آئودی R8 RWS نخستین محصول دیفرانسیل عقب این خودورساز آلمانی در طول تاریخ است که توسط آئودی اسپرت ساخته شده و نیروی خود را مدیون پیشرانه تنفس طبیعی V-10 به حجم ۵.۲ لیتر و قدرت ۵۳۳ اسب بخار است.
ارزش این خودرو در مدل کوپه حدود ۱۱۲هزار پوند است که برای تصاحب نسخه اسپایدر تا ۱۲۱هزار پوند نیز قابل افزایش است. بنابراین با ارزانترین مدل R8 مواجه هستیم.
کلیه r8 های تولید شده تا به امروز از نوع چهارچرخ محرک بودهاند که با حذف این سامانه و جایگزین نمودن آن با سیستم دیفرانسیل عقب، از وزن R8 کوپه معادل ۵۰ کیلوگرم کاسته شده است. این رقم برای مدل اسپایدر برابر ۴۰ کیلوگرم است.
در نسخه دیفرانسیل عقب، رانندگی پویاتری را تجربه خواهید کرد؛ چرا که چرخهای جلو تنها با سیستم فرمان سروکار دارند و حس دقیقتری را از سطح جاده به راننده انتقال میدهند. همچنین در گذر از پیچها هیجان بیشتری را چاشنی کار خود خواهند نمود.
اگرچه این خودرو با پیشرانه ده سیلندر، به هیچ وجه خسته کننده نیست اما نباید انتظار چابکی و سرزندگی پورشه ۹۱۱GT3 را از آن داشته باشید. بهتر است بگوییم که با یک خودروی خوب طرف هستیم اما خوب هم این روزها برای خود درجاتی دارد. به عنوان مثال اگر به بهترین نسخه R8 نمره ۱۰ را اعطا نماییم، بایستی به این یکی، ۹.۳ امتیاز اختصاص دهیم.
آئودی اسپرت ماهیت رو به پیشرفت R8 را در این نسخه نیز فراموش نکرده و سیستم تعلیق خودرو را به طور ویژه سفتتر نموده است تا هیجان رانندگی بیشتری را به سرنشینان انتقال دهد. این موضوع باعث شده تا اندکی از آسایش سواری کاسته شود اما در عوض به شما کمک میکند تا با چابکی بیشتری حرکت نمایید.
سیستم فرمان نیز نسبت به قبل بهتر و تیزتر عمل مینماید. این امر به وسیله استفاده از نرمافزار جدید در سامانه کمکی الکتریکی فرمان و بکارگیری میله ضد-چرخش ضخیمتر و سبکتر در بخش جلوی خودرو، میسر شده است. گرچه در مورد چسبندگی چرخهای جلو نمیتوان با قطعیت نظر داد اما در کل رانندگی سرحال و خوبی را از این خودرو شاهد هستیم.
به دلیل اعمال تغییرات بر روی شاسی و افزایش کشش به همراه ارتقای چسبندگی چرخهای عقب، نباید نگران نافرمانی قسمت عقب RWS در سرعتهای بالا بود. همچنین سیستم کنترل الکترونیکی پایداری در حالت اسپرت اجازه انجام حرکت دریفت، البته به صورت کنترل شده را به شما خواهد داد.
آئودی R8 RWS با بهرهگیری از پیشرانه ۵۳۳ اسب بخاری، از شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیهای و بیشینه سرعت ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت برخوردار شده است که نشان میدهد پیشرانههای تنفس طبیعی هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارند و لازم نیست که حتما در برابر انواع توربوشارژ سر تعظیم فرود بیاوریم.
سخن پایانی
تنها ۹۹۹ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و آئودی آن را برای پر کردن خلا میانی دو نسخه کوپه و اسپایدر روانه بازار خواهد کرد. ما انتظار داریم این خودرو با جذابیت عالی که از آن برخوردار است بتواند به محبوبیت نسبتا بالایی دست پیدا کند. آئودی سری چرخ عقب محرک(RWS) یک موجود دوست داشتنی است. البته برخی شکایات درباره فضای داخلی همچون استفاده از پدل شیفترهای کم کیفیت در یک چنین خودرویی، همچنان باقیست اما پرفورمنس خوب خودرو و تطابق شاسی با پیشرانه ده سیلندر تنفس طبیعی، میتواند مشتریان را از دلزدگی و عواطف منفی راجع به RWS دور نگه دارد.
منبع: carmagazine
علی
۲۰ اسفند ۱۳۹۶همه مدلش تک با موتور تنفس طبیعی حیف که داره تولیدش متوقف میشه همیشه در یادم میمانی…
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ائودی رو همیشه ماشین قابل اطمینان و احترامی میدونستم. طوری که اگه کسی تصمیم بگیره آئودی بخره احتمالا تا هفت هشت سال آینده قصد تعویض کردن ماشینشو نداشته باشه.
کارل شلبی
۲۰ اسفند ۱۳۹۶یکی از بزرگان واقعا در یاد ها خواهی ماند.
Amir.z
۲۰ اسفند ۱۳۹۶زیبا
10 سیلندر
تنفس طبیعی
دیفرانسیل عقب
پسر عموی هوراکانم که هست
یه فروشنده ماشین همینارو بگه ماشینو طرف رو هوا میزنه حتی اگه پریوس سوار باشه
فقط ای کاشششش گیربکس دستی هم داشت
Ali Keyhani
۲۰ اسفند ۱۳۹۶R8 دیگه مثل چند سال پیش اون جذابیت رو نداره،دوست دارم آئودی مثل مرسدس یه هایپرکار بسازه چون میدونم تواناییشو داره.
s.h
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ای کاش همون دو دف میموند
amir
۲۱ اسفند ۱۳۹۶یکی از دغدغه های ذهنی من اینه چرا خودرو ساز های ایرانی تولیداتشون بجز وانت ها دیف عقب نیست چرا باید حسرت یک سدان دیف عقب رو بخوریم:(
AK_007
۲۲ اسفند ۱۳۹۶پژو RD?
بهروز
۲۱ اسفند ۱۳۹۶امیر جان پیکان بخر حالشو ببر دف عقب هم هست