این دو خودرو کارایی روزمرهٔ یک شاسیبلند را در کنار حال و هوای اسپرت ارائه میکنند تا رانندگی را جذابتر کنند اما کدامیک در انجام این کار موفقتر بوده است؟
آئودی SQ5 و جنسیس GV70 35.T ثابت میکنند که خریداران خواهان شاسیبلندهای کاربردی و اسپرت هستند. این خودروها به ویژگیهای معمول که در سایر کراساوورهای لوکس میبینیم کمی ادویه اضافه میکنند تا غذای خوشمزهتری را در اختیار خریداران قرار دهند. Q5 یکی از محبوبترین خودروهای این کلاس محسوب میشود و پرفروشترین محصول آئودی در آمریکا بهحساب میآید. بااینحال، کرهٔ جنوبی نمایندهٔ بسیار خوبی برای رقابت با این کراساوور آلمانی دارد.
GV70 3.5T پیشرانهٔ قدرتمند ۳۷۵ اسب بخاری و هندلینگ چابک را با ظاهر جذاب و کابین چشمگیر ترکیب میکند. GV70 هم مثل Q5 محبوبترین محصول جنسیس در ایالاتمتحده محسوب میشود هرچند که با میزان فروش رقیب آلمانی فاصلهٔ زیادی دارد. GV70 آزمایشی ما با قیمت ۶۶,۸۵۰ دلاری به میزان قابلتوجهی ارزانتر از SQ5 با قیمت ۷۴,۶۴۰ دلار است ولی دو خودرو تقریباً به یک اندازه مجهز هستند. آیا سابقهٔ طولانیتر SQ5 باعث پیروزی آن میشود یا GV70 این کلاس را دگرگون میکند؟ پس از رانندگی با هردو خودرو در جادههای پرپیچوخم کالیفرنیای جنوبی به این سؤال پاسخ دادیم.
روی جاده
این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند. هردو از پیشرانههای V6 توربوشارژ استفاده میکنند که نیروی آن توسط گیربکسهای هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته حجم موتورها کمی متفاوت است و درحالیکه آئودی از پیشرانهٔ ۳ لیتری استفاده میکند، موتور جنسیس ۳.۵ لیتری است. همچنین شاسیبلند کرهایها کمی قدرت بیشتری دارد اما از سوی دیگر، کمی کشیدهتر، عریضتر و سنگینتر از رقیب آلمانی است. هردو شاسیبلند یک نوع خریدار را هدف قرار دادهاند اما رویکرد آنها متفاوت است. در بین این دو، GV70 اسپرتتر به نظر میرسد و سواری و فرمان سفتتری دارد که بازخورد زیادی را ارائه میکند و حس تعادل خوبی دارد.
سیستم تعلیق بادی آئودی باعث شده سواری خودرو بیشتر راحت باشد تا اسپرت اما حالت شناور بیشتری هم دارد. نحوهٔ رانندگی دو خودرو نیز به همین اندازه متمایز است. آئودی پاسخگویی سریع جنسیس را ندارد و فرمان GV70 به دستورات راننده راحتتر واکنش نشان میدهد. در جادههای پرپیچوخم، جنسیس کنترل بدنهٔ کمی بهتری دارد و شاسی چابکی بیشتری را نشان میدهد. البته رانندگی آئودی هم ناامیدکننده نیست اما مثل سواری، در اینجا هم راحتی را در اولویت قرار داده و بهاندازهٔ رقیب کرهای در پیچها حس اسپرتی ندارد.
گیربکس GV70 اما به اصلاحاتی نیاز دارد زیرا تعویض دندههای این هشت سرعتهٔ اتوماتیک خصوصاً در حالت اسپرت بسیار خشن است و حتی در حالت عادی هم تعویض دنده در کل کابین احساس میشود. از سوی دیگر، تعویض دندهها در آئودی به نرمی صورت میگیرد و هرچند در حالت پویا تجربهٔ متفاوتی را ارائه میکند اما هنوز هم بهاندازهٔ جنسیس خشن نیست. هرچند از پشت فرمان تشخیص اینکه کدام خودرو سریعتر است دشوار بود اما آزمایشها نشان دادند که آئودی در شتاب و ۴۰۰ متر حدود نیم ثانیه سریعتر است. بهطورکلی، هرچند این دو کراساوور پشت فرمان احساس متفاوتی را ارائه میکنند اما درنهایت مأموریت خود یعنی ارائهٔ سواری جذاب در کنار کارایی روزمره را انجام میدهند.
داخل
در داخل هردو ماشین از متریال شیکی بهره میبرند اما GV70 به دلیل توجه فوقالعاده به جزئیات، متمایز میشود. خلاقیت در طراحی کابین جنسیس واقعاً چشمگیر است درحالیکه داخل SQ5 چنین شرایطی ندارد. البته کابین آئودی هم ظریف است و با صندلیهای چرمی و قطعات فیبر کربنی ارائه میشود اما از لحاظ طراحی فاقد تجربهٔ جذاب و چشمگیر جنسیس است. بااینحال، هردو خودرو از لحاظ تکنولوژیهای مدرن در یک سطح هستند.
نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هردو کراساوور از پاسخگویی مناسب و گرافیک بهروزی برخوردار است و هرچند جای نمایشگر GV70 که بالای داشبورد قرار گرفته کمی دور احساس میشود اما میتوان آن را از طریق یک کنترلر دوار روی کنسول مرکزی هم کنترل کرد. از سوی دیگر، نمایشگر آئودی بهراحتی قابلدسترس است اما محل نصب زیبایی ندارد. در جاداری داخلی GV70 برتری جزئی دارد. هردو خودرو در قسمت فضای پای عقب در یک سطح هستند اما جنسیس فضای سر و شانهٔ کمی بیشتری دارد.
کدامیک بهتر است؟
آئودی SQ5 و جنسیس GV70 هردو هدف مشترکی دارند اما از راههای متفاوتی به این هدف رسیدهاند. آئودی از سواری آرام و قوای محرکهٔ نرمی برخوردار است اما فرمان فاقد آن حس اسپرتی است که انتظار داشتیم. در داخل نیز GV70 با فضای بیشتر، طراحی بهتر و توجه بیشتر به جزئیات، یک قدم از SQ5 جلوتر است. البته کابین آئودی هم اصلاً بد نیست ولی حس خاص جنسیس را ندارد؛ بنابراین، درنهایت جنسیس را بهعنوان برندهٔ این رقابت اعلام میکنیم که بیش از ۸ هزار دلار ارزانتر است و درعینحال کابینی زیبا و پر از تجهیزات را با تجربهٔ اسپرتی در پشت فرمان ارائه میکند.
مقام دوم: آئودی SQ5
نقاط قوت: پیشرانهٔ پرکشش، گیربکس سریع، ترمزهای قدرتمند
نقاط ضعف: قیمت گران، صندلیهای عقب تنگ، فقدان حس اسپرتی کافی
مقام اول: جنسیس GV70 3.5T
نقاط قوت: کابین شیک و چشمگیر، ارزش بالا در برابر قیمت، عملکرد عالی سیستمهای کمکراننده
نقاط ضعف: گیربکس خشن، سواری سفت، کمی اضافهوزن
مقایسه مشخصات فنی
جنسیس GV70 3.5T | آئودی SQ5 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۵ میلیمتر | ۲,۸۱۹ میلیمتر |
طول | ۴,۷۱۴ میلیمتر | ۴,۶۸۱ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۰ میلیمتر | ۱,۸۹۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۳۰ میلیمتر | ۱,۶۶۶ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۰۲۰ کیلوگرم | ۱۹۴۵ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۸۲۰ لیتر | ۷۳۵ لیتر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه | ۴.۵ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۸ متر | ۳۲.۳ متر |
ظرفیت باک | ۶۵ لیتر | ۷۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۵۶,۳۷۵ دلار | ۶۷,۲۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۶۶,۸۵۰ دلار | ۷۴,۶۴۰ دلار |
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲برنده از همون اول مشخص بود
الا یه عده میگن موتور ترند بیسواده یا پول گرفته🤣
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۲سواد دارید ، اگر دارید ، نقاط ضعف و قوت هردو خودرو را بخوانید تا بیشتر به رشوه گرفتن رسانهها از کرهایها پِی ببرید !
نقاط قوت جنسیس خندهدار بود جز اونجا که نوشته قیمت ارزانتر 😂👋🏻 !
یه کرهای به من معرفی کنید که در بُعدِ فنی حرفی برای گفتن داشته باشه و در تمام رقابتها برگ برندش آپشن بوده با قیمت ارزان که اون هم دیگه دست چینیهاست و تا الانش هم آمریکاییها جلوشو گرفتن که بیاد تو خاکشون و اگر نه ببینید کسی دیگه نگاه به کرهمربا میکنه وقتی این همه چینی ارزان و آپشندار مفتی هست 😂👋🏻 !
حامد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز الگوی شرکت های کره ای رو به هیچ عنوان دست کم نگیر.
قیمت کم با آپشن های زیاد میتونه هر رقیبی رو از پا در بیاره
انگار شما سامسونگ رو یادتون نیست که در برابر سونی و پاناسونیک هیچ عددی نبود تو لوازم خانگی و اون ها بسیار با کیفیت تر و ماندگار تر بودن.
ولی سامسونگ به تدریج با قیمت مناسب و امکانات زیاد راهش رو باز کرد و تو بازار تلفن همراه سونی رو کاملا محو کرد، تو لوازم خانگی هم در حد بزرگترین شرکت های ژاپنی بلکه پرطرفدارتره
خودرو هم همینه، الگو یکسانه
تو این مقایسه چه تو کابین و چه تو ظاهر خارجی هیواندای بسیار جذاب تر از آئودی عزیزه، با قیمت کمتر و امکانات بیشتر فقط تو پیشرانه هنوز کار داره که به زودی اونجا هم تغییر میکنه
من پیشبینی میکنم تا 10 سال آینده جای خیلی از شرکت های ژاپنی و آلمانی و آمریکایی رو میگیره هیوندای
شرکتی که اون اوایل در برابر شرکتی مثل هوندا جوکی بیشتر نبود
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۲یه مجلهی خصوصی که برای پول بندری هم مینوازه چه برسه به اینکه بگه جنسیس اول باشه ، بعد یه عده دوباره جوگیر شدن و شروع کردن به شعرسُرایی !
کاربر کیان یه کامنت جالب در همین مقاله گذاشته به صورت طنز ولی واقعی ، بخوانیدش جالبه !
دقیقاً نقطه قُوَتِ جنسیس طنزی هست که باید خواندش و پی برد رشوه گرفتن مجلات و رسانهها یعنی چی ؟!
پیام
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نوید و صاحب جمعیییی. هم اکنون نیازمند باری سبزتان هستیم 😂😂😂😂
نوید شاعر
۱۲ فروردین ۱۴۰۲زنده باد تویوتا
MehdiTurbo
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ایشالله نوید یه روزی پولت میرسه دستتم میرسه تو جفتشان میشینی از نزدیک میبینی رانندگی میکنی میبینی مجله ها بندری نوازند یا نه
نه اینکه از نقطه کور دنیا که چند نسل ماشین رفته اومده هیچ کودوم ندیدی فقط چون دوست فامیلت کره ای داره قیافه گرفته ناراحت شدی زیر هر پست کره ای بگی همه مجله ها که تعریف میکنند پول میگیرند
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۲کاربر مهدی توربو
من دمپایی اَبری هم ندارم و شما درست میگی !
اما اگر کمی سواد و درک از خواندن قُوت و ضعف جنسیس در مقاله را داشته باشید ، متوجهی خندهدار بودن ایمگن مقایسه میشوید !
شما را اِرجاع میدهم به کامنت جالب کاربر کیان که در پائین گذاشتند و بهتر درک میکنید قضیه روشوهگیری رسانهها یعنی چی !
پیام
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چی میکنه این بازیکن کرهای و گلللللل توی دروازه.
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲واقعا نمیفهمم چرا هرکی با کره فنا اختلاف نظر داره بهش میگن فشاری یا ژاپنی فن
😒
MehdiTurbo
۱۲ فروردین ۱۴۰۲برای اینکه کسایی که مخالف کره اند
داستانشان اختلاف نظر نیست مسخره کردن،کوبیدن،برتر کردن یه برند دیگه،کم نشون دادن
و اینا نشانه فشاری شدن نه اختلاف نظر
من خودم راجع به بی ام و بنز همینطور لامبورگینی شده نظرم بگم تو کره ای ها شده هکه برندی ولی هیچ وقت مسخره نکردم گفتم این طراحی به این دلیل افت داره اینجا ضعف داره
ولی کسی که فشاری و حسود مسخره میکنه تحقیر میکنه به خاطره کمبود وگرنه کسی که چیزی دوست نداشته باشه رد میشه دست به تمسخر و … نمیزنه تو همه مواردم هست حالا اینجا خودروعه
MehdiTurbo
۱۲ فروردین ۱۴۰۲داخل جنسیس در مقابل ائودی مثل فوق لوکس دربرابر لوکس
از یه چیز کره خوشم میاد تو هر سگمنتی که میاد بقیه مجبور میشند ارتقا بدند خودشان با هزینه کمتر بهترین ارایه را میده
اومد تو خودروهای اقتصادی اون موقع هیچ خودروی اقتصادی نه کمری نه ژاپنی نه هرچی
نه سانروف داشت نه کروز کنترل نه سنسور باران نور
اومد با قیمت کمتر کلی امکانات ارائه داد که تو خودروهای لوکس بود
الان اومده تو خودروهای لوکس کیفیت و چرم دوزی و امکانات طراحی ظرافتی ارایه میده با ۶۰ هزار تا که تو خودروهای ۹۰ هزارتایی میبینی
تمام چرم دوزی شده
حتی خودروهای اقتصادیشم از لحاظ طراحی داخلی مثل سوناتا جدید که معرفی شد حس نیمه لوکس داشت تا اقتصادی
اون ظراقت چرم صندلی و تودوزی در و کیفیت داشبورد و طراحی
مانی
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اومده ماشین لوکس رو مقایسه کرده
بعد هی بحث بیمورد اسپورت بودن کرده(شتاب و ترمز آئودی بهتره)
از راحتی آئودی ایراد گرفته و از تعویض دنده خشن جنسیس چشمپوشی کرده
فقط طراحی داخلی جنسیس خیلی بهتره
Bmwgg6
۱۳ فروردین ۱۴۰۲همه کسایی که اختلاف نظر دارند که توهین نمیکنند
کسایی هم هستند که نظر خود رو محترمانه بیان میکنند
ehsan fa
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنیسس خوشگلتره ولی قابلیت اطمینان آئودی بهتره ، چون هدف قشر پولدار هست انتخابم آئودی
JOMUNG
۱۲ فروردین ۱۴۰۲تو مگه اینا رو داشتی که میگی قابلیت اطمینان آئودی بهتره 🤣🤣🤣 احتمالا جاپون فن غرق در کارکرد ۱ میلیون کیلومتری
Zonda r
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جالب ترین نکته اینه اعودی با ۲۵ اسب کمتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاورکمتر البته با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر شتاب بهتری داره
Zonda r
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جالب ترین نکته اینه اعودی با ۲۵ اسب کمتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاورکمتر البته با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر شتاب بهتری داره
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس وزنش بیشتره کمتر بزن بتونی ببینی حداقل
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲آئودی کوچیکتر و سبکتره ۲باره مشخصات رو بخون
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲موافقم ولی ائودی المانیه
فرهام نامداری
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیز توهین نکن
محسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲آئودی له شد🤣
جنسیس عالی نواختی👏👏
دیگه نبینم آلمان فنا بیان به کره چیزی بگن
TRX
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اگه اینقد خوبه پس چرا آمار فروش چیز دیگه ای میگه ؟
بعد ، یعنی چون این ماشین از نظر این نشریه خوبه ، کل آلمان رفت زیر سوال الان ؟! یعنی سطحت همینه ؟
محسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲فعلا که هیوندای هر سال رشد فروش داره و هوندا و نیسان رو تو فروش گذاشت پشت سرش بعد اینکه کل نشریات جوایز رو دادن به هیوندای پس هیوندای بهترین جهانه و جاپون فن قایم شده زیر اسم آلمان نمیتونه چیزی بگه 🤣🤣🤣
matin
۱۲ فروردین ۱۴۰۲کره هر وقت تونست مثل سوپرا و اسکای لاین رو بسازه ما قبولش داریم
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲امار فروش هم میگه جنسیس یک تنه از کل محصولات مزدا و میتسوبیشی تو بازار غرب بیشتر فروخته
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بیشتر فروخته ولی ایا بهتره؟؟
ARMAN سابق
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الان کره سدانی در حد M5 داره؟؟؟
آلمان پدر خودرو سازی هستش بعد کره تازه 50 ساله خودرو سازی داره
حالا اینجا جنسیس برده دلیل نمیشه که آلمان بره زیر سوال
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲کسی نمیگه الان خودروسازی کره دقیقا به اندازه المانی ها و امریکایی ها پیشرفتست ولی باید قبول کرد در بعضی از محصولات مثل جنسیس توان رقابت رو داره
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ماشین های کره ای درحد المانیا نیستن
المانیا تولید کم ولی برای قشر پولدار هست
المان یعنی ائودی
المان یعنی بنز یعنی بی ام و یعنی پورش
کره کجا بود اصالتش
(کره ای های تازه به دوران رسیدع😒)
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲خودت فهمیدی چی گفتی ؟ *** ناله نکن پسر
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بله**** این شمایید که قبول نمیکنید
لول المانیا و کره ای ها با هم فرق داره
تو رده های لوکس المان صد سال جلوتره
هم اسپرت و هم پرفورمنس***
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الان به دوستت بگی یه جنسیس دارم (طراحی داخلیش حرف نداره شتابش یک ثانیس) کمتر از اینه که بگی یه ائودی آبی خوشگل دارم
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در خوب بودن ژرمن ها شکی نیست ، ولی چرا شما جاپونی فن ها انقدر میخواید کره رو بکوبید ، همین برند جنسیس از وقتی تاسیس شده تا حالا بار ها برند های لوکس جاپونی مثل لکسوس ، آکورا و اینفینیتی رو بار ها در زمینه های مختلف شکست داده ( باید قبول کرد که کره جنوبی در زمینه خودروسازی از ژاپن جلو زده ، حالا شما هی مقاومت کنید )
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ژاپن رو قاطی نکنید
اصلا خودرو سازی المان و کره دو مقوله جدا هستن
مقایسه این دو مثل یک چیز اصل و یک کپی با کیفیت بالا میمونع
Reza-a
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در جریان هستی که فرایند طراحی و مهندسی این ماشین در مرکز تحقیقات هیوندای در آلمان انجام شده؟
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اهمیتی نمیدم 🗿
فرهام نامداری
۱۲ فروردین ۱۴۰۲لطفا محمد رو بن کنید آقای اشتری
توهین بی جا به خلق الله میکنن
نظرشون رو هم تحمیل میکنن
بی خیال اسم ۳
۱۲ فروردین ۱۴۰۲همین جنسیس و هیوندای و کیا مهندس های سابق آلمانی ها رو استخدام می کنن
هر وقت کره چیزی در حد آئودی TT ساخت بیا حرف بزن
محسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/mercedes-benz/2023-genesis-electrified-g80-2023-mercedes-benz-eqe350-4matic-compared/
جنسیس 👏👏👏👏
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۲در کُل ماشینای شاسی بلند نسبت به ماشینای دیگه بادوام ترن و فضای داخلی زیادتریم دارن و البته خیلی مزیتای دیگه و همه این مزیتا باعث شده تا ماشینای شاسی بلند محبوبیت زیادی بین مردم داشته باشن و تعجبیم نداره که مردم حاضرن پول زیادی واسه خرید این ماشینا هزینه کنن
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بزرگ ترین مشکل سدان ها اینه که هر روز کشیده تر شدن و فاصلشون با سطح زمین کم تر شد .مزایاش هندلینگ بهتر سواری بهتر و مصرف کم تر بود ولی دیگه فقط توی اتوبان های با کیفیت بالا قابله استفاده هستن.تمام فرادی که توی ایران سدان سایز بزرگ دارن از گیر کردن کف ماشین به رمپ خونه و سرعت گیر و .. گلایه دارن.
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اگه دقت کرده باشی اکثر مردم بجای شاسی بلندای فول سایز کراس اوور رو انتخاب میکنن و بازم اگه دقت کرده باشی کراس اوورای شهری با ماشینای سدان از لحاظ فنی تفاوت زیادی ندارن و قوای حرکتیشون تقریباً تو یه محدوده هستش ولی معمولاً شاسی بلندا ابعاد بزرگتری و فضای بیشتری نسبت به ماشینای سدان دارن و ارتفاع بلندتریم دارن و راحت تر میشه هرجایی باهاشون رفت و البته شاسی بلندا خیلی مزایای دیگه هم نسبت به ماشینای سدان دارن
کیان
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بررسی های این روزا :
مرسدی اس کلاس :
قیمت بسیار گران – پرواز نمی کند – همه نمی توانند بخرند – ماشین بیش از حد لوکس است – سواری زیاد از حد ساکت و …
سایپا پراید :
قیمت مقرون به صرفه – بسیار کوچولو و تو دل برو – دارای زه جانبی – فرمان هیدورلیک
مقام اول : سایپا پراید
مردیم از خوشی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الان جنسیس را با پراید یکی میدونی ؟ نقاط ضعف را میخونی یا خیال بافی میکنید ؟
چه فشاری چه فشششارررریییی
aMiRsHaYaN
۱۲ فروردین ۱۴۰۲زه جانبی تازه جزو پکیج تکنولوژیه
محسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۲فشااار 🤣🤣🤣🤣
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲مشکل این تمام تصورات ژاپنی فن ها از کره فقط پرایده البته منظورم اعضای سایته.وگرنه در واقعیت ایران اونایی که چند میلیارد پول برای ماشین هزینه میکنند همشون کره ای فن هستن.
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂
Yasin
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس انتخابم
Sobhan
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس از پشت زشته اون چراغ عقب به اون بزرگی چی میگه دقیقا یکم ظرافت به خرج میداد حداقل 🙌
GTX
۱۲ فروردین ۱۴۰۲انتخابم ارباب حلقه ها آئودی .
تو نقاط ضعف گفته قیمت گران . خوب این دو تا ۸ هزار تا اختلاف دارن نه ۸۰ هزار تا که .
بعدش تیتر خبر داره میگه «لوکس» . بعد تو نقاط ضعف میگه فاقد حس اسپرت کافی . بلخره آخرش چی میخاد لوکس میخاد ، اسپرت میخاد ، ....
Mostafa
۱۲ فروردین ۱۴۰۲کیفیت کابین ائودی فاجعست برای این قیمت
من از پشت مانیتور جنس پلاستیکی داشبورد و دریچه هوای پلاستیکی شو حس میکنم
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲الان اون آدم عقده ای میاد نفر اول رو ریپلای میکنه شعر تلاوت میکنه و طومار مینویسه ، ولی برای منی که تعصب برند ندارم کابین جنسیس و قیمت به صرفه ترش جذاب تره ، هرچند آئودی هم ماشین بسیار قابلی هست ، متاسفانه نسل قبلی تو ایران نتونست خوب بفروشه چون خریداران فکر میکردن بنز و بی ام و با کلاس تر و تو چشم تره 🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️🤦🏻♂️
حافظ حافظ پور 🤬🤬🤯🤯😰😰💀☠🤘👎
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس تمام
Reza-a
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس عالی عمل کرده و در این حرفی نیست حالا اینکه فروش زیادی نداره بیشتر بخاطر قدمت کم برند جنسیس هست؛ ولی یک موضوعی باعث میشه جنسیس نتونه در حد برندهایی مثل آئودی باشه اونم اینکه جنسیس سعی میکنه محصولاتش از برندهای تاپ بهتر باشه و توجه زیادی به این موضوع داره که یعنی به هر حال معیار برندهای معروفی مثل آئودی هستن و این موضوعی هست که چند سال پیش لکسس هم اعتراف کرد با اینکه اونا هم خیلی تلاش کردن باز هم نتونستن جای برندهای آلمانی رو بگیرن.
OM.01
۱۲ فروردین ۱۴۰۲هر پستی از پدال باز میکنم کامنت های خنده دار میبینم.یه گروه=مرگ بر چین. مرگ بر آمریکا. مرگ بر ژاپن. مرگ بر کره. مرگ بر آلمان و…و از اون ور یه گروه=زنده باد آمریکا. زنده باد ژاپن. زنده باد آلمان. زنده باد کره و… همچنین یه عده درگیر کشور هستن فقط مرده باد زنده باد میکنن یه چندتا اسم ماشین چندتا کد موتور یاد گرفتن هعی تکرار میکنن سلطان سلطان میکنن.
اما یه عده داریم طرفدار برند هست. بنز خوبه اون بده. فراری خوبه لامبورگینی بده و… با کامنت های مسخره دعوا راه می اندازن بین طرفدارا.
یه سری ها کلا داریم هر پستی رو باز میکنیم ایراد میگیرن از ماشین. یه سری ها کلا تخصصی زدن تو کار چین. ماشین چینی هه هنوز رونمایی نشده اومده میگه آشغال چین تویوتا کمری 2007 سگش شرف داره!! لعنتی من تو خود ایران پشت تیگو7پرو نَشستم نظری نمیدم دربارش بعد شما تو چین ماشین هنوز نیومده…خداوکیلی حلالوسون حاجی.
متاسفانه وضع کامنت ها تو هر پستی خرابه یعنی نشد پستی باز کنم کامنت خوب ببینیم.
تو این 6 و 7 ماهه فقط فقط کامنت های R@min ارزش خوندن داره با کامنت های اقای مهدی که عکسشونو گذاشتن با گوشی قرمز. مشخصه آدم های فهمیده علمی و با تجربه هستن. چند نفر دیگه هم هستن اسماشون حضور ذهنم نیست. اقای 2646 هم کامنت های بسیار فنی و دقیقی میدادن در تابستون الان چندوقتی نیستن.
الان اگه افرادی که توهم آئودی دوستی دارن بپرسم چرا آئودی دلیلی ندارن. و برعکس اگه از افرادی که توهم جنسیس دوستی دارن بپرسم چرا جنسیس دلیلی ندارن.
عوض اینکه دوستان بیان از پلتفرم سیستم تعلیق موتور گیربکس امکانات بکار رفته پشت پرده خط تولید برند مورد علاقشون صحبت کنن دلیل برتری یا ضعف رو بگن میان درباره ارزش سهام در رفتن چرخ آمار فروش صحبت میکنن !!!
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲خود غربی ها گفتن جنسیس بهتره حالا چهار تا بچه سال میگن نه خوب نیست … شما برید پراید 20 30 سال پیش کره ای رو سوار شید فعلا بعدا باهم حرف میزنیم
MARCA
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اوکی . خوش بحال تو که GV90 سوار میشی .
Tesla
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ایول به جنسیس
فرهام نامداری
۱۲ فروردین ۱۴۰۲فعلا ما پراید و ساینامون رو بریم سوار شیم
این چیزا به ما نیومده
یادش بخیر
یه زمانی بین خرید خونه و یه دونه جنسیس سدان میموندیم
الان بین هزینه خوراک و بنزین
AMIN JAFARI
۱۲ فروردین ۱۴۰۲جنسیس با 10 هزار دلار کمتر برنده شد
حقشه البته
samurai
۱۲ فروردین ۱۴۰۲سازمان ملل و عربستان با پول میخره اینا که چهار تا مجله زپرتین که حیات و مماتشون به همین پولایی که کرره ای جماعت بی هویت دزد میدن زنده موندن المان کجا کرره کجا ولی امار فروشم نشون میده همه فهمیدن این مقالات کشکه…..
Reza Waffen SS
۱۳ فروردین ۱۴۰۲آئودی SQ5 انتخابم
LAMBORGHINI
۱۳ فروردین ۱۴۰۲خودروی آلمانی کجا ، خودروی کره ای کجا
m4580
۱۷ فروردین ۱۴۰۲بحث این نیست که کی برنده شده…. دیدگاه شخصی هم ملاک نیست دوستان….خب بالاخره جنسیس هم از یه جایی استارت زده…. اما نکته اینه که استارت خوب و پر سرعتی زده…… کره یعنی هیوندای و کیا…… اما کلا جنسیس روال کارش با هیوندای و کیا کلا فرق داره…… اصلا تفکر جنسیس رقابت با آلمانی ها و ژاپنی ها بوده…. شاید از هیچ کدوم جلو نزده باشه ( البته از نظر بعضی از دوستان) اما اونقدر تفکر بزرگی داشته که الان توی خیلی از رقابت ها حضور پر رنگی داره…. دلیل نمیشه چون تازه کاره و قدمت زیادی نداره در برابر رقبا حرفی واسه گفتن نداشته باشه…….