آئودی

درگ ضعیف‌ترین نسخه آئودی E-Tron GT با قوی‌ترین مدل‌های RS بنزینی

از بین ضعیف‌ترین نسخهٔ آئودی E-Tron GT و قوی‌ترین مدل‌های بنزینی آئودی RS یعنی RS6 GT و R8 GT کدام‌یک سریع‌تر است؟

ضعیف‌ترین نسخهٔ سدان الکتریکی آئودی که با نام S E-Tron GT شناخته می‌شود، به دو موتور الکتریکی مجهز است که در حالت عادی ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند ولی با فعال کردن لانچ کنترل، به‌طور موقتی قدرت به ۶۸۰ اسب بخار افزایش میابد؛ بنابراین، S E-Tron GT اساساً قوی‌تر از RS6 GT خواهد بود که پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته از سوی دیگر، استیشن تولید محدود آئودی با وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از سدان الکتریکی با ۲۳۸۵ کیلوگرم وزن سبک‌تر است.

بااین‌وجود، مسابقهٔ درگ نشان داد که گشتاور فوری موتورهای الکتریکی این اضافه‌وزن را به‌راحتی جبران می‌کند زیرا S E-Tron GT مسافت ۴۰۰ متر را در زمان چشمگیر ۱۰.۸ ثانیه طی کرد درحالی‌که RS6 GT این کار را در ۱۱.۳ ثانیه انجام داد. چنین پرفورمنسی برای نسخهٔ پایهٔ E-Tron GT بسیار قابل‌توجه است و نشان می‌دهد خودروهای الکتریکی در ضعیف‌ترین نسخه‌ها هم لااقل در خط مستقیم در برابر همتایان بنزینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

پس‌ازاین پیروزی‌ها، مت واتسون S E-Tron GT را بار دیگر با یکی دیگر از خودروهای سریع آئودی RS یعنی R8 GT به چالش می‌کشد. پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی این سوپرکار با تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور، از RS6 ضعیف‌تر است ولی در عوض R8 وزن بسیار سبک‌تری برابر با ۱۵۷۰ کیلوگرم دارد. بااین‌حال، نقطه‌ضعف سوپرکار آئودی در این رقابت، انتقال تمام نیروی موتور به چرخ‌های عقب است که باعث می‌شود در هنگام آغاز حرکت کندتر عمل کند. به همین دلیل، R8 GT هم نتوانست حریف S E-Tron GT شود و با ثبت تایم ۱۱.۴ ثانیه، حتی از RS6 GT هم ضعیف‌تر عمل کرد.

بااین‌حال، R8 GT در مسابقهٔ رولینگ بالاخره توانست سدان الکتریکی آئودی را مغلوب کند. این ماشین در آزمایش ترمز نیز بهتر عمل کرد. کار مت واتسون با این آئودی‌ها اما در اینجا به پایان نرسید و در انتها، مدل RS E-Tron GT پرفورمنس به میدان آمد تا در برابر R8 GT قرار گیرد و نشان دهد که قوی‌ترین خودروی حال حاضر آئودی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. این خودرو با حداکثر ۹۲۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۷ نیوتن متر گشتاور، ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲ ثانیه طی کرد که بیش از نیم ثانیه از نسخهٔ پایه سریع‌تر بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6065 ديدگاه)

    مقایسه ماشینای درونسوز و الکتریکی از پایه و اساس اشتباه هستش چون دوتا دنیای کاملاً متفاوت هستن

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. کسرا

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (172 ديدگاه)

      اصلا هم اینطور نیست
      اتفاقا نیازه که این مقایسه ها انجام بشه تا نقاط قوت و ضعف در هردو علی‌الخصوص در برقی ها که آینده دارترن پیدا و برطرف یا تقویت بشه

      موافقم 6
      مخالفم 22
      1. amir

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3743 ديدگاه)

        خب ایراد برقی اینه که سنگینه بردش کمه شرایطم رو شارژش تاثیر میگذاره آیا به اینا پرداخته میشه ؟ نه فقط با درگ میخوان بنزینی ها رو بکوبن

        موافقم 19
        مخالفم 2
      2. زیزیگولو

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (6065 ديدگاه)

        کسرا با عرض پوزش👎👎👎👎👎

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. Cehx

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (161 ديدگاه)

      کلا مقایسه دو ماشین برمبنای درگ اشتباهه
      مهم ترین چیزها
      1ـ راحتی خودرو و استفادش در شهر
      2- تایم پیست و با یک راننده
      و برای برقی همونا بعلاوه
      میزان پیمایش
      مدت زمان شارژ
      و در اخر می رسیم به درگ ولی خب همین درگ هارو افراد متعصب میبینن یا شروع به ماشالا ماشالا می کنن یا شروع به جاپون جاپون می کنن …

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. آرین

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (413 ديدگاه)

        چه گیری دادید به ژاپنی باز بدبختا
        ولمون کنید

  2. Siyavash

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (940 ديدگاه)

    جالب بود..آئودی تویه تمام محصولاتش واقعا خیلی خوش استایل هست فرقی نداره مدل هایه ارزان قیمت اسپرت یا سوپراسپرت یا سدان یا الکتریکی همشون زیباه هستن..

    موافقم 16
  3. Yaghoob

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (351 ديدگاه)

    علاقه ای به برقی ها ندارم
    ولی این آئودی رو خیلی میپسندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا