آئودی ۲۷ هزار نمونه از نسل اول R8 را در سراسر جهان به فروش رسانده که در استانداردهای یک سوپرماشین، رقم بالایی محسوب میشود، ولی هنوز هم سطح پایینی در میزان فروش محصول کمپانی است و بنابراین دیدن یک آئودی R8 از نزدیک، فرصتی است که کمتر پیش میآید. امریکاییها تا بهار سال آینده باید برای ملاقات با نسل دوم R8 صبر کنند، ولی مدل V10 پلاس ۲۰۱۶ ویژه بازار اروپا، از هماکنون میتواند نشانههایی از قابلیتهای این مدل در خود داشته باشد و بر این اساس، برای این بررسی انتخاب شده است.
شاید مهمترین تفاوت بین این مدل ویژه اروپا و مدل بازار امریکا، دامپرهای سیال مغناطیسی باشند. این شوکها در بازار امریکا در مدل V10 پلاس استفاده نخواهند شد. چرخهای زیبای ۲۰ اینچی خودروی تست، در مدل امریکایی به رنگ نقرهای که آئودی آن را «تیتانیوم» مینامد، درمیآید و خبری از رنگ مشکی برّاق نیست. همچنین این مدل با سیستم Homelink همراه خواهد بود و در عین حال، از سیستم استاپ-استارت برای تأثیرگذاری بر مصرف سوخت استفاده نمیشود. از دیگر ویژگیهای استاندارد مدل اروپایی میتوان به وزن متغیر سیستم فرمان و سیستم صوتی Bang & Olufsen اشاره کرد که در مدل بازار امریکا به صورت آپشن ارائه میشوند. در نهایت، چراغهای کمکی «نور بالای لیزری» را در مدل تستشده داریم که از لحاظ قانونی، شرایط حضور در بازار امریکا را ندارند. نسل دوم از آئودی، نسبتاً درازتر، عریضتر و کمارتفاعتر شده و چهرهای تهاجمیتر پیدا کرده است. یک پدال کلاج و یک موتور V-8 از تلفات این تغییر نسل بودهاند و یک موتور ۵/۲ لیتری V-10 با همراهی یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک جایگزین آنها شدهاند. در سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک کواتروی آئودی، یک تجدیدنظر کلی صورت گرفته و یک کلاج با کنترل کامپیوتری برای توزیع بخش مناسبی از گشتاور به محور جلو استفاده شده است. دیفرانسیل جلو، همانند قبل، به صورت آزاد است و در همین حال، دیفرانسیل عقب از یک محور لغزش محدود معمولی بهره میبرد. در حالی که موتور DOHC V-10 یک طراحی کاملاً جدید در خود ندارد، با این حال نسبت فشردگی در آن از ۱۲.۵ به ۱۲.۷:۱ افزایش یافته است. ضمن اینکه در تنظیمات القایی آن بهینهسازی صورت گرفته و یک سیستم انژکتور، سوخت را به سمت محفظه احترام و یا پورتهای مکش روانه میکند. یک زمانبندی متغیر برای سوپاپهای مکش و اگزوز برای بهبود عملکرد با آلودگی کمتر و پشتیبانی از مانورهای جاهطلبانه شما در رانندگی درنظر گرفته شده است. آئودی در مورد واکنش V-19 به پدال گاز، بسیار افتخار میکند؛ این موتور میتواند در عرض ۶۶ صدم ثانیه به حداکثر دور خود برسد که در این زمینه ۲۰ درصد سریعتر از قبل است. نسخه «پلاس» از موتور ۵/۲ لیتری V-10 قدرتی برابر ۶۱۰ اسببخار را به همراه گشتاور ۵۶۰ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تأمین میکند. این در حالی است که نسخه معمولی V-10 خروجیای برابر ۵۴۰ اسببخار و ۵۴۰ نیوتنمتر دارد. ترکیب یک قدرت بیش از حدّ مناسب، کشش سیستم تمامچرخ متحرک و سیستم لانچ کنترل در «پلاس» باعث شدهاند که این خودرو بتواند در عرض ۲/۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و وقتی در ۱۰/۶ ثانیه از انتهای مسیر یکچهارم مایل میگذرد، سرعتی برابر ۲۱۲/۴ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این خودرو همچنین در ۲۱/۱ ثانیه، ۱۷۰ مایل (۲۷۳/۶ کیلومتر) بر ساعت را کامل میکند. این در حالی است که سرعت مدل ۱/۷ میلیون دلاری بوگاتی ویرون پس از ۲۱ ثانیه شتابگیری، تنها ۳۲ کیلومتر بر ساعت با این R8 فاصله دارد. بخشی از این چابکی به وزن کلی خودرو نیز برمیگردد که به لطف یک فریم فیبرکربنی تقویتشده جدید، به میزان ۱۱/۳ کیلوگرم کمتر از قبل نیز شده است. همچنین ضریب دراگ اعلام شده برای آئودی R8 برابر ۰/۳۶ است و یک بال عقب، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم به بار محور عقب میتواند اضافه کند. با توجه به حداکثر سرعت اعلامشده برای این مدل (۳۳۰ کیلومتر بر ساعت)، این خودرو سریعترین محصول آئودی است که برای استفاده در جاده ارائه شده است. مانند هر سوپرماشین دیگری که صلاحیت حضور در جادهها را داراست، R8 نیز از عملکرد مناسبی برای این منظور برخوردار است. این خودرو با اندکی بدفرمانی متعادل، چسبندگی جانبیای برابر ۱.۰۱ g در پیچ نشان میدهد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصلهای برابر ۴۶ متر میایستد. در این میان، با توجه به ترمزهای بزرگ کربن-سرامیکی و توزیع استاتیک وزن به صورت ۴۲ به ۵۸ درصد بین محورهای جلو و عقب، اطمینان مناسبی در پدال ترمز مشاهده میشود. در واقع، R8 در هر کدام از تستهای شتاب، ترمز و لغزش در پیچ، به طور متوسط از مرز ۱.۰۰ g عبور میکند. همچنین بازخورد دقیقی از سیستم فرمان دریافت میشود و در مسیرهای ناهموار، پایداری مناسبی در مسیر مستقیم دارد. ضمن اینکه راننده در پشت فرمان، اعتماد به نفس مناسبی از هدایت خودرو و کنترل حرکات بدنه پیدا میکند. شاید بهترین ویژگی این مدل R8، صدای خاصی است که مهندسان آئودی بهخوبی توانستهاند از این موتور ۱۰ سیلندر بیرون بکشند. نوای بانک سیلندرهای ۹۰ درجهای، بسیار دلنشینتر از V-8 های آرام و صدای نرم V-12 ها است. این موتور، نه صدای بلندی دارد و نه پرهیاهو است؛ یک زوزه دلربا دارد که آن را از حدود ۳۵۰۰ دور بر دقیقه شروع میکند و تا قطع سوخت در ۸۷۰۰ دور بر دقیقه، آن را ادامه میدهد. این R8 در عین حال، میتواند تصویری از گذشتهها در خود داشته باشد. در اواخر دهه ۱۹۳۰ میلادی، زمانی که آئودی یکی از چهار حلقهای بود که توسط اولین دفتر طراحی پورشه در «اشتوتگارت» طراحی میشد، دکتر فردیناند پورشه و پسرش «فری»، یک کوپه ۲ سرنشینه موتور وسط را تصور میکردند که یک V-10 برای پیشرانه داشت. کانسپت تایپ ۱۱۴ آنها هرگز به چیزی بیشتر از یک سری طرحهای اولیه نرسید، ولی بعداً یک مدل در مقیاس کوچکتر با دماغه و کابین باریک در تستهای تونل باد، نتایج مناسبی از خود نشان داد. به نظر میرسد که آخرین خودروی اسپورت آئودی، زمان زیادی را در قفسههای این کمپانی سپری کرده باشد. مشخصات:- نوع خودرو: موتور وسط، دو دیفرانسیل ، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
- تخمین قیمت مدل تست: ۲۰۰۰۰۰ دلار (تخمین قیمت مدل پایه: ۱۸۵۰۰۰ دلار).
- نوع موتور: DOHCبا ۴۰ سوپاپ V-10، بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم و پورت.
- گنجایش: ۵۲۰۴ سیسی.
- قدرت: ۶۱۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۵۹/۹ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۴۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۲۷ متر.
- عرض: ۱/۹۴۱ متر.
- ارتفاع: ۱/۲۴ متر.
- وزن کلی: ۱۶۶۲ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۶ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۰/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۲/۴۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ، آمار خودروساز): ۳۲۹/۹۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۰۲۵ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۰۱ g.
- تخمین: ۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۷ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مشاهده در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
ali ayat
۲۹ آذر ۱۳۹۴ای وای دوتا پست قبلی از ان ایکس آکورا صحبت شد که تو این پست یه آلمانی با اقتدار قدرت خالص خودشو به جهانیان نشان داد و خودش رو از باقی جدا کرد یعنی واقعا دهنم باز موند
چراغ های نور بالای لیزری که در آمریکا استفادش غیر قانونیه طراحی چراغ هاش که فوق العاده یعنی خدای چراغ هست و بی رقیب شتاب جانبی با این سیستم تعلیق کواترو واقعا متعجبم کرد طراحی داخلی که انگار فیلم ترنسفورمرز هست موتور و صدای اگزوز هم که بی نظیر یعنی واقعا دیگه بهتر از این
مصطفی
۲۹ آذر ۱۳۹۴من که با این قیمت ترجیح می دم یه 911 مشت بگیرم.
king 918
۲۹ آذر ۱۳۹۴چقدر این r8 دوست داشتنیه البته نمونه های قبلی عملکرد جالبی نداشتن اما این یکی با شتاب 2.7 فوق العادس عملکردش نسبت به قبل خیلی بهتر شده
البته چراغ جلو نمونه های قبلی خشن تر بود و همین طور کابین زیبا تری هم داشت …….
در کل باریکلا به ائودی واقعا r8 باعث افتخار کمپانیه …………….
جواد
۲۹ آذر ۱۳۹۴من نسبت به حضور موتور 10 سیلندر در ائودی نظر خوبی ندارم چون این موتور همون موتور هوراکان لامبو هستش و همیشه برای خراب نشدن بازار اون از نظر قدرتی در سطح پایینتر قرار بگیره وگرنه ائودی دو تا توربو روی این موتور مینداخت اونوقت میدیدن چه هیولایی میشدحیف ……………….
king 918
۲۹ آذر ۱۳۹۴نه عزیز فکر نکنم چنین چیزی باشه قبل از هوراکان این موتور روی لامبو gallardo بود و همون زمان هم باز ائودی قدرت پایین تری داشت با این که جفتشون v10 بودن (نمونه ی 8 سیلندر رو نمیگم منظور ده سیلندره ائودیه )
در مورد توربو هم خب اگه لامبو هم توربو میذاشت یه هیولا ازش در میومد
ارادت
shahab
۳ دی ۱۳۹۴اوراکان یه چیییز دیگست!!!
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴آئودی همواره ماشیناشو با قدرت کمی ضعیفتر از لامبورگینی به فروش میرسونه!
الان همین r8
5.2 قدرت 540 و هوراکان 5.2 لیتر 610
نسخه پلاس ائودی هم اگر با هوراکان سوپرلجرا مقایسه کنیم حدود 20 30 اسب ضعیفتره!
ختم کلام هرشرکتی یک سیاستی داره و سیاست ائودی اینه که ماشین هاشو یکم ضعیفتر از لامبوتولید کنه!!!!
والسلام
arash66
۲۹ آذر ۱۳۹۴دقیقا همینه
بالاخره باید مشتری برای لامبو هم باشه دیگه
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴اونکه همیشه هست…
شما نگاه کن…
برندهایی مثل لامبو . فراری . مکلارن و…
به محض رونمایی ماشین . تمامش پیش خرید میشه!!!!
الان شما برای هوراکان ثبت نام کنی.یکسال دیگه بهت تحویل میدن!!!
sina
۲۹ آذر ۱۳۹۴داداش خب plus که 610 اسب هوراکان 602 اسبه
تقریبا یکم بیشتر ائودی کجا کم تر میگیره؟
Carbonado Aventador
۳۰ آذر ۱۳۹۴نه سینا جان…
هوراکان هم 610ps معادل 602 اسبه!
تو متن درمورد ائودی باید اشاره میشد که 610ps معادل 602 اسب بخار!!!!
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی GTR قورتش میده
BMW ///M
۲۹ آذر ۱۳۹۴میشه اینقدر از این گودزیلای پیر حرف نزنی. این گودزیلا الان تو پیست از بنتلی ۲ تنی یه کم سریع تره و قویترین مدلش ( نیسمو ) تو پیست از ۹۱۱ توربو s مدل قبلی کند تره درحالی که قدرت بیشتری داره. در برابر این آئودی و هر ماشین ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ و سالهای بعدش هیچ غلطی نمی تونه بکنه. مگر اینکه مدل جدیدش بیاد.
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴انصافا نیسان جز 0-100 2.8 ثانیه ای چی داره؟؟؟
نه خدایی بگو چی داره؟
الان اگر به هرکدوم از دوستان تو سایت 500 هزار دلار بدن بگن یا ماشین بخر اولیوتشون این بود!
آونتادور و اف 12
675lt و 488
هوراکان . 450اسپشیال . ائودی ار8 . 911 . 650s . کوروتz06
کامارو . چلنجر هلکت . آخرین گزینه جی تی ار هست!
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴من حاضرم دلیل و مدرک بیارم که تو هر زمینه ای gtr یک لول از ار8 پایین تره!!!
موسی
۲۹ آذر ۱۳۹۴اونتادور تک تک حرفات درسته
مهم نظر کارشناساس، تو رنکینگ کار اند درایور الان جی تی ار اون اخراس
ماشینی که فقط به درد تیون شدن توکارواش یحیی و برادران به جز اصغر میخوره و هیچ کارشناسی این ماشین رو قبول نداره
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴اصا به خاطر قیمت پایینش خیلی از تیونر ها میرن میخرنش و تقویتش میکنن!!!
شما مسابقات درگ تایم رو نگاه کن!!!
90 درصدشون جی تی ار هست!!!
و به خاطر قدرت وحشتناکشون بعد 5 – 6 مسابقه موتور کاملا غیر قابل استفاده میشه و باید یکی نو جایگزین کرد!!!!
خب این تیونر ها میرن جی تی ار90000 دلاری میخرن!!!!
هیچ وقت نمیرن یه 918 900000 دلاری بخرن که بعد 5 مسابقه نابود شه و دوباره کلی پول صرف بازسازیش کنن!!!!
موسی
۲۹ آذر ۱۳۹۴بله دقیقا این فرمایشتون هم درسته
ولی یه نکته ای هم که هست بحث طراحی موتوره
الان شما ببینید، کیا جرات میکنن برن لامبو و فراری رو تیون کنن ؟؟؟
به خاطر اینکه موتورای اونا جوری هست که کسی جرات نمیکنه بهش دست بزنه چون هیچی ازش نمیفهمن
ولی جی تی ار اینطور نیست
خسته شده
۳۰ آذر ۱۳۹۴carbonado aventador خب اگرم پیش فروش میشن چون محدودن این برای بقیه هم صدق میکنه نه این دو سه تا
Iman mclaren p1
۲۹ آذر ۱۳۹۴من که به شدت این ماشینو پسندیدم…خداییش حرف نداره مخصوصا طراحی داخلی و چراغ های جلو و عقبش…
فرزام
۲۹ آذر ۱۳۹۴سلام . نظرم ربطی به این مقاله نداره . ولی چرا یه چند وقتیه که سایت پدال رو هیچ مرورگری کلیک راست رو قبول نمیکنه . مثلا نمیتونم دوتا صفحه رو با هم باز کنم و صفحه ی مربوط به کلیک راست رو نمی یاره تا open in new tab رو کلیک کنی . یا از اون بدتر نمیشه عکس ها رو از صفحه ی همون مقاله save کرد و حتما باید عکسو باز کنی تا بتونی ذخیرش کنی و نمیشه اون عکسو توی new tab باز کرد و مجبوری که تو همون صفحه سایت پدال بازش کنی و در اینصورت مجبور میشی بعد از save دوباره به عقب برگردی و از اول صفحه اصلی اون مقاله دوباره بارگیری بشه . یعنی هم کلی وقت میگیره و هم کلی از حجم اینترنت رو از بین میبره . کلا کلیک راست تعطیله دیگه ؟؟؟؟ !!!!!!!! . ببخشید زیاد حرف زدم . فقط خواستم دقیق گفته باشم .
مسعود
۲۹ آذر ۱۳۹۴راست کلیک رو برداشتن که کسی از مطالب کپی نکنه، هرچند همین هم جای تعجب داره، برداشتن راست کلیک که نمیتونه جلوی کپی رو بگیره! البته واسه بچه ها خوبه :D
شما کلید کنترل (ctrl) رو نگه دار بعد کلیک کن، کار open in new tab رو انجام میده .
پوریا
۲۹ آذر ۱۳۹۴با اون اسکرول وسط ماوس کلیک کن چه روی تب چه روی عکس
Pooya
۲۹ آذر ۱۳۹۴این چه وضعشه ، خداییش رو قالب قبلی که بود سایت واقعا استفاده ازش ساده تر و خیلی به مراتب بهتر بود ، قالب که عوض شد حالا به زور به اینم عادت میکردیم ،اومدن این امکان مسخره رو گذاشتن ، واقعا این کار به ضرر خود سایت و تعداد بازدیداشه،،، برا منی که هر روز چندین بار چک میکردم سایتو ، حالا کاری کردن که به زور هفته ای دو سه بار بیام شاید…من معمولا رک انتقاد میکنم ، امیدوارم مسئولین سایت یه فکری بکنن در غیر این صورت رفته رفته مخاطبینشونو از دست میدن .
نخود آش
۳۰ آذر ۱۳۹۴من هم همین مطلبو میخواستم عرض کنم. مدام سایت پدال داره بدتر و بدتر میشه. اگه یادتون باشه 2 تا قالب قبلی خیلی خوب بودند. اولی راحت به تمام مطالب قبلی دسترسی داشتیم. بعد این خصوصیت رو از قالب برداشتن. وقتی اعتراض به سایت کردیم گفتند عادت میکنید. اینجوری بهتره. حالا هم که کلیک راست رو برداشتن.
البته تو کشور ما هر چیز که طرفدارش زیاد شد همین مشکلو پیدا میکنه. مثال کاملا مرتبطش ماشین هست. هر چند نمیشه با هم مقایسشون کرد.
جناب سردبیر ناراحت نشو فقط میخواستم بگم ما مردم خوبی هستیم وقتی پراید رو 40 میلیون میخریم و به بدتر شدنش عادت میکنیم به اینم عادت میکنیم.
پناه بر خدا
mds
۲۹ آذر ۱۳۹۴من 180 هزار دلار داشتم بنتلی کانتینتال میگرفتم کلاسش خیلی بیشتره
سیاوش
۲۹ آذر ۱۳۹۴عاشق r8 هستم چه نسل جدید چه قدیم ولی میتونست کابینش شکیل تر باشه مخصوصا دریچه هواش
king 918
۲۹ آذر ۱۳۹۴راستی r8 یه ماشین موتور عقبه فکر نکنم نیازی به هوا کش های بزرگ در قسمت جلو باشه شاید بیشتر جنبه ی زیبایی دارن درسته ؟؟
mehran911
۲۹ آذر ۱۳۹۴دوست من
معمولاخودرو های موتور وسط (mid engine) و یا خودرو های موتور عقب ( rear engine) با مشکل خنک سازی موتور مواجه هستند که یکی از راه های جلو گیری از افزایش بیش از حد دما قرار دادن رادیاتور یا در موتور های توربو شارژر دار اینتر کولر در جلو خودرو است تا بتوان از جریان هوای جلوی خودرو بخوبی برای خنک سازی موتور استفاده کرد مثل 911
البته در اکثر خودرو ها از هواکش های کناری (جلو ماشین )برای خنک سازی لنت های ترمزاستفاده میکنن
مهران
۲۹ آذر ۱۳۹۴اینم ببین شاید به دردت خورد
http://www.aparat.com/v/ftpwv
king 918
۲۹ آذر ۱۳۹۴اره اقا مهران عزیز منم همینو میگم ماشین های فراری پورشه لامبو و……هواکش ها اینقدر بزرگ نیستن معمولا هم پایین دو چراغ جلو گذاشته میشن یا مثل یه نوار بین دو چراغ اما r8 به اندازه بنز amg gt هواکش گذاشته هر کی ندونه فکر میکنه موتور جلوست البته میگم بیشتر جنبه ی زیبایی داره احتمال زیاد ………
Carbonado Aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۴زیبایی برای هر ماشینی یکی از نکات مهمه…
ولی خب هواکش بیخودری گزاشتن موجب بالارفتن ضریب درگ میشه که این بده!!!
الان آر8 به جای چندرادیاتور کوچک از یه رادیاتور بزرکتر استفاده کرده!!!
الان من تا اونجایی که میدونم اونتادور 5 تا رادیاتور داره که فکر کنم بدونی کجاها کارگزاشته باشدش!!!
و اما بحث از رادیاتور شد جاداره به این اشاره کنم که بوگاتی 11 تا رادیاتور داره!!!!
BMW ///M
۲۹ آذر ۱۳۹۴در طول تاریخ سوپر ماشین هایی کمی مثل R8 هست.
Rouzbeh
۲۹ آذر ۱۳۹۴چراغ جلوهاشو اگه وارون شه شبیه موستانگ میشه
ЯR
۲۹ آذر ۱۳۹۴اینم رسم جدید شده که چراغ ماشینارو بر عکس کنیم ببینیم چراغ کدوم ماشین میشه :/ D:
خسته شده
۲۹ آذر ۱۳۹۴چی میگی واسه خودت روزبه همین مونده یکی بیاد از چراغهای آئودی هم اشکال بگیره مطمئن باش اگر شباهتیم باشه اون موستانگ که شبیه اینه نه این شبیه اون
موسی
۲۹ آذر ۱۳۹۴خسته جان خودتو خسته نکن
اینا کسایی هستن که از اینکه این مدل جدید ارهشت انگشت به دهن همه گذاشته و همه رو به تحسین وادار کرده کمی ناراحتن و اینجوری میخوان خودشون رو التیام بدن
وقتی موستانگ از موتورهای 80 سیلندر 60 لیتری 23 اسب بخار بیرون میکشید ، چراغای ایودی این شکلی بود
خسته شده
۲۹ آذر ۱۳۹۴شاهکاری دیگر از مهندسی آلمانی
اول آلمان بعدم ایتالیا بعد از اوناهم مهم نیست
موسی
۲۹ آذر ۱۳۹۴زدی به هدف
خسته شده
۳۰ آذر ۱۳۹۴قربون شما موسی
احسان(احسان)
۲۹ آذر ۱۳۹۴اگر من طراح چراغای ائودی رو ببینم ماچش میکنم.خیلی خوب طراحی شده
Hamid...Audi
۲۹ آذر ۱۳۹۴همه چی تمومه دیگه!
قدرت ، شتاب ، چسبندگی ، طراحی داخلی و خارجی و … .
حرفی واسه گفتن نمیزاره.از دور لذت میبریم!!!!
Rouzbeh
۲۹ آذر ۱۳۹۴مگه من گفتم طراحیش زشته . خیلی هم قشنگه منتهی به ذهنم یه لحظه این رسید وگرنه نمیشه از طراحی این ماشین عیب گرفت . در ضمن من نمیگم قیافش شکل اون میشه فقط فرم چراغارو گفتم.
hamed ferrari
۲۹ آذر ۱۳۹۴یه دیواری سمت چپ کنسول مرکزی گذاشتن که نمیذاره راننده کنسول رو ببینه… اون دیوارو معمولا سمت راست میزارن… ولی مثه اینکه آئودی یه لحظه قاطی کرده
arash66
۲۹ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز اگر دقت کنید قسمت کنترلی آر 8 به صورت افقی در راستای دسته دنده می باشد و اون قسمت لبه دار که می فرمایید مزاحمتی برای کلید های کنترلی ندارد از بغل هم نگاه کنید متوجه این قضیه خواهید شد.
بهروز
۲۹ آذر ۱۳۹۴عالیه
arash66
۲۹ آذر ۱۳۹۴ارباب حلقه هاست دیگر ……
بنتلی
۲۹ آذر ۱۳۹۴ای کاش داشبورد آئودیTT رو برای این میذاشتن،در کل عالی شده
1A1
۲۹ آذر ۱۳۹۴جناب انیس حسینی تشکر.بلاخره کاملش اومد.خیلی …باست.پیش بینی 911 .برو قدرتش بده داداش.
شما خودتو زیاد خسته نکن ماستنگ چرا باید شبیه این باشه … میزنی هاااا.
یک آمریکا تو بقیشم گیر کردم
خسته شده
۳۰ آذر ۱۳۹۴میزنم ها!!!!!
چراشو برو از یه اسمه دیگت در سایت بپرس
یک آمریکا! همون بهتر در بقیش گیر کنی چون آلمانی و ایتالیایی هر کی طرفدارش نیست
احمد باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۴این مدل آئودی، از بقیه مدلهاش قشنگ تره.
احمد باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۴این ماشین، یکی از بهترین طراحیهای آئودی رو داره.
AlireZa
۱ دی ۱۳۹۴من از وقتی که اومدم تو دنیایه ماشین اصلا با آئودی آومدم ☺از بچگی هام عاشقش بودم…R8هم که زد دیگه شاهکار کرد. ارباب حلقه ها…
reza918
۲ دی ۱۳۹۴الان دیگه شد یه رقیب خطرناک برای هم رده هاش
تایم 1/4وصفر تا شستش واقعا عالیه
Alone
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این gtr رو که میبینید با موتور v6 و شیش دنده ای بعد از McClaren 570 s و audi r8 v10 plus سوم شده. (تو یه مسابقه ای من خودم دیده بودم)
Alone
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶فکر کن که جی تی آر با موتور v10 یا v8 و هفت دنده چی میشد. اون وقت سوپر اسپرت های دیگه میگفتن وای چی بریزیم تو موتورمون.
به نیسان جی تی آر علکی گودزیلا نمیگن که.
سام
۸ خرداد ۱۳۹۶طراحی قدیمش رو خیلی بیشتر دوست داشتم
Farshad
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸این ماشین با این سیستم هیچی کم نداره اما تنفس طبیعی چرا این موتور وی ۱۰ حرفه ای حداقل به یه جفت بای توربو ای توربو افتر کولر نیاز داره جدا از سیستم هیبرید و کرس