آئودی

آئودی برای ساخت مدل‌های الکتریکی جدید از چینی‌ها پلت‌فرم می‌خرد

آئودی که شرایط خوبی در بازار چین ندارد، می‌خواهد با خرید یک پلت‌فرم الکتریکی چینی، مدل‌های جدیدی خاص این بازار تولید کند.

طبق گزارش‌ها، آئودی به دنبال خرید یک پلت‌فرم کامل از شرکت چینی IM Motor متعلق به گروه سایک است تا موقعیت خود را در چین بهبود دهد. این برند آلمانی اخیراً در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان که به میدان جنگ شدیدی برای خودروهای الکتریکی تبدیل شده با مشکل مواجه شده است. تاکنون تمام محصولات آئودی بر اساس پلت‌فرم‌های امپراطوری فولکس‌واگن ساخته می‌شدند اما رقابت با خودروسازان چینی سخت‌تر شده است تا جایی که تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار خودروسازان چینی بیش‌تر ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را در اختیار خواهند گرفت. به همین دلیل، به گزارش رویترز، آئودی برای بهبود اوضاع خود در بازار چین به IM Motors متوسل شده است.

فعلاً جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده ولی گزارش‌ها حاکی است که آئودی پیش از انتخاب پلت‌فرم IM Motors تعدادی از پلت‌فرم‌های الکتریکی خودروسازان مختلف چینی را بررسی کرده است. این تصمیم در حالی گرفته شده که آئودی هم‌اکنون مشغول توسعهٔ پلت‌فرم الکتریکی خود است. این پلت‌فرم که PPE یا پرفورمنس پلت‌فرم الکتریک نام دارد، با کمک پورشه توسعه پیدا می‌کند. این پروژه اما به دلیل مشکلات نرم‌افزاری کُند شده و عرضهٔ پوشه ماکان EV به‌عنوان یکی از اولین مدل‌هایی که روی پلت‌فرم PPE ساخته می‌شود به تعویق افتاده است. علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که آئودی پلت‌فرم الکتریکی دیگری را هم توسعه خواهد داد که از سلول‌های باطری جدید فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد.

اما این همه پروژهٔ توسعه مختلف موقعیت آئودی را متزلزل کرده است. همچنین ازآنجایی‌که فروش شرکت کاهش پیدا کرده، «مارکوس دوزمان» مدیرعامل آئودی چند ماه دیگر با مدیر دیگری که به «الیور بلوم» مدیرعامل فولکس‌واگن نزدیک‌تر است جایگزین خواهد شد. دوزمان ماه گذشته اظهار داشت که آئودی برای پاسخگویی به تقاضای بالای خودروهای الکتریکی در چین باید به توسعهٔ مدل‌های جدید خود سرعت بدهد. به گفتهٔ او، مشکل آئودی در چین به خاطر کمبود مدل‌های خاص این بازار است. این در حالی است که IM Motors شرکت نوپایی بوده و اولین محصول خود که سدان الکتریکی پیشرفته‌ای بنام L7 است را سال گذشته به بازار عرضه کرد.‌

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. 18:45

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    عجبا!

    موافقم 38
    مخالفم 1
    1. Python

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      اتفاقا کار بسیار هوشمندانه ایه

      موافقم 17
      مخالفم 17
    2. ali

      ۲۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      کسی میدونه قیمت یه پلت فرم خودرو چقده حدودا؟
      مثلا راو۴ یا تیگو۸ و… یه ماشین رنج ۲۰_۳۰ هزار دلار

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. ali

        ۲۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (271 ديدگاه)

        پرسیدم چون به نظرم خرید پلتفرم خیلی ارزونتره تا طراحی و ساختش

  2. TTRS

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم این خودروها فقط برای بازار چین باشند و بعیده قرار باشه برای همه کشورا بر اساس پلتفرم چین ، خودرو بسازه .

    موافقم 43
    مخالفم 10
    1. M/D

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      از نظر من خودروهای آئودی که رو پلتفرم چین ساخته شده به بازار اروپا و آمریکا نمی رسن ولی برای بازار های آسیایی احتمال زیادی داره که از چین به کشور های آسیایی صادر بشه چون با توجه به تجاربی که از بازار های آسیایی داشتم تقریبا تمام خودرو های برقی ساخت چین بودن(چه خود چینی ها یا غیر چینی ها مثل فولکس واگن،تسلا،جنرال موتورز و …)

      موافقم 14
      مخالفم 1
      1. Benz

        ۲۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        ممکنه به بعضی کشور های اروپایی هم صادر بشه مخصوصا اروپای شرقی

    2. Benz

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      مثل آمریکا میمونه دیگه
      بازار های خیلی بزرگ معمولا محصولات خاص خودشون رو دارن
      خیلی از خودرو های داخل آمریکا هم واسه بازار آمریکا با بقیه جاها متفاوتی(گاهی از نسخه های دیگه پیشرفته تره گاهی هم ضعیف تر)
      مثلا مرسدس AMG GT 4 door واسه آمریکا نسخه 63s جدیدش عرضه نشد ولی نسخه های ضعیف تر عرضه شد
      از طرفی BMW ix فقط نسخه های قوی ترش وارد آمریکا شد و مدل های ارزون تر وارد نشد
      ممکنه در آینده هند، برزیل و اندونزی (شاید)، و حتی در آینده شاید کانادا هم همینطوری بشن چون اقتصاد های بزرگ و رو به رشدی هستن

  3. BMW

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    والا به نطر من کار جالبی نیست ولی خوب خودشون حتما یه جیزی دیدند که دارن همچین کاری می کنند

    موافقم 31
    مخالفم 2
  4. JaMsHiD

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    ترس من همینه که این چینیایی که یه روز آشغال میدادن بیرون از آمریکا تو خودرو سازی و تو اقتصاد از ژاپن و آمریکا هم بزنن جلو !
    تلاششون قابل تحسینه که : یه روزی که آمریکایی ها و ژاپنی ها و آلمانی ها تو زمینه خودرو سازی پیشتاز بودن صنعت خودرو سازی اصلا تو چین وجود نداشت !
    الان دارن با همونا رقابت میکنن و تازه دارن به شرکت های غولی مثل آئودی پلتفرم میفروشن

    موافقم 40
    مخالفم 15
    1. amirmohammad

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (563 ديدگاه)

      تو اقصاد که خیلی وقته که از ژاپن زدن جلو.چندین ساله که تو تمام امارها اقتصاد دوم دنیا هستن

      موافقم 26
      مخالفم 6
    2. عاشق پدال

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (254 ديدگاه)

      میشه گفت جلو زدن. فقط مونده که رسمی بشه.
      الان چین بزرگترین بازار دنیاست

      نه امریکا نه اروپا. بلکه چین
      فردا دیدی مکتب اقتصادی شانگهای و شنزن اومده رو بورس تعجب نکنیا

      موافقم 26
      مخالفم 3
    3. ehsan

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (627 ديدگاه)

      چرا باید ترسید از اینکه یه کشوری داره پیشرفت میکنه و شاید جایگاه بقیه رو بگیره؟ما که جایگاه اول نیستیم که فرقی بکنه واسمون!! حالا چین باشه یا امریکا.دنیا دنیای رقابته.قرار هم نیست یه کشور همیشه رتبشو حفظ کنه.یه زمانی هم بریتانیا جایگاه امریکا رو داشت

      یکی از ترسات هم به واقعیت پیوسته خبر نداری ظاهرا!!! چین خیلی وقته که دومین اقصاد دنیاست و 4 برابر ژاپنه اقتصادش

      موافقم 25
      مخالفم 12
      1. Benz

        ۲۲ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        دیس لایک رو کیا دادن؟
        مگه حرف بدی میزنه
        خب راست میگه
        یه زمانی ایران بزرگترین امپراتوری بود
        یک زمانی بریتانیا
        یک زمانی…
        کدومشون الان مثل قبل هستن؟
        آمریکا هم یه زمانی امپراتوری بزرگی بود الان نوبت چینه
        و این به معنی نابودی آمریکا نیست
        مگه بریتانیا نابود شد؟ نه ولی دیگه ابرقدرت برتر نیست

        موافقم 10
        مخالفم 2
    4. Ehsan

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (627 ديدگاه)

      ده ساعت طول میکشه تا یه کامنت ساده رو تایید کنین!!!

      موافقم 14
      مخالفم 1
    5. Benz

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      چرا ترس ؟ اینکه توانایی دارن که از آمریکا جلو بزنن ناراحت کنندس؟ ما چینی هارو بخاطر کیفیت بد کالاهاشون دوست نداریم
      وگرنه اگر جنس خوب و با کیفیت بسازن(که الان تو خیلی از زمینه ها میسازن) خب چه دلیلی برای مشکل داشتن باهاشون داریم؟ مگه آمریکا از بدو شکل گیری مثل دهه ۱۹۹۰ بود؟ الآنم که یکم افت کرده ولی همچنان ابرقدرته
      چین هم در حال رشده

      موافقم 14
      مخالفم 2
  5. amirmohammad

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    سرعت پیشرفت چین تو صنایع مختف عجیبه.و جالبیش اینه که سرعتشون کاهش هم پیدا نمیکنه و فقط افزایشی هست

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. محسن

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    فقط کره و آمریکا باقی ماندگان عصر الکتریکی خواهند بود 🔥🔥🔥
    بای بای دویودا بای بای آئودی برند های چینی آینده 🤣

    موافقم 9
    مخالفم 28
  7. فريد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (525 ديدگاه)

    چرا فشار مبخوربد آقایون؟ چین داره پیشرفت میکنه این گارد گرفتنا چیه؟ بعد اینکه این شرکت های کار درست محصولات اشغالی که به ایران میندازنو که نمیگیرن که

    موافقم 19
    مخالفم 7
  8. امیر

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    دوستان توجه داشته باشین : ( می‌خواهد با خرید یک پلتفرم الکتریکی چینی ، مدل های جدیدی خاص این بازار تولید کند ) یعنی ماشین هایی رو با این پلتفرم می‌سازه که فقط توی بازار چین عرضه میشن نه بقیه نقاط جهان ! آئودی برای محصولات جهانیش از پلتفرم ppe ( اگه اسمشو درست نوشته باشم ) که مال گروه فولکس واگن هست استفاده میکنه ، این ماشین های برقی که برای چین میخواد بسازه باید حداکثر ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشن تا به موفقیت برسن بنابراین مجبور شده برای کاهش هزینه تولید سراغ خرید پلتفرم چینی ها بره

    موافقم 12
    مخالفم 6
  9. علی جردن

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    تا وقتی آلمان بنز و بی ام و و پورشه داره چرا باید سراغ آئودی رفت؟ نمی گم آئودی خوب نیست ولی بقیه آلمانی ها از آئودی ها حداقل یک پله بهترن

    موافقم 12
    مخالفم 46
    1. TTRS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به هیچ وجه این طور نیست .
      چن وقت پیش یه هزینه نگهداری و تعمیر از خودروهای لوکس اومد ، که پورشه و بی ام و کلی خرج داشتن
      اما آئودی اصلا تو لیست نبود .
      همه ی این کمپانیا سطح بالا و تارخچه خودشونو دارن و کارشونو بلدن .

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. کرگدن باواریا

      ۲۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      جون هرکی دوس داری دیگه راجب آئودی و آلمانی نظر نده ؛ صندلی بزار کنار جوب بشین کف اندرزگو پورشه و i8 هارو بشمار

      موافقم 16
      مخالفم 2
  10. ویرگول

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دنیا شده چینی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. رامتین

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3247 ديدگاه)

    کاملا مشخصه 10 سال دیگه با اختلاف چین در صدر خودروسازی دنیا قرار میگیره. با اینکه خودم در حال حاضر (نه آینده) از محصولات چینی بدم میاد.
    دلیل: چون صحبت ما خودروی بنزینی نیست که بگیم مثلا بنز 120 سال قدمت و آوازه داره. فراری خدای ساخت انجینه و… ده سال دیگه همه الکتریکی میشند و هیچ کشوری جلوتر از دیگری نیست.

    موافقم 16
    مخالفم 3
  12. محمد

    ۲۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (71 ديدگاه)

    جالبه همه صاحبنظران این سایت آئودی را میشناسند ولی سایک موتور چین را نمی‌شناسند..سایک موتور دومین کمپانی برتر آسیا و هفتمین کمپانی بزرگ دنیاست.. خیلی از قطعات خودرو های آلمانی حتی مثل پورشه ساخت سایک موتوره . همین سایک موتور یرند انگلیسی ام جی را احیاء کرد و الان این برند در بیش از هشتاد کشور دنیا فروش داره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  13. Mm

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    چین به جمع کشورهای سازنده هواپیما ی مسافربری اضافه شده، پس توانمندی های زیادی داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  14. حسین دهمرد

    ۲۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2642 ديدگاه)

    اون روزی که تو انگلیس و آلمان ماشین سوار میشدن آمریکاییا درشکه سوار میشدن .اینکه آمریکا خودروساز شد فقط بخاطر ارتباط نزدیکش با ابرقدرت اون زمان یعنی انگلیس بود ولی تونست خودشو بالا بکشه.
    الانم چین همین راهو داره میره ولی خب نه برای آئودی بلکه برای فولکس افت داره که تو برقی سازی انقد شل عمل میکنه.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا