آئودی

آئودی A5L معرفی شد؛ نسخه کشیده از A5 با پیشرانه هیبرید

A5 چهار در با یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر هیبریدی در چین عرضه خواهد شد.

هر چند آئودی چندی پیش اعلام کرد که با زیربرند تازه «AUDI» در بازار چین فعالیت خواهد کرد، اما از خودروهای خود با لوگوی چهار حلقه‌ای غافل نشده و به‌این‌ترتیب از مدلی جدید برای این بازار رونمایی کرده است که از بخت بد دوستداران آئودی، تنهاوتنها در چین به فروش می‌رسد. این خودروی سدان که نسخه سدان چهار در A5 کوپه به شمار می‌رود و با نام A5L شناخته می‌شود، در مقایسه با نسخه عادی A5، فاصله محوری کشیده‌تری دارد.

مقالات مرتبط:

نسخه عادی A5 با فرم‌پردازی بدنه فست‌بک عرضه شده است؛ البته مشتریان آئودی امکان خرید استیشن آوانت را هم دارند اما خبری از حالت سنتی سدان نیست. با این وجود، ذائقه مشتریان چینی کمی تفاوت دارد و این خودروساز را مجبور کرده تا با ساختن یک جایگزین حقیقی برای سدان A4L، خود را آماده کند.

A5L با طول ۴,۹۰۲ میلی‌متر خود از فاصله محوری ۲,۹۶۵ میلی‌متری سود می‌برد که ۷۳ میلی‌متر بلندتر از نسخه استاندارد A5 محسوب می‌شود. آئودی در زمان مهندسی این محصول توجه خود را روی راحتی بیشتر سرنشینان عقب متمرکز کرده است.

طراحی A5L تفاوت چندانی با دیگر نمونه‌های A5 ندارد. بدنه یکدست و مدرن طراحی شده و با تکیه‌بر فرم‌پردازی نسبتا عضلانی، جزئیات بالای چراغ‌ها و المان‌های مدرن مانند دیفیوزرها و سپرهای برجسته، تصویر یک خودرویی جدی را در ذهن بیننده القا می‌کند. از جمله تفاوت‌های این خودرو با A5 می‌توان به جلوپنجره نورپردازی‌شده، رینگ‌هایی متفاوت، ستون انتهایی با شیب بیشتر و صندوق بزرگ‌تر اشاره کرد.

هر چند هنوز خبری از تصاویر داخلی این خودرو نیست اما آئودی اطمینان داده که سیستم اطلاعات سرگرمی A5L را به نرم‌افزار مخصوص بازار چین مجهز خواهد کرد تا کاربران در استفاده از آن راحت‌تر باشند. دسترسی به تمام محتوای دیجیتالی این سدان از طریق یک نمایشگر ۱۴.۵ اینچی لمسی مرکزی امکان‌پیذر خواهد بود که در کنار نمایشگر ۱۰.۹ اینجی راننده به انجام‌وظیفه می‌پردازد.

انتظار می‌رود که به‌جز موارد یادشده و فضای پای بیشتر سرنشینان، باقی بخش‌های کابین با نمونه عادی A5 تفاوتی نداشته باشد. آئودی اعلام کرده که A5L را بر پایه معماری PPC تولید خواهد کرد که آن را به یک پیشرانه «EA888 ایوو۵» تجهیز می‌کند. به این ترتیب، خریداران این خودرو از یک واحد ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره‌مند می‌شوند که به کمک سیستم ۴۸ ولتی هیبریدی، بدنه A5L را حرکت می‌دهد.

آئودی برای تولید سدان تازه خود از گروه خودروسازی فاو در چین کمک گرفته است. A5L به‌همراه آئودی Q6L ای-ترون در یک مجموعه مشترک میان دو خودروساز یادشده در چین تولید خواهد شد. نظر شما درباره این خودرو چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (651 ديدگاه)

    طراحیش خیلی چشم نوازه واقعا

  2. net

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3397 ديدگاه)

    چراغ عقب متصل آئودی a8 زیباست

  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1544 ديدگاه)

    نمیدونم چرا چینی ها انقدر به نسخه لانگ علاقه دارن؟!مثل سی کلاس و ای کلاس لانگ هم که برای بازار چین

  4. mickeyy

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    آئودی برخلاف بنز و ب ام و گند نزده به طراحی ماشیناش این ماشین هم در کل زیباست فقط همین حالت کشیده یک مقدار بد استایلش کرده

  5. JaMsHiD-B

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2768 ديدگاه)

    این شد یه سدان
    سری پنج جدید رو نگاه میکنی ، عملا با اون فرم صندوقش فست بکه

  6. رامتین

    ۲۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    واقعا طراحی های آئودی بی نقصه. میتونم ساعتها در موردش صحبت کنم. از نظر من بی نقص ترین طراحی ها را بین همه خودروسازها داره. منظور از بی نقص ترین لزوما جذابترین یا زیباترین نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا