آئودیآکورابی ام و

درگ شاسی‌بلندهای لوکس در برف! آکورا MDX تایپ S، آئودی Q8 و بی ام و X5

آیا آکورا MDX تایپ S با ۳۵۵ اسب بخار قدرت می‌تواند در درگ ۴۰۰ متر حریف شاسی‌بلندهای ضعیف‌تر آلمانی با ۳۳۵ اسب بخار قدرت شود؟

برای سال‌ها، آکورا MDX که با پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی بر اساس پلت‌فرم هوندا پایلوت ساخته می‌شد، یک شاسی‌بلند سه ردیفهٔ خانوادگی بود که بی‌سروصدا به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود تبدیل شد. هرچند آکورا می‌توانست به همین محبوبیت قانع باشد اما در نسل چهارم MDX تصمیم گرفت به این کراس‌اوور خانوادگی کمی هیجان اضافه کند. بدین منظور، نسخهٔ اسپرت تایپ S با پیشرانهٔ V6 توربو معرفی شد. در این نسخه برای اولین بار پیشرانهٔ توربوشارژ زیر کاپوت MDX قرار گرفت و توانست قدرت و پرفورمنس این ماشین را به سطح جدیدی ارتقاء دهد.

بااین‌حال، آیا MDX تایپ S می‌تواند حریف رقبای آلمانی شود که سال‌ها است در زمینهٔ ساخت شاسی‌بلندهای اسپرت تجربه دارند؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، سم کارلیجن کراس‌اوور اسپرت آکورا را در برابر دو رقیب آلمانی یعنی ب‌ام‌و X5 xDrive40i و آئودی Q8 55 قرار داده است. البته این دو خودرو در خانواده‌های خود مدل‌های اسپرتی به‌حساب نمی‌آیند اما هردو قدرتی نزدیک به MDX تایپ S دارند. همان‌طور که گفته شد، این شاسی‌بلند ژاپنی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو استفاده می‌کند که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تایپ S از گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و با وزن ۲۱۳۷ کیلوگرم، از دو رقیب آلمانی سبک‌تر است.

آئودی Q8 55 هم مثل آکورا به یک موتور ۳ لیتری V6 توربو مجهز است که البته قدرت کمتری برابر با ۳۳۵ اسب بخار دارد هرچند که گشتاور ۵۰۰ نیوتن متری آن بیشتر است. آئودی همچنین با وزن ۲۱۸۳ کیلوگرم، کمی از رقیب ژاپنی سنگین‌تر است. جالب اینکه قدرت و وزن Q8 دقیقاً با X5 xDrive40i یکسان است با این تفاوت که ب‌ام‌و از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند و با ۴۵۰ نیوتن متر، کمترین گشتاور را در این جمع دارد.

ازآنجایی‌که سم کارلیجن مسابقات درگ خود را در کانادا برگزار می‌کند، در این ویدئو شاهد هوای برفی هستیم اما چون سطح مسیر چندان لغزنده نیست و خودروها هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند، این موضوع مشکل‌ساز نخواهد بود. ابتدا آئودی و آکورا به مصاف هم می‌روند که دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت سکون بین آن‌ها برگزار می‌شود. در همهٔ این مسابقات به‌جز رولینگ دوم، MDX پیروز می‌شود و سپس در برابر X5 قرار می‌گیرد. در اینجا اما کراس‌اوور ژاپنی با وجود برخورداری از قدرت بیشتر و وزن کمتر، تقریباً به‌طور کامل مغلوب رقیب آلمانی می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و X5 xDrive40i

آکورا MDX تایپ S

آئودی Q8 55

پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری V6 توربو ۳.۰ لیتری V6 توربو
قدرت ۳۳۵ اسب بخار ۳۵۵ اسب بخار ۳۳۵ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۸۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۸۳ کیلوگرم ۲۱۳۷ کیلوگرم ۲۱۸۳ کیلوگرم
قیمت ۶۴,۸۹۵ دلار ۶۹,۳۴۵ دلار ۷۱,۹۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    استایل آئودی
    خیلی باحاله

    موافقم 22
    مخالفم 6
    1. amir

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      بیمر خطاب به آئودی: دادا غمت نباشه هرکی بدخواهت بود بگو جرش میدم🔥🔥

      موافقم 26
      مخالفم 5
    2. ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا صحبت از آئودیه ، اینم بگم آئودی q4 etron توسط یه کمپانی برای فروش وارد کشور شد . پولدارا بشتابید

  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1516 ديدگاه)

    از بین اینا ائودی چشمو گرفته

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Vahid_ats

      ۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (28 ديدگاه)

      خدایگان طراحیه ماشینهای دهه نود دهه اول قرن بیست و یک تا طراحی های امروزش همه عالین قدیمیاش از مد نمی افتند و کهنه نمیشن
      جدیدهاش هم کشته مرده میدن فکر نکنم کسی باشه در دنیا که بگه طراحی های آئودی زشتند

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. داود

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    Bmw هیچ وقت باخت نمیده و نخواهد داد

    موافقم 32
    مخالفم 6
  4. Piero Ferrari

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    آئودی و بی ام و هردو قدرتاشون یکیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. NGU

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    BMW باخت نمیده لامصب
    فقط یه سری هارو فشاری میکنه

    موافقم 31
    مخالفم 7
  6. yaghoub

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (342 ديدگاه)

    رخ آئودی خیلی جذابه
    در ضمن در این کلاس خودرویی گشتاور خیلی مهمه .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4845 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/02/Untitled-8-2.jpg
    بی ام و ائودی و آکورا انتخابمه
    🤩🤩🤩🤩

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. امین

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (648 ديدگاه)

    در بین هر سه بی ام و قطعا انتخاب من هست.
    برای آیت رقابت باید Q7 میاوردن
    Q8 رقیب X6 حساب میشه و هم خانواده کاین کوپه هست

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. Siavash.Vahid

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    چرا باید بی‌ام‌و با اون اصالت جذابیت و کیفیت یا آئودی رو کنار گذاشت و رفت آکورا خرید اونم با قیمت برابر؟! هیچ‌توجیهی نداره به نظرم.

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. Siyavash

      ۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (774 ديدگاه)

      عزیزم تویه آمریکا اینطوری فکر نمیکنن..آنچنان به اصالت کاری ندارن..کیفیت..استهلاک..راحتی به جایه اصالت حرف میزنه تا حدودی… و آکورا تویه این داستان بسیار کم خرجتر کم استهلاکتر هست..با تمام اینها من خودم باشم بی ام و رو انتخاب میکنم ولی آکورا یک عمر ماشین بی دردسر هست….

  10. M power

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    عشق است سالار جاده ها
    X5

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا