چندی پیش بامو در گردهمایی پبل بیچ برای اولین بار رسماً نسل جدید رودستر Z4 را رونمایی کرد. نسل جدید این ماشین که با کد G29 شناخته میشود، جایگزین نسل E89 شده است. Z4 جدید نمایی بهتر، تهاجمیتر و هیجانانگیزتر از نسل قبلی دارد و همچنین برای رانندگی هم خودروی بسیار بهتری به نظر میرسد؛ اما این رودستر باواریایی در بازار با رقیب سرسختی بنام آئودی TT مواجه است. البته TT حتی با وجود فیسلیفت اخیر، هنوز هم کمی قدیمی به نظر میرسد زیرا نسل کنونی این خودرو پس از چندین سال حضور در بازار یکی از قدیمیترین رودسترها در کلاس خود محسوب میشود. البته مرسدس بنز SLK که نامش به SLC تغییر پیدا کرده حتی از این هم قدیمیتر است. بااینحال شکی نیست که آئودی TT خودروی فوقالعادهای است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب رودستر ارباب حلقهها را با نسل جدید Z4 مقایسه کنیم. البته چون هنوز امکان رانندگی با Z4 جدید وجود ندارد، در این مقایسه تنها در مورد ظاهر این رودسترهای آلمانی قضاوت میکنیم.
از جلو انتخاب خودروی برتر ساده نیست. آئودی TT بهوضوح نمای تیزتر و تمیزتری دارد اما درعینحال هیجان آنهم کمتر است. از سوی دیگر، نمای جلویی Z4 خوشتیپ اما شلوغ است. بااینوجود در بین این دو خودرو مطمئناً Z4 تهاجمیتر و هیجانانگیزتر است که این ویژگیها حداقل در این کلاس اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین میتوان گفت در قسمت جلویی، Z4 نمای بهتری دارد.
در پروفیل جانبی، دو خودرو بسیار متفاوت هستند. TT با وجود موتور جلو بودن، تقریباً نمایی موتور وسط مانند دارد و کمی عجیب به نظر میرسد درحالیکه Z4 سنتیتر است و با کاپوت کشیده و صندوق بار کوتاه، همانند یک رودستر اسپرت کلاسیک به نظر میرسد. ولی در اینجا هم آئودی نمای آرامتر و سادهتری دارد. البته در اینجا ما نسخهٔ استاندارد TT را با اسپرتترین نسخهٔ Z4 یعنی مدل M40i مقایسه کردهایم درحالیکه نسخههای اسپرتتری از TT یعنی مدلهای TT S و TT RS هم وجود دارند که از نمای تهاجمیتری برخوردار هستند.
در نمای عقبی، TT حتی با وجود دیفیوزر و سر اگزوزهای بروز شده، بازهم در پس طراحی تهاجمی Z4 قرار میگیرد. این رودستر باواریایی در نمای عقب بسیار عصبانیتر و اسپرتتر از TT به نظر میرسد؛ بنابراین در اینجا هم بامو از طراحی بهتری برخوردار است.
در داخل اما اوضاع کمی پیچیده است زیرا TT با وجود اینکه خودروی قدیمیتری است اما به لطف صفحه آمپر کابین مجازی و دریچههای تهویهٔ دایرهای، مدرنتر به نظر میرسد. البته نمای داخلی Z4 هم با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive، عالی به نظر میرسد. درکل اما داخل آئودی TT با تمرکز بر راننده، بیشتر به یک رودستر اسپرت شباهت دارد درحالیکه به نظر میرسد بامو Z4 داخل خود را از سری ۳ قرض گرفته است.
درمجموع بهعنوان نتیجهگیری این مطلب میتوان گفت نمای رودستر کلاسیک بامو Z4 کمی بهتر از نمای موتور وسط مانند آئودی TT رودستر به نظر میرسد.
منبع: BMWBlog
Ali Keyhani
۱۶ مهر ۱۳۹۷Z4 خیلی جذاب تره بخصوص از نمای عقب و جانبی
دانیال روشنی
۱۶ مهر ۱۳۹۷چرا اسپورت ترین مدل بی ام و با نسخه ابتدایی آئودی مقایسه شده؟
توی هر سگمنت اینجور رقابت اصلا و ابدا اصولی نیست.
فاصله قیمتی این دو خودرو بیش از دو برابره!
Arman
۱۶ مهر ۱۳۹۷Z4 شیک تره
اول که رونمایی شد یه عده ایراد گرفتن که ترکیبی از طراحی چند ماشین مثل استینگر و یکی دوتا دیگه هست و شبیه باقی ماشین های بیمر نیست و فلان اما الان همه متوجه شدن که طراحیش خوب از آب در أؤمده و از نسل قبل خیلی بهتره
AMANTE
۱۶ مهر ۱۳۹۷BMW Z4 جدید یه رودستر اسپرت زیبا و جذابه ولی نمی دونم چرا نگاهش میکنم یه حس عجیبی بهم دست میده هم دوستش دارم و عاشقشم و هم دوستش ندارم. ?
Ghost
۱۶ مهر ۱۳۹۷مثل من ! چون دو نسل قبل رو خیلی دوست داشتم ولی این به دلم اصلا نمیشینه ولی چون زد 4 هست نمیشه آدم دوسش نداشته باشه !
مرتضی مقدم
۱۷ مهر ۱۳۹۷باید هر دو تا خودرو رو از نزدیک دید و بعد قضاوت کرد.حجم خودرو به صورت سه بعدی خیلی میتونه متفاوت از عکس دو بعدی باشه همه این تجربه رو داشتن فک کنم.ولی حالا از روی همین عکس ها به نظر بی ام و یکم نا امید کنندست از بغل ی نیم نگاهی به ماسل کارهای آمریکایی داره و ی نیم نگاهی به محصولات ژاپنی نیمه اسپرت.در کل نه خیلی بی ام و ب نظر میاد ن خیلی آلمانی.امیدوارم در واقعیت ی بی ام و اصیل و پویا باشه.
ایلیا
۱۶ مهر ۱۳۹۷آئودی از جلو زیباتره
mahdy
۱۶ مهر ۱۳۹۷طراحی TT مثل Q7 سالخوردس و مثل Q7 نیاز به تغییر نسل داره هرچند به شدت جذابه در مقابل Z4 تازه نفس از جدید ترین طراحی های باواریاست بی ام و خیلی چابک و سر حال تر نشون میده
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۷انصافاZ4چه طراحی بیرونی وچه طراحی داخلیش جذاب تر وزیباتره
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷Z4 رو میبینم یاد محصولات سوزوکی میفتم
اصلا این ماشین تناسب نداره
فقط نمای عقبش از tt بهتر
کابین آئودی هم خیلی جذاب تره
علی رضا
۱۶ مهر ۱۳۹۷بابا پدال شما هم فقط از bmw blog مطلب بذار ،
شما چرا به جای ترجمه مطالب نامعتبر bmw blog خودتون خودرو ها رو مقایسه تصویری نمیکنید
Bmw blog همیشه بی ام و رو اول اعلام میکنه حتی اگه مقایسه بین m5 و f22 باشه
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۷https://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2018/09/2019-BMW-Z4-M40i-18.jpg
https://www.formulapassion.it/wp-content/uploads/2018/09/2f550ec2-bmw-z4-47.jpg
https://topgearrussia.ru/data/topgear/upload/2018-09/27/image-574bced61538049901.jpg
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۷https://cmsimages-alt.kbb.com/content/dam/kbb-editorial/make/bmw/z4/2019/2019-bmw-z4-roadster/11-2019-bmw-z4-roadster-oem.jpg
http://www.driversmagazine.com/wp-content/uploads/2018/09/2019-BMW-Z4-6.jpg
Ghost
۱۶ مهر ۱۳۹۷انتظار داشتم مثل همیشه زد 4 چشمای خمار و معصوم داشته باشه ولی نسل جدیدشو واسه بار اول دیدم فکر کردم کیا عه :(
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۷Z4انگار یه کلاس کلا طراحیش بالاتره.کاپوت کشیده وخیلی جذاب.کابینش که مثل جواهر میدرخشه.قطعا ازنظرلذت رانندگی هم بهتره.ttهم ماشین جذابیه ولی درتمام تست ها که باm2 وپورشه کیمن مقایسه داشت بااینکه شتابش سریع تربوداما لذت رانندگی اونارو نداشت ازدید برسی کننده ها
owl
۱۶ مهر ۱۳۹۷هردوتاش بهتریناست. مثل ملکه و امپراطوره. فرقی نداره کدومشو بخوایی
مگه میشه المانی بد بسازه؟
Alireza
۱۶ مهر ۱۳۹۷امان از نمای جلوی بی ام و کل بقیه زیباییاشو خراب کرده
Sajjad
۱۶ مهر ۱۳۹۷دریچه های ورودی هوای آئودی بیش از حد خوبن دیگه
Morteza
۱۶ مهر ۱۳۹۷نمای جلوی z4 شباهتهایی به مرسدسهای gt داره
علی رضا
۱۷ مهر ۱۳۹۷استغفرلله …!
آخه اله زیبایی کجاش شبیه این بد ترکیب
Omid
۱۶ مهر ۱۳۹۷به جز نمای عقب و کناری ائودی تو بقیه جاها بهتر به نظر میرسه
Hamid...Audi
۱۶ مهر ۱۳۹۷طراحی جلوی Z4 نمای تیز تری دارد؟!!!!!
منبع یه خبر که BMW Blog باشه همین میشه.
ایلیا
۱۷ مهر ۱۳۹۷گفته آئودی تیزتره
Hamid...Audi
۱۹ مهر ۱۳۹۷منظورم تهاجمی تر بود…
«از جلو انتخاب خودروی برتر ساده نیست. آئودی TT بهوضوح نمای تیزتر و تمیزتری دارد اما درعینحال هیجان آنهم کمتر است. از سوی دیگر، نمای جلویی Z4 خوشتیپ اما شلوغ است. بااینوجود در بین این دو خودرو مطمئناً Z4 تهاجمیتر و هیجانانگیزتر است که این ویژگیها حداقل در این کلاس اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین میتوان گفت در قسمت جلویی، Z4 نمای بهتری دارد.»
من نمیدونم طبق کدوم فرمول نمای جلوی Z4 تهاجمی تر از TTهستش.
کاوه
۱۷ مهر ۱۳۹۷نویسنده های پدال دیوونه ب.ام.و هستن. شبو روزشون با ب.ام.و میگذره و رویابافی می کنن. برای مقایسه دوتا اتومبیل هم به وبلاگ ب.ام.و رجوع می کنن. اینجور مواقع میگن طرف گندشو درآورده. نسخه آیودی امتیازات زیادی داره اما اشاره ای نمیشه
GOD BLESS AMERICA
۱۷ مهر ۱۳۹۷صد ر صد TT از همه نظر
بابا چتون شده جماعت Z4 جدید قیافه اش شبیه عقب مونده ها شده دقیق تر بگم بیماری (مانگولیسم)
تو چهره این خودرو مشاهده میشه.
سلیقه ایرانیا کم کم داره سر از یه جاهایی در میاره، خدا رحم کنه.