آئودی نسخههای مختلف کوپهی A5 خود را رونمایی کرده که مدل توربوی ۶ سیلندر S5 نیز در خط تولید قرار میگیرد. اینجا نکات کلیدی وجود دارد که دانستنشان خالی از لطف نیست.
A5 کوپهی زیبا اما کهنسال توسط مدل کاملاً جدیدی جایگزین شده است. مدلی که از نوامبر امسال در انگلستان به فروش میرسد. نسخهی داغ S5 نیز در همین زمان رونمایی شده و در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.
درحالیکه مشخصات رسمی این نسخه اعلامنشده اما میدانیم که به لطف استفاده از پلتفرم MLB جدید، نسخههای گوناگون A5 حدود ۶۰ کیلوگرم سبکتر هستند. بدنه نیز مقاومت کمتری در برابر باد داشته و ضریب درگ آن ۰.۲۵ است که به بنا به گفتهی آئودی جزو پیشروهای کلاس است.
تغییرات استایل خودرو تکاملی هستند
شاید با مقایسهی نسل قبلی و خودروی جدید با خود بگویید که این مدل در حد یک فیس لیفت است اما باید استثنایی را قائل شد. نسل جدید قطعاً گوشهدار تر از نسل قدیم است و تغییرات زیادی در نمای جلو وجود دارد و حالا کاپوت چیندار و جلوپنجرهی عریضتری را شاهدیم. آیا این خودرو نسبت به نسل قبل بهبود یافته است؟ خب نظر شما را در بخش نظرات جویا میشویم.
این خودرو تقریباً به سریعی RS5 قبلی است
نسخهی ۶ سیلندر سوپرشارژدار قبلی با پیشرانهی ۶ سیلندر توربوی موجود در S4 جایگزین میشود. این پیشرانه توانایی تولید ۳۴۹ اسب بخار قدرت را دارد و نسبت به پیشرانه سوپرشارژدار ذکر شده افزایش قدرت ۲۱ اسب بخاری را نشان میدهد. هنوز سخنی دربارهی گشتاور زده نشده اما انتظار گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری مدل S4 را داریم. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت S5 در مدتزمان ۴.۷ ثانیه ثبت میشود که دودهم ثانیه سریعتر از نسل قبلی بوده و تنها یکدهم ثانیه کندتر از RS5 کنونی است.
حتی نسخههای عادی A5 هم سریع هستند
از دیدن مشخصات ضعیف نسخههای پایه شگفتزده نمیشویم و A5 کم قدرت هم در همین نقطه قرار میگیرد اما باید گفت که A5 در انگلستان کند نخواهد بود. پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی پایه ۱۸۷ اسب بخار قدرت تولید میکند و قویترین نسخه نیز ۲۴۸ اسب بخار قدرت دارد. نسخههای دیزل نیز شامل پیشرانههای ۲ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری و ۶ سیلندر ۳ لیتری ۲۱۵ و ۲۶۸ اسب بخاری هستند. اکثر مدلها میتوانند بهصورت تک یا دو دیفرانسیل سفارش داده شوند، همچنین قویترین نسخهی دیزل هم بهصورت استاندارد از سیستم کواترو استفاده میکند.
در مجموع، ما شاهد بهبود ۱۷ درصدی کارایی و ۲۲ درصدی راندمان هستیم.
همانند S4، کوپه S5 نیز گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه خود را از دست داده است. به جای آن، در هر دو مدل S5 و قویترین مدل دیزل، شما گیربکس ۸ سرعته مرسوم با مبدل گشتاور را شاهد خواهید بود. دیگر مدلها هنوز هم گیربکس ۷ سرعته S ترونیک DCT را به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد دریافت میکنند.
مدل RS5 چیزی شبیه این خواهد بود
S5 به نوبهی خود نمای جذابی دارد اما ما واقعاً دنبال نسخهی قویتر RS5 هستیم. درحالیکه S5 به تازگی رونمایی شده، اما اکثر افراد دنبال چهرهی RS5 بوده و تاکنون خود را با انواع رندرها مشغول کردهاند. گفته میشود که این نسخهی آتشین، مدل اصلاحشدهی S5 با توان بالای ۵۰۰ اسب بخاری خواهد بود.
king 918
۲۶ تیر ۱۳۹۵افرین بر ائودی ……..
داشبرد های جدیدش هم خیلی عالی شدن ……..
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵از قبل هم عالی بودن. اگه میخواین از داخل ماشین لذت ببرین فقط آئودی…
طراحی خاصی هم داره. آئودی به اعتقاد من اصالت فوق العاده ای داره. دقیقا همون چیزیه که یک خودروی آلمانی ازش انتظار میره
احسان آرسنالی
۲۶ تیر ۱۳۹۵خخخخ مجید خیلی جالبی
امير علي
۲۶ تیر ۱۳۹۵همه مدلهای ائودی خوبه ولی Rs7 یه چیز دیگست
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵آئودی عشقه. تکه… حرف نداره
احمد باقری
۲۶ تیر ۱۳۹۵مرحبا.
محمد۲۰
۲۶ تیر ۱۳۹۵جلوش شبیه Ford Fusion هست!
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۶ تیر ۱۳۹۵فورد فیوژن جلوش شبیه آئودیه عزیز. این فرم طراحی رو آئودی حداقل 25 ساله داره استفاده میکنه بعد شما میگی….؟؟!!!
خسته شده
۲۶ تیر ۱۳۹۵نخست اینکه اصلا شبیه هم نیستن بعدم اگر شباهتی باشه اونیکه شبیه فورد چون اون مدل فورد کلا از سال 2013 طرحش بیرون اومده و کلا مدل ویژن از سال 2005 تولیدشده ولی آئودی سالهاست این طراحی و داره و خواهد داشت
نوید جهرمی
۲۸ تیر ۱۳۹۵به خاطر خط و خطوط روی کاپوت اینجور ب نظر میاد.
Hamed Ferrari
۲۷ تیر ۱۳۹۵یعنی هیچ گیربکس دو کلاچه با مبدل گشتاور نداریم؟