آئودی از کانسپت جدید خود با نام اکتیو اسفیر که کراس اووری کوپه و لوکس با فضای بار متمایز است رونمایی کرد. در واقع میتوان اکتیو اسفیر را یک وانت پیکاپ پیشرفته و خاص دانست.
اکتیو اسفیر جدیدترین کانسپت از چندین خودروی مفهومی است که وظیفه پیشنمایش جهتگیری آئودی در آینده را بر عهده دارند. ژرمنها از کانسپت جدید خود به عنوان کوپهای لوکس نام میبرند که به یک وانت پیکاپ تبدیل شده است. همانند مدلهای قبلی، اکتیو اسفیر پر از تکنولوژیها و ایدههایی است که احتمالاً چندین سال با حضور در بازار فاصله دارند اما قطعاً میتوانیم شاهد تزریق آنها به خودروهای تولیدی ارباب حلقهها در سالهای پیش رو باشیم. طراحی جذاب کانسپت جدید آئودی ترکیبی از استایل محصولات اسپرت بک و آلرود در بستهای شاسیبلند مانند است. اکتیو اسفیر به سیستم تعلیق بادی با دامپرهای تطبیقی مجهز شده و میتواند ارتفاع خودرو را بین ۴۰ تا ۲۰۸ میلیمتر تغییر دهد. از سوی دیگر قطعهای عمودی شکل و نوارهای فلزی نیز وجود دارند که در زمان افزایش ارتفاع از جای خود باز میشوند تا بر جذابیتهای بصری کانسپت آئودی بیفزایند.
رینگهای ۲۲ اینچی خودروی موردبحث اگرچه ابعاد بزرگی دارند اما عملکردی هستند. برای مثال در زمان انتخاب حالت آفرود، فلاپ های موجود در رینگهای آئودی اکتیو اسفیر کانسپت باز میشوند تا تهویه بهصورت بهینه انجام شود و در زمان رانندگی در جاده نیز این فلاپ ها بسته خواهند شد تا آیرودینامیک خودرو در بهترین حالت قرار داشته باشد. استفاده از شیشه در کانسپت موردبحث کاملاً مشهود بوده به گونهای در سقف، بخش پایینی دربها و جلوپنجره بکار رفته است. شیشه موجود در جلوپنجره باعث میشود سرنشینان بتوانند بخش جلوی خودرو را از داخل کابین تماشا کنند.
پنجره شیشهای پشتی نیز کاربردی بوده و میتواند به همراه سقف جدا شود تا فضای باری برای حمل دوچرخههای برقی مهیا گردد. قسمتی از عقب خودرو نیز ارتفاع خود را کاهش میدهد تا حالت درب پشتی ایجاد شود و دسترسی به آن قسمت راحتتر باشد. در زمان استفاده از فضای بار نیز یک پارتیشن ویژه بالا میآید تا باعث جدا شدن فضای بار از کابین اصلی شود. داخل کابین آئودی اکتیو اسفیر کانسپت چهار صندلی برای چهار نفر در نظر گرفته شده است. زمانی که خودرو در حالت خودران باشد داشبورد، فرمان و پدالها ناپدید میشوند اما نوار صوتی بزرگ و ورودی هوای کابین همچنان باقی میمانند. صندلیها ظاهراً در کابین حالت شناور دارند و به کنسول مرکزی متصل هستند. گرمکن و سردکن صندلیها نیز وظیفه ایجاد آسایش بیشتر سرنشینان را بر عهده خواهند داشت.
یکی از ویژگیهای کلیدی کانسپت جدید آئودی هدست های واقعیت افزوده است که به آئودی اجازه میدهد تا محتوای دیجیتال را در بخشهایی همچون پانل کنترلها، نمایشگرها و… اضافه کند. همین ویژگی باعث ایجاد فضای بیشتر کابین خواهد شد و دیگر نیازی به کنترلها و نمایشگرهای زیاد نخواهد بود. کاربر میتواند محتوای دیجیتال را مشاهده کرده و با تمرکز چشمها روی اطلاعاتی خاص آن را فعال نماید و با حرکات دست با آنها برهمکنش داشته باشد. سیستم یاد شده عملکردهای متنوعی را در اختیار راننده یا سرنشین قرار میدهد. تکنولوژی جدید آئودی همچنین اطلاعات مهم خودرو، موسیقی و ویژگیهای دیجیتال گوناگونی را ارائه خواهد کرد. کانسپت جدید آئودی بر پایه معماری پریمیوم مشترک با پورشه ساخته شده است. پلتفرم یاد شده چندین محصول را شکل خواهد داد و در حال حاضر به اکتیو اسفیر اجازه میدهد از باتری با ظرفیت حدود ۱۰۰ کیلووات ساعت استفاده کند. دو پیشرانه برقی این کانسپت قدرت ۲۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری تولید میکنند.
مهدی
۸ بهمن ۱۴۰۱خشن کارامد زیبا
Sobhan
۸ بهمن ۱۴۰۱خیلی خوشگله
جناب ایکس
۸ بهمن ۱۴۰۱فک کنم جواب آئودیه به سایبر تراک، از سایبر تراک که خیلی بهتر بنظر میرسه
مهران
۸ بهمن ۱۴۰۱طراحی جالبی داره و همه چی درست سر جای خودشه.
البته غیر از کابینش که حس خوبی نمیده
net
۸ بهمن ۱۴۰۱اولین بار بی ام و در سال ۲۰۰۸ با تولید x6 کراس اور کوپه زشت رو تولید و مد کرد.بی ام و با تولید x6 در سال ۲۰۰۸ دسته بندی جدیدی در بین ماشینها به وجود اورد به نام کراس اور کوپه.ماشینهای کراس اور کوپه که سمت شیشه عقب سقف کوتاه میشه و سقف رو به پایین شیب داره خیلی بد هست.خط بالای شیشه دربها که مثل خط سفید بالای شیشه دربهای کیا اپتیما رفته به سمت چراغ عقب و در قسمت شیشه عقب قطع نشده خیلی بد هست
TESLA
۸ بهمن ۱۴۰۱X6 زشت هست !!!! وات د فاز یو یا سیدی ؟! 🤣🤣🤣🤣
❤BMW❤
۸ بهمن ۱۴۰۱دنبال هستی ؟
اینکه بیامو ازین مدل کلی سود کرد حرص میخوری؟
Royal Driver
۸ بهمن ۱۴۰۱چقدر بیروح
TESLA
۸ بهمن ۱۴۰۱اگه آینده اینه ، بیصبرانه منتظرشم 😍😍⚡️⚡️🇩🇪🇩🇪🇩🇪
TESLA
۸ بهمن ۱۴۰۱ما همچنان در حال تولید ۲۰۷ سقف قرمز 🤣🤣😂😂😂🙌🙌
Pouyan
۸ بهمن ۱۴۰۱نیسان آبی🥱
❤BMW❤
۸ بهمن ۱۴۰۱خوشگله