آئودی

معرفی فیس‌لیفت آئودی S8 با تغییراتی جزئی

آئودی علاوه بر رونمایی از فیس‌لیفت A8 و A8 L و همین‌طور A8 L هورش برای بازار چین، فیس‌لیفت نسخهٔ اسپرت S8 را هم معرفی کرده است. این سدان اسپرت مسلماً یکی از مهم‌ترین محصولات ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود و حالا برای مدل ۲۰۲۲، مردان انگولشتات خیلی آن‌را دست‌کاری نکرده‌اند. به همین دلیل، S8 جدید همان ظاهر آشنای خود را حفظ کرده و صرفاً تغییراتی ظریف روی آن اعمال شده است.

در ابتدا، جلوپنجره کمی عریض‌تر از قبل شده و خطوط افقی آن حالا جای خود را به طرح جدید لانه‌زنبوری مانند داده که نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، مثل نسخه‌های ضعیف‌تر، S8 جدید هم به چراغ‌های جلوی جدید و گرافیک تازه‌ای برای چراغ‌های عقب مجهز شده تا با محصولات جدیدتر آئودی هماهنگ شود. در عقب نیز چهار سر اگزوز دایره‌ای که ویژگی معمول محصولات سری S آئودی اسپرت است حفظ شده است.

S8 به‌صورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چهارچرخ سیستم تعلیق فعال با توانایی پیش‌بینی مسیر پیش رو و دیفرانسیل اسپرت با توزیع فعال گشتاور بین چرخ‌های عقب مجهز است. با پرداخت هزینه‌ای اضافی می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی را هم برای قدرت توقف بهتر سفارش داد.

زیر کاپوت S8 مدل ۲۰۲۲ همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بدون تغییر باقیمانده که این یعنی مثل قبل ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، سدان پرچم‌دار اسپرت آئودی ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی شتاب چشمگیری است.

متأسفانه فعلاً برای S8 جدید خبری از نسخهٔ قوی‌تر پلاس که در نسل قبلی وجود داشت نیست. همچنین انتظار ارائهٔ مدل RS8 را هم نباید داشته باشیم زیرا آئودی هیچ‌گاه نسخهٔ اسپرت تمام‌عیار RS را برای سدان پرچم‌دار خود ارائه نمی‌کند، دقیقاً مثل ب‌ام‌و که به ساخت M7 علاقه‌ای ندارد. فروش آئودی S8 فیس‌لیفت ماه آینده در اروپا آغاز می‌شود و قیمت پایهٔ آن در آلمان از ۱۴۴,۸۰۰ یورو شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    معرکه ست…

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. AMG GT R

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      معرکه جلوی این ماشین کم میاره

      موافقم 10
      مخالفم 2
  2. Aran+Milan

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    نمیشه ایرادی گرفت همه چی منطقی و خوب

    موافقم 18
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    بسیار بسیار زیبا ، قدرت و شتاب عالی برای یه سدان داره.

    موافقم 10
  4. Nima RST

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    عاشق مینیمال بودن و در عین حال لوکس بودن آئودی هستم

  5. امیرحسین

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    من آئودی فن هستم
    ولی دیگه کابین آئودی تو مخ شده واسم
    واسه چی هیچ تغییری اعمال نمیشه ؟
    کابین از لحاظ آپشن فول و فول
    ولی طراحی خیلی جذاب نیست
    خدا کنه یه تغییراتی صورت بگیره
    آئودی و بی ام و یه کابینو دیگه نمودن
    ولی بنز طراحی های کابینشو به روز می‌کنه و دلچسب
    خب از خط کنسول صاف پیش میره بعد انگار زلزله زده کج شده
    من به عنوان آئودی فن انتظارم بیشتر

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. net

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3385 ديدگاه)

    ایودی اگر به جای این ۴ اگزوز دایره ای s8 دو اگزوز دایره ای s8 رو در سمت چپ و راست a8 قرار میداد به جای اگزوز مصنوعی a8 خیلی زیباتر میشد.زیر چراغ جلو دندانه دار این s8 که مثل زیر چراغ جلو دندانه دار a8 فیس لیفت ۲۰۲۲ هست خیلی زشت هست.چراغ باریک مسطح s8 و a8 نسل قبلی خیلییییی قشنگتر بود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. محمد ب

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    کلاس اس جدید دهن همه روبسته

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Nima RST

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      موافقم s کلاس بهتر از سری ۷ و A8 هست ولی خوب قیمتشم دهن همرو بسته
      هم در قیمت پایه هم در قیمت آپشن ها و هم در هزینه نگهداری از سری ۷ و A8 گرون تره

  8. Reza Waffen SS

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا