آئودی A8L بهعنوان نمونهای کشیده از A8 معمولی، ۱۳ سانتیمتر طول بیشتری داشته و فضای داخلی وسیعی را در اختیار خریداران میگذارد؛ اما به درخواست یک فرد اروپایی که به بیشتر از این فضا نیاز داشت، سازندهٔ آلمانی اقدام به ساخت نمونهٔ لیموزین ۶ درب با ۶ صندلی از A8L کرده است.
فاصلهٔ بین دو محور این لیموزین مجلل که A8L Extended نامگرفته، ۴.۲۲ متر بوده و طولی برابر با ۶.۳۶ متر دارد که ۱.۰۹ متر بیشتر از مدل ۴ در A8L است. با چنین فاصلهٔ محوری و طولی، فضای کافی برای حمل ۶ نفر درنهایت راحتی به وجود آمده است.
این خودرو تقریباً بهطور کامل از آلومینیوم ساختهشده و برای افزایش طول و تعداد درها، کل قسمت جانبی از ستون A تا ستون C، سقف و رکابها از نو طراحیشدهاند. در داخل A8L Extended 6 صندلی نصبشده که با چرم باکیفیتِ کرمرنگ پوشیده شدهاند. هر سه ردیف صندلیها در جهات گوناگون بهصورت برقی قابل تنظیم هستند و ردیف آخر مجهز به کنسول، یخچال و یک صفحهنمایش سرگرمی شده است.
این خودروی عظیم وزنی برابر با ۲۴۱۸ کیلوگرم دارد و از موتور ۳ لیتری V6 بنزینی نیرو میگیرد. این موتور قادر بتولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی موتور توسط گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک و از طریق سامانهٔ AWD کواترو به هر چهارچرخ منتقل میگردد. هرچند شاید موتور ۶ سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری برای یک لیموزین ۲.۵ تنی کم به نظر برسد اما بااینحال A8L لیموزین با تکیهبر این پیشرانه ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر بهسرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه حداکثر سرعت آن بهصورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدودشده است. برای متوقف ساختن آن نیز از ترمزهای مدل S8 استفاده شده است. البته بهتر بود آئودی در این لیموزین لوکس از پیشرانهٔ ۶.۳ لیتری W12 500 اسب بخاری خود استفاده میکرد.
طرح چوب آئودی واقعا قشنگتر از بنتلیه،اون یارو ک اینو سفارش داده احتمالا حالش زیاد خوش نبوده،چون دیگه شش در سه ردیف پشت هم کم استفاده میشه!الان بیشتر لیموزینا چهار در هستن با یک کابین جدا از راننده ک چهارتا صندلی روبروی هم قرار داره ک دوتاش بزرگتره همراه با استراحتگاه پا و امکانات بیشتر،اینجوری هر چهار تا راحت ترن و ارتباط بینشون بهتره،در هر صورت دم آئودی گرم ک ب خواسته یک نفر احترام گذاشته،قیمت این خودرو هم اگه اشتباه نکنم 305هزار پوند هس
اگه داخلش نشستی مگه دلت میاد پیاده شی. :) اگه صندلی های ردیف عقبش روبروی هم بود بهتر میشد. ولی در کل لیموزین بنز و کادیلاک و لینکلن.اگه لیموزین ها توی کشورمون بیشترمیشد هم بد نبودا. لاقل دیگه خیالت راحته اینا راننده پشتش میشینه نه ی فردی که جرأت نکنی از حاشیش رد شی.
كوروش
۲۴ فروردین ۱۳۹۵عجب چیزی شده اصلا چیزی میشه گفت جز اینکه شاهکاره اقا اهنگ i took pill in lbiza رو گوش بدید عکسها رو نگاه کنید کمی برید تو جو حال کنید
king 918
۲۴ فروردین ۱۳۹۵خیلی عالیه فکر نمیکردم ائودی همچین عروسکی تولید کنه ………..
اما داخلش بی شباهت به بنز نیست ………..
امین
۲۴ فروردین ۱۳۹۵باید از مهندسان آئودی ستایش کرد
و از مهندسان !!! ایران خودرو تشکر که با ارائه پرشیا 6 درب موجبات خنده و شادی ملت همیشه در صحنه را فراهم کردند
امین
۲۴ فروردین ۱۳۹۵یکی از فانتزیهام اینه که از درب شاگرد سوار شم از درب ششم پیاده
بنتلی
۲۴ فروردین ۱۳۹۵طرح چوب آئودی واقعا قشنگتر از بنتلیه،اون یارو ک اینو سفارش داده احتمالا حالش زیاد خوش نبوده،چون دیگه شش در سه ردیف پشت هم کم استفاده میشه!الان بیشتر لیموزینا چهار در هستن با یک کابین جدا از راننده ک چهارتا صندلی روبروی هم قرار داره ک دوتاش بزرگتره همراه با استراحتگاه پا و امکانات بیشتر،اینجوری هر چهار تا راحت ترن و ارتباط بینشون بهتره،در هر صورت دم آئودی گرم ک ب خواسته یک نفر احترام گذاشته،قیمت این خودرو هم اگه اشتباه نکنم 305هزار پوند هس
بهنام طیبی
۲۴ فروردین ۱۳۹۵اتاقش خیلی ایده ال و لوکس.افرین به ائودی
نوید جهرمی
۲۴ فروردین ۱۳۹۵اگه داخلش نشستی مگه دلت میاد پیاده شی. :)
اگه صندلی های ردیف عقبش روبروی هم بود بهتر میشد.
ولی در کل لیموزین بنز و کادیلاک و لینکلن.اگه لیموزین ها توی کشورمون بیشترمیشد هم بد نبودا. لاقل دیگه خیالت راحته اینا راننده پشتش میشینه نه ی فردی که جرأت نکنی از حاشیش رد شی.
احمد باقری
۲۴ فروردین ۱۳۹۵خیلی قشنگ طراحی کرده، مخصوصا نمای داخلی رو، البته خیلی خوب بود که موتور قوی تری رو برای این ماشین انتخاب می کرد.