با اینکه آئودی یک برند لوکس و تراز اول در دنیا به شمار میرود اما برخی محصولات آن با رینگ فولادی و قالپاق عرضه میشوند.
تولید خودروهای لوکس به این معنی نیست که شما همیشه بهترین کالاها را از آئودی دریافت کنید. برای مثال خودروی Q4 E-Tron را در نظر بگیرید که یک شاسیبلند برقی و جایگزین لوکستر فولکسواگن ID.4 محسوب میشود. این خودرو در نسخه پایه عرضه شده در آلمان خیلی جذاب نیست و با رینگهای فولادی ۱۹ اینچی و قالپاق ارائه میگردد. نکته عجیب اینکه خود فولکسواگن ID.4 در آلمان به رینگهای آلیاژی مجهز است.
Q4 E-tron پایه همچنین با ترمزهای عقب کاسهای در دسترس بوده زیرا آئودی معتقد است نیازی به ترمزهای دیسکی در اکسل عقب نیست. سیستم احیای انرژی این خودرو ۹۰ درصد عملکرد سیستم ترمز را بر عهده میگیرد درحالیکه دیسکهای جلو نیز ۱۰ درصد باقی مانده را انجام میدهند. یکی از دلایل بهکارگیری ترمزهای کاسهای در این خودرو هزینههای نگهداری پایینتر و کاهش ریسک خوردگی سیستم ترمز است. از آنجایی که دیسکهای عقب به ندرت استفاده میشوند بنابراین احتمال زنگزدگی و خوردگی آنها وجود دارد.
اما Q4 E-Tron و برادر اسپرت بک آن تنها محصولات آئودی با رینگ فولادی در آلمان نیستند. سوپرمینی A1 و کراس اور ساب کامپکت Q2 نیز در نسخههای پایه فاقد رینگهای اسپرت هستند. A1 از رینگهای کوچک ۱۵ اینچی استفاده میکند درحالیکه Q2 به رینگهای فولادی ۱۶ اینچی رضایت داده است. هر دو خودرو به زودی راهی موزه خواهند شد و خبری از نسل جدید آنها نیست. A1 اسپرت بک که اساساً یک فولکسواگن پولو با لباسی شیکتر است هماکنون با قیمت معادل ۲۵ هزار دلار در آلمان عرضه میشود درحالیکه قیمت Q2 حدود ۳۱ هزار دلار خواهد بود؛ اما Q4 E-Tron به عنوان خودرویی برقی ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و این مبلغ برای مدل پایه تعیین شده است. برای مدل اسپرت بک نیز باید ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد. با این تفاسیر به نظر میرسد فروش خودرویی برقی با رینگ فولادی، ترمز کاسهای و صندلیهای پارچهای کار سختی باشد.
نسخه پایه Q4 E-Tron با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی در دسترس است درحالیکه قبلاً این مدل با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی در دسترس بود. مدل جدید Q4 35 E-Tron حدود ۸ هزار دلار ارزانتر از مدل Q4 45 E-Tron است اما حتی مدل گرانتر از با رینگهای فولادی ارائه میشود. در واقع یک آئودی صفرکیلومتر و مدرن که به رینگهای فولادی و ترمزهای عقب کاسهای مجهز شده قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد؛ اما محصولات آئودی در آمریکا با رینگهای آلیاژی عرضه شدهاند چراکه ارزانترین نسخه Q4 در این کشور ۵۵ هزار دلار قیمت داشته و از رینگهای اسپرت ۱۹ اینچی سود میبرد. مدلهای A1 و Q2 نیز هرگز در آمریکا فروخته نشدهاند.
Taha Ayoobi
۳۰ تیر ۱۴۰۳عجیبه.
ممد ژانگولر
۳۰ تیر ۱۴۰۳من دوستایی دارم تا ماشین میخرن حتی اگه خدای رینگو داشته باشه همون اول میرن پیش رفیق رینگ و لاستیک فروششون میگن داداش چند مدل رینگ رو ماشین پروف کن خوشم امد رینگ قبلیارو کم کن الباقیشو بگو کارت به کارت کنم .به همین راحتی .همه چی شده صلیغه ایی .خونه فول فرینشم بخرن آخرش جابجاش میکنن . همه چی شده عین چرک کف دست .دنیا فراوونیه جنسه
net
۳۰ تیر ۱۴۰۳رینگ سفید و پره رینگ خیلی بد هست
پیرمرد قدیمی
۳۰ تیر ۱۴۰۳آئودی اینو از خودروسازان داخلی یاد گرفته 😂
محروم کردن مشتری از ترمز های دیسکی و استفاده از تکنولوژی 60 سال گذشته به منظور صرفه جویی
heshmat021
۳۰ تیر ۱۴۰۳بنظرم کار بدی هم نیست، چون تو خودرو ها برقی کار اصلی رو عموما ترمز موتوری میکنه، حتی ایلان ماسک یه مدت از حذف ترمز حرف میزد
همینجور که تو متن گفته ۹۰ درصد کار رو موتور و احیای انرژی انجام میده ولی تو ترمز های شدید کارایی نداره
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳ترمز کاسه ای مثل پیکان مدل ۵۰
جالبه بعضی ها میگن امریکاییها عهد بوقی هستن ولی در عمل و واقعیت المانیها اینطورن
هر سری هم کفشک لنتهاش رو باید رگلاژ زد تا با کاسه ها درگیر بشه😁
محمد
۳۰ تیر ۱۴۰۳بچه ها لطفاً به مغازه آقا ماشاالله که قبلا آدرسش رو داده بود سر بزنید ظاهر مغازش هم در له و لورده داره چون آمریکایی های ترمز تعطیل میان تو مغازه ، خود آقا ماشاالله هم وقتی میبینه ترمز مشتری ها نمیگیره تو چال سرویس پناه میگیره
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳محمد چرا حرص میخوری اخه؟
خوب ترمزش کاسه ای دیگه چکارش میشه کرد؟
راستی اکانت فیکت این هست ، اصلیه کدومه؟
پیرمرد قدیمی
۳۰ تیر ۱۴۰۳🤣🤣
۳۰ تیر ۱۴۰۳😂😂😂😂😂😂
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳امریکایی ها خیلی به ترمز حساسن
sepehr911
۳۰ تیر ۱۴۰۳امریکاییها عهد بوقی هستن…
(Ali(chevynova
۳۰ تیر ۱۴۰۳اره هستن
با عهد بوقی هاشون موستانگ شده پرفروشترین کوپه اسپورت جهان و سری اف فورد ۴۸ ساله رتبه ۱ فروش رو در بازار امریکا داره ولی بنز x کلاس با مهندسی ناب جرمنی و آئودی tt رفتن در قعر چاه سیاه تباهی تاریخ
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۰ تیر ۱۴۰۳چرا اینو نمیگی که جی کلاس مرسدس نسخه ۶x۶داره که قیمتش هزاران برار وانت های آمریکایی هست
به بقیه دوستان بر نخوره
ولی آقا ماشالله دیگه رسما به سلیقه اکثریت داره توهین میکنه
من خودم عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی این رسمش نیست
متعصب آلمانی فن ژاپنی فن کره ای فن آمریکایی فن و غیره
همشون دارن تعصب بیجا میکشن
آقا ماشالله چرا نمیگی با چه منطقی ماشین اسپورت و وانت رو مقایسه میکنی؟
با چه فرمولی ؟
فراری بهترین تراشکار ها و بهترین مهندسان جمع میکنه که بهترین بسازه
بعد تو ای پیامک میدی فورد ماستنگ…
نیاز به هیچ تعصبی نیست! باور کن
پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳ربطی نداره علی وانت کادیلاک ext و لینکلن Mark t هم رفتن توی قعر چاه. مگه اونا امریکایی نبودن؟ پس چرا اونا به این سرنوشت دچار شدن؟
سوشیانت
۳۰ تیر ۱۴۰۳جی کلاس ۶×۶ اصلا یه پیکاپ پرفورمنس خوبی در حد trx و رپتور r نیست و به اندازه gmc سیرا اولتیمیت هم امکانات نداره
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۱ تیر ۱۴۰۳نه سوشیانت جان میدونم ولی ایشون داره بیش از حد اذیت میکنه سر این موضوع
Mehdi TuRbO
۳۰ تیر ۱۴۰۳کل دیدم و تمام کامنتای مثبتم نسبت به ائودی عوض شد 😐
چرا اینقدر خودرو سازا خسیس شدند یه زمانی هر مدل بی ام و و بنز طرح مخصوص به خود جذابیت هیجان خودش داشت بعد همه را یه شکل کردند فقط طول ارتفاعشان فرق کرد،خب خیلی تو هزینه ساخت براشون صرفه جویی داشت
بعد اومدن به جای دکمه های فیزیکی که کلی زمان و هزینه کارگر داره برای نصب فقط یه مانیتور بزرگ چسبوندند اون وسط البته خدا را شکر ائودی اینجوری نشد بنز و بی ام و شدند
بعد اومدند به جای تمام چرم دوزی های داخل که هم هزینه چرم بالاتر هم هزینه کارگر میبره بالا برای نصب همه را یه سری قطعات پلاستیکی که تو هم چفت میشند کردند این هم باز شامل بنز بی ام و میشه
حالا ائودی اومده قالپاق ترمز کاسه ای زده
تازه اینا همه هم سود درامد دارند بعد این خسیس بازیا را درمیارند
یه زمانی بنز بی ام و را دوست داشتم الان دیگه اصلا خوشم نمیاد ازشان خیلی خسیس شدند دنیای خودروی جذابشان را بی روح کردند
اینقدر که مزدا و هیوندا نیسان چرم دوزی دارند لوکسند بنز بی ام و ندارند نئو کلاس که دیگه بماند
حیف بنز بی ام و بود ائودیم امیدوارم دست برداره از قالپاق ترمز کاسه ای و جریان به همینجا ختم شه
علیرضا
۳۰ تیر ۱۴۰۳اینم از قطب خودرو سازی جهان از مرسدس با موتور رنو ، بیموه ۳ تنی و ائودی ترمز کاسه ای حتا تارا هم چهار چرخ دیسک
AMANTE
۳۰ تیر ۱۴۰۳اسم اینکار ابتکار یا خلاق بودن و…. نیست اسم اینکار خسیس بازی و قلدر بودن هست.
فکر کن 50 هزار دلار پول ماشین میدی بعد همچین چیزی تحویل ات میدن. به من یکی که بر میخوره.
𝐀𝐥𝐢
۳۰ تیر ۱۴۰۳کار احمقانه ای به نظرم تا وقتی خود فولکس هست چرا آئودی این کارا بکنه؟
AMIN JAFARI
۳۰ تیر ۱۴۰۳نتیجه رقابت با چینی ها میشه ک خودروسازا مجبورن از هرچی چیزی بزنند تا ماشین ارزون تر در بیاد
البته بماند ک در عرف خودروسازان خودروهای زیر 100 اسب بخار میتونند از ترمز کاسه ای استفاده کنند
حسین دهمرد
۳۰ تیر ۱۴۰۳حالا رینگو میشه عوض کرد ولی ترمز کاسه ای رخ ماشینو میاره پایین.باید با چرخ جلو قرینه دربیاد
عمو مایک
۳۰ تیر ۱۴۰۳پیشرو در پسرفت 😂😂😂
بی وطن
۳۱ تیر ۱۴۰۳اقا من به همین مدل های ائودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه ای هم قانعم بخدا….