خودروهای آلمانی از دیرباز رقابت سرسختانهای با یکدیگر دارند و مقایسه سیستمهای چهار چرخ محرک کواتروی آئودی با سیستم xDrive بامو همچون ریختن بنزین روی آتش میماند! به نظر نمیرسد که این رقابت به این زودیها پایان بپذیرد بلکه در آینده شاهد جذابیت سرشاخ شدن این غولهای آلمانی خواهیم بود.
مردم همیشه دوست دارند بدانند کدام خودرو در برابر حریف خود پیروز میشود و البته مقایسه سیستمهای چهار چرخ محرک آئودی با بامو یک نقطه شروع مناسب برای بحث ما محسوب میشود.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت هر دو سیستم در طول سالهای گذشته ادعای پیروزی بر یکدیگر را داشتهاند بنابراین همین الان به سادگی نمیتوان گفت کدامیک برنده مطلق است هرچند باید قضاوت خود را بر پایه سریعتر بودن فرایند انتقال اطلاعات که باعث پاسخهای سریعتر میشود بنا نهیم.
در ابتدا دو خودرو باید بر عدم عملکرد اکسل عقب غلبه کنند که البته در این تست هر دو محصول به راحتی از پس کار برمیآیند. البته این تست رفته رفته سختتر شده و یکی از دو خودرو دست بالاتر را میگیرد؛ اما سربازهای مورد بحث عبارتاند از بامو ۵۳۰i xDrive و آئودی A6 TDI کواترو.
تماشای این ویدئوی جالب را از دست ندهید!
M3csl
۹ خرداد ۱۳۹۷توی مراحل آخر ک سه تا چرخ رو از مدار خارج میکنن و یه چرخ درگیره،،ب ام و خیلی بهتر کار میکنه و آئودی بعد از خاموش کردن ESP ک در گوشه تصویر نشون میده و با التماس و سلام و صلوات از اون وضعیت رها میشه،،،
در واقع راننده آئودی زرنگی میکنه تو دوتا مرحله آخر و با بازی با گاز و ترمز و تکون دادن خودرو از اون شرایط در میاد نه بوسیله سیستم کواترو.
joojoo
۹ خرداد ۱۳۹۷برای مقایسه ی عملکرد 4 چرخ محرک…یا باید ماشینا رو به مناطق صعب العبور ببرن و ببینن کدومشون بهتره…. و یا اینکه خیلی سنتی مسابقه ی طناب کشی بذارن بینشون…البته تو هر دو تای این تست ها، کواتروی آئودی از ایکس درایو ب ام و و فورماتیک بنز بهتر بوده…(در شرایط موتوری مشابه) اما توی این تست طبیعیه که سیستم الکتریکی محور ب ام و از سیستم مکانیکی محور آئودی بهتر باشه به خاطر هوش مصنوعی ایکس درایو ب ام و…
حسین
۱۷ خرداد ۱۳۹۷سلام.
دوست عزیز به نظر شما باید ماشینای سدان رو ببرن آفرود؟؟ این سیستما برای جاده لغزنده طراحی شدن نه آفرود. همینطور عبور از مسیرهای آفرود به شدت به نوع تایر و ذره به ذره مسیر بستگی داره، طوری که عبور تایر از چند سانت این طرف یا اون طرف تر میتونه نتیجه رو کاملا عوض کنه. آفرود مثل پیست مسابقه نیست که شرایطش همیشه یکسانه و نتایجش قابل مقایسه با هم هستن.
ضمناً طناب کشی هم بیشتر از هر چیزی به چسبندگی لاستیک و وزن ماشینا مربوطه. عواملی مثل ارتفاع کف ماشین و روش گاز دادن هم روش تاثیر داره و به هیچ عنوان معتبر نیست.
این تست غلطک هم عیبش اینه که چرخهایی که روی غلطک هستن رو کاملا بلااستفاده میکنه و این شرایط در دنیای واقعی یکم بعیده به وجود بیاد و گاهی باعث گیج شدن سیستم میشه. البته نه برای همه ماشینا و سیستمها.
E 36
۹ خرداد ۱۳۹۷به وضوح مشخصه که ب ام و بهتر بود خصوصا در حالت سه چرخ رو رولر
فتنه گوساله سامری
۹ خرداد ۱۳۹۷قبلاچند بار این تست های بین بنز.bmwوایودی انجام شده کهbmwبهترین عملکرد روداشت.توی این تست هم bmw انگاربهتربود
Kamran
۹ خرداد ۱۳۹۷این مقایسه ‘قابل قبول ‘نیست چرا ‘که باید نسل جدید ائودی A6 رو برای مقایسه انتخاب میکردند
عرفان
۱۰ خرداد ۱۳۹۷سال بعد عرضه میشه
ایمان
۹ خرداد ۱۳۹۷برتری xDrive کاملاً مشهود بود ????
shirko
۹ خرداد ۱۳۹۷تابلوه ب ام و بهتره
فتنه گوساله سامری
۹ خرداد ۱۳۹۷bmwسری ۵این نسل طوفان به پاکرده.عملکرد اسپرت که همیشه عالی بوده.ازنطرکیفیت که فوق العاده.وهمینطور سواری نرم وراحت ازهمه رقباپیشی گرفته.برای مثال همیشه همه رقبا یک نقطه قوت داشتن.یکی اسپرت.یکی طراحی جذاب.یکی سواری نرم وراحت.یکی کیفیت بهتر.ولی این نسل سری۵ تمام این چیزارو باهم داره.وازنطر تمام مجله های خودرویی جدای از پرفومنس بهتر ازEکلاس حتی سواری خیلی بهترازEکلاس روهم داره.واین میشه که سری۵تبدیل به سنگ محک این کلاس میشه
امیرحسین
۹ خرداد ۱۳۹۷البته باید با نسل جدید آئودی ای ۶ مقایسه میشد (مدل ۲۰۱۹) . در پاسخ به مطالب مقاله، اینقد رقابت شدید و نزدیکه که هر کی جدیدتر باشه بهتره ولی در عوض هرکی دیرتر به بازار عرضه بشه بازار رو تو اون مدت از دست می ده. الان مطمئن باشید بهترین این کلاس اتاق جدید آئودی هست تا الان بی ام و بود.
فتنه گوساله سامری
۹ خرداد ۱۳۹۷کابین bmw سری۵شاید زرق وبرق کابین نسل جدیدA6رونداشته باشه ولی ازنطرکیفیت عملکرد وپرفومنس سری۵ بهتر خواهدبود
arash66
۹ خرداد ۱۳۹۷این تست ها به هیچ وجه عملکرد درست سیستم های AWD رو نشون نمیده.