مدیرعامل آئودی «مارکوس دوسمن» در مصاحبهای اظهار داشته که مدل A1 سالهای پایانی عمر خود را میگذراند. وی دراینباره گفته است:
ما میدانیم که در آینده ارائهٔ پیشرانههای درونسوز در سگمنتهای کوچکتر بسیار دشوار خواهد بود زیرا هزینهها افزایش پیدا میکند. درنتیجه، جانشینی برای A1 نخواهیم داشت
فعلاً زمان خاتمهٔ تولید این هاچبک سابکامپکت مشخص نیست اما احتمالاً تا یکی دو سال آینده همچنان روی خط تولید باقی خواهد ماند زیرا نسل جدید A1 در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و هنوز خودروی نسبتاً جدیدی بهحساب میآید.
بااینحال، فروش A1 در سالهای اخیر کاهش یافته است. در سال ۲۰۱۶ آئودی از این خودرو در اروپا ۹۶,۵۷۶ دستگاه به فروش رساند که این رقم در سال ۲۰۱۹ به ۷۷,۸۶۸ دستگاه کاهش یافت. سال گذشته نیز فروش کوچکترین محصول آئودی به ۵۸,۲۲۴ دستگاه رسید که البته دلیل بخشی از این کاهش فروش را میتوان شیوع بیماری کرونا دانست. از سوی دیگر، با افزایش محبوبیت کراساوورها، طبیعی است که فروش هاچبکهای سنتی کاهش پیدا کند؛ بنابراین، تصمیم آئودی برای حذف A1 منطقی به نظر میرسد. با کنار رفتن این مدل، عنوان ارزانترین و کوچکترین محصول آئودی به کراساوور Q2 خواهد رسید.
بنیامین
۳۰ تیر ۱۴۰۰حیف
mm.y@rlou
۳۰ تیر ۱۴۰۰وای خدا ماشین سال ۲۰۱۸ رو نمی خوان دیگه تولید کنن کار خونه های بی دین ایمان ماهم ماشین سی سال پیش رو هنوز منتاژ میکنن بعد همه از جمله خودم برای خرید صف میکشن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۱ تیر ۱۴۰۰عجب!😂😂😂😂😂😂😂😂
رامتین
۳۰ تیر ۱۴۰۰کار خوبی کرد. وقتس a3 هاچبک هست نیاز به a1 نیست. ابعاد انچنان تفاوت ندارند. بنابراین چه بسا در اینده هم فولکس پولو حذف بشه، چرا که گلف هست. بنظرم بعضی کلاسهای خودرویی مثل هاچبکها و سدانهای ساب کامپکت بهتره نباشند. البته بجای این کلاسها شاید الکتریکی ها جایگزین بشه که با ابعاد بسیار کوچیک توانایی برطرف کردن عطش خریداران اروپایی را داشته باشه!
akrh78
۳۰ تیر ۱۴۰۰خوب همینو الکتریکی کنین
اتفاقا ماشین الکتریکی با این سایز برا استفاده شهری خوبه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۱ تیر ۱۴۰۰باتری کوچیکی باید زیرش بزارن که باتری کوچیک هم کفاف رانندگی زیاد رو نمیده! عین فیات ۵۰۰که فاجعه شد…