آئودی

آئودی R8 ؛ خزنده سرخ ABT

رسول رازقندی: آئودی ABT با آن ارتفاع اندک و قطعات سرخ و سیاه الیاف کربنی که سرتاپای بدنه و تریم داخل را پوشانده، بیش تر به یک خزنده می ماند تا خودرو . . . .

ABT 2011 Audi R8 GT S

قدرت موتور ۱۰ سیلندر آئودیABT با ۵.۲ لیتر حجم، تیون شده و با افزودن سیستم اگزوزاسپرت جدید و چند تغییر دیگر، از ۵۲۵ اسب به ۶۲۰ اسب بخاررسیده؛ لیکن جذابیت این خودرو، منحصر به قدرت مثال زدنی وشتاب صفر تا صد ۳.۶ ثانیه ای یا حتی سرعت ۳۲۰ یکلومتری اش نیست بلکه به دلیل اجزای چشم نواز الیاف کربنی سرخ و سیاه آن است که علاوه بر بهبود نمای خودرو، وزن آن را کاهش داده و در نتیجه سرعت و شتاب بیش تر و هندلینگ بهتری را موجب شده است.

ABT 2011 Audi R8 GT S

تغییرات اعمال شده توسط تیونر بخوبی محصول را متمایز ساخته است؛ برای مثال، قراردادن دو قطعه اریب عمودی در ورودی های هوای طرفین سپر جلو (بجای قطع افقی سه گانه اریجینال آئودی) چهره تهاجمی خاصی به خزنده ABT داده است. در کنار این، کاپوت جدید الیاف کربنی با آن کنتراست عجیبی که تیرگی اش با بدنه سرخرنگ ایجاد کرده، نمای بی نظیری ایجاد کرده است.

ABT 2011 Audi R8 GT S

گریل جلوی آئودی R8 اسپایدر توسط تیونر دست کاری نشده اما یک اسپویلر لیپ کربنی در زیر سپرجلو، نمای سپر را متمایز ساخته است. اسکرت های جانبی زیر درها در طرفین خودرو از جنس الیاف کربن مشکی با یک قطعه منحنی کربنی دیگر که ورودی هوا در بدنه جانبی را تزیین می کند، سرخی بدنه را به چالش می کشند.

ABT 2011 Audi R8 GT S

اما آنچه بیش ازهمه در نمای جانبی خودنمایی می کند، رینگ های ۲۰ اینچ مشکی براق منحصربه فردی هستند که در تیون ABT به کار رفته اند. طرح رینگ ها شبیه دست هایی است که به کمر زده شده اند و انحناهای رینگ پنج پر ستاره ای ABT بیننده را مسحور می سازد.

بیشترین تغییر ظاهری را می توان در قسمت عقب خودرو مشاهده کرد؛ جایی که قطعات الیاف کربنی سرخ و مشکی دو قسمت عقب سری راننده و سرنشین کناری را برجسته و متمایزمی سازند و که بال وسیع شبیه بال گلایدر، انگار قصد به هوابردن خودرو را دارد! یک دیفیوزر در سپر عقب کار گذاشته شده که لبه‌هایش اریب است و سراگزوزهای دوبل در دو طرف این دیفیوزر به صورت اریب روی هم افتاده اند.

ABT 2011 Audi R8 GT S

از تیون داخل هم نپرسید و تنها درتصاویر نگاهی به داخل خودرو بیندازید تا چشم هایتان را نوازش کند! چرم درجه یک سرخ و مشکی در کنار الیاف کربنی با همین رنگ ها تمام صندلی ها، درب‌ها، داشبورد و فرمان هیدرولیک را در برگرفته اند، آن هم با بهترین سلیقه. البته به این مجموعه، می‌بایست پدال های آلومینیومی اسپرت، دسته دنده فلزی مسابقه ای و کمربندهای ایمنی قرمز رنگ را نیز اضافه نمود.

در قسمت رکاب خودرو نیز نام ABT به صورت نورانی جاسازی شده تا راننده ضمن دیدن جلوی پای خود در تاریکی، در هر بار سوار و پیاده شدن نام تیونر را مقابل چشمان خود می یابد؛ امضایی جذاب بر روی یکی از شاخص ترین محصولات یک تیونر حرفه ای!

ABT 2011 Audi R8 GT S

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. farhad

    ۱۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آخر ماشیناس

  2. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    زیبای ألمان

  3. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ولی کاش قدرتش بیشتر از این بود!

  4. Taha Ayoobi

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4387 ديدگاه)

    11 سال انتشار این مقاله میگذره
    چه جالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا