با اینکه نسل جدیدولوو V60 کراس کانتری 6 سال پس از عرضهی آئودی A4 آلرود وارد میدان شده اما هر دوی این خودروها قابلیتهای زیادی داشته و در بین طرفداران استیشنهای سرسخت و آفرود محبوبیت فراوانی دارند.
ولوو با تولید اولین نسل V70 XC به اختراع کلاس استیشنهای آفرود لوکس افتخار میکند. این اتفاق در سال ۱۹۹۷ رخ داده یعنی زمانی که شاهد رونمایی از آن در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بودیم.
دو سال بعد آئودی اقدام به معرفی A6 آلرود کواترو کرد. این خودرو از سیستم تعلیق بادی پیشرفته، ارتفاع بیشتر از سطح زمین، رینگهای بزرگتر، پوششهای پلاستیکی اطراف بدنه و… سود میبرد.
امروز رقابت بین این دو کمپانی به خودروهای استیشن کوچکتری همچون V60 و A4 آوانت کشیده شده است. البته همانگونه که گفته شد مدل آلرود A4 در سال ۲۰۰۹ معرفی شده درحالیکه اولین نسل V60 کراس کانتری ۶ سال بعد متولد شد.
خب صحبت دربارهی تاریخچه کافی است. بیایید درباره طراحی و زیبایی صحبت کنیم زیرا این دو استیشن اروپایی واقعاً جذاب هستند.
از هر زاویهای که به دو خودرو نگاه کنید شکی نخواهید داشت که ولوو V60 کراس کانتری جدید و آئودی A4 آلرود از نظر زبان طراحی کاملاً متفاوت میباشند. هر دو خودرو هدف مشابهی داشته و شاید شما کار سختی در ذکر برتریهای هر خودرو از نظر فنی داشته باشید اما از نظر بصری شاید بتوان تصمیم قاطعتری گرفت.
به سادگی میتوان گفت طرفداران آئودی به احتمال زیاد A4 آلرود را انتخاب خواهند کرد اما طرفداران ولوو و همچنین دیگر افراد V60 کراس کانتری را ترجیح میدهند. این خودرو بیشک شیکتر بوده و هم شیک و هم خشن به نظر میرسد. البته نباید خشونت ذاتی آئودی را نادیده گرفت. به پوششهای پلاستیکی بدنه نگاه کنید! شاید برخی خریداران این ویژگی را دوست داشته باشند.
بیایید نگاهی هم به کابین دو خودرو بیندازیم. تصمیم انتخاب کابین برتر کاملاً سرراست است. هر دو خودرو از کابین مشابه برادران استیشن عادی بهره میبرند و به این ترتیب مسابقهی داخلی آئودی و ولوو به تکنولوژیهای بکار رفته و طراحی کلی داشبورد مربوط میشود.
ما نمیدانیم که کدام کابین طرفداران بیشتری دارد اما منصفانه باید گفت هر دو خودرو از بخش داخلی واقعاً باکیفیتی استفاده کرده و اگرچه کابین آئودی A4 آلرود کمی به زمان معاصر تعلق دارد اما نمیتوان طراحی ساده اما ظریف کابین V60 را نادیده گرفت.
نظر شما دربارهی این دو خودرو چیست؟ کدامیک را ترجیح میدهید؟
کلا ازاین کلاس خودروها متنفرم. سدان وsuvخیلی خیلی جذاب تره.البته استیشن ها هم کاربرد خودشون رو دارن.بین این دو اگه سدان هاشون بود قطعاA4 ولی استیشن ولوو. یه مطلب توی خوده پدال خوندم که A4درسرعت کمتر از۱۰۰کیلومتر(یادم نیست چه سرعتی گفته بود)دراین سرعت از مرسدسSکلاس اتاقش ساکت تره.عجب
Amir
۱۸ مهر ۱۳۹۷v60 طراحی خیلی شیکتر و جذابتری داره
تو بخش کابین هم هردو عالین
در کل به نظر من ولوو جذاب تره
Mehran
۱۸ مهر ۱۳۹۷به نظرم ولوو زیباتر و مدرنتر هست!
مهدی
۱۸ مهر ۱۳۹۷کلا ازاین کلاس خودروها متنفرم. سدان وsuvخیلی خیلی جذاب تره.البته استیشن ها هم کاربرد خودشون رو دارن.بین این دو اگه سدان هاشون بود قطعاA4 ولی استیشن ولوو. یه مطلب توی خوده پدال خوندم که A4درسرعت کمتر از۱۰۰کیلومتر(یادم نیست چه سرعتی گفته بود)دراین سرعت از مرسدسSکلاس اتاقش ساکت تره.عجب
الهی
۱۸ مهر ۱۳۹۷ولوو پادشاه استیشن ها…
مخصوصا در این زمینه.. ولوو حرفه ای تر و جذاب تر هست…
arash66
۱۸ مهر ۱۳۹۷داری اشتباه میزنی دادا
کل دنیا میدنن که ائودی بهترین استیشن سازِ
" swedish arrogant tiger"
۲۰ مهر ۱۳۹۷چی شد؟؟ آئودی بهترین استیشن ساز؟؟؟
داداش ولی شما داری اشتباه میزنی ،استیشن رو دست ولوو نداریم
محمد
۱۸ مهر ۱۳۹۷ولوو s60 جدید هم خیلی جذاب به نظر میرسه
کاوه
۱۹ مهر ۱۳۹۷ولوو. وایکینگها برگشته اند
" swedish arrogant tiger"
۲۰ مهر ۱۳۹۷هر دو از نظر طراحی واقعا خوبن
اما قطعا ولوو انتخاب جذاب تر و بهتریه