پس از معرفی نسخههای کوپه و اسپرتبک نسل دوم آئودی A5، آئودی آخرین عضو این خانوادهٔ یعنی مدل کابریولت را هم معرفی کرد. خودرویی که رسماً برای اولین بار در نمایشگاه لسآنجلس به نمایش عمومی درمیآید اما پیش از آن آئودی تصاویر و اطلاعات A5 کابریولت جدید را منتشر کرده تا با آن به جنگ بامو سری ۴ و مرسدس بنز C کلاس کوپه برود. تنها تفاوت این مدل با دو برادر دیگرش حذف سقف ثابت آن است که تا هنگام حرکت با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت فقط در ۱۵ ثانیه باز و در ۱۸ ثانیه بسته میشود.
با ۴.۶۷ متر طول، A5 کابریولت جدید ۴.۷ سانتیمتر کشیدهتر از نسل قبلی است درحالیکه فاصلهٔ محوری آنهم با ۱.۴ سانتیمتر افزایش به ۲.۷۶ متر رسیده است. این افزایش به همراه طراحی جمع و جورتر صندلیها موجب افزایش ۱.۸ سانتیمتری فضای زانوی عقب شده است. همچنین آئودی اعلام کرده است که نسل جدید این خودرو ۲.۶ سانتیمتر فضای شانهٔ بیشتر در قسمت جلو ارائه میکند درحالیکه حجم صندوق بار آنهم با افزایش چشمگیر ۸۰ لیتری نسبت به قبل مجموعاً به ۳۸۰ لیتر رسیده است (در زمان بسته بودن سقف). همچنین این خودرو به درِ صندوق اتوماتیک مجهز شده که با فشردن یک دکمه روی درِ راننده یا روی ریموت کنترل، درِ صندوق را باز میکند. با پرداخت هزینهٔ اضافی میتوان سنسور زیر سپر عقب را هم سفارش داد که با بردن پا در زیر سپر بهطور خودکار درِ صندوق را باز میکند.
تمامی تکنولوژیهای ایمنی و رفاهی موجود در دیگر مدلهای A5 برای نسخهٔ کابریولت هم ارائه شده است ازجمله صفحهنمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی. همچنین این خودرو مجهز به سیستم هشدار صوتی کمربند ایمنی جدیدی برای راننده و سرنشین جلو شده که صدای آن حتی در صورت باز بودن سقف هم نسبت به قبل بهبود یافته است. همانند دیگر اعضای خانوادهٔ A5، نسخهٔ کابریولت آنهم بر روی پلتفرم MLB ساخته شده که با کاهش ۴۰ کیلوگرمی وزن نسبت به قبل هنوز هم یکی از سبکترین خودروها در کلاس خود است (در مدل دیفرانسیل جلو مجهز به موتور ۲ لیتری TDI با ۱۹۰ اسب بخار قدرت که ۱۶۹۰ کیلوگرم وزن دارد).
حالا که صحبت از پیشرانه شد باید بگوییم که A5 کابریولت از همان پیشرانههای دیگر اعضای خانوادهاش استفاده میکند که این یعنی خریداران قادر به انتخاب طیف وسیعی از موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی و دیزلی هستند. این موتورها برای اروپا شامل یک ۲ لیتری TFSI با ۲۵۰ اسب بخار قدرت، یک ۲ لیتری TDI و یک ۳ لیتری TDI با ۲۲۰ اسب بخار قدرت میشود که همگی برای مدل معمولی A5 ارائه میگردند. مدل اسپرت و قدرتمند S5 هم مجهز به یک موتور ۳ لیتری V6 بنزینی با ۳۵۵ اسب بخار قدرت است که شتاب صفرتاصد ۵.۱ ثانیهای را برای آن به ارمغان میآورد درحالیکه حداکثر سرعتش بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. دو موتور ۲ لیتری TFSI بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری و ۳ لیتری TDI دیزل ۲۸۵ اسب بخاری هم چندی بعد به لیست موتورها افزوده خواهند شد.
همچنین میتوان پیشبینی کرد که احتمالاً نسل جدید مدل پرچمدار RS5 کابریولت که سال آینده معرفی میشود مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 متعلق به پورشه پانامرا 4S باشد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما هنوز خیلی زود است که بگوییم قدرت RS5 با پانامرا یکسان است یا اینکه کوپهٔ اسپرت آئودی قدرت متفاوتی را از پیشرانهٔ ساخت پورشه دریافت خواهد کرد.
آئودی میگوید پیشرانههای A5 جدید در مقایسه با نسل قبلی تا ۱۷ درصد قویتر شده درحالیکه بیش از ۲۲ درصد مصرف سوخت کمتری دارند. گیربکسها هم بسته به نوع موتور متفاوتاند که شامل یک شش سرعتهٔ دستی، یک هفت سرعتهٔ S ترونیک دوکلاچهٔ اتوماتیک و یک هشت سرعتهٔ تیپترونیک اتوماتیک میشود. همچنین مدل S5 و A5 با موتور ۳ لیتری TDI دیزل ۲۸۵ اسبی بهصورت استاندارد مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواتروی آئودی هستند درحالیکه سایر مدلها در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میگردند اما امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک بهصورت آپشنال برای آنها وجود دارد.
انتظار میرود A5 کابریولت در ایالاتمتحده فقط با موتور ۲ لیتری بنزینی برای A5 و ۳ لیتری بنزینی برای S5 عرضه گردد اما بااینحال برای اطمینان بیشتر باید تا نمایشگاه لسآنجلس صبر کنیم. در همین حال، A5 و S5 کابریولت جدید قرار است در مارس ۲۰۱۷ راهی نمایندگیهای فروش در اروپا گردند. قیمت پایهٔ A5 کابریولت جدید در خانهاش آلمان معادل ۴۹,۳۵۰ یورو خواهد بود درحالیکه مدل اسپرت S5 که تا پیش از معرفی RS5 قویترین عضو خانوادهٔ A5 است، با قیمت ۶۸,۸۰۰ یورو عرضه خواهد شد.
amin
۱۵ آبان ۱۳۹۵ای خدا.الان اون دوستمون که گویا جدیدا هم از مردم آلمان نظرسنجی کردن میان میفرمایند که کیا و هیوندا از این بهتره و ارزش خرید بیشتری داره و طبق نظرسنجی ایشون مردم آلمان کره ای ها رو ترجیح میدهند!!!!!!!!!
رضا
۱۵ آبان ۱۳۹۵اتفاقا من اروپا زندگی میکنم .آدم تو خیابون ها ماشین های آیودی رو بیشتر از بقیه برند های آلمانی میبینه یعنی محبوب ترن
E 36
۱۶ آبان ۱۳۹۵یه کپی ناشیانه از سری 4
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵آره! آره ! شما راست میگی ???
نوید جهرمی
۲۶ آبان ۱۳۹۵درسته. از بس ناشیانه بوده هیچ شباهتی بینشون نیس. باید دقیق کپی میکردن که آدم بفهمه :)
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۵ آبان ۱۳۹۵به به به
خداییش لذت بردم خییییییییییییییلی با وقار و زیبا و خوش استایل
کابین بی نهایت دلنشین با موتور v6 3 لیتری بدن بت مرده رو زنده میکنه ………….
نیازی نداره به نظرم از موتور پورشه استفاده کنه ………….
نیما
۱۵ آبان ۱۳۹۵ائودی فقط RS7 . استایلش عالیه
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵RS7 عشق منه.
audi sq7
۱۵ آبان ۱۳۹۵دوستان عزیز کسی می دونه چرا اینقدر اءودی نازه……..
از سری4 وC کلاس کوپه خوشگل تره
arash66
۱۵ آبان ۱۳۹۵به خاطر اینه که استاد طراحی و الگو طراحی تمامی برند هاست (البته به علاوه ب ام و و بنز)
Enzo
۱۵ آبان ۱۳۹۵واقعا عالیه . افرین به اعودی . تو طراحی همیشه رو به جلو پیش میره و هیچ شک و شبه ای رو به جا نمیزاره که کسی بگه تو طراحی بدتر شده و نسل قبل خوشگل تر بود …
PORSCHE:The God of Cars
۱۵ آبان ۱۳۹۵تو بهترینی آئودی…
arash66
۱۵ آبان ۱۳۹۵Well Down Audi …. Love it
Gold
۱۶ آبان ۱۳۹۵پس از سال ها کار، تلاش و تدریس زبان های خارجه توانستم از پراید به پژو 206 و از پژو به تویوتا و میتسوبیشی و در نهایت به مرسدس بنز دست یابم . هر چند تجربه ی سواری با اتومبیل های زیادی برای اینجانب رقم خورده بود اما تجربه ی مالکیت یک اتومبیل موضوعی کاملا متفاوت است.
برند آلمانی آئودی با طراحی های زیبا و پیشرانه های کم هزینه بسیار محبوب است. اما بعد از خریداری مرسدس هایی با محور محرک عقب دیگر پذیرش یک خودروی محور محرک جلو برایم مقدور نیست.
خودروهایی چون آئودی آ4 ، آ5 و حتی مرسدس سی ال ای شوتینگ بریک علیرغم زیبایی خیره کننده و هزینه های نگهداری مناسب از این اصل پیروی کرده اند.
Elemento
۱۶ آبان ۱۳۹۵محور عقب عالیه. AWD خیلی بهتر…