لامبورگینی اوراکان و آئودی RS6 آوانت رقبای مستقیم یکدیگر نیستند. البته تغییرات رخ داده در RS6 آوانت توسط کمپانی مشهور ABT باعث شده است این خودرو در یک مسابقه درگ با اوراکان STO شرکت کند. تفاوتهای دو خودروی موردبحث نمیتوانست بیشتر از این باشد اما برخی از این تفاوتها با برگزاری مسابقه درگ رنگ میبازد و این موضوع را میتوانیم در ویدئوی منتشر شده تماشا کنیم.
مشخصات فنی دو خودرو نیز خیلی با یکدیگر همخوانی ندارند. ABT با تیونینگ خود باعث شده است ارباب حلقهها قدرت ۷۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۸۰ نیوتون متری تولید کند. البته RS6 آوانت حتی توانایی تولید گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری را نیز دارد. این قدرت به وضوح بیشتر از خروجی استاندارد پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آئودی است. از طرف دیگر اوراکان STO با پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی را داریم که قدرت و گشتاورش به ۶۳۰ اسب بخار و ۵۶۵ نیوتون متر میرسد.
آئودی به خاطر سیستم چهار چرخ محرک خود دست برتر را دارد اما از طرف دیگر بسیار سنگینتر از لامبورگینی است. وزن آئودی به ۲۱۵۰ کیلوگرم میرسد. لامبورگینی نیروی تولیدی را فقط به چرخ های عقب میفرستد اما وزن ۱۳۳۹ کیلوگرمی دارد. مسابقه اول از نوع درگ ۴۰۰ متر است و سیستم چهار چرخ محرک آئودی به این خودرو اجازه میدهد سریعتر از خط استارت کنده شود. البته آئودی برای پیشتازی خیلی سنگینوزن است و لامبورگینی درست لحظاتی قبل از پایان مسابقه پیروز میشود و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۸۹ ثانیه طی میکند. آئودی رکورد ۱۱.۱۷ ثانیهای بر جای میگذارد که برای یک استیشن خانوادگی عملکرد بسیار خوبی است.
دو مسابقه ۸۰۰ متر بعدی نیز فشرده هستند اما این لامبورگینی است که دوباره سریعتر ظاهر میشود و زمانهای ۱۶.۹۷ و ۱۶.۹۱ ثانیه را بر جای میگذارد. آئودی برای طی این مسافت به ۱۷.۳۳ و ۱۷.۲۱ ثانیه زمان نیاز داشته است. مسابقات رولینگ نهایی نیز باعث محو شدن تنها مزیت آئودی یعنی سیستم چهار چرخ محرک میشوند و لامبورگینی هیچ مشکلی در ایجاد فاصله قابلتوجه با رقیب برای رسیدن به خط پایان ندارد. اگرچه این مسابقات تفاوتهای کمی را بین دو خودرو به نمایش گذاشتهاند اما در پیست داستان متفاوتی وجود خواهد داشت. اوراکان STO سبکتر، چابکتر و پیست محور میتواند آئودی RS6 آوانت سنگینتر را به راحتی شکست دهد.
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱وزن آئودی خیلی بیشتر بود
ولی باز آئودی خیلی خوب رفت
shirko
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱مگر می شود لامبورگینی شکست بخورد !!
Jdm باز
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ابن چه درگ سمی بود 😐
درگ یه استیشن تیون شده با یه سوپرکار تنظیم شده برای پیست!!!!!!
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام دوستان . من یک سوال برام پیش اومده . بین کاپریس تخم مرغی و وراکروز برای استفاده شهری کدوم رو پیشنهاد میکنید و به چه دلیل؟
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱والا من چیز زیادی نمیدونم ولی کاپریس و وراکروز واقعا قابل مقایسه نیستن و بستگی به علاقه و استفاده شما داره و بودجتون البته من دقیق نمیدونم کاپریس الان چه قیمته البته من بودم وراکروز رو انتخاب میکردم چون بالاخره کاپریس خیلی پیر تره
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اره درسته به خاطر همین سوال برام پیش اومد . کاپریس مدل ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۶ بهش میگن تخم مرغی . ترمز های قوی داره و موتور انژکتور که توی دور ۲۴۰۰ . ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور داره و مصرفش ۱۵ لیتر در ترافیک هست و در جاده هم ۱۰ لیتر حدودا . الان ۶ سال هست که وراکروز داریم و راضی هستیم ولی یه کاپریس خیلی خشک اوردن شیراز . دلمو بد جوری گرفته …
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱آها بله میدونم منظور شما از کاپریس تخم مرغی
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱درسته کاپریس پیرتره ولی کابین خیلی با کیفیت و صندلی های راحت و جا داری داره و هپچنین خاص تر هم هست و در سال ۱۹۹۱ ماشین سال موتور ترند شد
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱۱۰۰٪ آمریکایی دیگه اونم تازه کاپریس
seyedjavad.mercedesbenz
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ببین شخصا عاشق کامریسم ولی خب الان وراکروز داری و هیچ نگرانی بابت قطعات و استهلاک آنچنانی و افت قیمت و چیز دیگه ای نداری ، اگر از روی عاشقی میری بخریش و این چیزا برات مهم نیست بخرش و تو خریدش شک نکن ولی اگر تو فکر یه ماشین روزمره باحالی به نظرم به استرسش نمیرزه ، شاید یه سریا بگن شک نکن تو خریدش و ماشین آمریکایی ژاپنی سنش مهم نیست و اینا مرگ ندارن و یه آکورد کلاسیک گرفتم ، پنچ میلیارد کیلومتر آخ نگفته و این جور حرفا و منم نمیگم که دروغ میگن اتفاقا راست میگن ولی اونا در مورد ماشین خودشون حرف میزنن ، خلاصه که ماشین قدیمی شانسیه یه وقت تخم مرغ تو سرخ درومد ، یه دیدی دو زرده درومد ، اگرم میخری از هیچ معاینه فنی و چکاپی نگذر ، و اینکه حتما از صاحبش بپرس قطعاتش کجا گیر میاد که پس فردا خراب شد خودت نمونی و ماشینت
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اها ممنون که وقت گذاشتی . مرسی . اخه کاپریس . که امریکاییه و دیگه همه به عشق من به امریکایی خبر دارن . اگه بحث عشق و این حرفاس که صد در صد کاپریس . ولی وقتی میخوای ماشین با خانواده استفاده کنی دیگه باید به فکر اعضای خانواده هم باشه . ماشین خراب نشه . دردسر نداشته باشه . در هر صورت ممنون . لطف کردی که وقت گذاشتی .
مهدی موتور
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱این اسما چیه😳 مگه خدایان یونانن😂
GMA
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کاپریس اسم یک مدل شورولت
و وراکروز اسم یک مدل هیوندای
خدایان یونان؟!😂 تا اونجایی که من شنیدم و میدونم میگن اساطیر یونان، ولی خدایان یونان نداریم فکر کنم.
Jdm باز
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه میتونی هزینه های یه خودروی کلاسیک رو بدی و دردسر هاش رو به جون بخری میتونه گزینه خوبی باشه
بنظرم بهتره یذره با کاپریس رانندگی بکنی و چند روزیو باهاش بگذرونی ببینی به دردت میخوره یا نه
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱از راهنمایی شما متشکرم .🌺🙏
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱وزن آئودی خیلی بیشتر بود
ولی باز آئودی خیلی خوب رفت
محمد هادی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اضافه وزن
مشکل همیشگی آئودی و مرسدس بنز!
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱متاسفانه بله