در این مقایسه، شاهد رویارویی آیندهٔ سوپراسپرتها با یکی از قدیمیهای این عرصه هستیم تا تقابل سنت و مدرنیته یا دیجیتال و آنالوگ را ببینیم.
این روزها تکنولوژی در خودروها بسیار پیشرفت کرده که این موضوع در تقابل بین مکلارن آرتورا و آئودی R8 بهخوبی خود را نشان میدهد. در اینجا میخواهیم مکلارن پیشرفته را با آئودی سنتی مقایسه کنیم اما موضوع جالب در این روایت دیجیتال در برابر آنالوگ، شرایطی است که هنگام معرفی نسل دوم R8 در سال ۲۰۱۵ برعکس بود. این ماشین با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی که اساساً نسخهای از موتور لامبورگینی هوراکان است و در نسخهٔ مورد آزمایش ما یعنی R8 پرفورمنس محرک عقب ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و همینطور گیربکس دوکلاچه، در زمان معرفی بسیار پیشرفته به نظر میرسید.
امروز اما سوپراسپرت آئودی که برای بازنشستگی آماده میشود، در مقایسه با آرتورا، خودرویی کاملاً عقبمانده به نظر میرسد زیرا مکلارن، از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی کاملاً جدیدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت، یک موتور الکتریکی شار محوری با ۹۵ اسب بخار قدرت و یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه تشکیل شده است. البته همهٔ اینها خود را در قیمت نشان میدهد زیرا آرتورا با قیمت پایهٔ ۱۸۹ هزار پوند، حدود ۶۰ هزار پوند از R8 گرانتر است.
آرتورایی که برای این رقابت در نظر گرفته بودیم با نقص فنی مواجه شد و جایگزین آن با لاستیکهای زمستانی P زیرو در اختیارمان قرار داده شد. این لاستیکها در روزی که دما بسیار بالاتر از صفر بود، خیلی مناسب به نظر نمیرسیدند درحالیکه آئودی از لاستیکهای P زیروی معمولی استفاده میکرد؛ بنابراین، آرتورا با وجود قدرت بیشتر، چسبندگی کمتری داشت. آرتورا مثل اکثر خودروهای پلاگینهیبریدی، در حالت تمام الکتریکی روشن میشود که برای خروج از پارکینگ خانه بدون بیدار کردن همسایهها مناسب خواهد بود اما سکوت واقعاً به مکلارن نمیآید. به همین دلیل، سریعاً خودرو را در حالت اسپرت قرار دادم که پیشرانهٔ بنزینی را همیشه فعال نگه میدارد.
آئودی R8 از آن خودروهایی است که پیش از دیدن، ابتدا صدایش شنیده میشود. هرچند این خودرو به خاطر فیلتر ذرات کمصداتر شده اما همچنان موتور V10 پیش از ورود حضور خود را اعلام میکند. آئودی هرچند طول کمتری دارد اما با سقف بلندتر، از کابینی بهره میبرد که هم ورود به آن سادهتر است و هم جادارتر به نظر میرسد. آرتورا هم از تمام محصولات قبلی مکلارن بهجز GT کاربردیتر است اما برای ورود به خودرو و رسیدن به آغوش جذاب صندلیهای اسپرت ابتدا باید از سد رکابهای پهن عبور کنید.
درحالیکه نمایشگر لمسی مرکزی مکلارن در مقایسه با پیچیدگی بیشازحد دکمهها و کنترلهای روی فرمان فراریهای مدرن، یک شاهکار ارگونومیک بهحساب میآید، R8 کاملاً شبیه یک آئودی احساس میشود که این عمدی بوده است زیرا به گفتهٔ یکی از طراحان آئودی، هدف این بوده که R8 با دیگر محصولات شرکت مرتبط باشد بجای اینکه برای پنهان کردن این ارتباط تلاش شود. R8 اول یک آئودی و بعداً یک سوپراسپرت است. به همین دلیل، سوپرکار آئودی برای خودرویی با قیمت ششرقمی، کمی فاقد ویژگیهای منحصربهفرد است. پشت فرمان، بیشترین چیزی که میبینید، ازجمله صفحه آمپر دیجیتالی، کاملاً نزدیک به منظرهٔ آئودی TT است و صندلیها هم در مقایسه با مکلارن حالتی نرم و فاقد پشتیبانی کناری داشتند.
شاید خندهدار به نظر برسد که بگوییم خودرویی با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت میتواند کند احساس شود اما پس از تجربهٔ رانندگی با هردو خودرو پشت سرهم، آئودی خودرویی رام به نظر میرسید. دلیل اصلی این موضوع، عدم ارائهٔ گشتاور زیادی در دورهای پایین توسط موتور V10 تنفس طبیعی است. هرچند این ویژگی قطعاً به رانندگی در مسیرهای لغزنده کمک میکند اما آئودی تا زمانی که موتور واقعاً تمام نیروی خود را ارائه کند به چند بار معکوس دادن نیاز خواهد داشت. افزایش دور موتور اما شرایط را بهتر و بهتر میکند. حالا صدای اگزوز جذابتر میشود و با رسیدن عقربهٔ دور موتور به ردلاین ۸,۷۰۰ rpm، موتور نعره میکشد.
R8 محرک عقب در مقایسه با همتای چهارچرخ محرک خود کشش کمتری دارد اما به دلیل کاهش قدرت پیشرانه، حتی روی مسیرهای لغزنده هم خودرو بهندرت با مشکل مواجه خواهد شد. فشار بیشتر روی پدال گاز در جادههای لغزنده باعث میشود قدرت دور بالای V10 لاستیکهای عقب را تحت تأثیر قرار دهد اما ماشین هرگز احساس آشفتگی نخواهد داشت. آئودی حتی زمانی که درگیر بیشفرمانی میشود هم حس اطمینان دارد.
مکلارن اما از لحاظ دینامیکی بسیار هیجانانگیزتر است. ترکیبی از گشتاور دور پایین موتور V6 توئین توربو و واکنش فوری موتور الکتریکی بدین معنا است که شتاب وحشیانه همیشه در دسترس خواهد بود. گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ جدید مکلارن هم نسبت به هفت سرعتهٔ آئودی سریعتر واکنش نشان میدهد. شتاب صفرتاصد ۳ ثانیهای آرتورا بهاندازهٔ کافی چشمگیر است اما شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۳ ثانیهای احساس ماورایی آن را بهتر نشان میدهد. بااینحال، هرچند صدای موتور در دورهای بالاتر بلندتر میشود اما هرگز جذابیتی ندارد. البته از این صدا بدم نمیآید اما علاقهای هم به آن ندارم و این موضوعی است که در یک سوپراسپرت اهمیت زیادی دارد.
هرچند آئودی قدرت کمتری دارد اما لاستیکهای تابستانی آن حتی در هوای سرد هم چسبندگی و کشش بیشتری را ارائه میکنند درحالیکه لاستیکهای زمستانی مکلارن اغلب قادر به انتقال تمام نیروی موتور نبود. بااینوجود، زمانی که آرتورا فراتر از حد چسبندگی لاستیکها تحتفشار قرار میگرفت، همچنان خونسرد و آرام احساس میشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، هوشمندی سیستمهای دینامیکی فعال است. فراری سالها است که استاد کمکرسانی نامرئی به راننده از طریق سیستمهای الکترونیکی بوده اما آرتورا نشان میدهد که مکلارن هم در حال نزدیک شدن به رقیب ایتالیایی است. کمکفنرهای تطبیقی در هردو حالت راحت و اسپرت روی جادههای بریتانیا عملکرد خوبی داشتند. مکلارن در قیاس با آئودی با فنرهای غیرفعال، هم کنترل بدنهٔ بهتر و هم سواری نرمتری دارد.
بزرگترین تفاوت بین این دو ماشین در فرمان است. در اینجا داستان دیجیتال در برابر آنالوگ ۱۸۰ درجه تغییر میکند زیرا درحالیکه آئودی از فرمان برقی استفاده کرده، مکلارن همچنان به فرمان هیدرولیک پایبند مانده است. به همین دلیل، فرمان نسل دوم R8 طبق استانداردهای خودروهای پرفورمنس همیشه کمی بیحس به نظر میرسید درحالیکه فرمان آرتورا حتی با لاستیکهای زمستانی هم احساس بسیار بهتری دارد و بازخورد فوقالعادهای را ارائه میکند.
مقایسهٔ R8 و آرتورا مثل بازگشت به دوران ژوراسیک برای تقابل یک دایناسور با جانور جدید و جذابی است که تازه به خاطر تکامل دنیا خلق شده است. این دو خودرو مدت زیادی در کنار هم در بازار حضور نخواهند داشت زیرا آئودی عملاً در آستانهٔ بازنشستگی قرار دارد و مثل خودرویی قدیمی احساس میشود. آرتورا اما آیندهٔ مکلارن است. از نظر شخصیت موتور و قیمت، آئودی برتری دارد اما در هر چیز دیگری، این مکلارن است که پیروز میشود.
مقایسه مشخصات فنی
مکلارن آرتورا | آئودی R8 | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت (اسب بخار) | ۶۸۰ | ۵۷۰ |
گشتاور (نیوتن متر) | ۷۲۰ | ۵۵۰ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد (ثانیه) | ۳.۰ | ۳.۷ |
حداکثر سرعت (کیلومتر/ساعت) | ۳۳۰ | ۳۳۰ |
وزن (کیلوگرم) | ۱۴۹۸ | ۱۵۹۰ |
قیمت پایه (پوند) | ۱۸۹,۲۰۰ | ۱۲۸,۵۱۰ |
قیمت تستشده (پوند) | ۲۱۱,۴۸۰ | ۱۳۰,۱۹۰ |
datsun
۷ آذر ۱۴۰۲صددرصد مکلارن
Amirreza.M
۷ آذر ۱۴۰۲آئودی طراحیش فوق العاده جذاب و اصیله اون موتور v10 هم که عالیه
اما همیشه مکلارن برام تو لیگ دیگه ای بوده قیمتش هم که اینو نشون میده
به شاهکار های مکلارن به شدت علاقه دارم و انتخابم مثل شما مکلارنه اما چیزی که برام عجیبه اینه که انگار اکثریت آئودی رو ترجیح میدن.
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲چون مظلومه😄
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲گذشته از شوخی R8 یه جورایی سرگردان سگمنتی هست
یه موتور وسطه اما خوی وحشی و جسارت موتور وسط نداره گرندتور هم نمیشه حسابش کرد یه ترکیبی دوست داشتنی
از معدود اتومبیلهایی که خودم عاشقش بودم و عاشقش موندم R8 V12 TDI هست
فقط انگلستان
۷ آذر ۱۴۰۲R8 یه لول پایین تر از آرتورا قرار داره
اصلا نمیتونم علاقم به آرتورا رو به خوبی توضیح بدم جذابیت خیلی بالایی داره سیر نمیشم از دیدنش
یه خودرو کامل و دوست داشتنیه.
phonix
۷ آذر ۱۴۰۲تو بخش داخلی هم که کاملا مشهوده پر از قطعات پلاستیکی و بیکیفیت
از داخل ائودی به سادگی مکلارن رو کنار میزنه
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲داخل مک لارن پلاستیک بی کیفیته؟
از عکس اینطور برداشت کردی؟
یا منبع قابل اشاره ای داری؟
phonix
۷ آذر ۱۴۰۲ویدیو های فضای مجازی
سال هاست که مکلارن اینکارو میکنه در عموم محصولاتش از پلاستیک استفاده میکنه که برای یه ماشین 200 هزار تایی خیلی افتضاحه عجیبه علاقمند باشید و همچین چیزی رو ندیده باشید
دانیال_Surrey،England
۷ آذر ۱۴۰۲phonix عزیز اطلاعات غلط به خورد ملت ندید بهتره.
پر از پلاستیک بی کیفیت دیگه چه حرفیه میزنی.
ممکنه باشه در حد خیلی کم اونم نه بی کیفیت برای همه اسپرت سازا هم هست.
فضای اینترنت هم دیدم همچین چیزی نیست کیفیت مونتاژ میگفتی باز یه چیزی.
phonix
۸ آذر ۱۴۰۲والا این چیزیه که من تو دنبال کردن اخبار خودرو تو این سال ها زیاد دیدم
نه برند هایی مثل استون مارتین فراری و لامبور و… توی کنسولشون پلاستیکی استفاده نمیکنن که با دست بشه درش اورد
اگر ندید تا حالا یه سرچ بزنید تو اینترنت حتمی ویدیو هاش میاد
یکی از ماشینای مکلارن که کیفیت مناسبی داره کابینش سری جی تی هست نه اینا من بازم میگم عجیبه ندیدن تا حالا همچین چیزیو
وی
۷ آذر ۱۴۰۲ائودی به نسبت قیمتش از ارتورا بهتره اگه هم میخواید 180 هزار دلار بدید که gt3rs با اون قیمت بهترینه
Monster 765lt
۹ آذر ۱۴۰۲phonix
اتفاقا برعکس تخیلات شما توی قسمت دوئل ها هم تشریف ببرین و مطالب ترجمه شده بخونی یکی از ضعف های فراری استفاده از پلاستیک بی کیفیت توی کابین بود که توی نواقصش اشاره شد.
و یکی از نقاط قوت مکلارن که بهش اشاره کردن کیفیت خوب متریال استفاده شده توی مکلارن هست حالا از کجات در میاری اینا رو خدا عالمه
اگر منظورت اون ویدیو های مسخره ای هست که توی یوتیوب قرار میدن و طرف قسمت های مختلف داشبورد و بدنه فشار میده صدا ازش در میاد برای لامبورگینی و حتی بنز کلاس اس و بی ام و سری 7 هم قرار دادن ولی با عقل جور در میاد؟
net
۷ آذر ۱۴۰۲عقب r8 حس سوپر اسپرتش کمه و شبیه عقب ماشینهای اسپرت کوپه شده
فقط انگلستان
۷ آذر ۱۴۰۲Net جان
من هیچوقت از آئودی خوشم نیومد یه جوریه حس خوبی بهم منتقل نمیکنه احساس میکنم یه اسباب بازی بزرگه.
Enzo Ferrari 2008
۸ آذر ۱۴۰۲آئودی ارباب حلقه هاست
R8 حرف ندارن با اون انجین ۱۰ سیلندرش .
آئودی r8 👍
مکلارن آرتورا 👎
کدوم؟
Nick
۸ آذر ۱۴۰۲داش یجور میگی انگار توگاراژت بوگاتیو لامبورو مکلارن داری میگی ائودی خز شده برام 😐
فقط انگلستان
۷ آذر ۱۴۰۲آئودی R8
datsun
۷ آذر ۱۴۰۲نظر خودمه به کسی بر نخوره به نظرم r8 یه سوپر اسپورت پوستری بود ، پوستری در اتاق نوجوانان های عشق ماشین، نسبت به سوپر اسپورتهای دیگه آلمان یه سوپر اسپورت خنثی نه سطح پایینی داشت نه سطح خیلی بالا و چشمگیر
بهرام
۸ آذر ۱۴۰۲دمت گرم داتسون نشون دادی اینکارهای و شعور صنعتی داری. شما فرمودی پوستر من هم باید نید فور اسپید رو اضافه کنم که آر-8 یکی از شاخهاش بوده. نسل یکم و دوم آر-8 دراصل لامبو گالاردو و هوراکان بودند. حالا در آستانه نسل سوم لامبو ده سیلندر هستیم که تصاویر کاور شده آن دراومده ولی خبری از آر-8 نسل سوم نخواهد بود. همونطور که عرض کردم آئودی ماشین کار و خانواده بوده و هست. یک آلمانی باکیفیت و شیکه ولی نباید با لامبو و فراری و مک لارن دربیفته که ور میفته.
amir
۷ آذر ۱۴۰۲مک لارن
منتها از آیودی هم نمیشه گذشت البته باید توجه کرد نزدیک به دوبرابر آئودی قیمت داره مک
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲سنت و سنتی میتونه بزرگترین نقطه ضعف در مواجهه با یک مک لارن باشه
ARIAN
۷ آذر ۱۴۰۲با آئودی بیشتر ارتباط برقرار میکنم تا مکلارن. انتخابم آئودی
بهرام
۸ آذر ۱۴۰۲سلیقه شخصی شما محترمه. ولی بیشتر طرفداران مکلارن هم به احترامتون مثبت دادند. ولی اگر من حق انتخاب داشته باشم هیچکدومو نمیگیرم و حتماً با اون پول یه لامبو (هوراکان اسپایدر) یا یک فراری ارزون قیمت (روما اسپایدر) برمیدارم.
Carl
۷ آذر ۱۴۰۲به عنوان ارباب خودرو های اسپرت آئودی نماد ی ماشین خیابونیه اشرافی بود
مکلارن از هر لحاظ بهتره اما این نعره v8 و زیبایی موروثی همه آئودی ها پایندگیه روح ی هوراکان غالب به مکلارنو نشون میده
یسری خودرو ها ابدین و حتی اسمشون هم به زبون میشینه
R8 , چلنجر ، وایپر ، lfa , ford gt ، ونتیج ، sl 65 , sls و حتی gtr
اینا ماشینایین ک پرفورمنس بیشتر جلوشون بی معنیه و فقط باید ستایششون کنی
Viper_v10
۸ آذر ۱۴۰۲مورسیه لاگو و گالاردو
제네시스
۷ آذر ۱۴۰۲مکلارن خیلی خوشکله.. ولی من آئودی رو ور میدارم 😂
دانیال_Surrey،England
۷ آذر ۱۴۰۲این نقد فکر کنم خیلی قدیمی باشه حداقل ماله 6 یا 7 ماهه پیش،از اون زمان مک لارن دوبار تاخیر زد برای فروش.
در کل آرتورا اگر مشکلاتش رفع شده باشه واقعا ماشین خوبیه ولی برای من قطعا محبوب نیست،شاید برای تاخیرایی که خورد و حاشیه هاش باشه.
با تمام این مشکلات و آزمون و خطاها به نظرم باید ساخته میشد چون برای آینده هیبریدی مک لارن لازمه.
mohammad
۷ آذر ۱۴۰۲بعد از گذشت ۸سال بازم انتخابم R8 هست
Siyavash
۷ آذر ۱۴۰۲خیلی انتخاب سختی هست..یه طرف v10 نازنین…یه طرف طراحی قشنگ مکلارن…
جفتشونم دوس دارم،ولی به قول استاد گران قدر جواد خیابانی عزیز، من بین مکلارن آرتورا و آئودی r8 اگه قرار باشه یه انتخاب داشته باشم قطعا فراری 296gtb انتخاب میکنم😁😁😁….
و من الله توفیق🤪🤪
احمدرضا
۷ آذر ۱۴۰۲با اینکه طرفدار مک لارنم اما نمیتونم از اون موتور V10 بگذرم
منم آئودی
GMA
۷ آذر ۱۴۰۲ظاهراً قیمت هیچ اهمیتی نداره در این مقایسه
پس بدون در نظر گرفتن قیمت،قطعا فراری ۲۹۶gtb🙂
Dark Knight
۷ آذر ۱۴۰۲آئودی برام جذابیت خیلی بیشتری داره چون هم طراحی بهتری از نظر من داره و هم صدای موتور خیلی بهتر به صورت خلاصه همان هوراکان هست ولی با برند آئودی ( البته هوراکان همون r8 هست ولی با برند لامبورگینی چون هم پلتفرمش و هم موتور توسط آلمانی ها ساخته شده )
Dark Knight
۷ آذر ۱۴۰۲( آئودی که برای بازنشستگی آماده میشود در مقایسه با آرتورا خودرویی کاملا عقب مانده به نظر میرسد) این جمله نشان از تعصب بیش از حد نویسنده به مکلارن داره !! اتفاقا با اینکه r8 خیلی قدیمی تر از مکلارن هست ولی تکنولوژی خیلی پیشرفته تری داره چون تو نسخه performance مدل ۲۰۲۰ از این موتور تنفس طبیعی ۶۱۰ اسب بخار قدرت بیرون میکشه ! بدون هیچ استفاده ای از پرخوران کشیدن همچین قدرتی از یک موتور تنفس طبیعی نیازمند هنر و تکنولوژی زیادی هست اما آرتورا به عنوان یک سوپرکار مدل ۲۰۲۴ با هزار تا تکنولوژی جدید و استفاده از توربو و موتور های برقی کلا میتونه ۶۷۰ اسب قدرت تولید کنه اون توربو ها رو اگه نداشت قدرتش میشد زیر ۵۵۰ اسب حتی با وجود موتور های الکتریکی ! دیگه هر کسی که وارد باشه میدونه که تکنولوژی آلمان راحت ۱۰ سال از امثال انگلیس یا ایتالیا جلو تر هست
فقط انگلستان
۷ آذر ۱۴۰۲باشه بهش میگم
نظرت چیه با یه مکلارن اسپیدتیل و یه فراریsf90 بیایم کل شرکتای آلمان رو شخم بزنیم و برگردیم.
Dark Knight
۷ آذر ۱۴۰۲هر وقت اینایی که گفتی اگه تونستن فقط ۱۰ ثانیه به رکورد پروجکت وان تو نورنبرگ یا gt2rs Mr نزدیک بشن اون موقع بیا آلمان که قدرتمند ترین خودروسازان دنیا رو داره و زیر سوال ببر ( نذار بگم ۸۰ درصد شرکت های انگلیسی زیر مجموعه فولکس واگن ، دایملر یا ب ام و هستن و همه قطعات و تجهیزات ماشیناشون رو آلمانی ها میسازن 🤣 )
Dark Knight
۷ آذر ۱۴۰۲نظرت چیه به فولکس یا ب ام و بگم یک روز به عنگلیسی های بیچاره پول یا قطعه ندن تا آواره کوچه و خیابون ها بشن ( اون جنتلمن های رولزرویس بیان کاسه گدایی تو خیابون های مونیخ تو دست بگیرن 🤣 )
دانیال_Surrey،England
۷ آذر ۱۴۰۲خب دوستمون فقط انگلستان خواسته یا ناخواسته یکی دیگه از اکانتای فیک این زم زم و تسلا و…رو رو کرد.
اینجا حداقل تعصبت به درد خورد!!
Monster 765lt
۹ آذر ۱۴۰۲Dark Knight
از نوشتن اسم انگلیس معلومه فشار زیادی بهت وارد شده :)) و همین برای ما کافیه که از همون ناحیه خاص آتیش داره در میاد
قیک ترول عزیز
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲بصورت کلی بله آلمان تکنولوژی بالاتری داره نه فقط تو خودرو بلکه اغلب شاخه های صنعتی
اما موارد استثنایی رو از یاد نبر، اونهایی که قاعده بازی رو عوض می کنن که از قضا کم نیستن
R@min
۷ آذر ۱۴۰۲تو رنج زیر 300k واقعا 911 و کوروت با اختلاف فاحشی بهترین هستن.
دانیال_Surrey،England
۷ آذر ۱۴۰۲911 که جایگاهش ثابت شدس حسابش نکنیم بهتره.
رقیب این میشه E-Ray و مازراتی mc20 که آرتورا از هر دو بهتره مخصوصا مازراتی که فاجعه ای بیش نیست با اون تست داینویی که ازش بیرون اومد.
R@min
۷ آذر ۱۴۰۲من اصلا به هیبریدی بودن قضیه کاری ندارم و توی هیبریدهام بیشتر از خود ماشین تکنولوژیشون برام جذابه و بنظرم شخصیت فراری و مک لارن با نسل جدید موتورهای 6 سیلندرشون افت کرده هر چقدرم پیشرفته باشن موتور V8 که چند دهه از دل مسابقات بیرون اومده شناسنامه این دو تا بوده و هست.
پورشه و کوروت به جز هر کدوم یک نسل (نسل 7 کوروت و نسل 964 پورشه) با ارزش ترین سوپراسپرت نسبت به پول پرداختی هستن و تو رنج زیر 300k نه فراری نه مک لارن اصلا رقیب در حدی نساختن و نمی تونن هم بسازن چون پشتوانه مالی فولکس و جی ام ندارن.
دانیال_Surrey،England
۷ آذر ۱۴۰۲خب این که مشخصه،مگر اینکه تویوتا بخواد مک لارن رو بخره که قیمتش بیاد زیر 200تا چون خودشون هم گفتن هیچ منفعت اقتصادی نداره کمتر از این قیمت.
زیر 300 تا هم 720 بود که کلا همه رو زخمی کرد.
R@min
۷ آذر ۱۴۰۲حالا به زخم کاریش کاری نداریم ولی 720 با و بدون احتساب تورم هم از روز اولش هیچ جای کره زمین زیر 300k فروخته نشد حتی همون 2017 که تو آمریکا از 285k شروع می شد، فراری F8 همین قیمت و شرایط داشت.
Ehsan
۷ آذر ۱۴۰۲Made in Germany
BMW
۸ آذر ۱۴۰۲هزار درصد مکی انتخابم هست😎😂
RAM1500TRX
۸ آذر ۱۴۰۲100درصد ائودی R8
Poria
۹ آذر ۱۴۰۲چیشون شبیه همه ؟!؟!؟!؟
Monster 765lt
۹ آذر ۱۴۰۲انتخابم قطعا آرتورا از هر نظر به آئودی سر هست مگر بخواییم اون تعصب آلمان پرستی ایرانیا و توهم هم نژاد بودن فعال کنیم