فیسلیفت آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۷۴,۸۹۵ دلار به بازار عرضه میشود درحالیکه مدل قویتر SQ8 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، ۹۷,۷۰۵ دلار قیمت دارد.
آئودی حدود دو ماه پیش فیسلیفت شاسیبلند Q8 را در نمایشگاه مونیخ معرفی کرد و حالا آن را به بازار ایالاتمتحده فرستاده است. این شاسیبلند آلمانی که در مدلهای Q8 و SQ8 عرضه میشود، تغییرات ظاهری جزئی را تجربه کرده که با افرایش قیمت همراه است. طراحی بیرونی شاسیبلند آئودی برای مدل ۲۰۲۴ کمی اصلاح شده و زیباتر به نظر میرسد. برجستهترین تغییر ظاهری این خودرو چراغهای جلوی جدید LED ماتریکس لیزری است که برد نوربالا را در سرعتهای بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد.
همچنین در این چراغها دیلایتهای دیجیتالی نصب شده است که چهار طرح نور مختلف دارند و راننده میتواند از طریق منوی داخل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی طرح موردنظر خود را انتخاب کند. برای اولین بار، برای عقب هم چراغهای OLED قابل سفارش است. این چراغها هم چهار طرح نور مختلف دارند که با چراغهای جلو هماهنگ است. علاوه بر چراغها، جلوپنجرهٔ هشتضلعی آئودی هم با الگوی جدیدی بازطراحی شده که شامل خطوط عمودی در Q8 معمولی و الگوی برجستهٔ چندضلعی در مدلهای مجهز به پکیج S Line و همینطور SQ8 میشود. این جلوپنجره با ورودیهای هوای جدید و بزرگتری در طرفین سپر احاطه شده که با قاب نقرهای یا مشکی قابل انتخاب خواهد بود.
زیر کاپوت چیزی تغییر نکرده و Q8 همچنان با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ در آمریکا عرضه میشود که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل است، خودرو را ظرف تنها ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. کسانی که خواهان شتاب حتی سریعتری هستند، باید سراغ SQ8 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو بروند که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
قیمت فیسلیفت آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ از ۷۴,۸۹۵ دلار آغاز میشود که نشان از افزایشی ۹۰۰ دلاری دارد. مدل قویتر SQ8 هم با قیمت ۹۷,۷۰۵ دلار عرضه میشود که ۱,۱۰۰ دلار بیشتر از قبل است. فیسلیفت شاسیبلند آئودی از سهماههٔ نخست سال آینده راهی نمایندگیهای فروش در سراسر ایالاتمتحده خواهد شد.
جنوب
۵ آبان ۱۴۰۲اگه بخوام یه ماشین رو از نظر زیبایی انتخاب کنم قطعا خودروهای آئودی هستش
Carl
۵ آبان ۱۴۰۲جلوپنجره شناسنامه خودرو سازه درحال حاضرم آئودی تو المانیا بنظرم زیباترینارو در کنار مرسدس میسازه
بی ام و رم ک نگم داره به کجاها کشیده میشع ..
#نچ نچ
parhamiof
۵ آبان ۱۴۰۲احساس میکنم الان که اکثر شرکتا دارن پسرفت میکنن آئودی و پورشه تو بهترین موقعیت خودشونن
کرگدن باواریا
۵ آبان ۱۴۰۲والا کم بدبختی داریم این آئودی هم روز به روز خوشگلتر میشه🤦♂️🤦♂️🤦♂️💎
Arshia m3csl
۵ آبان ۱۴۰۲ائودی واقعا شیک و عالیه امیدوارم ماشین هاش به سرنوشت ماشین های بی ام و دچار نشه که زشت شدن
کرگدن باواریا
۵ آبان ۱۴۰۲یه نکته بگم من آئودی کیو ۸ رو از نزدیک دیدم اندازه و پلتفرم کوچیکی نسبت به بقیه آلمانی های کوپه داره
حالت جمع و جور داره
Carbonado Aventador
۵ آبان ۱۴۰۲تو دنیای زشتی ها ( بنز و بی ام و) تو آئودی باش🤝🏻
۵ آبان ۱۴۰۲داشبوردش شبیه داشبورد فولکس GOLF
الان ماشینای جدید همشون داشبوردشون تقریبا شبیه همه
𝐀𝐥𝐢
۵ آبان ۱۴۰۲ائودی زیر مجموعه فلکس واگن
P
۵ آبان ۱۴۰۲به به
amir
۵ آبان ۱۴۰۲پورشه ماکان لامبورگینی اوروس آئودی q8 بنز جی کلاس حتما ۴ شاسی اروپایی خواهد بود که انتخاب میکنم
صدرا
۵ آبان ۱۴۰۲داشبورد اریزو 5چقدر شبیه اینه
کرگدن باواریا
۵ آبان ۱۴۰۲کلا کار چشم تنگا همینه کپی کاری…
فرمون و داشبورد اپتیما یاتاقی هم کپی زشت از بی ام وه ۵۳۰ اون زمان بود…
کلا هر خودروی غربی یه کپی زشت از دیار چشم تنگا داره
حتی ژاپن بی مصرف و ندار که هوندا سیتی رو جوری از ۳۳۰ کپی کرده انگار که بی ام وه فقیر فقرا هست !
چشم تنگ های ندار چین ژاپن کره
امین فارابی
۷ آبان ۱۴۰۲پس غول مرحله اخر چی؟؟؟RSQ8
Enzo Ferrari 2008
۵ آبان ۱۴۰۲آئودی حرف نداره
ali.mfard
۵ آبان ۱۴۰۲تو المانی ها همیشه عاشق پورشه و ائودی بودم به دور از ترندها طراحی هاشون همیشه پخته هست
LAMBORGHINI
۵ آبان ۱۴۰۲عالی
رامتین
۵ آبان ۱۴۰۲بشدت طراحی های ساده و وزین را دوست دارم. بینظیره این طراحی. در حالیکه هیوندا واقعا تو سالهای اخیر ضعیف کار کرد.