ماشینای پلاگین هیبرید قیمشون ارزونتر میشه حق انتخاب برد الکتریکی هم گذاشتن.(چون الکتریکی ها هم ارزونتر و قابل دسترس ترن)
اشکالش چیه؟
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۹داداشی برد 60 کیلومتر خیلیه برای ی همچین ماشینیا!!!