RS4 قدرتمندترین عضو و همینطور پرچمدار خانوادهٔ A4 آئودی است. این سری اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و در نسل دوم که در سال ۲۰۰۶ به بازار آمد در دو نوع سدان و استیشن عرضه شد؛ اما در نسل بعدی که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد آئودی RS4 را فقط بهصورت استیشن ارائه کرد و نسخهٔ سدان آن را تولید نکرد. حال پسازاینکه چندی پیش نسل پنجم A4 معرفی شد، آئودی در حال آمادهسازی نسخهٔ RS4 این نسل بوده و تصاویر جاسوسی زیادی از آن منتشرشده است.
آئودی قصد دارد نسل جدید RS4 را بهطور کامل متمایز از S4 طراحی کند و نمیخواهد برخلاف گذشته گرگی در لباس میش باشد. RS4 جدید همان ظاهری را خواهد داشت که از یک استیشن حدود ۵۰۰ اسب بخاری انتظار داریم. در رابطه با پیشرانه و قدرت نیز مدیر فنی سابق آئودی «Ulrich Hackenberg» در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که RS4 جدید ازلحاظ قدرت تطابقی با مرسدس بنز C63 AMG S که با پیشرانهٔ V8 قدرتی معادل ۵۱۰ اسب بخار دارد نخواهد داشت.
بااینحال طبق سیاست کوچکسازی موتورهای آئودی، در نسل جدید RS4 خبری از پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبلی که ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت نخواهد بود و جای آن را یک پیشرانهٔ کوچکتر توربوشارژ خواهد گرفت. بهاحتمالزیاد این موتور همان موتور ۳ لیتری V6 متعلق به S4 خواهد بود که احتمالاً به یک توربوشارژر اضافه و یا شاید یک توربوشارژر برقی همانند مدل SQ7 مجهز خواهد بود. این نیروگاه قدرتی در حدود ۴۸۰ اسب بخار خواهد داشت که کاملاً در مقابل مرسدس بنز C63 AMG با ۴۷۰ اسب بخار و ب ام و M3 با ۴۲۵ اسب بخار قدرت قرار میگیرد.
خبر خوب برای کسانی که علاقهای به استیشنها نداشته و خودروهای سدان را دوست دارند اینکه آئودی قصد دارد در نسل جدید RS4 نسخهٔ سدان آن را مجدداً بازگرداند. انتظار میرود RS4 جدید در سال ۲۰۱۷ و پس از مدت کوتاهی از معرفی RS5 رونمایی شود. تصاویر جاسوسی که ملاحظه میکنید متعلق به RS4 جدید هستند و رندری که بر اساس آنها طراحیشده نزدیکترین تصویر به نسخهٔ نهایی و تولیدی RS4 است.
امیر مرادی
۱ تیر ۱۳۹۵خیلی خوبه..بیگ لایک
كاپيتاليسم
۱ تیر ۱۳۹۵دوستان دیروز سایت ایرانجیب اعلام کرد قرار شد ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 لغو و بجای اون ممنوعیت واردات خودرو بالای 100 هزار دلار تصویب بشه ، جدا از اینکه واقعا خسته نباشند که ۴ سال طول کشید تا بفهمند حجم موتور معیار لوکس بودن نیست ولی باز هم جای شکرش باقیه که حداقل بعد از ۴ سال فهمیدند! و مثل سایر مسائل نشد ، البته تجربه ثابت کرده هر قانونی که عوض میشه پای سود یک نفر در میان هست ! ( فقط تصور کنید سودی رو که ” نماینده های تویوتا ” ! از فروش لندکروز و پرادو بدست میارن! ) ، این قضیه روی قیمت خودروهای زیر 2500 هم تاثیر داره ، به هر حال اگر قصد خرید خودرو رو دارید یکم صبر کنید … ضرر نمیکنید
ببخشید که کامنت ربطی به مقاله نداشت ، خواستم فقط اطلاع رسانی کرده باشم
king 918
۱ تیر ۱۳۹۵خوش به حال کسایی که میتونن بخرن من که واسه رسیدن بهش نا امیدم تا جایی که یادمه هی دنبالش میدویدم ………
ما به یه مزدا 3 هم قانع بودیم والا اگه قیمتش اندازه سمند بود …..
كوروش
۱ تیر ۱۳۹۵نه زده بود فقط مناطق ازاد قراره وضع بشه
ولی اگه بشه که عالی میشه
امير علي
۱ تیر ۱۳۹۵دوست من کاپیتالیسم منم این خبر و شنیدم ولی اینم شنیدم که قراره گمرکی ماشینای بالای ۲۵۰۰ صد و چهل درصد بشه تازه این تعرفه گمرکیه پول پلاک و مالیات و خودروی فرسوده و …. هم اگه باش جمع شه میره رو ۲۰۰درصد این یعنی یه جنسیس ۱۵۰هزار درهمی و اینجا باید 400میلیون خرید و یه لندکروز ۲۰۰ هزار درهمی میشه ۶۰۰ میلیون ازاد نمیکردن بهتر نبود؟????
Sajjad Ahmadi
۱ تیر ۱۳۹۵کمپین راه انداختن برای ممنوعیت 2500، حالا هم میشه یکی راه انداخت برای آزاد شدن ورود ماشین.
البته شاید دوباره مثل جریان وام پیش بیاد ولی خوب هنوز یه امیدی هست چون پولدارا هم دلشون با آزاد شدن راه ماشینه
احمد باقری
۱ تیر ۱۳۹۵قیافه اش کمی بهتر از قبل شده، اینجوری خیلی خوبه.
یو اس اس اینترپرایز
۱ تیر ۱۳۹۵قدرت موتورش حرف نداره