آئودی با یک ویدئوی سرگرمکننده کوتاه، میخواهد ویژگیهای سیستم چهار چرخ محرک کواترو را یادآوری نماید. نسل ششم سیستم کواترو اولین بار در سال ۲۰۱۰ در آئودی RS5 معرفی شد. به دنبال آن مدلهای دیگری چون A8، A7 و A6 نیز از آن بهره گرفتند.
کواترو که در زبان ایتالیایی به معنی چهار است، نام انحصاری سیستم AWD یا 4WD آئودی است که از سال ۱۹۸۰ برای خودروهای رالی این شرکت باب شد. در طول این ۳۵ سال، این سیستم پیشرفتهای زیادی را به خود دیده است.
سیستم کواترو میتواند بهصورت پویا میزان گشتاور را بین محورهای جلو و عقب تقسیم کند. حداکثر میزان گشتاور ارسالی به محور جلو ۷۰ درصد و محور عقب ۸۵ درصد میباشد.
آئودی با سیستم کواتروی پیشرفته خود قادر است از مسیرهای سخت عبور کند. مسیرهای برفی و لغزنده تا راههای گلآلود و ماسه ای و بیابانی. بنابراین راننده یک مدل آئودی کواترو بدون دغدغه بابت نوع مسیر، تنها به تمرکز در رانندگی و لذت از مناظر مشغول خواهد بود.
احسان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳دوستان نظر بدین لطفا
BMW 528i=like
BENZ E250=dislike
ببخشید اگه بی ربطه ولی میخام نظرتونو بدونم با تشکر
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳توی کشورمون مطمئنا سری 5 محبوب تره (اینو از تعداد زیادش هم میشه فهمید.)
AliZeus
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اولا بنز E250 تقریبا 30-40 تومنی گرونتر از BMW 528 هستش.
دوما BMW 528 قوتی تره موتورش، 50 اسب بیشتر از بنز داره که کم نیست.
سوما بنز، بنزه دیگه :D
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳داداش این اولا دوما سوما که گفتی چه ربطی به هم دیگه داشتن؟! :)
AliZeus
۱۵ بهمن ۱۳۹۳مقایسه بود دیگه داداش
BMW 528: قیمت ارزونتر و موتور قوی تر توین توربو + قیافه اسپرت و خشن
E 250: لوکس تر و برند معروفتر (پرستیژ)
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳خب همه ی اینا که گفتی به نفع BMW هستش! میمونه لوکس تر بودن و پرستیژ! واسه این دوتا که گفتی معیاری داری؟! مثلا بگیم بنز دو کیلو لوکس تره یا دو متر پرستیژ بیشتری داره!
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳تو بازار ایران مشخصات فنی رو باس بزاری در کوزه آبشو بخوری
هر کدوم خوشگلتر و زیباتر به نظر مردم بیاد بیشتر فروش میکنه
همین!
حالا هر ماشینی تو هرکلاسی باشه
AliZeus
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اقا شاهین اگه مشکلت حل میشه، باید بگم بنز نیم کیلو از بی ام و لوکس تره :D حله؟؟
ضمنا من بین این دوتا قضاوت نکردم…
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳علی جان حل میشه ان شاالله.
ارادت
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳بی ام و قبل از بنز وارد شده و مسلما فروشش بیشتره ولی پرداخت 550 تا 660 میلیون برا نمونه 2015 و فول آپشن یه ماشین 2 لیتری واقعا زیاده
http://www.bama.ir/car/details-2-2195481/2015-bmw-528i-for-sale
http://www.bama.ir/car/details-2-2131802/2015-mercedes-benz-e250-for-sale
VENENO
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درسته 2 لیتره
ولی از خیلی 3 لیتریا قویتره و حتی از بعضی 4 لیتریام شتابش بیشتره
مصرفشم از خیلی 1.6 لیتریا کمتره
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳ماله چه سالی 2015 یا قبل از اون
فرامرز
۱۵ بهمن ۱۳۹۳تو خود آلمان بنز کلاس ای شخصی خیلی زیاد نیست برعکس بی ام و سری ۵ و همچنین آئودی آ۶ که یکی از عمده دلایلش حضور بنز ای کلاس تو ناوگان تاکسیرانیه! جدا از این قضیه حداقل تو بایرن بی ام و خیلی بیشتر از بنز دیده میشه مخصوصاْ سری ۳ که شاید ۱۰ برابر کلاس سی تو اینجا فروش داشته باشه.
erfan
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فرامرز شاید فروش سری5 بیشتر از کلاس E باشه ولی فک کنم بقیشو برعکس گفتیا.کلاس C ده برابر سری 3
4MATIC
۱۵ بهمن ۱۳۹۳فقط 4M A T I C
PlayStation
۱۵ بهمن ۱۳۹۳همه میگن عشق ماشین یعنی موتور جلو و دیف عقب برای لذت رانندگی
من میگم موتور وسط و دودیفرانسیل.برای تعادل و چسبندگی
حالا موافقین لایک مثل آونتادور و بوگاتی
مخالفین دیسلایک مثل بی ام و M4 و مازراتی گرن توریسمو
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۵ بهمن ۱۳۹۳هر کدوم کارایی خودشونو دارن
ولی من در کل AWD رو بیشتر می پسندم!
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود. منم با رضا موافقم. هر کدوم کاربرد خودشونو دارن. توی M4 که نمیشه موتور وسط استفاده کرد. بعدشم M4 با اینکه دیف عقب و موتور جلو هستش اما تقسیم وزن بین محور جلو و عقبش 50/50 است و تعادل فوق العاده ای داره!! در کل کارایی شون متفاوته و نمیشه گفت کدوم بهتره!!! موتور وسط بیشتر توی سوپر اسپرتها استفاده میشه
farzad
۱۵ بهمن ۱۳۹۳منم میگم suv تمام
farzam
۱۵ بهمن ۱۳۹۳هنسی ونوم و آگرا وان و زوندا آر و هوایرا و لافراری و پی ۱ و ۴۵۸ و پی ۱ و کوروت و ام ۶ و تس ال اس هم دیف عقبن ها دوستان. فقط گفتم بدونی آقای پلی استیشن
4MATIC
۱۶ بهمن ۱۳۹۳موتوروسط دیگه چه صیغه ای هستش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود. سیستمهای چهر چرخ محرک واقعا توی رانندگی به راننده کمک میکنن اما همیشه و در تمام شرایط هم ممکنه به خوبی عمل نکنن. مثلا و قتی اختلاف اصطکاک بین چرخا خیلی زیاد باشه
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳من خودم وقتی این کلیپ رو دیدم خیلی تعجب کردم. مقایسه سیستمهای چهار چرخ محرک در خودروهای مختلفه
https://vid.me/KQjp
ali mtr
۱۵ بهمن ۱۳۹۳بی ام و فکر کنم بهترین عملکرد رو داشت ولی اینفینیتی و ایودی گفته شده در شرایط مختلف بهتر از بقیه ان
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود. منظورتون از شرایط مختلف چیه؟ و این حرف رو چه منبعی ذکر کرده؟
برای اینکه بدونم پرسیدم نه برای بحث راه انداختن (سوء تفاهم نشه)
ali mtr
۱۵ بهمن ۱۳۹۳البته حسین جان من این حرف رو فقط از رو یه مطلب قدیمی که در مورد سیستم ایودی بود زدم وباید بگم من با برداشت ذهنی اینو گفتم شما ببخش در این فیلم از نظر من بی ام و بهترین بود شرایط رو که گفتم بخاطر این بود که اطمینان نداشتم
ارادت مندم
JAVAD S65
۱۵ بهمن ۱۳۹۳نه جدا بی ام و بهترین عملکرد رو داره
ارمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳دنیا هم بگید وقتی لاستیک نتونه اصطحکاک لازم رو ایجاد کنه کار ماشین ساختست
به نظزم گل و لای و یخ زدگی بزرگترین چالش چهار چرخها و تایر هاست
امیر محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۳آئودی هم زیباست هم پر قدرته و جون پسند
عاشقشم
hamed
۱۵ بهمن ۱۳۹۳واقعاسیستم خوبیه ولی از لحاظ طراحی خارجی مخصوصا جلوی ماشین های ا او دی یکمی خسته شدم.