فرانکفورت ۲۰۱۳: درحالیکه حدس اولیه ما بر این بود که کواترو کانسپت تنها مفهومی آئودی برای نمایشگاه امسال است اما بازهم آئودی سورپرایزمان کرد و از دومین مفهومی اش پرده برداشت؛ نام این خودرو نانوک کواترو گذاشته شده . . .
در همان نگاه اول می توان دید که آئودی یک پاسخ آلمانی به ایتالیایی ها برای ساخت ایتال دیزاین پارکور داده است. پیشرانه این مفهومی ۲ نفره، موتور کاملا جدید ۵ لیتری V10 تویین توربویی است که درست درجلوی محور عقبی خودرو نصب شده؛ ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور ماحصل این پیشرانه دیزلی خواهند بود. گیربکس آن نیز از نوع هفت سرعته S-tronic است.
نانوک با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی اش می تواند در ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ برسد چراکه سیستم محرکه آن از نوع کواترو (چهارچرخ محرک) است. حداکثر سرعت نانوک هم بیش از ۳۰۵ کیلومتر برساعت می شود. علی رغم آنکه ویژگی های فنی نانوک بسیار شبیه سوپر اسپرت ها شده اما باید بدانید که مصرف ترکیبی آن بیشتر از ۷.۸ لیتر نیست؛ این عدد تحسین برانگیز به لطف سیستم خنک کاری جدید و تغییر پمپ روغن پیشرانه بدست آمده.
کمی هم از ویژگی های ظاهری نانوک بگوییم؛ این خرس آلمانی رینگ های ۲۲ اینچی با تایرهای ۲۳۵/۵۰ در جلو و ۲۹۵/۴۵ در عقب دارد. برای متوفق کردن این چرخ ها از دیسک های ترمز کربن/سرامیکی استفاده شده. نانوک تعلیق بادی دارد؛ یعنی کمک های آن بصورت الکترونیکی کنترل شده و حتی راننده می تواند ارتفاع تعلیق از سطح زمین را مابین ۳۰ یا ۴۰ میلیمتر تنظیم کند. ابعاد نانوک هم به قرار زیر هستند:
- طول ۴۵۴۱ میلیمتر.
- عرض ۱۹۹۰ میلیمتر.
- ارتفاع ۱۳۳۷ میلیمتر.
- فاصله محوری ۲۷۱۰ میلیمتر.
برای ساخت نانوک از شاسی آلومینیومی اختصاصی ASF آئودی یا Audi Space Frame استفاده شده و برخی از اجزای بدنه آن هم از کربن های تقویت شده اند. بدنه آن با رنگ Extreme Red پوشیده شده. یکی دیگر از ویژگی های نانوک سیستم فرمان آن است؛ چرخ های عقبی آن در سرعت های پایین می توانند تا ۹ درجه برخلاف چرخ های جلو بچرخند تا بدین ترتیب هدایت آن برای راننده آسان تر باشد.
محمدرضا
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اینجا با یه همچین ماشینی بخوای گازوئیل بزنی همه بهت میخندند . . .
محمد حسین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲امکانات خوب . قدرت خوب . سرعت خوب . فوله فول آئودی تو دیگه چرا ؟چراغاش دارن میخوابن
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اگه ارم ائودی رو از جلوش برداریم کار خیلی سختی میشه که بفهمی این ماشین متعلق به ائودی است.
ایران و المان
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲با موتور ده سیلندر که 544 اسب بخار داره مصرف 7.8لیتر بنزین در صد کیلومتر خیلی آلیه یعنی از سمند هم کم مصرف تر!!!!!!!!
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲با این که موتور v10داره با توربو 544 اسب بخار داره اینجاس که تکنولوژی لامبو که زیر دست audiاست مشخص میشه همین گایاردو باموتورv10بدون توربو 560 اسب بخار قدرت میکنه که با تویین توربو میشه انتظار داشت تا1000 اسب یا بیشتر قدرت بده بازده موتور به این میگن که با همان موتور بدون توربو 560اسب قدرت بده
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲دقت کردید چراغ های جلوش شبیه عقب آونتادوره خدایی audiباید زیر دست لامبورگینی باشه
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ماشین خوبی هست وبا این که نیمه شاسی بلنده حریف قابلی برای بنتلی و سرسیه Mبی ام دبلیو و محصولات بنز حساب میشه (دمت گرم خوب بلدی بااین محصولات با بقیه ی خودرو های آلمانی رقابت کنی.امید وارم موفق باشی)
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲هواسم نبود دیزلیه 544 اسب برای گازوییل خیلی عالیه.از همگی معذرت می خواهم
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲به نظر میرسه چرخ جلوش بزرگ تر از عقبش است درست میگم؟
فرامرز
۱۹ شهریور ۱۳۹۲من هم شک کردم اما فکر کنم به خاطر فرم و ارتفاع گلگیرهاشه که چرخ جلوش بزرگتر به نظر میرسه. من از ظاهرش خوشم نیومد چون ظاهر بیرونیش حتی در حد آئودی آ۶ هم نیست.
aventador twin turbo
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ولی واقعا چرخ جلوش بزرگتره تو بقیه ی عکس هاهم مشخصه
جلال
۲۰ شهریور ۱۳۹۲aventador twin turbo جان سلام
لطفا یه خورده نظراتتون رو جمع و جور تر کن دوست عزیز
یا این که چندتا جمله رو تویه کامنت بذار
اینجوری سایت کمتر اشغال میشه
الان شما تو این پست7 تا کامنت گذاشتی!
موفق باشی…….
aventador twin turbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۲با سلام . جلال جان اگه تیکه به تیکه نوشته بشه خیلی راحت تره. وبعد این که من این نظرات رو در طول 4الی5 ساعت به ذهنم رسد و نوشتم و چشم سعی می کنم نظرات رو جمع و جور تر بنویسم بدرود
mate
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آخ چه خوشکله این ماشین حال کردم فقط آئودی نمی شه اون چرخای اتوبوسو در بیاری چرخ ماشین بش بزنی آخه چرخاش خیییییییلی بزرگه به خدا
موافقا لایک کنن
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۲به نظرم اصلا چهره ای در حد نام آئودی نداره و با این مشخصات فنیش فقط یه چهره جسور کم داره
slr722
۲۰ شهریور ۱۳۹۲خوشگل نیست…
علی
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خیلی بد ترکیبه.تو این زمینه و در سوپراسپرت هیچ کسی به گرد ایتالیایی ها نمیرسه!
◄ذوالفقاری►
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ما بدبختی رو بوسیدیم و گذاشتیم کنار…
حالا ول کن نیست، میره و میاد میگه یه بوس بده!
حسن
۱۹ شهریور ۱۳۹۲کلی بگم به دل نمی شینه. لاستیک ها زمخت و نامتناسب هستند. باید منتظر طرح نهایی بود.
Infinite
۱۹ شهریور ۱۳۹۲طراحی جالبی داره.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲درود.ماشین خوبی به نظر میاد.ولی طراحیش یک جوریه.
طراحیه دماغه ی جلوش از ائودی بعیده.
مثل کانسپت یا مثلا سوپر اسپورت های چینی میمونه.ولی عقبش قشنگه.
اگه نگاه دقیق تری به نمای کلیه بدنه بندازیم مثل یک سوپر اسپورته شاسی بلند میمونه.
خیلی از زمین فاصله داره. ولی باحال شده.
VAHID JINPACHI
۱۹ شهریور ۱۳۹۲فقط لاستیکاش خوشکله …
این اولین سوپر اسپرتی هست که خیلی کوپ نیست و به نظر من در سرعت های بالا هنگام پبچ مشکل داشته باشه…
e.scamp
۱۹ شهریور ۱۳۹۲از این بیریخت تر نمیشد. آلمانیا قاط زدن
km
۱۹ شهریور ۱۳۹۲شبیه یه ماسل آمریکایی با لوگو آئودی…
Arash66
۱۹ شهریور ۱۳۹۲دوستان توجه کنند که این مدل مفهومی تلفیق یک cross over , super sport هست
مجید
۱۹ شهریور ۱۳۹۲بخدا دمت گرم پدال . امروز انقدر مطلب گذاشتی وقت نکردم کار کنم.
دستت درد نکنه.
یه پسل باهوش
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اون لاستیک های گندش با اون چراغ های خسته و افسرده اش
منو یاد گوژپشت ناتردام یا از اون بدتر وانت نیسان می ندازه
فک کنم یا طراحان ائودی حقوق نگرفتن یا اینکه شوخیشون گرفته
:)
Arash66
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آقایون هر کاری کنند، شما ایراد می گیرید
سارا
۱۹ شهریور ۱۳۹۲بیشتر از روی اون خودرو کپی برداری شده تا اینکه پاسخ باشه …
غمگین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲این اگه بیاد تو ایران دو روزه موتورش می پکه اخه کیفیت گازوئیل ایران
در حد بوندس لیگاست !!!!!!!!!!! ولی اگه یکی از این ها رو داشتم ……………………
jalal
۱۹ شهریور ۱۳۹۲این دیگه چه قیافه ایه قیافشرو خیلی گل گشاد درست کردن زشتر شده.
Arash66
۱۹ شهریور ۱۳۹۲با کیا رفیتم 13 به در
بابا قرار نیست این مدل تولید بشه که، این مدل مفهومیه
بیشتر تمرکز روی قابلیت هاست نه طراحی کلی، طراحیشم به مرور به بلوغ میرسه
mohammad8743
۲۰ شهریور ۱۳۹۲حالا چرا با کیا رفتی با سایپا میرفتی
ولی حق با تو!
امین
۱۹ شهریور ۱۳۹۲احساس میکنم یه دفعه آئودی تصمیم گرفته که تو این نمایشگاه دو تا کانسپت معرفی کنه و یه طراحی عجولانه ای کرده ………..
از کانسپت ها معلومه که آینده ی درخشانی در انتظار آئودی خواهد بود و مطمئن باشید آئودی طراحی بدی برای “نسخه نهایی” نخواهد داشت
( ولی خداییش اونقدر هم که دوستان گفتن بد نیستا! )
پوریا
۱۹ شهریور ۱۳۹۲پدال جان یه سوال داشتم
من عکسو که باز میکنم از صفحم بزرگتره (خیلی هم بزرگتره!)
ولی با این وجود هیچ اسکرول باری نداره که بتونم با کمکش کامل عکسو ببینم
میشه عکسایی که میزارین فیت صفحه باشه؟ عکس خیلی بزرگ مشکل به وجود میاره
کسی این مشکل رو نداره؟
انزو
۲۰ شهریور ۱۳۹۲بیشتر یاد یه ماسلکار امریکایی افتادم تا طراحی های قبیلی آئودی
البته تا موقعی که پسوند کانسپت دنبالش داره ایرادی بهش وارد نیست
nader
۲۵ آذر ۱۳۹۲چقد بد طــــــراحی شده!!!!!!!
مهدی از گنبد کاووس
۲۳ دی ۱۳۹۲خوبه عالی
حالا این جور ماشینا با این مدل درهایی ک دارن تا چن سال دیگه میان تو ایران ک مد بشه
20سال دیگه فرسوده شد میاد
کیییییییییییییییییی میاددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲مثل خفاش تو غار می مونه!!!!
NOBLE
۲۶ اسفند ۱۳۹۵خیلی قشنگه.