آئودیبی ام و

مقایسهٔ نسل جدید ب‌ام‌و Z4 با آئودی TT

چندی پیش ب‌ام‌و در گردهمایی پبل بیچ برای اولین بار رسماً نسل جدید رودستر Z4 را رونمایی کرد. نسل جدید این ماشین که با کد G29 شناخته می‌شود، جایگزین نسل E89 شده است. Z4 جدید نمایی بهتر، تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر از نسل قبلی دارد و همچنین برای رانندگی هم خودروی بسیار بهتری به نظر می‌رسد؛ اما این رودستر باواریایی در بازار با رقیب سرسختی بنام آئودی TT مواجه است. البته TT حتی با وجود فیس‌لیفت اخیر، هنوز هم کمی قدیمی به نظر می‌رسد زیرا نسل کنونی این خودرو پس از چندین سال حضور در بازار یکی از قدیمی‌ترین رودسترها در کلاس خود محسوب می‌شود. البته مرسدس بنز SLK که نامش به SLC تغییر پیدا کرده حتی از این هم قدیمی‌تر است. بااین‌حال شکی نیست که آئودی TT خودروی فوق‌العاده‌ای است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب رودستر ارباب حلقه‌ها را با نسل جدید Z4 مقایسه کنیم. البته چون هنوز امکان رانندگی با Z4 جدید وجود ندارد، در این مقایسه تنها در مورد ظاهر این رودسترهای آلمانی قضاوت می‌کنیم.

از جلو انتخاب خودروی برتر ساده نیست. آئودی TT به‌وضوح نمای تیزتر و تمیزتری دارد اما درعین‌حال هیجان آن‌هم کمتر است. از سوی دیگر، نمای جلویی Z4 خوش‌تیپ اما شلوغ است. بااین‌وجود در بین این دو خودرو مطمئناً Z4 تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر است که این ویژگی‌ها حداقل در این کلاس اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین می‌توان گفت در قسمت جلویی، Z4 نمای بهتری دارد.

در پروفیل جانبی، دو خودرو بسیار متفاوت هستند. TT با وجود موتور جلو بودن، تقریباً نمایی موتور وسط مانند دارد و کمی عجیب به نظر می‌رسد درحالی‌که Z4 سنتی‌تر است و با کاپوت کشیده و صندوق بار کوتاه، همانند یک رودستر اسپرت کلاسیک به نظر می‌رسد. ولی در اینجا هم آئودی نمای آرام‌تر و ساده‌تری دارد. البته در اینجا ما نسخهٔ استاندارد TT را با اسپرت‌ترین نسخهٔ Z4 یعنی مدل M40i مقایسه کرده‌ایم درحالی‌که نسخه‌های اسپرت‌تری از TT یعنی مدل‌های TT S و TT RS هم وجود دارند که از نمای تهاجمی‌تری برخوردار هستند.

در نمای عقبی، TT حتی با وجود دیفیوزر و سر اگزوزهای بروز شده، بازهم در پس طراحی تهاجمی Z4 قرار می‌گیرد. این رودستر باواریایی در نمای عقب بسیار عصبانی‌تر و اسپرت‌تر از TT به نظر می‌رسد؛ بنابراین در اینجا هم ب‌ام‌و از طراحی بهتری برخوردار است.

در داخل اما اوضاع کمی پیچیده است زیرا TT با وجود اینکه خودروی قدیمی‌تری است اما به لطف صفحه آمپر کابین مجازی و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، مدرن‌تر به نظر می‌رسد. البته نمای داخلی Z4 هم با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive، عالی به نظر می‌رسد. درکل اما داخل آئودی TT با تمرکز بر راننده، بیشتر به یک رودستر اسپرت شباهت دارد درحالی‌که به نظر می‌رسد ب‌ام‌و Z4 داخل خود را از سری ۳ قرض گرفته است.

درمجموع به‌عنوان نتیجه‌گیری این مطلب می‌توان گفت نمای رودستر کلاسیک ب‌ام‌و Z4 کمی بهتر از نمای موتور وسط مانند آئودی TT رودستر به نظر می‌رسد.

 

منبع: BMWBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali Keyhani

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    Z4 خیلی جذاب تره بخصوص از نمای عقب و جانبی

  2. دانیال روشنی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (175 ديدگاه)

    چرا اسپورت ترین مدل بی ام و با نسخه ابتدایی آئودی مقایسه شده؟
    توی هر سگمنت اینجور رقابت اصلا و ابدا اصولی نیست.
    فاصله قیمتی این دو خودرو بیش از دو برابره!

  3. Arman

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (297 ديدگاه)

    Z4 شیک تره
    اول که رونمایی شد یه عده ایراد گرفتن که ترکیبی از طراحی چند ماشین مثل استینگر و یکی دوتا دیگه هست و شبیه باقی ماشین های بیمر نیست و فلان اما الان همه متوجه شدن که طراحیش خوب از آب در أؤمده و از نسل قبل خیلی بهتره

  4. AMANTE

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    BMW Z4 جدید یه رودستر اسپرت زیبا و جذابه ولی نمی دونم چرا نگاهش میکنم یه حس عجیبی بهم دست میده هم دوستش دارم و عاشقشم و هم دوستش ندارم. ?

    1. Ghost

      ۱۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (168 ديدگاه)

      مثل من ! چون دو نسل قبل رو خیلی دوست داشتم ولی این به دلم اصلا نمیشینه ولی چون زد 4 هست نمیشه آدم دوسش نداشته باشه !

    2. مرتضی مقدم

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (178 ديدگاه)

      باید هر دو تا خودرو رو از نزدیک دید و بعد قضاوت کرد.حجم خودرو به صورت سه بعدی خیلی میتونه متفاوت از عکس دو بعدی باشه همه این تجربه رو داشتن فک کنم.ولی حالا از روی همین عکس ها به نظر بی ام و یکم نا امید کنندست از بغل ی نیم نگاهی به ماسل کارهای آمریکایی داره و ی نیم نگاهی به محصولات ژاپنی نیمه اسپرت.در کل نه خیلی بی ام و ب نظر میاد ن خیلی آلمانی.امیدوارم در واقعیت ی بی ام و اصیل و پویا باشه.

  5. ایلیا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    آئودی از جلو زیباتره

  6. mahdy

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    طراحی TT مثل Q7 سالخوردس و مثل Q7 نیاز به تغییر نسل داره هرچند به شدت جذابه در مقابل Z4 تازه نفس از جدید ترین طراحی های باواریاست بی ام و خیلی چابک و سر حال تر نشون میده

  7. مهدی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافاZ4چه طراحی بیرونی وچه طراحی داخلیش جذاب تر وزیباتره

  8. علی رضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    Z4 رو میبینم یاد محصولات سوزوکی میفتم
    اصلا این ماشین تناسب نداره
    فقط نمای عقبش از tt بهتر
    کابین آئودی هم خیلی جذاب تره

  9. علی رضا

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    بابا پدال شما هم فقط از bmw blog مطلب بذار ،
    شما چرا به جای ترجمه مطالب نامعتبر bmw blog خودتون خودرو ها رو مقایسه تصویری نمیکنید
    Bmw blog همیشه بی ام و رو اول اعلام میکنه حتی اگه مقایسه بین m5 و f22 باشه

  10. Ghost

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (168 ديدگاه)

    انتظار داشتم مثل همیشه زد 4 چشمای خمار و معصوم داشته باشه ولی نسل جدیدشو واسه بار اول دیدم فکر کردم کیا عه :(

  11. مهدی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    Z4انگار یه کلاس کلا طراحیش بالاتره.کاپوت کشیده وخیلی جذاب.کابینش که مثل جواهر میدرخشه.قطعا ازنظرلذت رانندگی هم بهتره.ttهم ماشین جذابیه ولی درتمام تست ها که باm2 وپورشه کیمن مقایسه داشت بااینکه شتابش سریع تربوداما لذت رانندگی اونارو نداشت ازدید برسی کننده ها

  12. owl

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هردوتاش بهتریناست. مثل ملکه و امپراطوره. فرقی نداره کدومشو بخوایی
    مگه میشه المانی بد بسازه؟

  13. Alireza

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (754 ديدگاه)

    امان از نمای جلوی بی ام و کل بقیه زیباییاشو خراب کرده

  14. Sajjad

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    دریچه های ورودی هوای آئودی بیش از حد خوبن دیگه

  15. Morteza

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    نمای جلوی z4 شباهتهایی به مرسدسهای gt داره

    1. علی رضا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (223 ديدگاه)

      استغفرلله …!
      آخه اله زیبایی کجاش شبیه این بد ترکیب

  16. Omid

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    به جز نمای عقب و کناری ائودی تو بقیه جاها بهتر به نظر میرسه

  17. Hamid...Audi

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (713 ديدگاه)

    طراحی جلوی Z4 نمای تیز تری دارد؟!!!!!
    منبع یه خبر که BMW Blog باشه همین میشه.

    1. ایلیا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (731 ديدگاه)

      گفته آئودی تیزتره

      1. Hamid...Audi

        ۱۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (713 ديدگاه)

        منظورم تهاجمی تر بود…
        «از جلو انتخاب خودروی برتر ساده نیست. آئودی TT به‌وضوح نمای تیزتر و تمیزتری دارد اما درعین‌حال هیجان آن‌هم کمتر است. از سوی دیگر، نمای جلویی Z4 خوش‌تیپ اما شلوغ است. بااین‌وجود در بین این دو خودرو مطمئناً Z4 تهاجمی‌تر و هیجان‌انگیزتر است که این ویژگی‌ها حداقل در این کلاس اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین می‌توان گفت در قسمت جلویی، Z4 نمای بهتری دارد.»
        من نمیدونم طبق کدوم فرمول نمای جلوی Z4 تهاجمی تر از TTهستش.

  18. کاوه

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    نویسنده های پدال دیوونه ب.ام.و هستن. شبو روزشون با ب.ام.و میگذره و رویابافی می کنن. برای مقایسه دوتا اتومبیل هم به وبلاگ ب.ام.و رجوع می کنن. اینجور مواقع میگن طرف گندشو درآورده. نسخه آیودی امتیازات زیادی داره اما اشاره ای نمیشه

  19. GOD BLESS AMERICA

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (758 ديدگاه)

    صد ر صد TT از همه نظر
    بابا چتون شده جماعت Z4 جدید قیافه اش شبیه عقب مونده ها شده دقیق تر بگم بیماری (مانگولیسم)
    تو چهره این خودرو مشاهده میشه.
    سلیقه ایرانیا کم کم داره سر از یه جاهایی در میاره، خدا رحم کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا