خبری نگران کننده و بد که از سوی نشریه اتومبیل منتشر شده نشان میدهد نفس آئودی R8 به شماره افتاده زیرا این خودروی تنفس طبیعی شاید سومین نسل خود را نبیند. به نظر میرسد آئودی به این نتیجه رسیده که R8 از نظر فروش عملکرد موفقی نداشته است و بهتر است تولید آن در پایان دهه میلادی جاری پایان یابد. بله ظاهراً R8 در سال ۲۰۲۰ و زمانی که نسل جدید لامبورگینی اوراکان معرفی خواهد شد بازنشسته میشود.
نه تنها نسخه عادی R8 تولید نخواهد شد بلکه ظاهراً آئودی اسپورت نیز از تولید R8 E-Tron دست خواهد کشید. اخبار بد همینجا خاتمه نمیپذیرند زیرا برنامههای مربوط به تولید سوپرکار دیگر کمپانی که با کد اسکورپیون شناخته میشود نیز کنار گذاشته میشود. ظاهراً قرار بود این خودرو به فرم نمونهای سوپرلوکس با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری باشد.
بنا به گفته همین نشریه، پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربوی بکار رفته در RS5 کوپه و RS4 آوانت قدرت ۴۷۰ اسبی خواهد داشت که تنها ۲۰ اسب بخار بیشتر از پیشرانه فعلی این دو خودروست. به عنوان یادآوری باید گفت انتظار میرود همین پیشرانه در نسخه پایه R8 برای سال ۲۰۱۸ نیز استفاده شود.
درحالیکه این پیشرانه تقریباً در حالت قدرت کامل قرار دارد اما مهندسان آئودی با ترکیب آن با یک پیشرانه الکتریکی ۱۱۴ اسبی قوای محرکه هیبریدی را توسعه دادهاند. هنوز مشخص نیست که آیا مدلهای ذکر شده از این تنظیمات استفاده خواهند کرد یا خیر.
اما مدلهای RS6 آوانت و RS7 اسپورت بک نیز پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربو را بدون الکتریکی سازی خواهند داشت. همچنین احتمال داده شده که RS7 از قوای محرکه پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid با قدرت ۷۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد. نسخه استاندارد RS7 قدرت ۶۵۰ اسبی دارد.
حامد
۲ دی ۱۳۹۶شاید میخواد جایگزین بهتری بده (:
Reza.m
۲ دی ۱۳۹۶به نظرم کار منطقی هست…وقتی ک لامبورگینی سوپر اسپورت ساز ائوری هست ایده ماشینی مثل r8 منطقی نیست
Madjid Thunderbird
۲ دی ۱۳۹۶.
روزم خراب شد
فقط همینو میتونم بگم
چنان ضد حالی خوردم که دستم دیگه نای نوشتن نداره
من 12 سال با رویای R8 زندگی کردم. از وقتی کانسپتش در نمایشکاه فرانکفورت 2003 معرفی شد.
حالا مثل اینکه قراره لذت فکر کردن بهش هم ازم دریغ بشه.
الف.ی
۲ دی ۱۳۹۶نگران نباشید
احتمال خیلی زیاد مدل بهتری رو خواهند ساخت
یه لامبورگینی با لباس آئودی خیلی به دل من نمیشینه
F۲۲RAPTOR
۲ دی ۱۳۹۶خیلی خبر تاسف باریه احتمالا آئودی داره
r8رو واسه فروش بیشتر اورکان کنار میذاره
واقعا خبر بدی بود
Hamid.Hellcat
۲ دی ۱۳۹۶درسته تلفیق برندهای مختلف و استفاده از پلتفرم و پیشرانه های یکسان در اون برندها باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود آوری میشه ولی نتایج منفی اینچنینی هم بهمراه خواهد داشت. اینجا هم ظاهرا یکی از برندها (R8) قربانی همزاد خودش اوراکان شد. تو نظرسنجی سایت پدال هم تو دوئل اوراکان 2.5برابر R8 رای آورد.
F۲۲RAPTOR
۲ دی ۱۳۹۶دقیقا
Amir amini
۲ دی ۱۳۹۶اشتباه این بود که مشخصاتش با اوراکان یکی بود باید از موتور 6و8 سیلندر استفاده میکرد ولی با قدرت کمتر از اوراکان و با قیمت پایینتر که مشتریای خاص خودشو داشته باشه نکه بخاد باعث دو به شک شدن مردم بین ار 8 و اوراکان شه که اکثرا میرن سمت اوراکان این ماشین باید نمونه پر قدرت تر تی تی میبود ولی حیف که میخاد توقف تولید بخوره
datsun
۲ دی ۱۳۹۶اگه همکاری با لامبو نبود شاید همینم نمی ساخت
F۲۲RAPTOR
۲ دی ۱۳۹۶همکاری؟
آئودی مالک لامبو هست داداش
و در نهایت ،وولکس واگن مالک مجموعه س
F۲۲RAPTOR
۲ دی ۱۳۹۶البته باس بگم موتور اوراکان توسط آئودی ساخته نشده
و بدست خود لامبورگینی به همراه موتور وایپر که از سری مگنوم هستن ساخته شده
و تا به امروز به قول شما به روز رسانی میشه.
Hamid.Hellcat
۳ دی ۱۳۹۶از اینکه با سابقه 20 کامنت، تو همین چند روز چندین نفر رو ترول خطاب کردی معلومه خیلی علاقه به ایجاد بحث و حاشیه و مطرح شدن داری. تخریب دیگران جهت مطرح شدن خیلی قدیمی شده. اینجا از همه گروه های سنی عضو هستن و لزوما مخاطب شما هم سن شما نیست. پس رعایت ادب و احترام به سایرین ضروریه.
بهنام
۲ دی ۱۳۹۶حالم گرفته شد کاش تا اون موقعه منصرف بشن و R8 بمونه ، لعنت به کراس اور ها
میخواد جای R8 RSQ8 تولید کنه
Saman
۲ دی ۱۳۹۶بیچاره گروه فوولووکس واگوون :D اون از پورش که به عسل فروشی افتاده :D اینهم از جوجه اردک زشت آئودی r8 که فروشش به بن بست خورده و قطعن فوولووکس هم بعد از حماسه دیزل گیت راه پورش رو تسری داده و به فلافل فروشی خواهد افتاد :-)
Hamid...Audi
۲ دی ۱۳۹۶خدا خیرت بده، یه ربعه از فرط خنده نفسم بالا نمیاد.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Behrouz anzali
۳ دی ۱۳۹۶واقعا که !! حرفی برای گفتن ندارم .
good mood
۳ دی ۱۳۹۶من هنوزم عاشق صدا و استایل گایاردو زرد رنگ هستم :(