آئودیجنسیسهیوندای

نبرد شاسی‌بلندهای لوکس از کره و آلمان، جنسیس GV70 یا آئودی SQ5؟

این دو خودرو کارایی روزمرهٔ یک شاسی‌بلند را در کنار حال و هوای اسپرت ارائه می‌کنند تا رانندگی را جذاب‌تر کنند اما کدام‌یک در انجام این کار موفق‌تر بوده است؟

آئودی SQ5 و جنسیس GV70 35.T ثابت می‌کنند که خریداران خواهان شاسی‌بلندهای کاربردی و اسپرت هستند. این خودروها به ویژگی‌های معمول که در سایر کراس‌اوورهای لوکس می‌بینیم کمی ادویه اضافه می‌کنند تا غذای خوشمزه‌تری را در اختیار خریداران قرار دهند. Q5 یکی از محبوب‌ترین خودروهای این کلاس محسوب می‌شود و پرفروش‌ترین محصول آئودی در آمریکا به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، کرهٔ جنوبی نمایندهٔ بسیار خوبی برای رقابت با این کراس‌اوور آلمانی دارد.

GV70 3.5T پیشرانهٔ قدرتمند ۳۷۵ اسب بخاری و هندلینگ چابک را با ظاهر جذاب و کابین چشمگیر ترکیب می‌کند. GV70 هم مثل Q5 محبوب‌ترین محصول جنسیس در ایالات‌متحده محسوب می‌شود هرچند که با میزان فروش رقیب آلمانی فاصلهٔ زیادی دارد. GV70 آزمایشی ما با قیمت ۶۶,۸۵۰ دلاری به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر از SQ5 با قیمت ۷۴,۶۴۰ دلار است ولی دو خودرو تقریباً به یک اندازه مجهز هستند. آیا سابقهٔ طولانی‌تر SQ5 باعث پیروزی آن می‌شود یا GV70 این کلاس را دگرگون می‌کند؟ پس از رانندگی با هردو خودرو در جاده‌های پرپیچ‌وخم کالیفرنیای جنوبی به این سؤال پاسخ دادیم.

روی جاده

این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند. هردو از پیشرانه‌های V6 توربوشارژ استفاده می‌کنند که نیروی آن توسط گیربکس‌های هشت سرعته به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته حجم موتورها کمی متفاوت است و درحالی‌که آئودی از پیشرانهٔ ۳ لیتری استفاده می‌کند، موتور جنسیس ۳.۵ لیتری است. همچنین شاسی‌بلند کره‌ای‌ها کمی قدرت بیشتری دارد اما از سوی دیگر، کمی کشیده‌تر، عریض‌تر و سنگین‌تر از رقیب آلمانی است. هردو شاسی‌بلند یک نوع خریدار را هدف قرار داده‌اند اما رویکرد آن‌ها متفاوت است. در بین این دو، GV70 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و سواری و فرمان سفت‌تری دارد که بازخورد زیادی را ارائه می‌کند و حس تعادل خوبی دارد.

سیستم تعلیق بادی آئودی باعث شده سواری خودرو بیشتر راحت باشد تا اسپرت اما حالت شناور بیشتری هم دارد. نحوهٔ رانندگی دو خودرو نیز به همین اندازه متمایز است. آئودی پاسخگویی سریع جنسیس را ندارد و فرمان GV70 به دستورات راننده راحت‌تر واکنش نشان می‌دهد. در جاده‌های پرپیچ‌وخم، جنسیس کنترل بدنهٔ کمی بهتری دارد و شاسی چابکی بیشتری را نشان می‌دهد. البته رانندگی آئودی هم ناامیدکننده نیست اما مثل سواری، در اینجا هم راحتی را در اولویت قرار داده و به‌اندازهٔ رقیب کره‌ای در پیچ‌ها حس اسپرتی ندارد.

گیربکس GV70 اما به اصلاحاتی نیاز دارد زیرا تعویض دنده‌های این هشت سرعتهٔ اتوماتیک خصوصاً در حالت اسپرت بسیار خشن است و حتی در حالت عادی هم تعویض دنده در کل کابین احساس می‌شود. از سوی دیگر، تعویض دنده‌ها در آئودی به نرمی صورت می‌گیرد و هرچند در حالت پویا تجربهٔ متفاوتی را ارائه می‌کند اما هنوز هم به‌اندازهٔ جنسیس خشن نیست. هرچند از پشت فرمان تشخیص اینکه کدام خودرو سریع‌تر است دشوار بود اما آزمایش‌ها نشان دادند که آئودی در شتاب و ۴۰۰ متر حدود نیم ثانیه سریع‌تر است. به‌طورکلی، هرچند این دو کراس‌اوور پشت فرمان احساس متفاوتی را ارائه می‌کنند اما درنهایت مأموریت خود یعنی ارائهٔ سواری جذاب در کنار کارایی روزمره را انجام می‌دهند.

داخل

در داخل هردو ماشین از متریال شیکی بهره می‌برند اما GV70 به دلیل توجه فوق‌العاده به جزئیات، متمایز می‌شود. خلاقیت در طراحی کابین جنسیس واقعاً چشمگیر است درحالی‌که داخل SQ5 چنین شرایطی ندارد. البته کابین آئودی هم ظریف است و با صندلی‌های چرمی و قطعات فیبر کربنی ارائه می‌شود اما از لحاظ طراحی فاقد تجربهٔ جذاب و چشمگیر جنسیس است. بااین‌حال، هردو خودرو از لحاظ تکنولوژی‌های مدرن در یک سطح هستند.

نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی هردو کراس‌اوور از پاسخگویی مناسب و گرافیک به‌روزی برخوردار است و هرچند جای نمایشگر GV70 که بالای داشبورد قرار گرفته کمی دور احساس می‌شود اما می‌توان آن را از طریق یک کنترلر دوار روی کنسول مرکزی هم کنترل کرد. از سوی دیگر، نمایشگر آئودی به‌راحتی قابل‌دسترس است اما محل نصب زیبایی ندارد. در جاداری داخلی GV70 برتری جزئی دارد. هردو خودرو در قسمت فضای پای عقب در یک سطح هستند اما جنسیس فضای سر و شانهٔ کمی بیشتری دارد.

کدام‌یک بهتر است؟

آئودی SQ5 و جنسیس GV70 هردو هدف مشترکی دارند اما از راه‌های متفاوتی به این هدف رسیده‌اند. آئودی از سواری آرام و قوای محرکهٔ نرمی برخوردار است اما فرمان فاقد آن حس اسپرتی است که انتظار داشتیم. در داخل نیز GV70 با فضای بیشتر، طراحی بهتر و توجه بیشتر به جزئیات، یک قدم از SQ5 جلوتر است. البته کابین آئودی هم اصلاً بد نیست ولی حس خاص جنسیس را ندارد؛ بنابراین، درنهایت جنسیس را به‌عنوان برندهٔ این رقابت اعلام می‌کنیم که بیش از ۸ هزار دلار ارزان‌تر است و درعین‌حال کابینی زیبا و پر از تجهیزات را با تجربهٔ اسپرتی در پشت فرمان ارائه می‌کند.

مقام دوم: آئودی SQ5

نقاط قوت: پیشرانهٔ پرکشش، گیربکس سریع، ترمزهای قدرتمند

نقاط ضعف: قیمت گران، صندلی‌های عقب تنگ، فقدان حس اسپرتی کافی

مقام اول: جنسیس GV70 3.5T

نقاط قوت: کابین شیک و چشمگیر، ارزش بالا در برابر قیمت، عملکرد عالی سیستم‌های کمک‌راننده

نقاط ضعف: گیربکس خشن، سواری سفت، کمی اضافه‌وزن

مقایسه مشخصات فنی

جنسیس GV70 3.5T

آئودی SQ5

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۲,۸۷۵ میلی‌متر ۲,۸۱۹ میلی‌متر
طول ۴,۷۱۴ میلی‌متر ۴,۶۸۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۰ میلی‌متر ۱,۸۹۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۳۰ میلی‌متر ۱,۶۶۶ میلی‌متر
وزن خالص ۲۰۲۰ کیلوگرم ۱۹۴۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۸۲۰ لیتر ۷۳۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۹ ثانیه ۴.۵ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۷.۸ متر ۳۲.۳ متر
ظرفیت باک ۶۵ لیتر ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۱.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۵۶,۳۷۵ دلار ۶۷,۲۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۶۶,۸۵۰ دلار ۷۴,۶۴۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    برنده از همون اول مشخص بود
    الا یه عده میگن موتور ترند بیسواده یا پول گرفته🤣

    موافقم 48
    مخالفم 65
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      سواد دارید ، اگر دارید ، نقاط ضعف و قوت هردو خودرو را بخوانید تا بیشتر به رشوه‌ گرفتن رسانه‌ها از کره‌ای‌ها پِی ببرید !

      نقاط قوت جنسیس خنده‌دار بود جز اونجا که نوشته قیمت ارزان‌تر 😂👋🏻 !

      یه کره‌ای به من معرفی کنید که در بُعدِ فنی حرفی برای گفتن داشته باشه و در تمام رقابت‌ها برگ برندش آپشن بوده با قیمت ارزان که اون هم دیگه دست چینی‌هاست و تا الانش هم آمریکایی‌ها جلوشو گرفتن که بیاد تو خاکشون و اگر نه ببینید کسی دیگه نگاه به کره‌مربا میکنه وقتی این همه چینی ارزان و آپشن‌دار مفتی هست 😂👋🏻 !

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. حامد

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        دوست عزیز الگوی شرکت های کره ای رو به هیچ عنوان دست کم نگیر.
        قیمت کم با آپشن های زیاد میتونه هر رقیبی رو از پا در بیاره
        انگار شما سامسونگ رو یادتون نیست که در برابر سونی و پاناسونیک هیچ عددی نبود تو لوازم خانگی و اون ها بسیار با کیفیت تر و ماندگار تر بودن.
        ولی سامسونگ به تدریج با قیمت مناسب و امکانات زیاد راهش رو باز کرد و تو بازار تلفن همراه سونی رو کاملا محو کرد، تو لوازم خانگی هم در حد بزرگترین شرکت های ژاپنی بلکه پرطرفدارتره
        خودرو هم همینه، الگو یکسانه
        تو این مقایسه چه تو کابین و چه تو ظاهر خارجی هیواندای بسیار جذاب تر از آئودی عزیزه، با قیمت کمتر و امکانات بیشتر فقط تو پیشرانه هنوز کار داره که به زودی اونجا هم تغییر میکنه
        من پیشبینی میکنم تا 10 سال آینده جای خیلی از شرکت های ژاپنی و آلمانی و آمریکایی رو میگیره هیوندای
        شرکتی که اون اوایل در برابر شرکتی مثل هوندا جوکی بیشتر نبود

        موافقم 10
        مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      یه مجله‌ی خصوصی که برای پول بندری هم مینوازه چه برسه به اینکه بگه جنسیس اول باشه ، بعد یه عده دوباره جوگیر شدن و شروع کردن به شعر‌سُرایی !

      کاربر کیان یه کامنت جالب در همین مقاله گذاشته به صورت طنز ولی واقعی ، بخوانیدش جالبه !

      دقیقاً نقطه قُوَتِ جنسیس طنزی هست که باید خواندش و پی برد رشوه گرفتن مجلات و رسانه‌ها یعنی چی ؟!

      موافقم 23
      مخالفم 28
      1. پیام

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2135 ديدگاه)

        نوید و صاحب جمعیییی. هم اکنون نیازمند باری سبزتان هستیم 😂😂😂😂

        موافقم 13
        مخالفم 8
      2. نوید شاعر

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        زنده باد تویوتا

        موافقم 15
        مخالفم 8
      3. MehdiTurbo

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2333 ديدگاه)

        ایشالله نوید یه روزی پولت میرسه دستتم میرسه تو جفتشان میشینی از نزدیک میبینی رانندگی میکنی میبینی مجله ها بندری نوازند یا نه
        نه اینکه از نقطه کور دنیا که چند نسل ماشین رفته اومده هیچ کودوم ندیدی فقط چون دوست فامیلت کره ای داره قیافه گرفته ناراحت شدی زیر هر پست کره ای بگی همه مجله ها که تعریف میکنند پول میگیرند

        موافقم 19
        مخالفم 11
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          کاربر مهدی توربو
          من دمپایی اَبری هم ندارم و شما درست میگی !
          اما اگر کمی سواد و درک از خواندن قُوت و ضعف جنسیس در مقاله را داشته باشید ، متوجه‌ی خنده‌دار بودن ایمگن مقایسه میشوید !

          شما را اِرجاع میدهم به کامنت جالب کاربر کیان که در پائین گذاشتند و بهتر درک میکنید قضیه روشوه‌گیری رسانه‌ها یعنی چی !

          موافقم 11
          مخالفم 8
    3. پیام

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      چی میکنه این بازیکن کره‌ای و گلللللل توی دروازه.

      موافقم 13
      مخالفم 16
    4. Bmwgg6

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      واقعا نمیفهمم چرا هرکی با کره فنا اختلاف نظر داره بهش میگن فشاری یا ژاپنی فن
      😒

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. MehdiTurbo

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2333 ديدگاه)

        برای اینکه کسایی که مخالف کره اند
        داستانشان اختلاف نظر نیست مسخره کردن،کوبیدن،برتر کردن یه برند دیگه،کم نشون دادن
        و اینا نشانه فشاری شدن نه اختلاف نظر
        من خودم راجع به بی ام و بنز همینطور لامبورگینی شده نظرم بگم تو کره ای ها شده هکه برندی ولی هیچ وقت مسخره نکردم گفتم این طراحی به این دلیل افت داره اینجا ضعف داره
        ولی کسی که فشاری و حسود مسخره میکنه تحقیر میکنه به خاطره کمبود وگرنه کسی که چیزی دوست نداشته باشه رد میشه دست به تمسخر و … نمیزنه تو همه مواردم هست حالا اینجا خودروعه

        موافقم 16
        مخالفم 5
        1. MehdiTurbo

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2333 ديدگاه)

          داخل جنسیس در مقابل ائودی مثل فوق لوکس دربرابر لوکس
          از یه چیز کره خوشم میاد تو هر سگمنتی که میاد بقیه مجبور میشند ارتقا بدند خودشان با هزینه کمتر بهترین ارایه را میده
          اومد تو خودروهای اقتصادی اون موقع هیچ خودروی اقتصادی نه کمری نه ژاپنی نه هرچی
          نه سانروف داشت نه کروز کنترل نه سنسور باران نور
          اومد با قیمت کمتر کلی امکانات ارائه داد که تو خودروهای لوکس بود
          الان اومده تو خودروهای لوکس کیفیت و چرم دوزی و امکانات طراحی ظرافتی ارایه میده با ۶۰ هزار تا که تو خودروهای ۹۰ هزارتایی میبینی
          تمام چرم دوزی شده
          حتی خودروهای اقتصادیشم از لحاظ طراحی داخلی مثل سوناتا جدید که معرفی شد حس نیمه لوکس داشت تا اقتصادی
          اون ظراقت چرم صندلی و تودوزی در و کیفیت داشبورد و طراحی

          موافقم 11
          مخالفم 6
        2. مانی

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          اومده ماشین لوکس رو مقایسه کرده
          بعد هی‌ بحث بیمورد اسپورت بودن کرده(شتاب و ترمز آئودی بهتره)
          از راحتی‌ آئودی ایراد گرفته و از تعویض دنده خشن جنسیس چشمپوشی کرده
          فقط طراحی داخلی‌ جنسیس خیلی‌ بهتره

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. Bmwgg6

          ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          همه کسایی که اختلاف نظر دارند که توهین نمیکنند
          کسایی هم هستند که نظر خود رو محترمانه بیان میکنند

  2. ehsan fa

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1947 ديدگاه)

    جنیسس خوشگلتره ولی قابلیت اطمینان آئودی بهتره ، چون هدف قشر پولدار هست انتخابم آئودی

    موافقم 79
    مخالفم 24
    1. JOMUNG

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو مگه اینا رو داشتی که میگی قابلیت اطمینان آئودی بهتره 🤣🤣🤣 احتمالا جاپون فن غرق در کارکرد ۱ میلیون کیلومتری

      موافقم 24
      مخالفم 69
      1. Zonda r

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        جالب ترین نکته اینه اعودی با ۲۵ اسب کمتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاور‌کمتر البته با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر شتاب بهتری داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. Zonda r

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        جالب ترین نکته اینه اعودی با ۲۵ اسب کمتر و ۳۰ نیوتن متر گشتاور‌کمتر البته با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر شتاب بهتری داره

        موافقم 40
        مخالفم 16
        1. محمد

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (344 ديدگاه)

          جنسیس وزنش بیشتره کمتر بزن بتونی ببینی حداقل

          موافقم 21
          مخالفم 32
        2. محمدرضا

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          آئودی کوچیکتر و سبکتره ۲باره مشخصات رو بخون

          موافقم 21
          مخالفم 8
      3. محمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        موافقم ولی ائودی المانیه

        موافقم 15
        مخالفم 12
        1. فرهام نامداری

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          دوست عزیز توهین نکن

          موافقم 13
          مخالفم 1
  3. محسن

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    آئودی له شد🤣
    جنسیس عالی نواختی👏👏
    دیگه نبینم آلمان فنا بیان به کره چیزی بگن

    موافقم 32
    مخالفم 90
    1. TRX

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اگه اینقد خوبه پس چرا آمار فروش چیز دیگه ای میگه ؟
      بعد ، یعنی چون این ماشین از نظر این نشریه خوبه ، کل آلمان رفت زیر سوال الان ؟! یعنی سطحت همینه ؟

      موافقم 66
      مخالفم 14
      1. محسن

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (110 ديدگاه)

        فعلا که هیوندای هر سال رشد فروش داره و هوندا و نیسان رو تو فروش گذاشت پشت سرش بعد اینکه کل نشریات جوایز رو دادن به هیوندای پس هیوندای بهترین جهانه و جاپون فن قایم شده زیر اسم آلمان نمیتونه چیزی بگه 🤣🤣🤣

        موافقم 13
        مخالفم 61
        1. matin

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کره هر وقت تونست مثل سوپرا و اسکای لاین رو بسازه ما قبولش داریم

          موافقم 33
          مخالفم 17
      2. محمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        امار فروش هم میگه جنسیس یک تنه از کل محصولات مزدا و میتسوبیشی تو بازار غرب بیشتر فروخته

        موافقم 9
        مخالفم 33
        1. Bmwgg6

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          بیشتر فروخته ولی ایا بهتره؟؟

          موافقم 17
          مخالفم 11
    2. ARMAN سابق

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (485 ديدگاه)

      الان کره سدانی در حد M5 داره؟؟؟
      آلمان پدر خودرو سازی هستش بعد کره تازه 50 ساله خودرو سازی داره
      حالا اینجا جنسیس برده دلیل نمیشه که آلمان بره زیر سوال

      موافقم 36
      مخالفم 11
      1. محمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        کسی نمیگه الان خودروسازی کره دقیقا به اندازه المانی ها و امریکایی ها پیشرفتست ولی باید قبول کرد در بعضی از محصولات مثل جنسیس توان رقابت رو داره

        موافقم 11
        مخالفم 5
    3. Bmwgg6

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ماشین های کره ای درحد المانیا نیستن
      المانیا تولید کم ولی برای قشر پولدار هست
      المان یعنی ائودی
      المان یعنی بنز یعنی بی ام و یعنی پورش
      کره کجا بود اصالتش
      (کره ای های تازه به دوران رسیدع😒)

      موافقم 42
      مخالفم 5
      1. محمد

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (344 ديدگاه)

        خودت فهمیدی چی گفتی ؟ *** ناله نکن پسر

        موافقم 4
        مخالفم 34
        1. Bmwgg6

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          بله‌**** این شمایید که قبول نمیکنید
          لول المانیا و کره ای ها با هم فرق داره
          تو رده های لوکس المان صد سال جلوتره
          هم اسپرت و هم پرفورمنس***

          موافقم 27
          مخالفم 3
        2. Bmwgg6

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          الان به دوستت بگی یه جنسیس دارم (طراحی داخلیش حرف نداره شتابش یک ثانیس) کمتر از اینه که بگی یه ائودی آبی خوشگل دارم

          موافقم 18
          مخالفم 1
      2. Tesla

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        در خوب بودن ژرمن ها شکی نیست ، ولی چرا شما جاپونی فن ها انقدر میخواید کره رو بکوبید ، همین برند جنسیس از وقتی تاسیس شده تا حالا بار ها برند های لوکس جاپونی مثل لکسوس ، آکورا و اینفینیتی رو بار ها در زمینه های مختلف شکست داده ( باید قبول کرد که کره جنوبی در زمینه خودروسازی از ژاپن جلو زده ، حالا شما هی مقاومت کنید )

        موافقم 7
        مخالفم 22
        1. Bmwgg6

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (112 ديدگاه)

          ژاپن رو قاطی نکنید
          اصلا خودرو سازی المان و کره دو مقوله جدا هستن
          مقایسه این دو مثل یک چیز اصل و یک کپی با کیفیت بالا میمونع

          موافقم 12
          مخالفم 2
    4. Reza-a

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (455 ديدگاه)

      در جریان هستی که فرایند طراحی و مهندسی این ماشین در مرکز تحقیقات هیوندای در آلمان انجام شده؟

      موافقم 9
      مخالفم 10
      1. Bmwgg6

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (112 ديدگاه)

        اهمیتی نمیدم 🗿

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. فرهام نامداری

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (21 ديدگاه)

          لطفا محمد رو بن کنید آقای اشتری
          توهین بی جا به خلق الله میکنن
          نظرشون رو هم تحمیل میکنن

          موافقم 12
          مخالفم 3
    5. بی خیال اسم ۳

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      همین جنسیس و هیوندای و کیا مهندس های سابق آلمانی ها رو استخدام می کنن
      هر وقت کره چیزی در حد آئودی TT ساخت بیا حرف بزن

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    در کُل ماشینای شاسی‌ بلند نسبت به ماشینای دیگه بادوام‌ ترن و فضای داخلی زیادتریم دارن و البته خیلی مزیتای دیگه و همه این مزیتا باعث شده تا ماشینای شاسی بلند محبوبیت زیادی بین مردم داشته باشن و تعجبیم نداره که مردم حاضرن پول زیادی واسه خرید این ماشینا هزینه کنن

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. محمدرضا

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      بزرگ ترین مشکل سدان ها اینه که هر روز کشیده تر شدن و فاصلشون با سطح زمین کم تر شد .مزایاش هندلینگ بهتر سواری بهتر و مصرف کم تر بود ولی دیگه فقط توی اتوبان های با کیفیت بالا قابله استفاده هستن.تمام فرادی که توی ایران سدان سایز بزرگ دارن از گیر کردن کف ماشین به رمپ خونه و سرعت گیر و .. گلایه دارن.

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        اگه دقت کرده باشی اکثر مردم بجای شاسی بلندای فول سایز کراس اوور رو انتخاب میکنن و بازم اگه دقت کرده باشی کراس اوورای شهری با ماشینای سدان از لحاظ فنی تفاوت زیادی ندارن و قوای حرکتیشون تقریباً تو یه محدوده هستش ولی معمولاً شاسی بلندا ابعاد بزرگتری و فضای بیشتری نسبت به ماشینای سدان دارن و ارتفاع بلندتریم دارن و راحت تر میشه هرجایی باهاشون رفت و البته شاسی بلندا خیلی مزایای دیگه هم نسبت به ماشینای سدان دارن

        موافقم 10
        مخالفم 2
  5. کیان

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    بررسی های این روزا :
    مرسدی اس کلاس :
    قیمت بسیار گران – پرواز نمی کند – همه نمی توانند بخرند – ماشین بیش از حد لوکس است – سواری زیاد از حد ساکت و …

    سایپا پراید :
    قیمت مقرون به صرفه – بسیار کوچولو و تو دل برو – دارای زه جانبی – فرمان هیدورلیک

    مقام اول : سایپا پراید

    موافقم 67
    مخالفم 17
    1. مردیم از خوشی

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1441 ديدگاه)

      الان جنسیس را با پراید یکی میدونی ؟ نقاط ضعف را میخونی یا خیال بافی میکنید ؟

      چه فشاری چه فشششارررریییی

      موافقم 12
      مخالفم 41
    2. aMiRsHaYaN

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (117 ديدگاه)

      زه جانبی تازه جزو پکیج تکنولوژیه

      موافقم 31
      مخالفم 1
    3. محسن

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (110 ديدگاه)

      فشااار 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 13
      مخالفم 27
    4. محمدرضا

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      مشکل این تمام تصورات ژاپنی فن ها از کره فقط پرایده البته منظورم اعضای سایته.وگرنه در واقعیت ایران اونایی که چند میلیارد پول برای ماشین هزینه میکنند همشون کره ای فن هستن.

      موافقم 4
      مخالفم 17
    5. Bmwgg6

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      😂😂😂

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. Yasin

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جنسیس انتخابم

    موافقم 16
    مخالفم 23
  7. Sobhan

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    جنسیس از پشت زشته اون چراغ عقب به اون بزرگی چی میگه دقیقا یکم ظرافت به خرج میداد حداقل 🙌

    موافقم 14
    مخالفم 21
  8. GTX

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    انتخابم ارباب حلقه ها آئودی .
    تو نقاط ضعف گفته قیمت گران . خوب این دو تا ۸ هزار تا اختلاف دارن نه ۸۰ هزار تا که .
    بعدش تیتر خبر داره میگه «لوکس» . بعد تو نقاط ضعف میگه فاقد حس اسپرت کافی . بلخره آخرش چی میخاد لوکس میخاد ، اسپرت میخاد ، ..‌‌..

    موافقم 32
    مخالفم 6
  9. Mostafa

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (131 ديدگاه)

    کیفیت کابین ائودی فاجعست برای این قیمت
    من از پشت مانیتور جنس پلاستیکی داشبورد و دریچه هوای پلاستیکی شو حس میکنم

    موافقم 6
    مخالفم 28
  10. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    الان اون آدم عقده ای میاد نفر اول رو ریپلای می‌کنه شعر تلاوت می‌کنه و طومار می‌نویسه ، ولی برای منی که تعصب برند ندارم کابین جنسیس و قیمت به صرفه ترش جذاب تره ، هرچند آئودی هم ماشین بسیار قابلی هست ، متاسفانه نسل قبلی تو ایران نتونست خوب بفروشه چون خریداران فکر میکردن بنز و بی ام و با کلاس تر و تو چشم تره 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 23
    مخالفم 18
  11. حافظ حافظ پور 🤬🤬🤯🤯😰😰💀☠🤘👎

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (27 ديدگاه)

    جنسیس تمام

    موافقم 8
    مخالفم 20
  12. Reza-a

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    جنسیس عالی عمل کرده و در این حرفی نیست حالا اینکه فروش زیادی نداره بیشتر بخاطر قدمت کم برند جنسیس هست؛ ولی یک موضوعی باعث میشه جنسیس نتونه در حد برندهایی مثل آئودی باشه اونم اینکه جنسیس سعی می‌کنه محصولاتش از برندهای تاپ بهتر باشه و توجه زیادی به این موضوع داره که یعنی به هر حال معیار برندهای معروفی مثل آئودی هستن و این موضوعی هست که چند سال پیش لکسس هم اعتراف کرد با اینکه اونا هم خیلی تلاش کردن باز هم نتونستن جای برندهای آلمانی رو بگیرن.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  13. OM.01

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (544 ديدگاه)

    هر پستی از پدال باز میکنم کامنت های خنده دار میبینم.یه گروه=مرگ بر چین. مرگ بر آمریکا. مرگ بر ژاپن. مرگ بر کره. مرگ بر آلمان و…و از اون ور یه گروه=زنده باد آمریکا. زنده باد ژاپن. زنده باد آلمان. زنده باد کره و… همچنین یه عده درگیر کشور هستن فقط مرده باد زنده باد میکنن یه چندتا اسم ماشین چندتا کد موتور یاد گرفتن هعی تکرار میکنن سلطان سلطان میکنن.

    اما یه عده داریم طرفدار برند هست. بنز خوبه اون بده. فراری خوبه لامبورگینی بده و… با کامنت های مسخره دعوا راه می اندازن بین طرفدارا.

    یه سری ها کلا داریم هر پستی رو باز میکنیم ایراد میگیرن از ماشین. یه سری ها کلا تخصصی زدن تو کار چین. ماشین چینی هه هنوز رونمایی نشده اومده میگه آشغال چین تویوتا کمری 2007 سگش شرف داره!! لعنتی من تو خود ایران پشت تیگو7پرو نَشستم نظری نمیدم دربارش بعد شما تو چین ماشین هنوز نیومده…خداوکیلی حلالوسون حاجی.

    متاسفانه وضع کامنت ها تو هر پستی خرابه یعنی نشد پستی باز کنم کامنت خوب ببینیم.
    تو این 6 و 7 ماهه فقط فقط کامنت های R@min ارزش خوندن داره با کامنت های اقای مهدی که عکسشونو گذاشتن با گوشی قرمز. مشخصه آدم های فهمیده علمی و با تجربه هستن. چند نفر دیگه هم هستن اسماشون حضور ذهنم نیست. اقای 2646 هم کامنت های بسیار فنی و دقیقی میدادن در تابستون الان چندوقتی نیستن.

    الان اگه افرادی که توهم آئودی دوستی دارن بپرسم چرا آئودی دلیلی ندارن. و برعکس اگه از افرادی که توهم جنسیس دوستی دارن بپرسم چرا جنسیس دلیلی ندارن.
    عوض اینکه دوستان بیان از پلتفرم سیستم تعلیق موتور گیربکس امکانات بکار رفته پشت پرده خط تولید برند مورد علاقشون صحبت کنن دلیل برتری یا ضعف رو بگن میان درباره ارزش سهام در رفتن چرخ آمار فروش صحبت میکنن !!!

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. محمد

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    خود غربی ها گفتن جنسیس بهتره حالا چهار تا بچه سال میگن نه خوب نیست … شما برید پراید 20 30 سال پیش کره ای رو سوار شید فعلا بعدا باهم حرف میزنیم

    موافقم 9
    مخالفم 21
    1. MARCA

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اوکی . خوش بحال تو که GV90 سوار میشی .

      موافقم 13
      مخالفم 6
  15. Tesla

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ایول به جنسیس

    موافقم 4
    مخالفم 14
  16. فرهام نامداری

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فعلا ما پراید و ساینامون رو بریم سوار شیم
    این چیزا به ما نیومده
    یادش بخیر
    یه زمانی بین خرید خونه و یه دونه جنسیس سدان میموندیم
    الان بین هزینه خوراک و بنزین

    موافقم 8
    مخالفم 2
  17. AMIN JAFARI

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    جنسیس با 10 هزار دلار کمتر برنده شد

    حقشه البته

    موافقم 3
    مخالفم 8
  18. samurai

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (595 ديدگاه)

    سازمان ملل و عربستان با پول میخره اینا که چهار تا مجله زپرتین که حیات و مماتشون به همین پولایی که کرره ای جماعت بی هویت دزد میدن زنده موندن المان کجا کرره کجا ولی امار فروشم نشون میده همه فهمیدن این مقالات کشکه…..

    موافقم 8
    مخالفم 3
  19. Reza Waffen SS

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    آئودی SQ5 انتخابم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. LAMBORGHINI

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    خودروی آلمانی کجا ، خودروی کره ای کجا

  21. m4580

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بحث این نیست که کی برنده شده…. دیدگاه شخصی هم ملاک نیست دوستان….خب بالاخره جنسیس هم از یه جایی استارت زده…. اما نکته اینه که استارت خوب و پر سرعتی زده…… کره یعنی هیوندای و کیا…… اما کلا جنسیس روال کارش با هیوندای و کیا کلا فرق داره…… اصلا تفکر جنسیس رقابت با آلمانی ها و ژاپنی ها بوده…. شاید از هیچ کدوم جلو نزده باشه ( البته از نظر بعضی از دوستان) اما اونقدر تفکر بزرگی داشته که الان توی خیلی از رقابت ها حضور پر رنگی داره…. دلیل نمیشه چون تازه کاره و قدمت زیادی نداره در برابر رقبا حرفی واسه گفتن نداشته باشه…….

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا