چند روز آینده شاهد شروع فصل پنجم مسابقات فرمول E خواهیم بود. به لطف حضور نیسان و ب ام و در این مسابقات خودروسازان شناخته شده تری وارد این رویداد میشوند. در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ فرمول E نیز پورشه و مرسدس بنز وارد مسابقات خواهند شد.
در فصل جاری مسابقات جگوار، دی اس، ماهیندرا، NIO و آئودی هم حضور دارند که این شرکت آخری برنامههای زیادی برای خود دارد.
آئودی با حضور در مسابقات فرمول D میتواند از تکنولوژیهای آن استفاده کرده و آنها را در محصولات آیندهی تولیدی خود بکار گیرد.
مدیر پروژهی فرمول E آئودی میگوید:
سال پیش اولین سال کار تیم ما بود؛ بنابراین آنچه که ما در پیست مسابقه توسعه دادیم هنوز راه خود به خودروهای تولیدی را پیدا نکرده است؛ اما در درازمدت این موضوع تغییر خواهد کرد.
البته یکی از چالشها این است که آئودی از قوای محرکهای استفاده میکند که مخصوصاً برای مجموعه باتری مک لارن با رنج ۹۰۰ ولت آماده شده است که خیلی بیشتر از آن چیزی است که در خودروهای الکتریکی جادهای وجود دارد. دیگر چالش این شرکت قوانین فرمول E، واحد پیشرانه-ژنراتور، اینورتر و گیربکس است که همگی در کل فصل پلمپ هستند و این به معنی عدم توانایی تیمها در ارتقای چندبارهی خودروهای خود بوده و این کار باعث به تأخیر افتادن فرایند توسعهی کلی میشود.
البته قطعات مهروموم شده باعث پایین آمدن هزینهها میشوند که همین کار یکی از دلایل جذابیت فرمول E برای خودروسازانی است که معمولاً چندین میلیون دلار را صرف هزینههای مسابقاتی همچون لمانز و فرمول ۱ میکنند.
مدیر آئودی با اشاره به قوانین فرمول E میگوید هر خودروی مسابقهای بیش از ۸۱۷۳۰۰ یورو هزینه در بردارند. در مقایسه باید گفت این هزینه در لمانز به چندین میلیون دلار میرسد.
تیمهای فرمول E در نهایت به دنبال در دست گرفتن کنترل کامل توسعهی مجموعه باتری خواهند بود که این امر باعث سرعت بخشیدن به ورود تکنولوژیهای مسابقات به خودروهای تولیدی خواهد شد.
مدیر پروژه فرمول E آئودی خاطرنشان میسازد:
در ۶ سال آینده این کار میسر نخواهد بود اما در درازمدت باید در این جهت حرکت کرد. این یک فرصت بازاریابی برای محصول شما بوده و شما میخواهید مزیت تکنولوژیکی خود بر رقبا را برجسته کنید.
s.h
۲۴ آذر ۱۳۹۷کونیک زگ خیلی ساله یعنی از زمان رگرا داره استفاده میکنه از باتری های 800 ولتی که اتفاقا اولین هم بوده