آئودی RS7 پرفورمنس کوپهٔ فستبک پنجدری است که شاید بهاندازهٔ RS6 استیشن کاربردی نباشد اما جذابیت ظاهری بیشتری دارد.
در سبد محصولات آئودی مدل RS6 پرفورمنس توجهات زیادی را به خود جلب کرده و این کاملاً طبیعی است زیرا RS6 یک سوپرکار ۶۳۰ اسب بخاری است که برای پنج سرنشین و چمدانهایشان جا دارد اما آن استیشن را فراموش کنید زیرا RS7 با همان ویژگیها و قطعات فنی ولی ظاهری جذابتر خودنمایی میکند. RS7 هم مثل RS6 برای مدل ۲۰۲۴ در نسخهٔ پرفورمنس با قدرت بیشتری راهی بازار ایالاتمتحده شده است.
پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین حالا ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این فستبک جذاب را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. همچنین هرچند حداکثر سرعت RS7 پرفورمنس روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با انتخاب نسخهٔ برنز ادیشن این رقم به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
هرچند با اختلاف جزئی ۲۵ کیلوگرم، RS7 کمی از RS6 سبکتر است ولی مسلماً این دو خودرو از لحاظ رانندگی و مهندسی یکسان هستند. بااینحال، این دو محصول قدرتمند آئودی بسته به نوع سیستم تعلیق میتوانند شخصیتهای متفاوتی داشته باشند. ما بهطور همزمان پشت فرمان RS6 و RS7 نشستیم ولی درحالیکه RS6 به سیستم تعلیق بادی مجهز بود، RS7 از فنرهای پیچشی فولادی استفاده میکرد.
سیستم تعلیق اسپرت پلاس با کنترل دینامیک سواری (بهطور مخفف DRC) که برای هردوی این خودروها قابل سفارش است، بزرگترین تفاوت را در دینامیک کلی سواری آنها ایجاد میکند. DRC فنرهای پیچشی ثابت با کمکفنرهای قابل تنظیم و ترمزهای کربن سرامیکی را بجای سیستم تعلیق بادی استاندارد و ترمزهای فولادی ارائه میکند. واضح است که DRC سواری خودرو را بسیار سفتتر میکند و درحالیکه سیستم تعلیق بادی استاندارد تعادل خوبی بین سواری نرم و اسپرت برقرار میکند، DRC کاملاً راحتی را برای ارائهٔ پرفورمنس بهتر قربانی خواهد کرد.
به همین دلیل، RS7 با DRC را نمیتوان بهعنوان خودرویی برای استفادههای روزمره توصیه کرد مگر اینکه در حیات خانهٔ خود یک پیست داشته باشید یا در جایی با هموارترین آسفالت روی کرهٔ زمین زندگی کنید. بااینحال، اگر به رانندگی تهاجمی علاقه دارید و مشکلی با بالا و پایین پریدن فرزندان در صندلیهای عقب ندارید، DRC مزیتهای زیادی خواهد داشت.
کمکفنرهای قابل تنظیم در RS7 با DRC بهتر بادیرول و حرکات بدنه به سمت جلو عقب هنگام ترمز گیری و شتاب گیری را کنترل کرده و به مقابله با حرکات بدنهٔ خودرو کمک میکند؛ بنابراین، هرچند سواری فوقالعاده سفت خواهد بود اما در عوض بادیرول کمتری را هم به همراه دارد و احساس ثبات و پایداری بیشتری به خودرو میدهد. همچنین با وجود دیسکهای کربن سرامیکی، سریعتر میتوان ترمز کرد و خبر خوب اینکه با این ترمزها بازهٔ حرکتی پدال ترمز هم سخاوتمندانه خواهد بود که در سرعتهای بالا احساس بهتری دارد. تنها زمانی که روی پدال ترمز پا بگذارید متوجه تفاوتهای ترمزهای کربن سرامیکی با دیسکهای فولادی استاندارد خواهید شد زیرا این ترمزهای ارتقاءیافته در رانندگیهای شهری کاملاً رام هستند اما زمانی که بخواهید وحشی خواهند شد.
در پایان باید گفت هیچکدام از سیستمهای تعلیق RS7 پرفورمنس را نمیتوان انتخاب بدی دانست زیرا DRC کمی سفتتر اما پویاتر است درحالیکه با تعلیق بادی سواری خودرو ترکیبی از راحتی و پرفورمنس خواهد بود. همچنین RS7 پرفورمنس با قیمت پایهٔ ۱۲۷,۸۰۰ دلار تنها کمی از RS6 با قیمت ۱۲۶,۸۹۵ دلار گرانتر و بنابراین به سلیقه و نیاز خریداران بستگی خواهد داشت که استیشن کاربردیتر را انتخاب کنند یا سراغ فستبک پنجدر با ظاهر جذابتر بروند.
مشخصات فنی
Audi RS7 Performance 2024 | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۲۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
قیمت پایه | ۱۲۷,۸۰۰ دلار |
R@min
۱۸ تیر ۱۴۰۲CT5 بلک وینگ و این آئودی زیباترین سدان های حال و حاضرن از لحاظ قدرت هم کم ندارن و نسبت قیمتی بسیار خوبی هم دارن. CS که دیگه تولید نمیشه و قیمتش هم بشدت بالا رفته و AMG GT هم نسبت به پول پرداختی چیز متفاوتی نمیده.
cyrus-az
۱۹ تیر ۱۴۰۲به نظر من این ماشین جذاب ترین سدان اسپرت حال حاضر دنیاست. از هر زاویه، چه از بیرون و چه از داخل و چه فنی فوق العادس. قیمت مدلهای 2022 و 2021 رو توو سایتهای فروش ماشین آلمان ببینید حتما، زیر 110 هزار یورو نمیتونید پیدا کنید!!! واقعا دلم ضعف میره براش. هم این هم اونیکی داداشش RS6!!
amir-z
۱۸ تیر ۱۴۰۲عجب رخی داره مخصوصا با این رنگ خیلی عالی تر هم شده
بنظرم از همه نظر کامله چه نمای داخلی چه خارجی و چه فنی
امیر
۱۸ تیر ۱۴۰۲متاسفانه نسل بعدی rs7 و rs6 تمام الکتریکی هستن !! 🤦♂️🤦♂️
امیر
۱۸ تیر ۱۴۰۲آئودی رسما اعلام کرده : نسل بعدی خودرو های پرفورمنس این شرکت که با پسوند RS شناخته میشن ، الکتریکی خواهند بود و پیشرانه نصب شده بر روی rs7 و rs6 پرفورمنس جزو آخرین پیشرانه های درونسوزی خواهند بود که این شرکت به بازار عرضه میکنه !! ، ما آخرین نسلی هستیم که از صدای طنین انداز موتور های بزرگ لذت میبریم 😔 متاسفانه آینده قراره خیلی سرد و بی روح باشه !!
حسین
۱۸ تیر ۱۴۰۲عجب رنگی عجب رخی عجب استایلی عجب شتابی واقعا که خودرو کاملی هست عاشقش شدم . تو این عصر بی رحم شاسی بلندها تولید همچنین سدان هایی شیک و جذابی برای عاشقان دنیای خودرو غنیمت هست .
آئودی مرسی که هستی
Siyavash
۱۸ تیر ۱۴۰۲حقیقتا آئودی زیباتری ماشین هایه آلمانی رو تولید میکنن نمونش همین…یا آئودی r8 خدابیامرز رو….واقعا یه ماشین همه چیز تمام هست و یه نظرم تویه کلاس خودش زیباترین هست..اصلا یه جوری هست این ماشین از دیدنش سیر نمیشی…
POUYAN
۱۸ تیر ۱۴۰۲کاش “ RS7 دو در “ هم تولید میشد.
تصور کنید چی میشد!!!
POUYAN
۱۸ تیر ۱۴۰۲https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/71944647_1412615865562610_3594534232547917824_n.jpg?stp=cp0_dst-jpg_e15_fr_q65&_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=110474&_nc_ohc=NFCZ6EV-rF8AX8Gnep4&_nc_ht=scontent.xx&oh=00_AfAsb1_OJfcqfyHTOWRrpe_BjviK_Z8-wqL0powQ7kNb8A&oe=64D251ED
امیر
۱۸ تیر ۱۴۰۲RS7 دو در میشه همون R8 که متاسفانه یکسال پیش تولیدش با پیشرانه بنزینی برای همیشه پایان یافت
POUYAN
۱۹ تیر ۱۴۰۲R8 یه سوپر اسپرت موتور وسطه،
RS7 دو در میشد یه گرند تورر
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۲آئودی به عنوان فست بک کوپه Rs5 را تولید میکنه
*ALI*
۱۹ تیر ۱۴۰۲بدون شک یه شاهکار دیگه از آئودی آدم قیافه ماشین رو میبینه روش گیر مینه آنقدر قشنگه
BMW
۱۹ تیر ۱۴۰۲خدایی یهپکیچ کامل فقط اگه یه خورده تو چراغ های عقب طراحی های بهتری نیزند طلا میشد