فکر کردن به درگ شاسی بلندها شبیه این است که به فکر قرار دادن کیفهای زیاد در سوپرکارها بیفتید. البته که شما میتوانید این کار را انجام دهید اما خب ضرورتاً عملی منطقی نخواهد بود. شاسی بلندهای سریع زیادی در بازار حضور دارند و حتی برخی از آنها قدرت فراتر از ۳۰۰ اسب بخار را نیز تولید میکنند؛ اما خب فاکتور وزن را نباید فراموش کرد.
امروز میخواهیم مسابقه درگ جنسیس GV70، آئودی SQ5 و آکورا RDX را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. همین اول قصه هم میتوانید عقب بودن آکورا از رقبا را ببینید چراکه این خودرو کمرمقترین پیشرانه را بین سه خودرو دارد. ما به دنبال پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو بودیم که در حالت عادی قدرت ۲۷۲ اسبی و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متری تولید میکند اما این RDX قویتر بوده و قدرت و گشتاور آن به ۳۱۴ اسب بخار و ۴۶۱ نیوتون متر رسیده است.
پیشرانههای SQ5 و GV60 دو سیلندر بیشتر از رقیب ژاپنی داشته و خب این به معنی حجم بیشتر هم خواهد بود. نیروگاه ۳ لیتری آئودی خروجی ۳۴۹ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته اما نیروگاه بزرگتر جنسیس با حجم ۳.۵ لیتر حداکثر قدرت ۳۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری را ارائه میکند. البته باید به این نکته اشاره کرد که جنسیس با وزن ۲۰۱۹ کیلوگرمی سنگینترین خودروی درگ است.
آکورا وزن ۱۸۲۶ کیلوگرمی داشته درحالیکه وزن آئودی به حدود ۱۹۴۵ کیلوگرم میرسد. RDX همچنین ارزانترین خودروی این رقابت بوده و خب به نظر نمیرسد که خطر جدیای برای دو رقیب دیگر باشد. در اولین مسابقه شاهد استارت افتضاح SQ5 هستیم و در طرف مقابل GV70 پیش افتاده و نشان میدهد علیرغم وزن بالاتر هنوز هم سریع است. در مسابقه دوم آئودی استارت بهتری داشته اما هنوز هم نمیتواند در برابر جنسیس قد علم کند.
آکورا همانگونه که انتظار میرفت کندترین خودرو میباشد. در درگ سوم این SQ5 است که اوضاع را از ابتدا در دسترس گرفته و معکوسهای GV80 بجای سبک کردن دندهها سریعاً باعث عقب افتادن میشود. به نظر میرسد این یک واقعه کاملاً عجیب بوده و احتمالاً به خاطر خطای راننده رخ داده است. آخرین درگ نیز برنده این چالش را معرفی میکند و خب قطعاً این خودرو آکورا نیست. SQ5 عملکرد خوبی داشته اما نهایتاً باید گفت GV70 مانع بزرگی در سر راه این قدبلند آلمانی میباشد.
🤍audi rs e tron gt🤍
۱۵ آبان ۱۴۰۰❤❤❤💛💛💛Audi sq5❤❤❤💛💛💛
نوید محمد
۱۵ آبان ۱۴۰۰زنده باد جنسیس
آفرین به کره
درود درود درود
عرفان
۱۵ آبان ۱۴۰۰بنظرم چیزی که کمتر بهش توجه شده و لایق توجه بیشتره
طراحی داشبورد مححححححححششر جنسیس gv70هست
هارمونی بسسسیار زیبا
خطوط خلاقانه
مینیمال درست حسابی و به اندازه (نه مثل تسلا و فورد مک ای که یه تبلت چسبوندن میگن مینیماله !!!!!)
خلاصه که از نظر طراحی داخل خیلی کارش درسته
بنظر خودم اون داشبورد رویاییش واقعا به تنهایی دلیل خوبی برا خریدشه
چون به آدم حس ارامش میده
عرفان
۱۵ آبان ۱۴۰۰البته میدونم دوستان الان منو محکوم میکنن به کره ای فن بودنو ….. که از همین الان میگم من کره ای فن یا هر چیز فن دیگه ای نیستم
خواهشا از این بحث های کودکانه بیرون بیاید و دنیای خودرو رو وسیع تر از برند مورد علاقتون ببینید
مطمئنا دنیای خودرو براتون جذاب تر خواهد شد !!!
عشق ب ام و
۱۵ آبان ۱۴۰۰داداش فکر کنم تو با خودت دعوا داری …
عجب زمونه ای شده از دست شماها ….
خودتم میبنی که کسی به غیر از خودت بهت ریپلای نزده و چیزی نگفته …
هیچ کس اینجا بخاطر فن یه برند و کشور بودن محکوم به چیزی نمیشه …
راحت باش و نظرتو بگو ….
همه افراد اینجا میدونن که کره ای به طور اعجاب آوری پیشرفت کرده اند ..
تازگیا احساس میکنم کم کم نوید ۰۰۹۸ هم به راه راست هدایت میشه ….
ممد ژانگولر
۱۵ آبان ۱۴۰۰نوید دو صفر اگر توبه هم کنه
ته تهش عاشق و سینه چاکه کلمه ژاپن
کاشکی میدیدن مدیر عامل تویوتا سوار جنسیس میشه
کاشکی میدیدین مدیران گردن کلفت تویوتا بیشتریشون یا آلمانی سوارن یا هیوندا و کیا
چون این خودش یک استراتژیکه
و این دال بر عاقل بودن سامورایی هاست
ولی این وسط نوید و دوستاش میخوان از تویوتا یک قدیس بسازن جای بسی …
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ آبان ۱۴۰۰واقعا فکر میکردم آئودی ببره ولی جنسیس داره کم کم راه و چاه رقابت در بازار لوکس ها رو متوجه میشه و سعی میکنه خودشو به بقیه برسونه ، انتخابم در این سگمنت بنز glc 63 هست
Reza Waffen SS
۱۵ آبان ۱۴۰۰آئودی SQ5
ارین صاحب جمعی
۱۵ آبان ۱۴۰۰مشکل میدونی چیه داریم ماشینایی که به هم ربط ندارن را مقایسه میکنیم بعضی دوستان میگن تعصب نه این تعصب نیست واقعیته بله منم اگه بیام بجای بدبخت کیو فایو کیو ۸ بزارم که هم اسب بخارش کمتره هم مثل این جنسیسه از رو جنسیس رد میشه این ماشین رقیب جنسیس gv60 متاسفانه ما داریم بجای اینکه واقعیت را ببینیم هی میگیم تعصب خوب طبیعیه وقتی آلمان و ژاپن که بهترینان را ول کنیم و به برندی مثل جنسیس اعتماد کنیم که اصل و نسب نداره باید ببینی آیا مثل بنز ۶۰ سال یا مثل تویوتا عمر میکنه برات یانه بعید میدونم خواهشا درست مقایسه کنیم با مقایسه اشتباه سر خودمونو کلاه میزاریم متاسفانه. دوستانم خواهشا یک سرچ در اینترنت بکنید ببینید رقیب این ماشین کیه کره ای متاسفانه یک اخلاق بدی که دارن اینکه چون هیچوقت بهتر از آلمان و ژاپن نمیشن خیلی با تبلیغات و رشوه اونارو میکوبن بر عکس ژاپنی ها و اگرنه منم اگه برم کیا تلوراید را بیارم اره لندکروز را میزنه ولی آیا واقعا رقیبش حضرته ؟؟؟؟؟
خوشنام
۱۵ آبان ۱۴۰۰چشم دیدن پیشرفت کره ای ها رو نداری چرا اطلاعات غلط میدی؟
دیگه همه میدونن غول تبلیغات و بازاریابی و رشوه خودروسازی ژاپن و خصوصا تویوتا است. بطوری که حتی تو المپیک 2020 اجازه تبلیغات بهش ندادند!
هیوندای و کیا با برنامه ریزی و مدیریت صحیح و بهره گیری از طراحان اروپایی، پیشرفت سریع و زیادی کردند.
ولی تویوتا داره افول میکنه. به نظرم بنز و بی ام و هم به افول نزدیک میشن.
ارین صاحب جمعی
۱۵ آبان ۱۴۰۰نه اخه من برای چی نباید چشم دیدن کره ای هارو نداشته باشم چی به من میرسه من حرفم اینکه مقایسه درست اخه مثلن میاد کیا k 5 را با بی ام و سری یک مقایسه میکنه خوب مسخرس دیگه مگه من چی میگم اخه ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ آبان ۱۴۰۰خودت میگی این تعصب نیست اما تو کامنت خودت همش تعصب تویوتا رو میکشی! بهتره دست از این تنگ نظری برداری دیگه هیوندای هیوندای ۵۰سال پیش رقیب پیکان نیست پیشرفت کردن اونم خیلی زیاد،نمیدونم ماشین خودت چیه و چندسال داری اما توی قرن بیست و یک کسی ماشینی رو ۶۰سال نگه نمیداره! از این حرفای تکراری بکش بیرون…
ارین صاحب جمعی
۱۵ آبان ۱۴۰۰عزیزم بنده خودم ۴۱ سالمه یک بنزم دارم دارم از دوام ماشین میگم بعدم خوب برو تو یوتوب ببین عربها با تویوتا میرن صحرا یا با هیوندای سانتافه تو اروپا بنز میخرن یا کیا تو امریکا کمری میشینن یا ازرا تو آفریقاشم بازم تویوتا فولکس واگن میخرن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ آبان ۱۴۰۰خب چندان دور از انتظار نبود، جنسیس قدرت و گشتاور بیشتری داره ریزه میزه تر هم هست…
محمد مختاری آذر
۱۵ آبان ۱۴۰۰پدال اگه میشه پوشش کامل نمایشگاه SEMA 2021 رو بدین خیلی چیز های جالبی توش بود
ارین صاحب جمعی
۱۵ آبان ۱۴۰۰اقا چرا لقمه را میپیچونین من اصلن کاری به اینکه تویوتا رو به افوله ندارم بعدم کجای بنز و بی ام و روبه افوله داره پیشرفتشم میکنه مگه سر دیزل گیت نبود همه گفتن دیگه هیچکی ماشین آلمانی نمیخره و فولکس ورشکست میشه کو شد الان دیگه ماشاالله داره تسلا هم میزنه پس مطمئن باشید این طراحی بد و غیره از تویوتا با اون لندکروز جدیدش که واقعا زشته قبول دارم یک چیزی پشتش هست بعدم من میگم ماشین را با هم هیکل خودش مقایسه کنین
ارین صاحب جمعی
۱۵ آبان ۱۴۰۰اقا من حرف نامربوط میزن که این همه دوستان که این همه دیسلایک میدید من حرفم فقط یک چیزی ماشین را با هم قد و قواره خودش مقایسه کن یارو میاد بنز اس کلاس را با تسلا اس مقایسه میکنه چرا چون دوتاشون اس هستن خوب بعد تسلا میبره قطعا بعد میگن بنز گند زده با این ماشیناش خوب این میشه یک جور تبلیغات برای تسلا ولی این درگ باز بد نبود بهتر بود ولی بازم نامربوط بود اخه کجای اکورا به اینا میخوره رقیب این جنسیس آئودی کیو ۸ هستش من حرفم اینه بد میگم بگو بد میگی و اگر نه من اصلن نمیگم کره بده خیلیم تکنولوژیش بهتره از ژاپنه فقط دنیا بهش اعتماد نکرده و مونده تا کیا و هیوندا جای تویوتا را بگیره . با المانیام داره رقابت خوبی میکنه ولی هنوز نرسیده میدونین ژاپن ممکنه رد کنه ولی المانو نه چون آلمان بزرگترین صنعتش خودروسازی و بهش احتیاج داره البته که خیلی چیزای دیگه هم داره ولی خوب خودروسازیش خیلی مهمه بخاطر همین بعید میدونم رد کنه. ولی در کل پیشرفت کره واقعا عالیه .
ممد ژانگولر
۱۶ آبان ۱۴۰۰آرین داداش اگه فرض بگیریم حرفات درسته و بوی تویوتا مویوتا ژاپن ماپن نمیده
ی سوال ازت دارم و لطفا درست جواب بده
چرا مدیر عامل تویوتا برای پسر و دختر بزرگش هیوندا خریده؟
جوابش یک چیزه چون جون زن و بچش براش عزیزه چون میدونه ماشینای کره ایی به نکاتی که خودش توجه نمیکنه توجه میکنه
بازم بگم؟
ارین صاحب جمعی
۱۶ آبان ۱۴۰۰شما حرفت کاملا درسته شاید باورت نشه ولی من اصلن طرفدار تویوتا نیستم بنظرم ماشین بنز بنزم اس و حرف شما کاملا درسته من خودم بودم براشون میباخ میخریدم با این درامد چه خسیس واقعا
ممد ژانگولر
۱۶ آبان ۱۴۰۰نه داداش خسیس نیست
باهوشه
عاقله
میباخ آرزوی دست نیافتنیشونه
سنگ بزرگ نشانه نزدنه
ولی هیوندا موی دماغشونه
با نشستن پشت ماشینای کره ایی به رمز و راز موفقیت ماشیناش پی میبره
۱۰۰ سال زحمت ژاپنیا ، چرا کره جنوبی باید تو ۴۰ سال طی کنه
این رکوردها باعث توجه مدیر عامل تویوتا به رقیب کره ایی میشه
اصا داداش گور بابای همشون
هر کی هر چی دوست داره و توانشه و عشقش میکشه باید بخره و مبارکش باشه
ما کی باشیم در برابر این موافیای بزرگ خودروسازی جهانی
با حرف من و شما هیچ چیزی تغییر نمیکنه
ارین صاحب جمعی
۱۶ آبان ۱۴۰۰میفهمم چی میگی ولی جدی چقدر خسیسه خوب میداد اس کلاس میخرید خود رئیس جمهور کره جنوبی اس کلاس سوار میشه .