آئودیطراحی

تغییرات آئودی R8 2019، قبل و بعد از عمل!

آئودی R8 فیس لیفت شده به‌صورت رسمی معرفی شد. شایعاتی درباره‌ی ایجاد تغییرات قابل‌توجه در این خودرو وجود داشت و حتی برخی منابع خبری درباره جایگزینی پیشرانه‌ای ۶ سیلندر با قلب آهنین ۱۰ سیلندر سخن می‌گفتند. ما می‌دانیم که الآن اوضاع از چه قرار است. پیشرانه ۱۰ سیلندر مشهور آئودی که امتحان خود را به خوبی پس داده در مدل پایه ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشته و مدل پرفورمنس ۱۰ سیلندر کواترو که هم‌اکنون با نام V10 پلاس شناخته می‌شود ۹ اسب بخار دیگر به مجموعه‌ی خود اضافه کرده است.


این تغییرات باعث شده‌اند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت مدل پایه به کمتر از ۳.۵ ثانیه برسد درحالی‌که شتاب مدل پرفورمنس نیز حول‌وحوش ۳ ثانیه می‌باشد.

البته هنوز هم شایعاتی درباره‌ی آینده R8 وجود دارد. آیا این خودرو به سوپرکاری هیبریدی یا تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد؟ آیا نسل آینده‌ی این خودرو اصلاً وجود خواهد داشت؟ این سؤال‌ها در آینده پاسخ خواهند داشت. فعلاً می‌خواهیم مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه بین مدل‌های قبل و بعد از فیس لیفت آئودی R8 داشته باشیم.

  • سه‌چهارم جلو
آئودی در بخش بدنه تغییرات خیلی رادیکالی اعمال نکرده و واضح‌ترین تغییرات به بخش جلو مربوط هستند. لبه‌ی سپرها هم‌اکنون در بخش زیرین ورودی هوای متفاوتی داشته و خود جلوپنجره نیز پهن‌تر بوده و بیشتر به سمت چراغ‌ها سوق پیدا کرده است. یک ورودی هوای کوچک نیز بین چراغ‌ها و نمای جلو وجود دارد. سه ورودی هوای نازک و افقی را هم نباید از یاد برد. نهایتاً با نگاهی عمیق‌تر به تریم نقره‌ای جدید می‌رسیم.
  • سه‌چهارم عقب
تغییرات صورت گرفته در بخش عقب هم مناسب بوده اما تا زمانی که این دو خودرو را بغل‌به‌بغل پارک نکنید شاید ندانید که فیس لیفت صورت گرفته تا چه حد متفاوت است. خروجی‌های اگزوز مدل قبلی جای خود را به نمونه‌های گرد بزرگ‌تر داده‌اند. همچنین یک دیفیوزر بزرگ بین اگزوزها قرار گرفته است که کاملاً پهن‌تر از نمونه‌ی پیش از فیس لیفت می‌باشد. ورودی‌های هوای این بخش هم تغییر کرده اما همه‌چیز بالاتر از آن‌ها مشابه نسخه پیشین است.
  • کابین
اینجاست که اوضاع کمی فرق می‌کند. در واقع کابین R8 2019 از نسخه‌ی قبلی گرفته شده و تنها برخی گزینه‌های رنگی جدید به آن اضافه شده‌اند. کابین R8 همیشه جای خوبی بوده و هنوز هم راحتی و عملکرد بالایی را به نمایش می‌گذارد. فضای مناسبی برای سریع رفتن تدارک دیده شده است.

اگر علاقه‌مند به مقایسه‌ی پرفورمنس آئودی R8 قبل و بعد فیس لیفت هستید باید کمی منتظر بمانید زیرا مدل فیس لیفت شده از اوایل سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    واقعا R8 بهترین سوپراسپرت آلمانی هستش.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      پورشه 911توربو اس
      R8 بیشتر ایتالیایی تا آلمانی یه لامبورگینی در پوست آئودی

      1. Reza

        ۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        بخاطر تنفس طبیعی بودنش دوسش دارم وگرنه آلمان سوپراسپرت های دوست داشتنی دیگه ای هم داره مثلا همین نسخه های مختلف 911 و…

        در ضمن مگه ایتالیایی ها بد هستن ؟ ??
        لامبورگینی که گفتین خدای سوپراسپرت ها هستش ??

        1. datsun

          ۴ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          مگه من گفتم ایتالیا بده ، مگه میشه به مهد فراری و لامبو گفت بد

  2. Omid

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    قبل از فیس لیفت به نظرم زیباتر بود گرچند که الان هم عالیه

  3. Sedpouya

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیگه خدایی باید عوضش کنن دیگه ..چند ساااااااله همین استایل مونده

  4. mahdy

    ۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    به جز از عقب بقیش خیلی خوب شده (عقبش بد نشده ولی قبل عمل بهتر بود)

  5. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    شمام مثه من فکر میکنین طراحی بیرونی قبلیش بهتر بود و طراحی سری اول از جفت اینا خوشگل تر؟؟؟

  6. مهدی

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    عالی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا