آئودی علاوه بر رونمایی از فیسلیفت A8 و A8 L و همینطور A8 L هورش برای بازار چین، فیسلیفت نسخهٔ اسپرت S8 را هم معرفی کرده است. این سدان اسپرت مسلماً یکی از مهمترین محصولات ارباب حلقهها محسوب میشود و حالا برای مدل ۲۰۲۲، مردان انگولشتات خیلی آنرا دستکاری نکردهاند. به همین دلیل، S8 جدید همان ظاهر آشنای خود را حفظ کرده و صرفاً تغییراتی ظریف روی آن اعمال شده است.
در ابتدا، جلوپنجره کمی عریضتر از قبل شده و خطوط افقی آن حالا جای خود را به طرح جدید لانهزنبوری مانند داده که نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است. علاوه بر این، مثل نسخههای ضعیفتر، S8 جدید هم به چراغهای جلوی جدید و گرافیک تازهای برای چراغهای عقب مجهز شده تا با محصولات جدیدتر آئودی هماهنگ شود. در عقب نیز چهار سر اگزوز دایرهای که ویژگی معمول محصولات سری S آئودی اسپرت است حفظ شده است.
S8 بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چهارچرخ سیستم تعلیق فعال با توانایی پیشبینی مسیر پیش رو و دیفرانسیل اسپرت با توزیع فعال گشتاور بین چرخهای عقب مجهز است. با پرداخت هزینهای اضافی میتوان ترمزهای کربن سرامیکی را هم برای قدرت توقف بهتر سفارش داد.
زیر کاپوت S8 مدل ۲۰۲۲ همچنان همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو بدون تغییر باقیمانده که این یعنی مثل قبل ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، سدان پرچمدار اسپرت آئودی ظرف تنها ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که برای چنین خودروی بزرگ و سنگینی شتاب چشمگیری است.
متأسفانه فعلاً برای S8 جدید خبری از نسخهٔ قویتر پلاس که در نسل قبلی وجود داشت نیست. همچنین انتظار ارائهٔ مدل RS8 را هم نباید داشته باشیم زیرا آئودی هیچگاه نسخهٔ اسپرت تمامعیار RS را برای سدان پرچمدار خود ارائه نمیکند، دقیقاً مثل بامو که به ساخت M7 علاقهای ندارد. فروش آئودی S8 فیسلیفت ماه آینده در اروپا آغاز میشود و قیمت پایهٔ آن در آلمان از ۱۴۴,۸۰۰ یورو شروع خواهد شد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ آبان ۱۴۰۰معرکه ست…
AMG GT R
۱۲ آبان ۱۴۰۰معرکه جلوی این ماشین کم میاره
Aran+Milan
۱۲ آبان ۱۴۰۰نمیشه ایرادی گرفت همه چی منطقی و خوب
امیر
۱۲ آبان ۱۴۰۰بسیار بسیار زیبا ، قدرت و شتاب عالی برای یه سدان داره.
Nima RST
۱۲ آبان ۱۴۰۰عاشق مینیمال بودن و در عین حال لوکس بودن آئودی هستم
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۴۰۰من آئودی فن هستم
ولی دیگه کابین آئودی تو مخ شده واسم
واسه چی هیچ تغییری اعمال نمیشه ؟
کابین از لحاظ آپشن فول و فول
ولی طراحی خیلی جذاب نیست
خدا کنه یه تغییراتی صورت بگیره
آئودی و بی ام و یه کابینو دیگه نمودن
ولی بنز طراحی های کابینشو به روز میکنه و دلچسب
خب از خط کنسول صاف پیش میره بعد انگار زلزله زده کج شده
من به عنوان آئودی فن انتظارم بیشتر
net
۱۲ آبان ۱۴۰۰ایودی اگر به جای این ۴ اگزوز دایره ای s8 دو اگزوز دایره ای s8 رو در سمت چپ و راست a8 قرار میداد به جای اگزوز مصنوعی a8 خیلی زیباتر میشد.زیر چراغ جلو دندانه دار این s8 که مثل زیر چراغ جلو دندانه دار a8 فیس لیفت ۲۰۲۲ هست خیلی زشت هست.چراغ باریک مسطح s8 و a8 نسل قبلی خیلییییی قشنگتر بود
محمد ب
۱۲ آبان ۱۴۰۰کلاس اس جدید دهن همه روبسته
Nima RST
۱۳ آبان ۱۴۰۰موافقم s کلاس بهتر از سری ۷ و A8 هست ولی خوب قیمتشم دهن همرو بسته
هم در قیمت پایه هم در قیمت آپشن ها و هم در هزینه نگهداری از سری ۷ و A8 گرون تره
Reza Waffen SS
۱۳ آبان ۱۴۰۰عالیه