آئودی در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ از نسل جدید Q5 رونمایی کرد. ما نسل جدید و قدیمی این خودرو را با همدیگر مقایسه کردهایم تا ببینیم که چه تغییراتی در طول یک نسل رخ داده است.
- استایل و طراحی ظاهری
Q5 جدید از فرم بدنهی نسل قبلی کمک گرفته و جزئیات شیک و خوشترکیبی به آن اضافه شده است. این جزئیات از برادر بزرگتر یعنی Q7 قرض گرفته شدهاند. جلوپنجرهی چندضلعی جدید این خودرو در بین چراغهای جدید و دو ورودی هوای بزرگتر قرار گرفته است.
عناصر کرومی زیادی نیز بهصورت افقی در جلوپنجره جای گرفته و همین امر موجب شده تا نسل جدید Q5 نزدیکتر به زمین به نظر برسد.
- کابین
با قدم گذاشتن به داخل کابین Q5 جدید یکی از واضحترین تغییرات بکار گیری صفحهنمایش سیستم اطلاعات سرگرمی در بالای کنسول مرکزی کاملاً جدید است. پلاستیکهای تیرهی زیادی جایگزین تریم روشن نسل قبل شده و اهرمهای اصلاح شده نیز جزئیات کرومی برجستهای دارند.
غربیلک فرمان به روز شده و کاکپیت مجازی آئودی نیز به مدرن شدن هر چه بیشتر کابین کمک کردهاند. کابین جادار نسل جدید نیز از ستونهای A باریکتری نسبت به نسل قبلی سود میبرد.
- پیشرانهها
آئودی Q5 جدید با دو پیشرانهی دیزلی و یک نسخهی بنزینی در دسترس خواهد بود. آئودی ادعا میکند که پیشرانهی دیزلی ۲ لیتری جدید بهطور چشمگیری کممصرفتر از نسخهی همتراز بکار رفته در نسل قبلی بوده و پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی نیز نسبت به پیشرانهی ۲۲۵ اسب بخاری کنونی افزایش ۲۷ اسب بخاری دارد. کسانی که دنبال یدک کشی قدرتمندی هستند بهتر است که منتظر نسخهی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۸۶ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۱ نیوتون متری بمانند.
Q5 جدید بهطور متوسط ۹۰ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی است که این موضوع به بهبود راندمان و هندلینگ خودرو کمک میکند. سیستم تعلیق بادی سفارشی نیز به ارائهی کیفیت سواری بهتر کمک خواهد کرد. سیستم چهارچرخ محرک کواترو نیز بهصورت استاندارد در تمامی نسخههای Q5 جدید وجود دارد. البته دیفرانسیل اسپورت سفارشی تنها در مدلهای فول ۶ سیلندر دیزلی در دسترس خواهد بود.
- قیمت و زمان عرضه
آئودی Q5 جدید از بهار سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود و انتظار میرود که بهای آن تقریباً مشابه نسل قبلی باشد. مدلهای پایهی این خودرو حدود ۳۵ هزار پوند و نسخههای ۶ سیلندر حدود ۴۵ هزار پوند قیمت خواهند داشت.
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
طراحی های آئودی یک ویژگی خاص دارن.
هیچ وقت قدیمی نمیشن.
من موندم نسل جدید زیباتره یا نسل قدیم !
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵هردو عالیه
Hami
۲۳ مهر ۱۳۹۵من نسل قبلیش توی ترکیه سوار شدم سواری خوبی داره اما آفرودش به پای سری ام ال بنز نمیرسه که الان دیگه ام ال نیست نمی دونم چی گذاشته بنز مدلشو توی رد شدن از جاده های پر پیچ خم خیلی تمیز رد می کنه پیچ ها رو اما افت کشش داره حالا نمی دونم واسه ارتفاع یا شاسی ماشین کاش می شد این مدل ماشین ها با قیمت واقعی وارد کشور بشه با قیمت واقعی بازم می گم با قیمت واقعیم وارد ایران بشه متأسفانه درآمد های پایین قشر متوسط رو پایین جامعه قابلیت خرید این مدل خودرو ندارند حداقل خودرو های که تست های ایمنی معتبر دنیا را پاس کردن می توانند سوار شوند که حداقل جونشون در امان باشه
احمد باقری
۲۳ مهر ۱۳۹۵طراحی نسبتا خوبی داره، ولی بهترین طراحی نیست.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۳ مهر ۱۳۹۵چرا باید بهترین طراحی باشه اصلا بهترین طراحی یعنی چی جان تو یه تعریف از بهترین طراحی بده مام بفهمیم /////
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۳ مهر ۱۳۹۵.
استاد از مرسدس بنز خیلی خوششون میاد.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ مهر ۱۳۹۵نظرش این بنده خدا.
باید احترام بزاریم به حقوق همدیگه
امیر
۲۴ مهر ۱۳۹۵واقعا کیو3 کیو5 نیاز داشتن به یه حداقل رفرش چون درمقابل رقبا یکم قدیمی بنظر میامدن همه جوره زیبا تر همه جوره با هر مقیاسی