آئودی

معرفی آئودی E-Tron GT مدل 2025 با حداکثر 912 اسب بخار قدرت

پس‌ازاینکه پورشه تایکان چند ماه پیش به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، حالا پسرعموی آن یعنی آئودی E-Tron GT هم برای مدل ۲۰۲۵ با قدرت، سرعت شارژ و برد بیشتر معرفی شده است.

کل خانوادهٔ E-Tron GT جدید به یک پکیج باطری بزرگ‌تر ۹۷ کیلووات ساعتی مجهز شده که ۹ کیلوگرم سبک‌تر از باطری ۸۴ کیلووات ساعتی قبلی است. سیستم احیای انرژی ترمزها نیز ارتقاء پیدا کرده و از ۲۹۰ کیلووات به ۴۰۰ کیلووات افزایش یافته است. به لطف این ویژگی‌ها، سدان الکتریکی آئودی می‌تواند در شرایط ایده‌آل تا ۶۱۰ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند. علاوه بر این، حداکثر سرعت شارژ نیز از ۲۷۰ به ۳۲۰ کیلووات افزایش پیدا کرده که یعنی حالا باطری‌ها ظرف تنها ۱۸ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و ۱۰ دقیقه شارژ ۲۸۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌کند.

قدرت موتورهای الکتریکی E-Tron GT نیز افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده است. نسخهٔ پایه که حالا E-Tron GT S نام گرفته، از دو موتور با مجموع قدرت ۶۷۰ اسب بخار استفاده می‌کند که بیشتر از E-Tron GT RS قبلی است. در همین حال، قدرت E-Tron GT RS به ۸۴۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده و آئودی یک پرچم‌دار جدید بنام E-Tron GT RS پرفورمنس را هم به این خانواده اضافه کرده که با ۹۱۲ اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی تاریخ ارباب حلقه‌ها محسوب می‌شود.

به لطف این افزایش قدرت، E-Tron GT S ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از نسخهٔ RS قبلی کندتر است. در همین حال، E-Tron GT RS این کار را در ۲.۸ ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که E-Tron GT RS پرفورمنس برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت نسخهٔ پایه ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت است درحالی‌که دو نسخهٔ RS می‌توانند تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بروند.

آئودی همچنین E-Tron GT مدل ۲۰۲۵ را به ترمزهای جدیدی هم مجهز کرده است. E-Tron GT S به‌صورت استاندارد با دیسک‌های فولادی عرضه می‌شود درحالی‌که مدل‌های RS از دیسک‌هایی با پوشش کاربید تنگستن بهره می‌برند. برای تمام نسخه‌ها دیسک‌های کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم قابل سفارش خواهد بود. در سیستم تعلیق خودرو نیز ارتقاء قابل‌توجهی صورت گرفته و حالا هنگام ترمز گیری، شتاب گیری و پیچیدن خودرو را کاملاً صاف نگه می‌دارد. برای این خودرو تعلیق فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش خواهد بود.

E-Tron GT برای مدل ۲۰۲۵ در داخل نیز چند تغییر جزئی را تجربه کرده است که شامل صندلی‌های جدید، غربیلک فرمان متفاوت، سقف شیشه‌ای پانوراما با قابلیت مات شدن، به‌روزرسانی صفحه آمپر دیجیتالی و ترکیب جدیدی از متریال مثل ‌تریم چوبی می‌شود. قیمت آئودی E-Tron GT S در اروپا از ۱۲۶ هزار یورو آغاز می‌شود که این رقم در E-Tron GT RS به ۱۴۷,۵۰۰ یورو و E-Tron GT RS پرفورمنس به ۱۶۰,۵۰۰ یورو می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. آرین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی خفن و باحاله😎
    عالیه

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. net

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3475 ديدگاه)

      ائودی a8 و قایق لوکس تفریحی شاهد خان امریکایی♥️

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. آرین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    خیلی خفن و باحاله 😎
    عالیه

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. مازیار

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    شخصیت خاص ظاهر اتومبیل‌های آئودی تمام و کمال به برقی هاشون هم سرایت کرده

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. Saeed13r8pro

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط میشه گفت اووووووووووووف

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    از هر نظر خیلی خوب شده قدرت ، برد ، سرعت شارژ اگه دوستان زامبی حمله نکنند و جاروبرقی جاروبرقی گویان بیان بگن اگه وسط بیابون باتری تموم کنه چیکار کنیم باید بگم خودروی جذابی بود جذاب تر شد آئودی حتما به طور کامل به فناوری های در حال توسعش اطمینان داره که میخواد تا سال ۲۰۳۰ با درون‌سوز ها خداحافظی کنه

    موافقم 19
    مخالفم 1
  6. B2

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشین جذابیه اما یه نکته وحشتناکی که داره افت قیمتشه . در حدی که تنها طی ۲ سال و ۱۵ هزار مایل کارکرد ، قیمتش نصف شده
    اما همچنان پرفورمنس و طراحی خوبی داره و نسبت به تایکان توربو S و GT قیمت ارزون تری هم داره
    تایکان ها حوالی ۲۰۰ هزار تا قیمت دارن گرچه از لحاظ پرفورمنس و مهندسی ، اختلافشون واضحه

    https://www.autocar.co.uk/slideshow/autocars-top-performance-car-bargains-£10k-2#29

    موافقم 13
    1. Dark Knight

      ۲ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (576 ديدگاه)

      اختلاف واضح !! دوست من اینو بدون که تایکان و e-tron در واقع یک ماشین هستن که با برند های مختلف به بازار عرضه میشن و از نظر مهندسی هیچ فرقی بین این دو تا وجود نداره و اگر میبینی تایکان قدرت بیشتر و پرفورمنس بهتری داره به خاطر سیاست های متفاوت دو برند هست که پورشه باید همیشه قویتر و سریع تر از آئودی باشه تا بتونه به قیمت بیشتری بفروشه کاری که فولکس واگن با بقیه محصولاتش هم داره انجام میده مثلا لامبورگینی اوروس دقیقا همون آئودی q8 یا بنتلی بنتایگا دقیقا همون پورشه کاین هست چون هر دو این ماشین ها توسط آلمانی ها با تکنولوژی های آلمانی ساخته میشن چیزی که توی درگ اخیر carwow به وضوح دیدیم ( درگ آئودی q8 ، اوروس پرفورمانته و xm و g63 ) وقتی که روی تمام اجزا داخلی موتور اوروس لوگو آئودی و ساخت آلمان نقش بسته بود اما در نهایت این دو تا ماشین یعنی اوروس و q8 که هر دو توسط یک شرکت ساخته میشن و پلتفرم ، گیربکس ، موتور و همه چیز یکسانی با هم دارن ، با قیمت های متفاوتی فروخته میشن چون یکی لامبورگینی هست و اون یکی آئودی ، داستان تایکان و e-tron هم دقیقا اینطوری هست

  7. محمد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همش خوبه بجز طراحی پشتش
    کابینش رو به بنز و بی ام و ترجیح میدم مخصوصا این کلاستر یکپارچه بی ام و چیه همه خودرو ها طراحی داخلیشون شبیه هم شده😐
    با اینکه شدیدا عاشق بی ام و ام😅😅

    موافقم 4
    مخالفم 10
  8. ...

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    فن برقی نیستم ولی این ماشین عشقه

    موافقم 15
    مخالفم 2
  9. ساسان

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    این رُخ یه V8 میطلبید
    یکی از زیباترین طراحی ها در کلاس خودشه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1600 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خوش فرمه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. شهرام

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    طراحیش عجیب خوبه یه حس خاص داره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  12. علیزاده

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (304 ديدگاه)

    داشبورد و کابینش خیلی خوبه https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Audi-E-Tron-GT-1.jpg

    موافقم 8
    مخالفم 2
  13. arvin44

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    بنظرم مهندسای آئودی بیان به بی ام و یکم درس بدن تا از این طراحی های چرتوپرتشون دربیان

    موافقم 10
  14. amirboss

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    آئودی واقعا داره خوب کار می‌کنه و باتوجه با سیاست های که داره خیلی محتاطانه تغییر نسل میده.
    بسیار عالی

  15. رامتین

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    طراحی واقعا عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. amirmohammadja79

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (121 ديدگاه)

    تنها برقی هایی ک دوسشون دارم یکی این یکی تایکان جدیده

    موافقم 3
    مخالفم 4
  17. کسرا

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    ب خلاف بسیاری از برقی ها از جمله بنز و بی ام و که طراحی های برقی رو خراب کردن آئودی واقعا عالی عمل کرده و پرفورمنس محصولاتش و اصالتش رو حفظ کرده
    امیدوارم بقیه هم از آئودی و پورشه یاد بگیرن

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. کسرا

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    مانیتورشو شبیه استون مارتین گذاشته که خیلی به دل میشینه

  19. JaMsHiD-R1988

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2992 ديدگاه)

    این عالیه خیلی زیبا و شکیل و خوبه
    داخلشم که اصن نگم
    آئودی عشق لاینتهی🇩🇪🔥

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. Mazda

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    طراحی به دل نشین و زیبایی داره اما به نظر من این رخ باید شامل یک ورژن v10 هم میبود
    ولی از حق نگذریم روح r8 توش دمیده شده

  21. Mohfff

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این شد یه ماشین برقی کامل و درست درمون👍👌
    خدایی طراحیش که بنظرم از هر ماشین برقی دیگه بهتره

  22. Dark Knight

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (576 ديدگاه)

    تکنولوژی ناب آلمانی اینجا خودشو نشون میده یعنی وقتی نگاه به مشخصات نسل جدید e-tron یا تایکان میکنی و میبینی که از دو تا موتور برقی ۹۱۲ اسب بخار یا توی تایکان توربو gt نزدیک به ۱۱۰۰ اسب خروجی میگیرن ! چیزی که تسلا ، لوسید یا هر شرکت دیگه ای تو خوابشون هم نمیتونن ببینن 😂 آئودی خیلی راحت میتونست شبیه کاری که تسلا برای مدل plaid کرده روی e-tron جدید هم ۳ تا موتور برقی بذاره و به جا ۱۰۲۰ اسب اسمی تسلا ، بالا ۱۳۰۰ یا ۱۴۰۰ اسب قدرت تولید کنه ولی در این صورت وزن ماشین خیلی بیشتر می‌شد و حقیقتا به یه ماشین ۲۳۰۰ یا ۲۴۰۰ کیلویی نمیشه گفت پرفورمنس و فقط میشن اسباب بازی هایی برای چند ثانیه شتابگیری تو خط مستقیم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. مهردادکمال

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    کاش بنزینی بود
    این طراحی به سر ماشینای الکتریکی خیلی زیاده

    موافقم 3
    مخالفم 2
  24. EHSAN2007

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آئودی واقعا طراحیاش واقعا چشم نوازه برخلاف بنز و بی ام و که از نظر طراحی ( تاکید میکنم فقط طراحی ) حتی به بعضی ماشینای چینی هم نمیرسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا