فیسلیفت آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ با چراغها و جلوپنجرهٔ جدید و بهروزرسانیهای تکنولوژیک، با قیمت پایهٔ ۹۳ هزار دلار راهی بازار میشود.
آئودی در نمایشگاه مونیخ فیسلیفت شاسیبلند کوپهٔ Q8 را رونمایی کرده است. برجستهترین تغییر ظاهری این خودرو چراغهای جلوی جدید LED ماتریکس لیزری است که برد نوربالا را در سرعتهای بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد. همچنین در این چراغها دیلایتهای دیجیتالی تعبیه شده است که علائم نوری مختلفی را ایجاد میکند. در عقب هم چراغهای LED سراسری با گرافیک جدید و تکنولوژی سفارشی OLED بروز شدهاند.
علاوه بر چراغها، جلوپنجرهٔ هشتضلعی آئودی هم با الگوی جدیدی بازطراحی شده که شامل خطوط عمودی در Q8 معمولی و الگوی برجستهٔ چندضلعی در مدلهای مجهز به پکیج S Line و همینطور SQ8 میشود. این جلوپنجره با ورودیهای هوای جدید و بزرگتری در طرفین سپر احاطه شده که با قاب نقرهای یا مشکی قابل انتخاب خواهد بود. دیفیوزر و رکابهای جانبی آفرودیتر، سر اگزوزهای جدید، بهروزرسانی لیست رنگها با اضافه شدن رنگهای طلایی صخیر، آبی آسکاری و قرمز چیلی و پنج طرح جدید رینگها با اندازهای از ۲۱ تا ۲۳ اینچی هم تکمیلکنندهٔ تغییرات ظاهری Q8 مدل ۲۰۲۴ هستند.
در داخل، طراحی کلی دستنخورده باقی مانده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کابین مجازی آئودی بهروزرسانی شده و حالا میتواند گرافیکهای مرتبط با سیستمهای کمکراننده را به نمایش درآورد. علاوه بر این، تریمهای تزئینی داخلی هم بیشتر شده و انتخابهای متنوعتری را پیش روی خریداران میگذارد.
Q8 فیسلیفت ابتدا با مجموعهای از پیشرانههای بنزینی و دیزلی با قدرتی از ۲۲۸ تا ۵۰۰ اسب بخار در اروپا عرضه خواهد شد که به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند و انتقال نیروی آنها از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. قویترین عضو این خانواده در حال حاضر SQ8 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما انتظار میرود در آینده نسخههای قویتر شامل Q8 TFSIe پلاگینهیبریدی و RSQ8 هم ارائه شوند.
Q8 بهصورت استاندارد با فنرهای فولادی عرضه میشود اما سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل الکترونیکی برای آن قابل سفارش خواهد بود که این آپشن همراه با سیستم فرمان گیری چرخهای عقب ارائه میشود. علاوه بر این، امکان سفارش دیفرانسیل اسپرت با سیستم کنترل گشتاور و سیستم آنتیرول فعال الکترومکانیکی هم وجود دارد. در این فیسلیفت، مهندسان آئودی سیستم فرمان را هم در تمام نسخههای Q8 برای سهولت استفاده در رانندگیهای روزمره بهبود دادهاند.
آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ هماکنون در اروپا قابل سفارش است. قیمت این خودرو در آلمان برای نسخهٔ پایهٔ Q8 45 TDI از ۸۶,۷۰۰ یورو آغاز میشود و نهایتاً در SQ8 به ۱۱۹,۵۰۰ یورو میرسد.
Aref hesami
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چقد من از این برند خوشم میاد عالیه
MehdiTurbo
۱۵ شهریور ۱۴۰۲قبلنا عاشق بی ام و بنز بودم حالا پورش بزارید کنار چون بیشتر رقابتا مقایسه ها بین بی ام و و بنز و ائودی بوده ولی عمیشه صحبت از المان بود یا بی ام بوده انتخابم یا بنز
تو این چند سال اخیر با معرفی شدن بنزای جدید از همان اس کلاسش بگیر که اون طراحی سه دریچه کولر گرد معروفش که کشیده شده بود از کیلومتر به مانیتور ضبط تا بقیه اشان وقتی شد یه مانیتور بزرگ اون وسط و دیگه چرم دوزی داشبوردی نبود تا بی ام و از اون ۵۳۰ تا دو نسلای بعد فوق العادش که شد این دیگه اصلا انتخابام بنز بی ام و نیستن یا ائودی یا پورشه
ائودی اون زمان خیلی بی روح تر ساده تر بی ام و بنز بود مثل ژاپنیا بود طرحای ساده به دور از جذابیت ولی شیک ولی الان ائودی حکم بی ام و و بنز اون موقع را داره انگار داره متناسب با زمان پیش میره یهو اغراق نمیکنه بزنه جاده خاکی
به سلامتی ائودی که زمانی که بنز بی ام و از حس خودرویی خارج شدند جذاب موند برامون
هر چند تهش چه فایده خخخ
Royal Driver
۱۶ شهریور ۱۴۰۲آئودی طراحیاش برعکس اونموقع شیک تر بود، الان هم خوبه، ولی شما برید A8 سال ۲۰۱۳ رو ببینید خیلی جنتلمنی تره.
mercedesamg
۱۵ شهریور ۱۴۰۲داریم به کجا میریم؟!
آیا واقعا این ده سال بعد Q8؟
ابهت کجا رفت؟
چرا بعضی خودروسازان مدرنیته کردن رو سادهتر کردن ظاهر میبینند؟تنها خودروسازی که خودروهای خشن و پرجزئیات در عصر مدرن طراحی میکرد هم تسلیم دنیای جدید شد
مردیم از خوشی
۱۵ شهریور ۱۴۰۲دیگه اینقدر آه و ناله نکنید
این دیگه واقعا خوبه
Arshia m3csl
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چه قشنگ و با ابهت شده دمت گرم ائودی که جذابی همچنان و ماشین هات هم عالی و با کیفیت و لوکسه متاسفانه تو بازار ایران موفق نشد ائودی با اینکه عالی بود همین q5 ها از لکسوس nx چند سر و گردن بالاتر بود ولی کسی استقبال نکرد ازش متاسفانه امیدوارم یک روز ائودی q8 فیس لیفت و ائودی a8 و a6 و a4 و q7 راهی بازار ایران بشن با نمایندگی رسمی
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲مردم ایران قدر Q5 رو ندونستن ، چون قدر تیگو 8 پرو رو میدونن … رامک خودرو و گرامی و پرژیران و … همه اشتباه کردند که میخواستند این ماشین رو وارد کنند … بین اینها رامک خودرو از همه بیشتر اشتباه کرد … این مردم به چینی میگن لوکس …
Mr
۱۶ شهریور ۱۴۰۲ایران مردم عاشق بنز ، بی ام و ، تویوتا ، لکسوس ، هیوندا هستن و با اکراه پورشه قبول میکنن 🤣(حجم فروش) ائودی خیلی کمه
Arshia m3csl
۱۵ شهریور ۱۴۰۲چقدر قیمت sq8 هم خوبه به پول ما sq8 با موتور قوی و قدرت ۵۰۰ اسب بخار میشه فوقش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در صورتی که تو ایران با پولش باید لکسوس nx خرید که اصلا در برابر این ماشین چیزی نداره متاسفانه ۶ و نیم میلیارد ما تو ایران میشه ماشین دسته دوم لوکس ۱۸ تا ۲۴ هزار دلاری خارج از کشور😑
MC20
۱۵ شهریور ۱۴۰۲قیمت BMW X6 های 2013 رو برو از باما یه نگاه بنداز ، ببین چه خبره !!! با چه کارکردهایی ، چه قیمتهایی می ندازن ؟
190 تا کار ، نسخه 50i که سرطانیه برای خودش ، یارو میگه 13 میلیارد تومن …
جالبیش اینه که سالی 100 میلیون تومن هم باید براش مالیات خودروی لوکس بدی …
هم سرطان بخری ، هم مالیاتش رو بدی … 🤫🤐🤢🤒
همایون
۱۶ شهریور ۱۴۰۲عمرا اون ۱۹۰ کار هم درست باشه حداقل دو یا سه برابرش کارکرد دارن کسی که پول خرید آلمانی داره به نظرم باید گذر بیاره و حال کنه
Mr
۱۶ شهریور ۱۴۰۲دقیقا موافقم باید گذر خرید
نباید پول بی زبون رو ریخت تو شکم این دلال ها و کلاه بردار ها و فروشنده های کلاه بردار که صد برابر قیمت ماشین میخوان بفروشن
Mr
۱۶ شهریور ۱۴۰۲نکته همینه خب
طرف میاد x6 ده سال پیش رو خدا تومن میفروشع
بعد میخواد با اون پول سه تا x6 صفر مثلا بخره( که میتونه میره گذر میخره ولی نمیتونه پلاک ملی کنه چون پلاک ملی مثل همون یدونه ده سال پیش خداتومن در میاد قیمتش)
اینا خیلی زرنگن ماشین ده سال پیش تویوتا رو خداتومن میفروشن به مردم از همه جا بیخبر بعد میرن دبی با پولش رولزرویس میخرن خب این وسط اون آدمی که تویوتا ده سال پیش رو خریده ضرر میکنه سرش کلاه میره چون اگر یک درصد واردات باز بشه (که الان شده) کلی میخوره تو سر قیمتش ، اونی هم که فروخته رفته دبی ماشین توپ صفر کیلومتر با پول ماشین داغون ده سال پیش که داشته خریده ، داره کیف میکنه و سود کرده
(لندکروز ۲۰۱۷ الان بالا ۲۰ تومنه با پولش میشه بالای ۴۰۰ هزار دلار میشه رولزرویس خرید)
اگر این قوانین م.س.خ.ر.ه نبود الان این دلال ها و زرنگ ها و کسایی که ده سال پیش یه ماشین خارجی خریدن الان اینقدر پول به جیب نمیزدن که ماشین ده سال پیش رو به قیمت صفر کیلومتر الان (و خیلی بیشتر حتی!) بفروشند
لام.صب لند کروز صفر ۱۰۰ هزارتا قیمتشه میشه ۵ میلیارد بعد میاد مدل پنج سال پیش رو ۲۰ میلیارد میفروشع!!!(یعنی ۴۰۰ هزارتا)
خب اگه این گمرک و … نبود که نمیتونست سر خریدار بیچاره کلاه بذاره
Mr
۱۶ شهریور ۱۴۰۲من نمیفهمم چرا شماها اینقدر سطحی نگاه میکنید
خب برادر من اگر پول گمرک نباشه و این ماشین با ۶ و نیم بشه خرید خب اون nx هم دیگه ۶.۵ قیمت نمیخوره دیگه
شما میایم قیمت با گمرک ماشینای داخل رو حساب میکنید میگید اگر گمرک نبود یا خارج بودیم با این پول میشد فلان ماشینو گرفت…
خب برادر اگه خارج بودی بر فرض nx داشتی میخواستی بفروشی و sq8 بخری هم دیگه nx خودت اینقدر قیمت نمیخورد که
در هر صورت با گمرک یا بدون گمرک ائودی گرون تر در میاد از لکسوس
شما میخواین لکسوس رو به قیمت بالا و تا آخرین قیمت با گمرک و … و همه چی تو ایران بفروشین
بعد به قیمت ارزون و بدون گمرک برین مثلا ائودی بخرین نمیشه که!
یا باید جفتوش گرون بخری یا جفتش ارزون ، یا جفتشو با گمرک بخری تو ایران ، یا بدون گمرک خارج ایران (یا گذر)
نمیشه یکیو گرون بفروشی با گمرک اون یکیو بدون گمرک ارزون بخری که
فرهاد
۱۵ شهریور ۱۴۰۲کلا چند تا کمپانی تو دنیا هستن که هنوز وضعشون توی طراحی خوبه ، بین آلمانی ها : پورشه ، آئودی و تا حدی بنز ، بین آمریکایی ها : همشون خوبن به جز تسلا و بیوک و بین ژاپنی ها هم فقط لکسوس خوب مونده ! بقیه انگار آب بردتشون ! مثلا طراحی های جدید ب ام و واقعا حال آدمو بهم میزنه
ARIAN
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آئودی روز به روز در طراحی بهتر و متاسفانه بنز و بی ام و روز به روز طراحی های عجق وجق و زشت تر. یکم از برند هم وطنتون یاد بگیرید.
ram1500trx
۱۵ شهریور ۱۴۰۲رئیس ارباب حلقه ها 👌👌👌👌
Amirreza.M
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آئودی باید صادرات طراح انجام بده به شرکتای دیگه
مهردادکمال
۱۵ شهریور ۱۴۰۲مرسی حال کردم
Enzo Ferrari 2008
۱۵ شهریور ۱۴۰۲به به چه ابهتی داره این کراس اور
هم خوش رو دم آئودی گرم
Soroush
۱۵ شهریور ۱۴۰۲آئودی داره خیلی خوب کار میکنه درعین سادگی شیک و لوکسه،کم پیش میاد یه برندی همه مدلاش انقدر جذاب باشن
Saji
۱۵ شهریور ۱۴۰۲از حق نگذریم تو ماشینای جدید و خصووووصا برندای لوکس طراحی Q8 جدید یه خط بدنش میارزه به کل طراحیای مفهومی و مضخرف باقی برندهای مطرح خصوووصا برقیاشون….به بهونه محیط زیست هم گندزدن تو طراحی داخلی هم خارجی داخل که شده دوتا تلوزیون و یه فرمون نصفه بیرونم ک یه طراحی صاف و بدون روح و هیجان صداشونم ک صدا سشوار
M.83
۱۵ شهریور ۱۴۰۲واقعا جذاب ترینه تو المانیا
همایون
۱۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا با کمترین تغییرات زیبا شده بدون اضافه کاری با تغییر گرافیک جلو پنجره و چراغها تبدیل شده به یه گزینه جذاب به نظرم تو نمونه rs فولکس واگن باید اجازه بده یه موتور قویتر در جد پورشه و بیمر بزارن رو ماشین نه موتور ششصد اسبی.راستی من تازه بعد از مدتها فهمیدم داشبورد اریزو ۶ رو از آئودی کپی کردن
ممدصالح
۱۹ شهریور ۱۴۰۲خدایی طراحی داخلیش خیلی خوشگل شده ولی برا بیرونیش نظری ندارم