آئودی با نگاهی دوباره به محصولات پرفورمنس خود در حال گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد تولید مدلهای RS است.
اولین خودرو از این خانواده RS 2 آوانت بوده که در سال ۱۹۹۴ و با پیشرانهی ۵ سیلندر ۲.۲ لیتری عرضه شده است. این پیشرانه قدرت ۳۱۱ اسب بخاری داشته است. پیشرانهی قدرتمند این استیشن آلمانی به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل بوده و نیروی خود را از طریق سیستم چهار چرخ محرک کواترو و دیفرانسیل مرکزی با قفل شوندگی خودکار به تمامی چرخ ها فرستاده است.
آئودی میگوید دیگر محصول مهم خود RS 4 آوانت مدل ۱۹۹۹ بوده است. این خودرو از پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو استفاده کرده و قدرت آن با کمکهای کثورث برابر با ۳۷۵ اسب بخار بوده که کاملاً قابلتوجه میباشد.
خودروی جدید RS 4 در سال ۲۰۰۵ و با پیشرانهی ۸ سیلندر ۴۱۴ اسبی عرضه شده است. سه سال بعد هم شاهد معرفی مدل RS 6 آوانت بودهایم که قلب آهنین ۱۰ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو با خروجی ۵۷۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری داشته است.
آئودی اخیراً هفت مدل RS شامل RS 3 اسپورت بک و سدان، RS 4 آوانت، RS 5 کوپه و اسپورت بک و TT RS کوپه و رودستر را معرفی کرده است. البته این خانواده به زودی گسترش خواهد یافت زیرا آئودی تائید کرده ۲ مدل جدید RS را نیز روانه بازار خواهد کرد.
احتمالاً یکی از این خودروها RS Q8 است که ظاهراً از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی لامبورگینی اوروس استفاده خواهد کرد ولی قدرت کمتری خواهد داشت. گفته شده قدرت این خودرو حدود ۵۹۲ اسب بخار خواهد بود.
آئودی برای گرامیداشت این مدلها نمایشگاهی ویژه برگزار کرده است. جدای از نمایش مدلهای RS تولیدی، خودروهای مسابقهای و پروتوتایپ RS 8 که هرگز تولید نشده است هم در این رویداد دیده میشوند.
علی
۲۶ تیر ۱۳۹۸یدونه آراس6 برای مسافرت و یه آر8 دیگه چی بخوام …
پراید بر جوانان آرزوست
عزیزی
۲۶ تیر ۱۳۹۸rs6 مدل سال.
کاش ماشینای استیشن حداقل به اندازه ده تایی وارد میشد مردم از نزدیک ببینن اشنا بشن
واقعا حیفه. تو اروپا ماشینای استیشن خیلی خیلی فروش داره.
گرچه سلطان این کلاس و استیشن های کراس کانتری ولوو هست. ولی تو مدلای پرفورمنس rs6 واقعا اعجوبه هست
تو یوتوب ولی یه فیلم دیدم یه مدل استیشن ولوو رو تیونینگ کرده بودن باهاش همه رو شکست دادن. حتی rs6 ائودی رو.