آئودی

نسل جدید آئودی ای-ترون GT با قدرت بیشتری وارد بازار می‌شود

نسخه بالارده ای-ترون ۲۰۲۵ شتابی برابر ابرخودروهای بوگاتی دارد.

نسخه ۲۰۲۵ آئودی ای-ترون GT پنج ماه پس از رونمایی رسمی خود سرانجام به بازار ایالا‌ت‌متحده رسیده است. هر چند این خودرو از نظر ظاهری تغییر چندانی را تجربه نکرده است اما با قیمت بالاتری عرضه شده است؛ اما چرا آئودی باید محصول نسبتا لوکس خود را گران‌تر کند؟

کوپه ای-ترون به‌طورکلی در سه تریم استاندارد S ای-ترون GT و RS ای-ترون GT و RS ای-ترون GT پرفورمنس به فروش می‌رسد که تنها دو نمونه پایه و پرفورمنس آن به آمریکا خواهد رفت. S ای-ترون GT اکنون با قیمت ۱۲۵ هزار دلار به فروش می‌رسد که با هزینه حمل‌ونقل و تحویل خودرو به مرز ۱۲۶ هزار دلار می‌رسد.

خوشبختانه و با وجود تغییرات کمی که در ظاهر مدل ۲۰۲۵ ایجاد شده، پیشرانه آن دگرگونی‌های گسترده‌تری را تجربه کرده و حال قدرت بسیار بیشتری را در اختیار خریداران این آئودی زیبا قرار می‌دهد. S ای-ترون پایه توان تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت را دارد؛ رقمی که حتی از RS ای-ترون GT سال گذشته آئودی هم بیشتر است. این مدل درکنار موتور برقی قدرتمندتر از فنربندی بادی بهبودیافته و پیشرفته‌تری هم استفاده می‌کند که قابلیت‌هایی مانند مدیریت فعال کنترل‌ بدنه و شاسی خودرو را دارد.

S ای-ترون GT 2025 با هر بار شارژ کامل مسافتی ۴۸۳ کیلومتری را طی می‌کند که در مقایسه با رنج مسافتی سال گذشته، ۴۰۰ کیلومتر، بهبودی چشمگیر محسوب می‌شود و این کوپه برقی را به یک گرن‌تورر واقعی نزدیک‌تر می‌کند. آئودی با تکیه‌بر یک باتری بزرگ‌تر ۱۰۵ وات‌ساعتی به این دستاورد رسیده است.

همان‌طور که از یک سوپراسپرت GT آلمانی انتظار می‌رود، عملکرد ای-ترون GT 2025 در خط مستقیم هم تحسین برانگیز است؛ این گرن‌تورر برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۳.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. نسخه پرفورمنس برای رسیدن به همین سرعت به ۰.۶ ثانیه زمان کمتری نیاز دارد؛ یعنی ۰.۶ ثانیه سریع‌تر از نسخه سال قبل به سرعت معیار می‌رسد.

آئودی RS e-Tron GT پرفورمنس

نسخه پرفورمنس ای-ترون GT با ۲۷۵ اسب بخار قدرت بیشتر، حال توان تولید ۹۱۲ اسب بخار قدرت را دارد که رقمی خیره‌کننده به شمار می‌رود. الکتروموتورهای این گرن‌تورر، بدنه براق آن را در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسانند تا سریع‌ترین کوپه تاریخ آئودی، پا در سرزمین ابرخودروها بگذارد.  هر چند گستره مسافت قابل‌پیمایش این مدل هم نسبت به قبل بهبود یافته اما آئودی از انتشار رقم رسمی آن خودداری کرده است! بالاخره هر چه باشد، این مدل در مقایسه با نسخه S و به‌خاطر قدرت بیشتری که از باتری دریافت می‌کند، مسافت قابل‎‌پیمایش کمتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مشخصا قیمت نسخه پرفورمنس از S بالاتر خواهد بود. خریداران این کوپه برای مالکیت هر دستگاه آن باید مبلغی ۱۶۷ هزار دلاری را بپردازند و برای تحویل‌گرفتن خودروی خود تا سال آینده میلادی، ۲۰۲۵، منتظر بمانند. نظر شما درباره آئودی ای-ترون GT چیست؟ آیا آئودی پیش از برندهای مطرح دیگر، به استانداردی برای تولید گرن‌توررهای برقی رسیده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. HELLO.BROTHERS

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    عقبش چقدر زشته،حالا جلوی ماشین بد نیست،ولی عقبش خدایی هیچ حس آلمانی بودن بهم نمیده.🤮🤮🤮🤮🤮

    موافقم 8
    مخالفم 90
    1. Kiarash

      ۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (705 ديدگاه)

      اتفاقا بر عکس بنظرم بهترین طراحی رو تو ماشین های برقی داره .

      موافقم 55
      مخالفم 5
  2. Mosafer

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا

    موافقم 34
    مخالفم 4
  3. hosen

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (949 ديدگاه)

    جز معدود الکتریکی هایی که هیتر نداره

    موافقم 29
    مخالفم 5
  4. Siyavash

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    ماشینه جذابی هست💯

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. رامتین

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3295 ديدگاه)

    طراحی کناری و قوس سقف فوق العاده عالی هست. نمای جلو هم بسیار خوب کار شده. تنها ایراد چراغهای عقب هست که ضخامت زیادی داره و میشد خیلی بهتر طراحی کرد. مثلا از فرم چراغهای S5 خود آئودی استفاده میشد.

    موافقم 16
    مخالفم 4
  6. Amirsh

    ۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    تا وقتی اینو تایکان هستن نمیدونم چرا میرن تسلا میخرن ، حالا نمیدونم قیمتاشون چقد فرق داره

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. M power

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (492 ديدگاه)

      یچیزی حول و حوش ۱۰۰ هزار دلار ناقابل
      فرقشونه.
      ولی میارزه نسبت به تسلا

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. MehdiTurbo

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2457 ديدگاه)

      با تسلا تقریبا ۴۰ هزار دلار فرقش تسلا فک کنم ۸۰ هزار دلار باشه تازه تو نسخه شاسی بلندش
      این ائودی یه ذره بیش از حد گرون
      ماشین خوبیه ولی ۱۲۵ هزارتا کلی گزینه جذاب تر هست حتی فکر کنم تایکان ۹۰ هزارتا باشه
      وقتی به قیمتش نگاه میکنی میزاری کنار بقیه رقبا ارزش خرید نداره در برابر رقباش
      خیلی گزینه های جذاب هست تو اون رنج
      به نظرم ائودی اگه نود هزار تا میزاشت رو قیمتش خیلی فروش خوبی میکرد دندان گردی کرده

      موافقم 2
      مخالفم 5
    3. B

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1006 ديدگاه)

      اونوقت دلیل شما برای نخریدن تسلا و خریدن آئودی چیه؟

  7. موستانگ

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ای کاش بنزینی بود

    موافقم 3
    مخالفم 2
  8. اکسل

    ۷ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    ذات آئودی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا