آئودی

معرفی آئودی RS3 مدل 2025 با بهبودهای فنی و بوی نویی بهتر!

آئودی با تغییراتی فنی، هندلینگ RS3 را ارتقاء داده و با بکار گیری پنج شیمیدان، به بهبود بوی نویی متریال داخلی خودرو توجه ویژه‌ای داشته است!

نسخهٔ جدید آئودی RS3 پس‌ازاینکه چندی پیش رکورد سریع‌ترین خودروی کامپکت پیست نوربرگ‌رینگ را شکست، حالا رسماً معرفی شده است. هرچند این صرفاً یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای است ولی مردان آئودی تغییرات قابل‌توجهی در این کامپکت آتشین ایجاد کرده‌اند. در بیرون RS3 مدل ۲۰۲۵ شاهد تغییراتی در جلوپنجره با الگوی داخلی و قاب جدید هستیم که در کنار ورودی‌های هوای جدید و اسپلیتر برجسته، بر جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند.

همچنین برای دی‌لایت‌های خودرو هم گرافیک جدیدی متشکل از ۲۴ عنصر در نظر گرفته شده که به شکل پرچم شطرنجی چیده شده‌اند. برای کسانی که این الگو را دوست ندارند نیز سه گرافیک دیگر تدارک دیده شده است که از طریق نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی قابل انتخاب خواهد بود. در عقب خودرو شاهد گرافیک جدید چراغ‌ها، شبرنگ‌های عمودی، دیفیوزر بزرگ‌تر و دو سر اگزوز بیضی‌شکل جدید با فریم مشکی هستیم. سه رنگ جدید آبی آسکاری، قرمز پروگرسیو و خاکستری دیتونا به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات هم تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی RS3 مدل ۲۰۲۵ هستند.

زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که خودرو را در ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. بااین‌حال، مهندسان آئودی از طریق بهبود هندلینگ، پرفورمنس RS3 را ارتقاء داده‌اند. بدین منظور، سیستم توزیع گشتاور متغیر و همین‌طور تنظیمات سیستم کنترل پایداری و کمک‌فنرهای تطبیقی، تغییر کرده‌اند.

به لطف این تغییرات، کم‌فرمانی از بین خواهد رفت و خودرو با دقت بیشتری وارد پیچ‌ها می‌شود. این یعنی راننده می‌تواند با سرعت بیشتری وارد پیچ شود و هنگام خروج از پیچ هم زودتر شتاب بگیرد. همچنین حالا وادار کردن RS3 به بیش‌فرمانی عمدی هم آسان‌تر شده است. در داخل این ماشین هم تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی سفارشی، نورپردازی داخلی و دوخت متضاد در قسمت‌های مختلف اشاره کرد. همچنین آئودی تیمی متشکل از پنج شیمیدان را هم به کار گرفته تا مطمئن شود تمام متریالی که برای داخل RS3 در نظر گرفته بوی خوب خودروی نو بدهند.

آئودی RS3 جدید در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک از پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا خواهد شد اما آمریکایی‌ها باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ صبر کنند. قیمت این ماشین در آلمان برای نسخهٔ هاچ‌بک از ۶۶ هزار یورو و برای نسخهٔ سدان از ۶۸ هزار یورو آغاز می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    از معدود آلمانی ک هنوز اصالت ظاهریش رو حفظ کرده

    موافقم 29
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2614 ديدگاه)

    میشه گفت هاچ بکش
    فضای سر بلندتری نسبت به نسخه سدان واسه سرنشینهای عقب داره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. B

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (756 ديدگاه)

    جلو پنجرش دیگه خیلی مسخره شده

    موافقم 1
    مخالفم 21
    1. جرمی کلارکسون

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (686 ديدگاه)

      بی ام و های جدید چی میگی؟

      موافقم 16
      1. B

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (756 ديدگاه)

        اون جلو پنجرش معقوله سپرش مسخرس این کلن جلو پنجرست اون گوشه موشه ها هم یکم فلز و چراغه و در مدت کوتاهی دلتونو خواهد زد من تو همون نگاه اولم خوشم نیومد
        بعدا فروشش هم با m2 مقایسه میشه میفهمید

        موافقم 2
        مخالفم 10
  4. Arshia m3csl

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    چقدر زیباست این ائودی rs5 ائودی واقعا حرف نداره😍 کیفیت و قدرتش و طراحیش بی نظیره امیدوارم موتور ۵ سیلندر ائودی به این زودیا ازبین نره این انجین شاهکاره

    موافقم 18
    مخالفم 2
  5. محمد جواد شهبازی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی داخل این ماشین رو میبینم خدارو شکر میکنم که هنوز شبیه داخل تسلا با اون نمایشگر(تلویزیون 49 اینچش) نشده تا حدودی :)

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. Galant.VR4(JDM)

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (774 ديدگاه)

    بهترین عددی که میشه روش بزاری 40هزار یورو هست تو رده قیمتی رقبای زیادی داره حتی تو خود آلمان بیمر مثل کوه جلوشه
    ظاهرش که خوبه مشخصاتش هم بد نیست به این قیمت نمیخوره
    ارباب حلقه ها دیگه مثل قبل جذاب نیست
    هرموقع ازم‌ میپرسیدند آلمان مثلا کدوم ماشینش سریعه اولین اسم آئودی R8 بود بعد TTو… ولی الان چی بگم این اولین برندی هست که دیگه ازش خوشم نمیاد.

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. محمد

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (254 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز جناب galant.vr4 بزرگوار.این افزایش قیمتی که مشاهده میکنید بیشتر بخاطر افزایش قیمت مواد اولیه هست مثل فولاد که خب افزایش قیمت جهانی داشته. وگرنه یک خودرو ساز یا یک برند طراز اول و شناخته شده ،هیچ وقت نمیخواد با افزایش قیمت بی قاعده بازارش رو محدود کنه.مورد بعدی هم که متریال مورد استفاده مثل چرم ،جیر،آلومینیوم و… و کیفیت ساخت هست.ارادتمند.

      موافقم 13
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (774 ديدگاه)

        این مورد رو نمیدونستم ممنونم بابت پاسخ کاملتون.
        همه‌چی در آینده بهتر مشخص میشه و الان نمیشه حرفی زد

  7. car lover

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    5 تا شیمیدان جدید اورده تا بوی کیفیت ماشین رو بهتر کنن؟ باریکلا واقعا

    موافقم 10
  8. رامتین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    واقعا طراحی بی نقصی داره. نسخه سدانش بشدت جذابه. پرفورمنس ماشین عالیه چون گشتاور 500 نیوتن متر از یک خودروی 2.5 لیتری فوق العاده هست. جزو معدود سدانهای کامپکنی هست که همچنان زیبا و ماندگار بوده.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. DinosaurDana

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      صنعت خودرو الان مثل یک آتیش هست که با تمام وجود داره شعله افکنی میکنه

      و بنظرم تا ۵ سال دیگه تبدیل بشه به یک بازار سود ده بدون سرو صدا ‌….

      نمیشه حدش دقیقی زد که آخرش چی میشه ولی افسوس میخورم که نمیتونم این مدل ماشین ها رو در حالی سوار شم که بوی کارخونه میده هنوز…

      ولی شاید یک کارکرده اش رو سوار شدم😂😂😂

      1. JaMsHiD_R1988

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2322 ديدگاه)

        تو ایران ماشین داریم برا ده سال قبل هنوز روکش صندلیاش و برچسب سفید روی کاپوت که از امارات تا اینجا مونده رو نکندن
        نمونه اش مرسدس E کلاس فیس لیفتای نسل قبل
        یا اتاق دویست فیس لیفت
        کلا تو ایران همه چی وارونست😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا