هر وقت شرکت ABT حرف R را به نام یکی از محصولات تیونینگ خود اضافه میکند یعنی با خودروی بسیار خاصی طرف هستیم. این موضوع دقیقاً در مورد جدیدترین ساختهٔ R نشان این شرکت یک مدل تولید محدود RSQ8-R هم صدق میکند. این دایناسور نیرومند به مناسبت سالگرد تولد ۱۲۵ سالگی ABT ساخته شده و تنها ۱۲۵ دستگاه از آن تولید میشود.
البته پیشازاین ABT نسخهٔ تیونینگ شدهٔ آئودی RS Q8 را ارائه کرده بود که ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر میرسید و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را داشت اما ظاهراً این برای مردان ABT کافی نبوده است. به همین دلیل حالا RSQ8-R معرفی شده که پرفورمنس حتی بیشتری را در شاسیبلند پرچمدار آئودی ارائه میکند.
به لطف واحد کنترل موتور پیشرفتهٔ ABT و یک اینترکولر مخصوص، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی RSQ8-R حالا ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیروی عظیم، دایناسور تولید محدود ABT میتواند به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این یعنی RSQ8-R از سریعترین شاسیبلندهای تولیدی دنیا یعنی بنتلی بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت و لامبورگینی اوروس با حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت سریعتر است. البته این افزایش حداکثر سرعت بهعنوان یک آپشن برای RSQ8-R ارائه میشود.
متخصصان ABT همچنین با طراحی یک کیت بدنهٔ آئرودینامیکی جدید با چندین عنصر فیبر کربنی مختلف، ظاهر RSQ8-R را هم تهاجمیتر و وحشیتر کردهاند. این قطعات شامل بالههای زیر رکابها، بالهٔ زیر سپر جلو، قاب آینههای جانبی، دریچهٔ هوای بالای گلگیرهای جلو، زه دور دهانهٔ گلگیرها و اسپویلر عقب میشود. رینگهای ۲۳ اینچی ABT با لاستیکهای ۲۹۵ نیز استایل تهاجمی خودرو را تکمیل کردهاند درحالیکه سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ ABT با چهار سر اگزوز ۱۰۴ میلیمتری هم سمفونی جذابتری را مینوازند.
اصلاحات داخلی RSQ8-R اما ظریفتر بوده و برجستهترین آنها غربیلک فرمان ABT، درپوش دکمهٔ استارت، کاور انتخابگر دنده و دوخت ABT و RSQ8-R روی صندلیها به همراه بازنگری در زیر آرنجی و کنسول مرکزی هستند. پارکابیها با نوشتهٔ ۱ از ۱۲۵، کفپوشها با نشان خودرو و پلاکهای مخصوص هم تکمیلکنندهٔ بهسازیهای داخلی RSQ8-R هستند.
بی ریا
۲۶ مرداد ۱۳۹۹تو آلمانی ها فقط طرفدار آئودیم چون با تبلیعات کمتر و بودجه به مراتب کمتر فقط به فکر پیشرفته و الان زیباترین طراحی هارو توی آلمانی ها داره
یه سروگردن بالاتراز بنز و بی ام و پورشه است
بنز و بی ام و پورشه انقدر به فکر اشرافیت و خودنمایی هستن که پدر خودشونو دراوردن ، قیمت ماشیناشون هم که اصلا نگم براتون
AMG///
۲۶ مرداد ۱۳۹۹آئودی خوبه واقعا خوب کار کرده.
اما بی ریا
باورت میشه هیچکس حرفاتو قبول نداره
و فقط داری وقتمونو میگیری
حسین
۱۲ شهریور ۱۳۹۹حرفاش زیاد هم بیراه نیست . من با زیر سوال بردن پورشه مشکل دارم
ولی قطعا به نظر من در خیلی جاها و مدل ها از بنز و بی ام و بهتره آئودی . دلیلش هم طراحی داخلی و خارجی بهتر . سیستم اطلاعات و سرگرمی بهتر . سیستم کواترو آئودی قطعا و یقینان از فورماتیک و ایکس درایو خیلی بهتره . پرفورمنس خیلی خوب و در نهایت قیمت بهتره
راست میگه آئودی مظلوم واقع شده چون رقابت بنز و بی ام و باعث شده خود به خود آئودی کمتر دیده بشه با این حال که در اکثر جاها و مدل ها بهتر عمل میکنه
علی
۲۶ مرداد ۱۳۹۹واقعا دایناسور لقب مناسبیه
ارشیاsvj
۲۶ مرداد ۱۳۹۹عجب.
دایناسور!!!????
بهش میاد.
زیزیگولو
۲۶ مرداد ۱۳۹۹تغییرای گسترده ای تو نمای جلو و بخش فنی این ماشین نسبت به نسلای قبلیش اعمال شده
آریا ماشین
۲۷ مرداد ۱۳۹۹آلمانیا همشون انگار یه تیونر مخصوص دارن
بی ام و – آلپینا
مرسدس – برابوس
آئودی – abt
پورشه – گمبالا
نوویتک هم که فقط کلیک کرده رو ایتالیا و فراری و لامبو
ولی عجب رخی داره لعنتی!!! سریع ترین شاسی بلند دنیا