آئودی

حذف موتور چهار سیلندر ۴۲۰ اسب‌بخاری از برنامه‌های آئودی

شاید کمتر کسی کانسپت آئودی TT کواترو اسپورت را که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، به یاد داشته باشد؛ چرا که آئودی هیچ‌چیز از آن یا شاهکار پیشرانه‌اش، یعنی یک نسخه ۴۲۰ اسب‌بخاری از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر گروه فولکس‌واگن موسوم به EA888 به خط تولید وارد نکرده است. آئودی در ابتدا قصد داشت که این موتور را به مرحله تولید برساند، ولی بعداً‌ به سراغ یک موتور جدید پنج سیلندر ۴۰۰ اسب‌بخاری در TT RS رفت. حالا هم موتور توربوی چهار سیلندر ۴۲۰ اسب‌بخار رسماً از برنامه‌های آئودی کنار گذاشته شده است.

audi-tt-quattro-sport-concept-2014
به گزارش «اتوبلاگ»، دلیل کنسل‌شدن این پروژه توسط آئودی، واکنش به هزینه‌هایی است که رسوایی آلودگی مدل‌های دیزلی به گروه فولکس‌واگن تحمیل کرده است. برنامه اولیه این خودروساز مبتنی بر این بود که موتورهای چهار و پنج سیلندر را با سطح قدرتی در حدود  ۴۰۰ اسب‌بخار در کنار یکدیگر توسعه دهد، ولی به جای آن بر تولید موتور پنج سیلندر در TT RS و نسخه آینده RS3 تمرکز کرد. استفان ریل (Stephan Reil)، سرپرست مهندسی آئودی کواترو در گفتگو با «اتوبلاگ» می‌گوید:

اگر به سراغ موتور چهار سیلندر می‌رفتیم که این سطح قدرت خاص را از یک موتور ۲ لیتری بگیریم، این موضوع بیش از اندازه برای ما گران تمام می‌شد و این در حالی بود که ما در نهایت، باز هم یک موتور چهار سیلندر داشتیم.

اینکه همین موتور آئودی قرار بود برای مدل گلف R 400 با قدرت ۳۹۵ اسب‌بخار استفاده شود یا خیر، چندان مشخص نیست، امّا می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که این مدل نیز احتمالاً از یک پیشرانه مشابه بهره‌مند می‌شد. در هر صورت، گلف R 400 نیز به عنوان قربانی دیگر رسوایی دیزل‌گیت، اوایل سال جاری میلادی از دستور کار فولکس‌واگن خارج شد.

Audi TT quattro sport concept
البته برخی جنبه‌های پیشرانه کانسپت کواترو اسپورت در TT RS دیده می‌شوند و موتور جدید ۵ سیلندر از یک ساختار بسیار مشابه با موتور چهار سیلندر EA888 استفاده می‌کند. به هر حال، به نظر می‌رسد که یک پیشرانه ۵ سیلندر، گزینه مناسبی برای TT RS محسوب می‌شود و برای خیلی‌ها، یادآور خودروهای انقلابی پنج سیلندر آئودی در مسابقات دهه ۱۹۸۰ میلادی است.

Audi-TT-RS-Coupe-36
منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. king 918

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی هم خوب شد که حذفش کردن
    اصلا از موتور 4 سیلندر متنفرم کاش پورشه هم حذف کنه موتور 4 سیلندر رو ( که احتمالش خیلی کمه )

    1. علی

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (67 ديدگاه)

      دلیل تنفرت رو متوجه نمیشم.همه ماشین ها که نباید برا مسابقه باشند.همه که نباید موتور هشت سیلندر داشته باشند

      1. king 918

        ۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        دوست گرام درسته همه ماشین ها نباید موتور قوی داشته باشن
        اما وقتی یه نفر دریایی پول بابت ائودی و پورشه و فراری و … میده این انتظار رو داره
        شما اگه فراری یا پورشه با موتور 4 سیلندر خوشت میاد کلا یه بحث دیگه س چون می دونم هیچ انسان دیگه ایی خوشش نمیاد ……….

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دوس داری 16 سیلندر باشن؟؟؟؟؟

    3. madjid911 GT2

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      حقش نبود فولکس واگن این طور تنبیه بشه.
      ادامه بده قهرمان.
      برگرد به جایی که مال خودته.

  2. ونوم

    ۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشین اسپرت و سوپر اسپرت زیر 6 سیلندر و حجم کمتر 3.5 احساس قدرت بمن نمیده حالا هر چند با توربو 1000 اسب قدرت بده ولی دوام قطعات خیلی کم میشه

    1. king 918

      ۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      درود بر تو منم همین نظر رو دارم
      زیر 6 سیلندر یعنی ماشین معمولی وسلام ………

    2. رضا

      ۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (30 ديدگاه)

      حالا شما که احساس قدرت با این اشغالا نمیکنی برو واسه خودت یه ونتیج دوازده سیلندر تنفس طبیعی بگیر. ولش کن باو راس میگی.همشون اشغال میسازن. من وتو که قرار نیس از این لگنا سوار شیم. اصلا به کلاسمون نمیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا