آئودی A6 جدید که به خودرویی الکتریکی تبدیل شده است، با قدرتی از ۲۸۶ تا ۵۵۰ اسب بخار و قیمت پایه ۷۵,۶۰۰ یورو راهی بازار خواهد شد.
تلاشهای اولیهٔ آئودی در زمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی روی کراساوورها متمرکز بود اما این برند لوکس آلمانی حالا به دنبال تنوع بخشیدن به مدلهای الکتریکی خود است. در همین راستا، نسل جدید A6 به خودرویی الکتریکی تبدیل شده است که در نسخههای اسپرتبک و آوانت (استیشن) تولید خواهد شد. این خودرو روی پلتفرم PPE ساخته شده که در Q6 E-Tron و پورشه ماکان جدید هم به کار رفته است.
ازآنجاییکه این روزها چراغهای جلوی دوقسمتی به مد محبوب طراحی خودرو تبدیل شدهاند، آئودی هم در A6 جدید با چراغهای اصلی که به شکل نوارهایی زیر دیلایتهای باریک کار شدهاند، از این مد پیروی کرده است. در نسخهٔ اروپایی همچنین بجای آینههای جانبی از دوربین استفاده میشود اما در آمریکا به دلیل ممنوعیت قوانین، آینههای سنتی ارائه خواهد شد. برای این خودروی الکتریکی جدید همچنین دستگیرههای در مخفی در نظر گرفته شده که نمای شیکتری به پروفیل جانبی خودرو بخشیده است.
با توجه به اینکه A6 جدید پسوند اسپرتبک دارد، از لحاظ فنی یک خودروی لیفتبک با در صندوق کاربردیتر است. آئودی برای این خودرو ضریب درگ ۰.۲۱ Cd را اعلام کرده که آن را به آیرودینامیکترین خودروی تاریخ این شرکت تبدیل میکند اما این عدد مختص نمونههایی است که آینههای جانبی دوربینی مجهز هستند و ضریب درگ در نسخهٔ استیشن هم به ۰.۲۴ Cd میرسد.
A6 E-Tron در داخل شباهت زیادی به نسل جدید A5 دارد زیرا در اینجا هم صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱.۹ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۴.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر ۱۰.۹ اینچی برای سرنشین را میبینیم. این خودرو در بازار آمریکا در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه که محرک عقب است، از یک موتور الکتریکی با ۳۶۷ اسب بخار قدرت در عقب استفاده میکند و ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. در نسخهٔ میانی که پسوند کواترو دارد، یک موتور الکتریکی هم به محور جلو اضافه میشود و علاوه بر فراهم کردن سامانهٔ چهارچرخ محرک، مجموع خروجی را به ۴۲۸ اسب بخار میرساند. شتاب صفرتاصد این نسخه ۴.۵ ثانیه است.
نسخهٔ پرچمدار هم که S6 E-Tron نام دارد، از ۵۰۳ اسب بخار قدرت بهره میبرد که هنگام استفاده از لانچ کنترل این عدد بهطور موقت به ۵۵۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند. به لطف این نیرو، سدان الکتریکی قدرتمند آئودی ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. هر سه نسخه از یک پکیج باطری مشترک ۹۴.۴ کیلووات ساعتی استفاده میکنند که از قابلیت شارژ سریع تا ۲۷۰ کیلوواتی برخوردار است و از ۱۰ تا ۸۰ درصد ظرف ۲۱ دقیقه شارژ میشود.
شعاع حرکتی نسخهٔ محرک عقب در مدل اسپرتبک طبق معیارهای WLTP اروپا ۷۵۰ کیلومتر اعلام شده که این رقم در مدل آوانت به خاطر آیرودینامیک ضعیفتر به ۷۲۰ کیلومتر کاهش میابد. همانطور که انتظار میرود، به دلیل باطری یکسان، نسخهٔ قدرتمند S6 برد کمتری دارد که ۶۷۰ کیلومتر برای اسپرتبک و ۶۴۰ کیلومتر برای آوانت خواهد بود. نسخهٔ میانی کواترو هم با هر بار شارژ کامل در نسخهٔ اسپرتبک میتواند تا ۷۰۰ کیلومتر را طی کند. علاوه بر این سه نسخه، در بازار اروپا یک نسخهٔ محرک عقب ضعیفتر هم با ۲۸۶ اسب بخار قدرت و باطری کوچکتر ۷۸ کیلووات ساعتی هم ارائه میشود که بردی ۶۱۰ کیلومتری دارد.
قیمت آئودی A6 E-Tron در اروپا در نسخهٔ محرک عقب ۳۶۷ اسب بخاری از ۷۵,۶۰۰ یورو آغاز میشود و به ۱۰۱,۱۵۰ یورو برای S6 E-Tron میرسد. فروش این خودرو در قارهٔ سبز از سپتامبر امسال آغاز خواهد شد. معرفی A6 الکتریکی به معنای پایان کامل A6 درونسوز نخواهد بود زیرا این خودرو در نسل بعدی به A7 تغییر نام خواهد داد. این استراتژی نامگذاری جدید آئودی است که اعداد زوج را برای مدلهای الکتریکی و اعداد فرد را برای مدلهای درونسوز در نظر گرفته است. مطابق همین استراتژی، بهتازگی A5 جدید هم جایگزین A4 شده است.
امیررضا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳چه عجب!! یه خودروساز هنوز گند نزده به طراحی خارجی ماشین. البته طراحی داخلی رو خیلی مطمئن نیستم.
amir
۱۱ مرداد ۱۴۰۳آئودی برای من ارزشمند بود زمانی که بنز و بی ام و ت ر زدن این هنوز خوشگل مونده بود الان با این ناامید شدم طراحی نسل قبل کجا این کجا کسی a7 sportback رو یادشه؟
کرگدن باواریا
۱۱ مرداد ۱۴۰۳من هنوزم تو کف a7 2016 هستم !
Sina_carshow
۱۱ مرداد ۱۴۰۳برخلاف نظر شما طراحی آئودی خیلی نسبت به نسل قبلیش افت کرده درسته به اندازه بی ام و فاجعه نیس ولی خوب به زیبایی قبل هم نیس
به نظرم همچنان زیباترین خودرو های آلمانی رو پورشه داره تولید میکنه
و یه چیز دیگه از این آئودی ناراحتم میکنه و اکثر خودرو های آلمانی چرا با این قیمتی که میگیرن و ماشین برقی تولید میکنن اسب بخار بیشتری نمیزارن تو ماشین؟ واقعا چرا؟ تو خودرو های برقی خیلی آسونتر هستش افزایش قدرت و گشتاور این کم کاریه به هیچ وجه قابل قبول نیس
ولی دوستانی که خوره خودرو هستن منو روشن کنن چرا اینقدر ضعیفن خودرو های آلمانی تو بحث برقی بودن البته به استثنای تایکان جدید
Joker
۱۱ مرداد ۱۴۰۳برقی و جذاب؟!!!! دو تا کلمه نامتعارف…
محمد
۱۱ مرداد ۱۴۰۳توی طراحی دلمون به آئودی خوش بود اینم که اینطوری زد نابود کرد طراحی قسمت جلو رو.نمیدونم چرا وقتی میبینن یه کمپانی دیگه انقدر بازخورد منفی دریافت میکنه بازم اصرار دارن که دنباله روی همون مد و سبک باشند و فکر میکنند نتیجه کارشون بهتر از بقیست.
Sina_carshow
۱۱ مرداد ۱۴۰۳چه قدر بدم میاد از چراغای دو تیکه ای
میدونم تا ۵ سال دیگه مث چراغای پاپ اپ ( هرچند برخلاف این چراغای دو تیکه ای بسیار زیبا و خلاقانه بود ) منقرض میشه چون واقعا چیز قشنگی نیس
𝐀𝐥𝐢
۱۱ مرداد ۱۴۰۳زیباست فقط به نظرم دیلاتش یکم ریز بزرگ تر میبود بهتر بود
Amirsh
۱۱ مرداد ۱۴۰۳اون قسمت زیر در هاش تو نمای بغل خیلی زیادیه ، ماشینو زیادی گنده نشون میده ، کاش اون قسمت سیاه زیر در هارو یه جور دیگه میزد
سپر عقبشم یه جوریه
ولی در کل قشنگه
BMZ
۱۱ مرداد ۱۴۰۳جلوش با اون چراغای دوقسمتی خیلی شبیه بی ام و سری 7 شده ، مخصوصا اون جلو پنجره بزرگ و فیک
از لحاظ استایل نسبت به A6 حس میکنم خیلی چاق و خپل تر شده
داخلشم که طبق معمول همه ماشین های جدید با مانیتور پوشوندن
تنها امیدم در طراحی های نسل جدید آلمانی ها به پورشه و آئودی بود که با معرفی ماکان و A6 نسل جدید از بین رفت
البته یه چیز خیلی جالب که متوجه شدم اینه که مرسدس و آئودی دارن سعی میکنن که از اسم ماشین های برقی شون پسوند های EQ و E-TRON رو حذف کنن و توی بخش مدل های درون سوز جاشون بدن
مهدی
۱۱ مرداد ۱۴۰۳به نظرم زیباترین خودروی برقی است که تا حالا دیدم.من از چراغهای دو قسمتی بدم میاد ولی این ماشین چراغهای دوقسمتی را طوری طراحی کرده که در نظر اول تشخیص داده نمیشه.
OM.01
۱۱ مرداد ۱۴۰۳آئودی گفته سری اعداد فرد بنزینی و سری اعداد زوج برقی خواهند بود. یعنی A3 و A5 و A7 که خب A5 نسل جدید کاملا بنزینی هست و سری اعداد زوج یعنی A4 و A6 و A8 برقی خواهد بود که A6 برقی رونمایی شد و بزودی هم گفتن A4 برقی رونمایی میشه
استراتژی جالبی هست ولی چه سری A چه سری Q و کلا محصولات آئودی طراحی بهتری نسبت به بنز بی ام و داره. خودم تجربه هر 3 برند آلمانی رو مدل های 2017 و 2018 رو دارم واقعا حس فرمون آئودی بهتره بنظرم
فقط اگه بخوام ایراد بگیرم از A6 باید بگم بنظرم صفحه نمایش راننده ارتفاعش کمتر بود از داشبورد نمیزد بالا خیلی خیلی بهتر بود
ARBT65
۱۱ مرداد ۱۴۰۳آیا RS6 تولید میشه؟
hosen
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ولی بنظرم جلوشو خراب کردن! اون رخ جذابی رو که رو ماشین های درون سوز هستن رو بیشتر میپسندم.
Taha Ayoobi
۱۱ مرداد ۱۴۰۳خیلی خوبه ولی جلوش یذره خوب نیست.
sina
۱۱ مرداد ۱۴۰۳طراحی آئودی رم خراب کردن :/
froG-driVer
۱۱ مرداد ۱۴۰۳کلا عالیه با اینکه برقی بودنش مشکلسازه.
یه چی بگم بخندید من عجیب جلوشو میبینم حس ریرا میگیرم.
چرا انقدر سمیه جلوش؟؟😂😂
بهرحال حتی با وجود کور شدن چراغا ولی ادم دقت که میکنه یه حال با کیفیت بودن و جذاب بودن به ادم دست میده.
مثل بقیه کورا نیست.این کور توی مسابقات فوق سنگین بوکس کور شده،اونا مادرزادی کور بودن…
NR
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ای بابا… چشماشو ریز نکنید تورو خدا
Monster 765lt
۲۱ مرداد ۱۴۰۳فقط خودروهای برقی ساخت المانن که داخلشون شبیه ماشین هست و جذاب
لذت میبرم میبینمشون