آئودی R8 به آخر خط رسیده و سازندهٔ آلمانی نسخهٔ ویژهای را برای خداحافظی با این سوپرکار ۱۰ سیلندر معرفی کرده است. این خودرو که R8 RWD GT نام دارد، نسخهای قویتر و سبکتر است که غروب سوپراسپرت جذاب آئودی را نشان میدهد. البته در سال ۲۰۱۰ هم نسخهٔ ویژهای با نام R8 GT ارائه شده بود اما این مدل جدید برخلاف سلف خود، نسخهای محرک عقب است.
در این ماشین، پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تمام این نیرو به چرخهای عقب منتقل میشود. برای این کار نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید توسعه داده شده که دندهها را سریعتر از همیشه تعویض میکند؛ اما علاوه بر افزایش قدرت، مردان انگولشتات موفق شدهاند وزن این خودرو را هم ۲۰ کیلوگرم نسبت به R8 RWD معمولی کاهش دهند. این کاهش به لطف رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاری شدهٔ سفارشی، ترمزهای سرامیکی، صندلیهای اسپرت و آنتیرول بار فیبر کربنی جلو حاصل شده و وزن خودرو را به ۱۵۷۰ کیلوگرم رسانده است.
به لطف قدرت بیشتر، وزن کمتر و گیربکس سریعتر، R8 RWD GT ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و پس از ۱۰.۱ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه این R8 ویژه نیز قابلیت تنظیم مقدار گشتاور ارسالی به چرخهای عقب است که در هفت سطح مختلف قابل انتخاب خواهد بود.
آئودی برای اینکه R8 RWD GT را در ظاهر هم از نسخههای معمولی متمایز کند، کیت آئرودینامیکی جدیدی را برای آن تدارک دیده که در تونل باد طراحی و از فیبر کربن ساخته شده است. همچنین بهمنظور اشاره به R8 GT قبلی، این خودرو با رنگ خاکستری مات سوزوکا رنگآمیزی شده است اما خریداران میتوانند رنگهای خاکستری متالیک دیتونا یا قرمز تانگو را هم انتخاب کنند. علاوه بر این، لوگوی آئودی در جلو و نشان R8 در عقب نیز مشکیرنگ شدهاند.
در داخل R8 RWD GT شاهد فضایی مشکی با تریم قرمزرنگ هستیم که این هم به R8 GT سال ۲۰۱۰ اشاره دارد. علاوه بر این، پلاکی اختصاصی هم زیر شیفتر دنده کار شده که شمارهٔ ساخت هر دستگاه و تولید محدود بودن آن را نشان میدهد زیرا آئودی دقیقاً مثل نسخهٔ قبلی، از این R8 پایانی هم تنها ۳۳۳ دستگاه تولید خواهد کرد. البته هرچند R8 GT قبلی در نسخهٔ اسپایدر هم ارائه میشد اما این نسخهٔ جدید فقط بهصورت کوپه تولید میشود. آئودی R8 RWD GT سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد و قیمت آن در آلمان از ۲۲۵ هزار یورو آغاز میشود.
علی جردن
۱۲ مهر ۱۴۰۱با اینکه موتور دا سیلندر داشت اما هیچگاه بهش مثل یک ده سیلندر واقعی توجه نکردن الان هم داره از خط تولید می ره …
کافر مقدس
۱۲ مهر ۱۴۰۱یه سری ماشین ها همیشه آندر ریت میشن مثل آئودی و برخی الکی اور ریت میشن مثل مازراتی
اشکودا رو آندر ریت ترین عالم میدونم که واقعا حق ش نیست . اور ریت ترین هم که مشخصه نیاز به توضیح نداره
MC20
۱۲ مهر ۱۴۰۱کافر جان اگه در این 108 ساله قدمت مازراتی چیزی ازش ندیدی ، به نظرم همین الان از دنیای خودرو لفت بده … عمرت رو هم بیش از این هدر نکن … هرچند کسی که واسه اشکودا دلش بسوزه ، معلوم الحاله … اصلا ولش کن … شما راحت باش … منم اشتباه کردم ریپلای کردم … آره قربونش … راحت باش …
Porsche 911
۱۲ مهر ۱۴۰۱اینطور نیست به نظرم
شاید در حال حاضر مازراتی افت کرده باشه به هر دلیلی اما نباید گذشته اش رو نادید گرفت
به شخصه اطلاعاتی در مورد اش ندارم اما میدونم که یکی از بهترین برند ها در اوج خودش بود
MC20
۱۲ مهر ۱۴۰۱محمد جان ( Porsche 911 ) سلام رفیق … برای خودت که بسیار دوست داشتنی و باشخصیت هستی … ارادت … Maserati V4 Sport 16 Cylinder Zagato 1929 : During the years of Free Formula racing cars, Alfieri Maserati built the V4 in 1929. The engine comprised two 8 cylinder 26B engine blocks with crankshaft in a 25° V-shape mounted on acommon crankcase. This engine with two carburettors and two Roots superchargers generated an output up to 305 hp.
The V4 designation accounted for V engine and 4 Litres (3.961 cc) total capacity. One power unit ran clockwise so that the exhaust pipes could be affixed on bothy sides. In 1929 Baconin Boracchini drove the 16 cylinder V4 along an ordinary road near Cremona to set up a speed record over 10 km at 246 kph ………………. https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488029.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488030.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488031.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/488031.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049502.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049503.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1049506.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1050270.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1095295-1536-1400×753.jpg https://www.supercars.net/blog/wp-content/uploads/2016/04/1084133-1536-1400×933.jpg
Reza Waffen SS
۱۲ مهر ۱۴۰۱خداحافظ اسطوره جاودان
محمد
۱۲ مهر ۱۴۰۱R8رو از نزدیک دیدم
توصیفش واقعا با یه کلمه و جمله واقعا سخته
R8 و nsx در عین شایستگی حذف میشن
حمزه آجرلو
۱۹ مهر ۱۴۰۱من آر ایت داشتم ، به آقای بخردی فروختم ، تو یوتیوب هم از ماشینم بعد خریدش ، یک تست گذاشت ، با چهارده هزار دلار پیش پرداخت گرفتمش و اگه شرایط پرداخت ، ریماین اکسپریسشو داشتم ، نگه میداشتم ، از هر لحاظ ماشین عالی و درجه یکی محسوب میشه ، علی الخصوص طراحی گیربکس و سیستم انتقال قدرتش .
مهدی
۱۲ مهر ۱۴۰۱اگر ذهن رو از سبقه برند لامبو و آیودی پاک کنی از نظر ظاهری اگر جذابتر از اوراکان نباشه کسل کننده تر هم نبود اما خب معادلات بازار فرق میکنه
MC20
۱۲ مهر ۱۴۰۱داش مهدی آئودی خیلی خوبه … اما توو خود آلمان هم به اندازه بیمر و بنز ، بهش بها نمی دن ، بازارهای جهانی که دیگه بماند … آئودی هم مثل برند پوما که بعد از آدیداس و نایکی ، به سوم بودن عادت کرده ، بعد از بیمر و بنز به سوم بودن عادت کرده ، در حالی که شاید حقش نباشه … حالا هم که دوره زمونه عوض شده و جاروبرقی ها از راه رسیدن … از خیلی ها بپرسی ، شاید بگن تازه R8 این چند سال هم ، قاچاقی زنده بوده …
حمزه آجرلو
۱۹ مهر ۱۴۰۱از هوراکان ارزونتره ، من خودم بعلت ارزونتر بودن و شرایط خرید استثناییش خریداری کردم ، البته بعدها بنا بدلایلی فروختم ، ولی چند ماه در اختیار داشتم و میتونم بکم اسپیشال بهترین سوپراسپورت قابل دسترسه ، از نظر قیمت ، دیزاین و لوک بعد از هوراکان قرار میگیره
احمدرضا
۱۲ مهر ۱۴۰۱یکی از جذابترین ماشینای دنیا که هیچوقت طرحش تکراری نشد
من نسل اولش بخاطر خطوط ملایمش بیشتر از نسل فعلی که خطوط تیز داره دوس داشتم
DNA
۱۲ مهر ۱۴۰۱خیلی دوست داشتم داخل کابین هم مث ظاهر بیرونش باشه
منتظر جانشینش هستم
Reza Waffen SS
۱۲ مهر ۱۴۰۱R8 یکی از بهترین کابین هارو بین سوپراسپرتا داره تعجب میکنم چرا نپسندیدید
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱چون مردم فازه مانیتور دارن میخواستن مانیتور داشته باشن. ماشین اسپرت واقعی رو چه به مانیتور ار۸ بهترین بود
Sobhan
۱۲ مهر ۱۴۰۱بوگاتی هم مانیتور نداره ،ربطی به مانیتور ندارع آعودی واقعا تو سوپر اسپورت در برابر بقیه حرفی برای گفتن نداره 🙌
AMANTE
۱۲ مهر ۱۴۰۱R8 و 911 تنها سوپرماشین هایی بودن که در کنار قیمت مناسب عملکرد خوب در پیست و رانندگی شهری دارن یا برای R8 داشتن.
خیلی بده که R8 قراره با یک مدل الکتریکی جایگزین بشه البته اگه بشه.
datsun
۱۲ مهر ۱۴۰۱عجب
Pouyan
۱۲ مهر ۱۴۰۱ماشینی که من عاشقش بودم ولی هیچوقت به اندازه لیاقتش ازش تعریف و تمجید نشد
خداحافظ قدر ندیده ترین سوپرکار دوره ما …….
زیباترین ماشین آلمانی این سالها به عقیده من
BMW
۱۲ مهر ۱۴۰۱دنیا بی رحمه
Farzad
۱۲ مهر ۱۴۰۱ماشینا ژاپن حرف ندارن از همون قدیم بهترین بودن که تو جنگ ایران و عراق به وفور ازشون استفاده شد.بله تروریستا هم دنبال ماشین مردی مثل تویوتا میگردن ن دنبال ماشین سوسول
Royal Driver UK 70
۱۲ مهر ۱۴۰۱خداحافظ…. اگر روزی رفتم خارج نسل قدیمیشو که توی عکس دومیه پیدا میکنم. دسته دوم هم باشه اشکال نداره. هعی این یک آعودی واقعی بود. نمیدونم چرا آعودی جدیدا داره خیلی نامید کننده میشه. برندی که میبایست از بیشترین قدرت استفاده کنه و جنتلمن ترین باشه.
استلا
۱۲ مهر ۱۴۰۱سپر جلوش زشته ، ولی بقیه قسمتاش حرف نداره
Porsche 911
۱۲ مهر ۱۴۰۱زیبایی R8 در هر نسلی مثال زدنیه
درسته R8 هیچوقت در درگ ماشین پر ادعایی نبود اما یکی از جذاب ترین انتخاب های کلاسش بود
طراحی بشدت زیبا و موتور محشر 5.2 لیتر 10 سیلندر چیزایی بودن که این ماشین رو به اوج محبوبیت برای من رسوند
Hadi
۱۲ مهر ۱۴۰۱خداحافظ هیولای دوست داشتنی…
Payfast
۱۲ مهر ۱۴۰۱LEGENDS NEVER DIE
جناب ایکس
۱۲ مهر ۱۴۰۱من که به شخصه کشته مرده R8 LMS Flying Lizard هستم، یکی از مخوف ترین مسابقه ای های تاریخه
خان
۱۲ مهر ۱۴۰۱اینم رفت😒
علی
۱۲ مهر ۱۴۰۱همه از این اسطوره به نیکی یاد میکنن، هر چی خوبه زود تموم میشه میره
محمد ملکی
۱۴ مهر ۱۴۰۱اولین بارسال ۲۰۰۶ تولید شد تو مجله ماشین قبل از تولید شدنشو خوندم تکنولوژی که داشت در سال ۲۰۰۶ الان نمیشه پیدا کرد شاسی که از داخل با لیزر جوشکاری شده اونم به صورت لانه زنبوری وبه روش فضایی و جتس المینیوم انژکتورهایی که به صورت کریستال مایع هستن و با ولتاز برق کار میکنن موتور تیتانیوم المینیوم موتور v8 tdi گازوییلی گیربکس دوکلاچه کلا ال ای دی بود حتی کیلومتر شماراش …..
و بقیشو دیگه یادم نمیاد در زمان ظهورش هیولایی بود ولی دیگه دوره موتورهای بنزینی و گازوییلی تمام شد
عکسشو زده بودم رو کمد سربازی ارزوی داشتنش هیچوقت واقعی نشد و الانم که دیگه تز دور دادن خارج میشن …ساختن که استفاده کنیم ولی نه دیدیم نه خریدیم لعنت به این زمونه
MC20
۱۶ مهر ۱۴۰۱فدای سرت درست می شه …
Arshia m3csl
۱۹ مهر ۱۴۰۱ائودی r8 خیلی عالیه حیف که میخواد از خط تولید خارج بشه از هوراکان خیلی سرتره طراحیش حیف که بخاطر مارک ائودی بهش توجه نشده ائودی عالیه همیشه ولی مارکش رو دوست ندارن خیلی ها چون براز پز دادن به دردشون نمیخوره ائودی برای ادم حسابی هایی هست که دنبال لذت بردن از ماشین بدون پز دادن هستن
Poria
۱۹ مهر ۱۴۰۱جذاب بوده و هست ولی قیمتش هم زیاده شاید هم بخاطر اینکه اخریشه