آئودی

عجیب اما واقعی: عرضه محصولات آئودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه‌ای!

با اینکه آئودی یک برند لوکس و تراز اول در دنیا به شمار می‌رود اما برخی محصولات آن با رینگ فولادی و قالپاق عرضه می‌شوند.


تولید خودروهای لوکس به این معنی نیست که شما همیشه بهترین کالاها را از آئودی دریافت کنید. برای مثال خودروی Q4 E-Tron را در نظر بگیرید که یک شاسی‌بلند برقی و جایگزین لوکس‌تر فولکس‌واگن ID.4 محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه پایه عرضه شده در آلمان خیلی جذاب نیست و با رینگ‌های فولادی ۱۹ اینچی و قالپاق ارائه می‌گردد. نکته عجیب اینکه خود فولکس‌واگن ID.4 در آلمان به رینگ‌های آلیاژی مجهز است.

Q4 E-tron پایه همچنین با ترمزهای عقب کاسه‌ای در دسترس بوده زیرا آئودی معتقد است نیازی به ترمزهای دیسکی در اکسل عقب نیست. سیستم احیای انرژی این خودرو ۹۰ درصد عملکرد سیستم ترمز را بر عهده می‌گیرد درحالی‌که دیسک‌های جلو نیز ۱۰ درصد باقی مانده را انجام می‌دهند. یکی از دلایل به‌کارگیری ترمزهای کاسه‌ای در این خودرو هزینه‌های نگهداری پایین‌تر و کاهش ریسک خوردگی سیستم ترمز است. از آنجایی که دیسک‌های عقب به ندرت استفاده می‌شوند بنابراین احتمال زنگ‌زدگی و خوردگی آن‌ها وجود دارد.

اما Q4 E-Tron و برادر اسپرت بک آن تنها محصولات آئودی با رینگ فولادی در آلمان نیستند. سوپرمینی A1 و کراس اور ساب کامپکت Q2 نیز در نسخه‌های پایه فاقد رینگ‌های اسپرت هستند. A1 از رینگ‌های کوچک ۱۵ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که Q2 به رینگ‌های فولادی ۱۶ اینچی رضایت داده است. هر دو خودرو به زودی راهی موزه خواهند شد و خبری از نسل جدید آن‌ها نیست. A1 اسپرت بک که اساساً یک فولکس‌واگن پولو با لباسی شیک‌تر است هم‌اکنون با قیمت معادل ۲۵ هزار دلار در آلمان عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت Q2 حدود ۳۱ هزار دلار خواهد بود؛ اما Q4 E-Tron به ‌عنوان خودرویی برقی ۵۰ هزار دلار قیمت دارد و این مبلغ برای مدل پایه تعیین شده است. برای مدل اسپرت بک نیز باید ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد. با این تفاسیر به نظر می‌رسد فروش خودرویی برقی با رینگ فولادی، ترمز کاسه‌ای و صندلی‌های پارچه‌ای کار سختی باشد.

نسخه پایه Q4 E-Tron با باتری ۵۲ کیلووات ساعتی در دسترس است درحالی‌که قبلاً این مدل با باتری ۷۷ کیلووات ساعتی در دسترس بود. مدل جدید Q4 35 E-Tron حدود ۸ هزار دلار ارزان‌تر از مدل Q4 45 E-Tron است اما حتی مدل گران‌تر از با رینگ‌های فولادی ارائه می‌شود. در واقع یک آئودی صفرکیلومتر و مدرن که به رینگ‌های فولادی و ترمزهای عقب کاسه‌ای مجهز شده قیمت حدود ۵۸ هزار دلاری دارد؛ اما محصولات آئودی در آمریکا با رینگ‌های آلیاژی عرضه شده‌اند چراکه ارزان‌ترین نسخه Q4 در این کشور ۵۵ هزار دلار قیمت داشته و از رینگ‌های اسپرت ۱۹ اینچی سود می‌برد. مدل‌های A1 و Q2 نیز هرگز در آمریکا فروخته نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4208 ديدگاه)

    عجیبه.

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. ممد ژانگولر

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4128 ديدگاه)

      من دوستایی دارم تا ماشین میخرن حتی اگه خدای رینگو داشته باشه همون اول میرن پیش رفیق رینگ و لاستیک فروششون میگن داداش چند مدل رینگ رو ماشین پروف کن خوشم امد رینگ قبلیارو کم کن الباقیشو بگو کارت به کارت کنم .به همین راحتی .همه چی شده صلیغه ایی .خونه فول فرینشم بخرن آخرش جابجاش میکنن . همه چی شده عین چرک کف دست .دنیا فراوونیه جنسه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. net

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3385 ديدگاه)

        رینگ سفید و پره رینگ خیلی بد هست

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. پیرمرد قدیمی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    آئودی اینو از خودروسازان داخلی یاد گرفته 😂
    محروم کردن مشتری از ترمز های دیسکی و استفاده از تکنولوژی 60 سال گذشته به منظور صرفه جویی

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. heshmat021

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (394 ديدگاه)

      بنظرم کار بدی هم نیست، چون تو خودرو ها برقی کار اصلی رو عموما ترمز موتوری میکنه، حتی ایلان ماسک یه مدت از حذف ترمز حرف میزد
      همینجور که تو متن گفته ۹۰ درصد کار رو موتور و احیای انرژی انجام میده ولی تو ترمز های شدید کارایی نداره

      موافقم 3
      مخالفم 6
  3. (Ali(chevynova

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7370 ديدگاه)

    ترمز کاسه ای مثل پیکان مدل ۵۰

    جالبه بعضی ها میگن امریکاییها عهد بوقی هستن ولی در عمل و واقعیت المانیها اینطورن

    هر سری هم کفشک لنتهاش رو باید رگلاژ زد تا با کاسه ها درگیر بشه😁

    موافقم 4
    مخالفم 16
    1. محمد

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (136 ديدگاه)

      بچه ها لطفاً به مغازه آقا ماشاالله که قبلا آدرسش رو داده بود سر بزنید ظاهر مغازش هم در له و لورده داره چون آمریکایی های ترمز تعطیل میان تو مغازه ، خود آقا ماشاالله هم وقتی میبینه ترمز مشتری ها نمیگیره تو چال سرویس پناه میگیره

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        محمد چرا حرص میخوری اخه؟
        خوب ترمزش کاسه ای دیگه چکارش میشه کرد؟
        راستی اکانت فیکت این هست ، اصلیه کدومه؟

        موافقم 5
        مخالفم 13
      2. پیرمرد قدیمی

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (195 ديدگاه)

        🤣🤣

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4845 ديدگاه)

        😂😂😂😂😂😂

    2. car lover

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1371 ديدگاه)

      امریکایی ها خیلی به ترمز حساسن

      موافقم 5
      مخالفم 4
    3. sepehr911

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      امریکاییها عهد بوقی هستن…

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۳۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        اره هستن
        با عهد بوقی هاشون موستانگ شده پرفروشترین کوپه اسپورت جهان و سری اف فورد ۴۸ ساله رتبه ۱ فروش رو در بازار امریکا داره ولی بنز x کلاس با مهندسی ناب جرمنی و آئودی tt رفتن در قعر چاه سیاه تباهی تاریخ

        موافقم 6
        مخالفم 12
        1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          چرا اینو نمیگی که جی کلاس مرسدس نسخه ۶x۶داره که قیمتش هزاران برار وانت های آمریکایی هست
          به بقیه دوستان بر نخوره
          ولی آقا ماشالله دیگه رسما به سلیقه اکثریت داره توهین میکنه
          من خودم عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی این رسمش نیست
          متعصب آلمانی فن ژاپنی فن کره ای فن آمریکایی فن و غیره
          همشون دارن تعصب بیجا میکشن
          آقا ماشالله چرا نمیگی با چه منطقی ماشین اسپورت و وانت رو مقایسه میکنی؟
          با چه فرمولی ؟
          فراری بهترین تراشکار ها و بهترین مهندسان جمع میکنه که بهترین بسازه
          بعد تو ای پیامک میدی فورد ماستنگ…
          نیاز به هیچ تعصبی نیست! باور کن
          پدال لطفا کامنت من رو انتشار بده ممنون

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. car lover

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1371 ديدگاه)

          ربطی نداره علی وانت کادیلاک ext و لینکلن Mark t هم رفتن توی قعر چاه. مگه اونا امریکایی نبودن؟ پس چرا اونا به این سرنوشت دچار شدن؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
        3. سوشیانت

          ۳۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3466 ديدگاه)

          جی کلاس ۶×۶ اصلا یه پیکاپ پرفورمنس خوبی در حد trx و رپتور r نیست و به اندازه gmc سیرا اولتیمیت هم امکانات نداره

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (322 ديدگاه)

          نه سوشیانت جان میدونم ولی ایشون داره بیش از حد اذیت میکنه سر این موضوع

  4. Mehdi TuRbO

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2331 ديدگاه)

    کل دیدم و تمام کامنتای مثبتم نسبت به ائودی عوض شد 😐
    چرا اینقدر خودرو سازا خسیس شدند یه زمانی هر مدل بی ام و و بنز طرح مخصوص به خود جذابیت هیجان خودش داشت بعد همه را یه شکل کردند فقط طول ارتفاعشان فرق کرد،خب خیلی تو هزینه ساخت براشون صرفه جویی داشت
    بعد اومدن به جای دکمه های فیزیکی که کلی زمان و هزینه کارگر داره برای نصب فقط یه مانیتور بزرگ چسبوندند اون وسط البته خدا را شکر ائودی اینجوری نشد بنز و بی ام و شدند
    بعد اومدند به جای تمام چرم دوزی های داخل که هم هزینه چرم بالاتر هم هزینه کارگر میبره بالا برای نصب همه را یه سری قطعات پلاستیکی که تو هم چفت میشند کردند این هم باز شامل بنز بی ام و میشه
    حالا ائودی اومده قالپاق ترمز کاسه ای زده
    تازه اینا همه هم سود درامد دارند بعد این خسیس بازیا را درمیارند
    یه زمانی بنز بی ام و را دوست داشتم الان دیگه اصلا خوشم نمیاد ازشان خیلی خسیس شدند دنیای خودروی جذابشان را بی روح کردند
    اینقدر که مزدا و هیوندا نیسان چرم دوزی دارند لوکسند بنز بی ام و ندارند نئو کلاس که دیگه بماند
    حیف بنز بی ام و بود ائودیم امیدوارم دست برداره از قالپاق ترمز کاسه ای و جریان به همینجا ختم شه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. علیرضا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    اینم از قطب خودرو سازی جهان از مرسدس با موتور رنو ، بیموه ۳ تنی و ائودی ترمز کاسه ای حتا تارا هم چهار چرخ دیسک

    موافقم 8
    مخالفم 3
  6. AMANTE

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    اسم اینکار ابتکار یا خلاق بودن و…. نیست اسم اینکار خسیس بازی و قلدر بودن هست.
    فکر کن 50 هزار دلار پول ماشین میدی بعد همچین چیزی تحویل ات میدن. به من یکی که بر میخوره.

    موافقم 3
    مخالفم 3
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    کار احمقانه ای به نظرم تا وقتی خود فولکس هست چرا آئودی این کارا بکنه؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. AMIN JAFARI

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    نتیجه رقابت با چینی ها میشه ک خودروسازا مجبورن از هرچی چیزی بزنند تا ماشین ارزون تر در بیاد

    البته بماند ک در عرف خودروسازان خودروهای زیر 100 اسب بخار میتونند از ترمز کاسه ای استفاده کنند

    موافقم 1
    مخالفم 8
  9. حسین دهمرد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    حالا رینگو میشه عوض کرد ولی ترمز کاسه ای رخ ماشینو میاره پایین.باید با چرخ جلو قرینه دربیاد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. عمو مایک

    ۳۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    پیشرو در پسرفت 😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. بی وطن

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    اقا من به همین مدل های ائودی با رینگ فولادی و ترمز کاسه ای هم قانعم بخدا….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا