مرسدس بنز نسل جدید اسیووی میان سایز GLE خود که با مدل ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد را بهطور کامل ارتقاء داده است. این خودرو رشد ابعاد را تجربه کرده و برای اولین بار صندلیهای ردیف سوم بهصورت سفارشی برای آن ارائه میشود. این اسیووی آلمانی که از طراحی نرمتری برخوردار است، به جدیدترین و برترین تکنولوژیهای حال حاضر دنیا مجهز شده است. نسل جدید GLE اما در بازار با رقبای بسیار سرسختی مواجه است که اصلیترین آنها بامو X5 و آئودی Q8 هستند یعنی خودروهایی که هردو بهتازگی معرفی شده و کاملاً تازهنفس هستند. حالا که برای GLE صندلیهای ردیف سوم ارائه شده است، بهتر میتواند با X5 رقابت کند زیرا برای این اسیووی باواریایی هم ردیف سوم صندلیها قابل سفارش است.
به همین دلیل در بین اسیوویهای آئودی مدل Q7 رقیب نزدیکتری برای GLE و X5 محسوب میشود زیرا بهصورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه میگردد اما چون از یک سو نسل کنونی Q7 در سال ۲۰۱۶ به بازار آمده و هماکنون کمی سالخورده شده است و از سوی دیگر Q8 یک اسیووی کاملاً کوپه نیست و با اسیوویهای معمولی هم قابلمقایسه است، تصمیم گرفتیم در این رقابت Q8 تازهنفس را جایگزین Q7 سالخورده کنیم تا هر سه برند لوکس آلمانی با جدیدترین اسیوویهای میان سایز خود در این جدال حاضر باشند و رقابت جذابتری را شاهد باشیم. این رویارویی را با مقایسهٔ طول، فاصلهٔ محوری و حجم صندوق بار سه خودرو آغاز میکنیم.
مرسدس GLE | بامو X5 | آئودی Q8 | |
طول | ۴.۹۳ متر | ۴.۹۳ متر | ۴.۹۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۹۷ متر | ۳.۰۰ متر |
صندوق بار | ۸۲۵ لیتر | ۹۶۰ لیتر | ۶۰۵ لیتر |
میبینید که این سه اسیووی لوکس آلمانی از لحاظ اندازه بسیار نزدیک به هم هستند. این موضوع در بخش پیشرانههای آنها هم جریان دارد. مرسدس بنز فعلاً مشخصات تنها یک مدل از نسل جدید GLE را اعلام کرده که GLE450 4Matic نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. در کنار این موتور یک موتور الکتریکی کوچک بهعنوان سیستم هیبریدی خفیف هم قرار دارد که بهصورت موقت ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه میکند. نیروی این سیستم هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند.
نسل جدید X5 اما هماکنون در چهار مدل بنزینی و دیزلی مختلف ارائه میشود که مدل 40i XDrive آن همسطح GLE450 است. این مدل هم مانند مرسدس از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. Q8 هم فعلاً تنها در دو مدل ارائه شده که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. مدل بنزینی که ۵۵ TFSI نام دارد به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بنابراین مرسدس GLE450 کمی از دو رقیب خود قویتر است. هر سهٔ این خودروها اما بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.
مرسدس GLE450 | بامو X5 40i | آئودی Q8 55 TFSI | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 | ۳ لیتری I6 | ۳ لیتری V6 |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۵۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
در پایان میتوان گفت که هر سهٔ این اسیوویهای لوکس و جدید آلمانی در تمامی قسمتها بسیار نزدیک به هم عمل کردهاند که این موضوع رقابتی بسیار نزدیک و البته جذاب را بین آنها ایجاد کرده است. رقابتی که با آمدن مدلهای پرچمدار GLE65، X5 M و RS Q8 بسیار جذابتر خواهد شد.
هادی
۱۳ مهر ۱۳۹۷ارباب حلقه ها شبیه کانسپته تا خودروی امروزی
Bilbo
۱۳ مهر ۱۳۹۷نمای جلو و جانبی…ایکس ۵
نمای عقب…..کیو ۸
کابین…..مشترکا جی ال ای و کیو ۸، کیو ۸ با اختلاف اندک بهتره
…………………
انتخاب نهایی من: ایکس ۵
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷بابا پدال جان چرا همیشه این عکس از gle رو میذاری، عکس اون یکی نسخه که فکر کنم تریم amg داره رو بذار ، خیلی جذاب تر
تو مقایسه بین gle و x5 هم این عکس رو گذاشتید
بابا این انصاف نیست
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۷کاملا موافقم، اون نسخش واقعا جذابتره، دوستان پدالی دارن بد سلیقگی به خرج میدن.
کاوه
۱۴ مهر ۱۳۹۷خب عزیز هر وقت نسخه amg رو بخوان بررسی کنن عکس اون نسخه رو میزارن.
Reza
۱۳ مهر ۱۳۹۷مثل سه تا الماس میمونن
Amin
۱۳ مهر ۱۳۹۷هر سه بهترین های کلاس خودشون هستند،خیلی دوست دارم ببینم از نظر فروش نسبت به هم چطور عمل میکنند
بهنام ناظمی
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلام دوستان یه سوال داشتم ازتون عذر میخوام بی ربطه ولی متشکر میشم جواب بدین. دلیل این که شرکت های سازنده به صورت فابریک از کیت اگزوز ضد زنگ و همچنین فیلتر هوای دائمی استفاده نمیکنن چیه وقتی اینقدر قدرت خروجیو افزایش میده؟
فريد
۱۴ مهر ۱۳۹۷پول عزیز من پول
نوید جهرمی
۱۴ مهر ۱۳۹۷چندین مسأله میتونه دخیل باشه. پایین آوردن هزینه ساخت، دوام موتور، بهینه نگه داشتن راندمان، پاس کردن استانداردهای آلایندگی، کارایی متفاوت در نقاط مختلف دنیا از سرمای قطبی تا گرمای کویری، سلیقه متفاوت مشتریان و …
حتی این خوبه .با یه تغییر ساده ECU میشه قدرت موتور رو ارتقاء داد و حتی مصرف رو پایین آورد. ولی سیاست متفاوتشون این رو ایجاب نمیکنه.
Trx (taimaz)
۱۳ مهر ۱۳۹۷این کلاس خیلی جذابتر از همیشه شده حضور خودرو یی مثل کاین هم نباید از قلم بیوفت
برای مشاهده ی مقایسه ی ویدیویی این سه خودرو ثانیه شماری میکنم.
Hami
۱۳ مهر ۱۳۹۷تو این مقایسه باید عکسای مرسدس با کیت بدنه ی AMG LINE رو میذاشتن ن این مدل ساده
مدل AMG LINE بسیار زیباتر و عضلانی تر به چشم میاد
همچنین این رنگ مرسدس زیاد جالب نیست و ماشین رو ب خوبی نمایش نمیده و باعث میشه طراحی خیلی ساده ب نظر بیاد
من که واقعا از طراحی این نسل GLE خوشم اومد مدل AMG LINE رو حتما ببینید با این مدل معمولی بسیار فرق داره و زیباتره
هر سه رقیب نزدیک به هم دیگن هستن و اینجا سلیقه حاکمه واس انتخاب این ۳ گوهر درخشان
به نظر من که نمیشه از هیچکدوم ایراد خاصی گرفت
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷دمت گرم گل گفتی
مثل این که یه دست هایی پشت پردست ??
Ali Keyhani
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلیقه ای Q8،خیلی جذابت بخصوص از نمای عقب،کاش از Q8 عکس های سورمه ای رنگشو میزاشتین
Amir
۱۳ مهر ۱۳۹۷انصافا آئودی قیافش بی نقصه طراحی داخلیش هم کاملا بهتر از دوتا رقیبشه این q8 انگار از قرن ۲۲ اومده! X5 هم در بیشتر نما ها جذابه به جز نمای عقب که بیش حد حالت تخت داره.اما gle هم….بهتره هیچی نگیم.
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷همون بهتر که هیچی نگید …
Amir
۱۳ مهر ۱۳۹۷فقط به خاطر آقا علی رضا هیچی نمیگم.
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷شما لطف دارید
منت سر بنده میذارید
مهدی
۱۳ مهر ۱۳۹۷انصافاX5 مثل کوه تنومند وجذاب میمونه.طراحی داخلش هم اوج آرگونومیک هستش.چه شودX5M
سید
۱۵ مهر ۱۳۹۷بنز…بنز…بنز
کابین بنز خیلی زیباسسست
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۱۳ مهر ۱۳۹۷نباید Q8 تو این رقابت میآوردید
باید آئودی Q7 تو این رقابت میبود
در اون صورت من ایکس فایو انتخاب میکردم
ولی خداییش این Q8 عجب رخی داره لامصب
بین این سه تا با احترام کامل به ب ام و
آئودی Q8 انتخاب میکنم
:::فرشاد:::
۱۳ مهر ۱۳۹۷امیر دهقان عزیز لطفا اگر امکانش هست عکسهای نسخه AMG رو جایگزین این عکسهای ساده GLE کنید.
امیر دهقان
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلام دوست عزیز
از نسخه AMG Line مرسدس GLE فعلاً تصاویر واقعی و در فضای باز موجود نیست
به همین دلیل برای هماهنگی با دو ماشین دیگه از تصاویر نسخه معمولی استفاده کردیم
منبع این مطلب یعنی سایت Motor1 هم از همین تصاویر استفاده کرده
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷سلام حتما باید تو فضای واقعی باشه ؟؟
تو پاریس هم همین نسخه amg … بود
حالا فضا بسته بود ولی واقعی بود که بابا
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷توی متن گفته نسخه 450
بعد شما یا motor 1 عکس نسخه ۳۰۰ d رو میذارید
شاید motor 1 بخواد بیفته تو چاه
شما هم باید برید تو چاه
shirko
۱۳ مهر ۱۳۹۷با جرات تمام ، ب ا م و
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷بین این سه تا مشخصا Q8
ولی اگه نسخه amg line gle بود حتما اونو انتخاب میکردم
بنز سلطانه
۱۳ مهر ۱۳۹۷افرین المان خوب پیش میری چشم اوناییم که میگن بنز لوکس نیست چون کامیون میسازه از حدقه در بیاد
امروز بنز گرونقیمت ترین برند لوکس ساز شناخته شد
بعد یه عده نمیدونم کجا زندگی میکنن سوادشون چقدره اصلا پراید از نزدیک دیدن میان میگن بنز اصلا لوکس نیست چون کامیون میسازه
شرکتایی که با خرید دولت فدرال امریکا نجات پیدا کردن الان میان به بنزی که اصلا یارانه و کمک دولتی نگرفته میگن لوکس ساز نیستش. جدیدا میگن ۹۱۱ قوباغه هستش. خداییش نمیتونم نخندم
خدایا نمیشد کمتر ولی با کیفیت تر بسازی؟
Mohammad
۱۴ مهر ۱۳۹۷داداش جوش میاری اینجوری . ولی خدایی هیچ وقت یه شرکت چینی رو لوکس حساب نمیکنم بنز هم که مال جیلی هست ??
Morteza
۱۳ مهر ۱۳۹۷اقا این انصاف نیست?
جی ال ای عکس های بهتری ازش بعد از رونمایی تو پاریس منتشر شده
با رنگ های بهتر
ای کاش اونا رو گذاشته بودید
علی رضا
۱۳ مهر ۱۳۹۷اره بابا
دارم از شدت ناراحتی منهدم میشم
شاهین
۱۳ مهر ۱۳۹۷من کلا طرفدار بنزم…اما اینجا به احترام هر سه عزیز سکوت میکنم و طرفداری نمیکنم. همه عالین
امیر
۱۳ مهر ۱۳۹۷نمای خارجی بی ام و
کابین آئودی
فنی بنز
اما ائودی یه چیز دیگس
Vahid
۱۴ مهر ۱۳۹۷آئودی Q۷ باید اینجا باشه نه Q۸, این مدل در واقع رقیبی برای X۶ و GLE c هست