آئودیبی ام ومرسدس بنز

مقایسهٔ نسل جدید مرسدس بنز GLE با ب‌ام‌و X5 و آئودی Q8

مرسدس بنز نسل جدید اس‌یووی میان سایز GLE خود که با مدل ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد را به‌طور کامل ارتقاء داده است. این خودرو رشد ابعاد را تجربه کرده و برای اولین بار صندلی‌های ردیف سوم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه می‌شود. این اس‌یووی آلمانی که از طراحی نرم‌تری برخوردار است، به جدیدترین و برترین تکنولوژی‌های حال حاضر دنیا مجهز شده است. نسل جدید GLE اما در بازار با رقبای بسیار سرسختی مواجه است که اصلی‌ترین آن‌ها ب‌ام‌و X5 و آئودی Q8 هستند یعنی خودروهایی که هردو به‌تازگی معرفی شده و کاملاً تازه‌نفس هستند. حالا که برای GLE صندلی‌های ردیف سوم ارائه شده است، بهتر می‌تواند با X5 رقابت کند زیرا برای این اس‌یووی باواریایی هم ردیف سوم صندلی‌ها قابل سفارش است.

به همین دلیل در بین اس‌یووی‌های آئودی مدل Q7 رقیب نزدیک‌تری برای GLE و X5 محسوب می‌شود زیرا به‌صورت استاندارد با سه ردیف صندلی عرضه می‌گردد اما چون از یک سو نسل کنونی Q7 در سال ۲۰۱۶ به بازار آمده و هم‌اکنون کمی سالخورده شده است و از سوی دیگر Q8 یک اس‌یووی کاملاً کوپه نیست و با اس‌یووی‌های معمولی هم قابل‌مقایسه است، تصمیم گرفتیم در این رقابت Q8 تازه‌نفس را جایگزین Q7 سالخورده کنیم تا هر سه برند لوکس آلمانی با جدیدترین اس‌یووی‌های میان سایز خود در این جدال حاضر باشند و رقابت جذاب‌تری را شاهد باشیم. این رویارویی را با مقایسهٔ طول، فاصلهٔ محوری و حجم صندوق بار سه خودرو آغاز می‌کنیم.

 

مرسدس GLE

ب‌ام‌و X5

آئودی Q8

طول ۴.۹۳ متر ۴.۹۳ متر ۴.۹۸ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۲.۹۷ متر ۳.۰۰ متر
صندوق بار ۸۲۵ لیتر ۹۶۰ لیتر ۶۰۵ لیتر

می‌بینید که این سه اس‌یووی لوکس آلمانی از لحاظ اندازه بسیار نزدیک به هم هستند. این موضوع در بخش پیشرانه‌های آن‌ها هم جریان دارد. مرسدس بنز فعلاً مشخصات تنها یک مدل از نسل جدید GLE را اعلام کرده که GLE450 4Matic نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. در کنار این موتور یک موتور الکتریکی کوچک به‌عنوان سیستم هیبریدی خفیف هم قرار دارد که به‌صورت موقت ۲۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه می‌کند. نیروی این سیستم هم توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

نسل جدید X5 اما هم‌اکنون در چهار مدل بنزینی و دیزلی مختلف ارائه می‌شود که مدل 40i XDrive آن هم‌سطح GLE450 است. این مدل هم مانند مرسدس از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. Q8 هم فعلاً تنها در دو مدل ارائه شده که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. مدل بنزینی که ۵۵ TFSI نام دارد به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو مجهز است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بنابراین مرسدس GLE450 کمی از دو رقیب خود قوی‌تر است. هر سهٔ این خودروها اما به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

 

 

مرسدس GLE450

ب‌ام‌و X5 40i

آئودی Q8 55 TFSI

پیشرانه ۳ لیتری I6 ۳ لیتری I6 ۳ لیتری V6
قدرت ۳۶۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۵۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ

در پایان می‌توان گفت که هر سهٔ این اس‌یووی‌های لوکس و جدید آلمانی در تمامی قسمت‌ها بسیار نزدیک به هم عمل کرده‌اند که این موضوع رقابتی بسیار نزدیک و البته جذاب را بین آن‌ها ایجاد کرده است. رقابتی که با آمدن مدل‌های پرچم‌دار GLE65، X5 M و RS Q8 بسیار جذاب‌تر خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ارباب حلقه ها شبیه کانسپته تا خودروی امروزی

  2. Bilbo

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    نمای جلو و جانبی…ایکس ۵
    نمای عقب…..کیو ۸
    کابین…..مشترکا جی ال ای و کیو ۸، کیو ۸ با اختلاف اندک بهتره
    …………………
    انتخاب نهایی من: ایکس ۵

  3. علی رضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بابا پدال جان چرا همیشه این عکس از gle رو میذاری، عکس اون یکی نسخه که فکر کنم تریم amg داره رو بذار ، خیلی جذاب تر
    تو مقایسه بین gle و x5 هم این عکس رو گذاشتید
    بابا این انصاف نیست

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      کاملا موافقم، اون نسخش واقعا جذاب‌تره، دوستان پدالی دارن بد سلیقگی به خرج میدن.

      1. کاوه

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (7 ديدگاه)

        خب عزیز هر وقت نسخه amg رو بخوان بررسی کنن عکس اون نسخه رو میزارن.

  4. Reza

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    مثل سه تا الماس میمونن

  5. Amin

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    هر سه بهترین های کلاس خودشون هستند،خیلی دوست دارم ببینم از نظر فروش نسبت به هم چطور عمل میکنند

  6. بهنام ناظمی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام دوستان یه سوال داشتم ازتون عذر میخوام بی ربطه ولی متشکر میشم جواب بدین. دلیل این که شرکت های سازنده به صورت فابریک از کیت اگزوز ضد زنگ و همچنین فیلتر هوای دائمی استفاده نمیکنن چیه وقتی اینقدر قدرت خروجیو افزایش میده؟

    1. فريد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (526 ديدگاه)

      پول عزیز من پول

    2. نوید جهرمی

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      چندین مسأله میتونه دخیل باشه. پایین آوردن هزینه ساخت، دوام موتور، بهینه نگه داشتن راندمان، پاس کردن استانداردهای آلایندگی، کارایی متفاوت در نقاط مختلف دنیا از سرمای قطبی تا گرمای کویری، سلیقه متفاوت مشتریان و …
      حتی این خوبه .با یه تغییر ساده ECU میشه قدرت موتور رو ارتقاء داد و حتی مصرف رو پایین آورد. ولی سیاست متفاوتشون این رو ایجاب نمیکنه.

  7. Trx (taimaz)

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (320 ديدگاه)

    این کلاس خیلی جذابتر از همیشه شده حضور خودرو یی مثل کاین هم نباید از قلم بیوفت
    برای مشاهده ی مقایسه ی ویدیویی این سه خودرو ثانیه شماری میکنم.

  8. Hami

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    تو این مقایسه باید عکسای مرسدس با کیت بدنه ی AMG LINE رو میذاشتن ن این مدل ساده
    مدل AMG LINE بسیار زیباتر و عضلانی تر به چشم میاد
    همچنین این رنگ مرسدس زیاد جالب نیست و ماشین رو ب خوبی نمایش نمیده و باعث میشه طراحی خیلی ساده ب نظر بیاد

    من که واقعا از طراحی این نسل GLE خوشم اومد مدل AMG LINE رو حتما ببینید با این مدل معمولی بسیار فرق داره و زیباتره

    هر سه رقیب نزدیک به هم دیگن هستن و اینجا سلیقه حاکمه واس انتخاب این ۳ گوهر درخشان
    به نظر من که نمیشه از هیچکدوم ایراد خاصی گرفت

    1. علی رضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      دمت گرم گل گفتی
      مثل این که یه دست هایی پشت پردست ??

  9. Ali Keyhani

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    سلیقه ای Q8،خیلی جذابت بخصوص از نمای عقب،کاش از Q8 عکس های سورمه ای رنگشو میزاشتین

  10. Amir

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    انصافا آئودی قیافش بی نقصه طراحی داخلیش هم کاملا بهتر از دوتا رقیبشه این q8 انگار از قرن ۲۲ اومده! X5 هم در بیشتر نما ها جذابه به جز نمای عقب که بیش حد حالت تخت داره.اما gle هم….بهتره هیچی نگیم.

    1. علی رضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      همون بهتر که هیچی نگید …

      1. Amir

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        فقط به خاطر آقا علی رضا هیچی نمیگم.

        1. علی رضا

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          شما لطف دارید
          منت سر بنده میذارید

  11. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافاX5 مثل کوه تنومند وجذاب میمونه.طراحی داخلش هم اوج آرگونومیک هستش.چه شودX5M

    1. سید

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بنز…بنز…بنز
      کابین بنز خیلی زیباسسست

  12. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    نباید Q8 تو این رقابت می‌آوردید
    باید آئودی Q7 تو این رقابت می‌بود
    در اون صورت من ایکس فایو انتخاب میکردم

    ولی خداییش این Q8 عجب رخی داره لامصب
    بین این سه تا با احترام کامل به ب ام و
    آئودی Q8 انتخاب میکنم

  13. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    امیر دهقان عزیز لطفا اگر امکانش هست عکس‌های نسخه AMG رو جایگزین این عکس‌های ساده GLE کنید.

    1. امیر دهقان

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (745 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      از نسخه AMG Line مرسدس GLE فعلاً تصاویر واقعی و در فضای باز موجود نیست
      به همین دلیل برای هماهنگی با دو ماشین دیگه از تصاویر نسخه معمولی استفاده کردیم
      منبع این مطلب یعنی سایت Motor1 هم از همین تصاویر استفاده کرده

      1. علی رضا

        ۱۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        سلام حتما باید تو فضای واقعی باشه ؟؟
        تو پاریس هم همین نسخه amg … بود
        حالا فضا بسته بود ولی واقعی بود که بابا

        1. علی رضا

          ۱۳ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (223 ديدگاه)

          توی متن گفته نسخه 450
          بعد شما یا motor 1 عکس نسخه ۳۰۰ d رو میذارید
          شاید motor 1 بخواد بیفته تو چاه
          شما هم باید برید تو چاه

  14. shirko

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    با جرات تمام ، ب ا م و

  15. علی رضا

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بین این سه تا مشخصا Q8
    ولی اگه نسخه amg line gle بود حتما اونو انتخاب میکردم

  16. بنز سلطانه

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    افرین المان خوب پیش میری چشم اوناییم که میگن بنز لوکس نیست چون کامیون میسازه از حدقه در بیاد
    امروز بنز گرونقیمت ترین برند لوکس ساز شناخته شد
    بعد یه عده نمیدونم کجا زندگی میکنن سوادشون چقدره اصلا پراید از نزدیک دیدن میان میگن بنز اصلا لوکس نیست چون کامیون میسازه
    شرکتایی که با خرید دولت فدرال امریکا نجات پیدا کردن الان میان به بنزی که اصلا یارانه و کمک دولتی نگرفته میگن لوکس ساز نیستش. جدیدا میگن ۹۱۱ قوباغه هستش. خداییش نمیتونم نخندم
    خدایا نمیشد کمتر ولی با کیفیت تر بسازی؟

    1. Mohammad

      ۱۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      داداش جوش میاری اینجوری . ولی خدایی هیچ وقت یه شرکت چینی رو لوکس حساب نمیکنم بنز هم که مال جیلی هست ??

  17. Morteza

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    اقا این انصاف نیست?
    جی ال ای عکس های بهتری ازش بعد از رونمایی تو پاریس منتشر شده
    با رنگ های بهتر
    ای کاش اونا رو گذاشته بودید

    1. علی رضا

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      اره بابا
      دارم از شدت ناراحتی منهدم میشم

  18. شاهین

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من کلا طرفدار بنزم…اما اینجا به احترام هر سه عزیز سکوت میکنم و طرفداری نمیکنم. همه عالین

  19. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    نمای خارجی بی ام و
    کابین آئودی
    فنی بنز
    اما ائودی یه چیز دیگس

  20. Vahid

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آئودی Q۷ باید اینجا باشه نه Q۸, این مدل در واقع رقیبی برای X۶ و GLE c هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا