آئودی که شرایط خوبی در بازار چین ندارد، میخواهد با خرید یک پلتفرم الکتریکی چینی، مدلهای جدیدی خاص این بازار تولید کند.
طبق گزارشها، آئودی به دنبال خرید یک پلتفرم کامل از شرکت چینی IM Motor متعلق به گروه سایک است تا موقعیت خود را در چین بهبود دهد. این برند آلمانی اخیراً در بزرگترین بازار خودروی جهان که به میدان جنگ شدیدی برای خودروهای الکتریکی تبدیل شده با مشکل مواجه شده است. تاکنون تمام محصولات آئودی بر اساس پلتفرمهای امپراطوری فولکسواگن ساخته میشدند اما رقابت با خودروسازان چینی سختتر شده است تا جایی که تحلیلگران پیشبینی میکنند که در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار خودروسازان چینی بیشتر ۵۰ درصد از بازار داخلی این کشور را در اختیار خواهند گرفت. به همین دلیل، به گزارش رویترز، آئودی برای بهبود اوضاع خود در بازار چین به IM Motors متوسل شده است.
فعلاً جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده ولی گزارشها حاکی است که آئودی پیش از انتخاب پلتفرم IM Motors تعدادی از پلتفرمهای الکتریکی خودروسازان مختلف چینی را بررسی کرده است. این تصمیم در حالی گرفته شده که آئودی هماکنون مشغول توسعهٔ پلتفرم الکتریکی خود است. این پلتفرم که PPE یا پرفورمنس پلتفرم الکتریک نام دارد، با کمک پورشه توسعه پیدا میکند. این پروژه اما به دلیل مشکلات نرمافزاری کُند شده و عرضهٔ پوشه ماکان EV بهعنوان یکی از اولین مدلهایی که روی پلتفرم PPE ساخته میشود به تعویق افتاده است. علاوه بر این، گزارشها حاکی از آن است که آئودی پلتفرم الکتریکی دیگری را هم توسعه خواهد داد که از سلولهای باطری جدید فولکسواگن استفاده خواهد کرد.
اما این همه پروژهٔ توسعه مختلف موقعیت آئودی را متزلزل کرده است. همچنین ازآنجاییکه فروش شرکت کاهش پیدا کرده، «مارکوس دوزمان» مدیرعامل آئودی چند ماه دیگر با مدیر دیگری که به «الیور بلوم» مدیرعامل فولکسواگن نزدیکتر است جایگزین خواهد شد. دوزمان ماه گذشته اظهار داشت که آئودی برای پاسخگویی به تقاضای بالای خودروهای الکتریکی در چین باید به توسعهٔ مدلهای جدید خود سرعت بدهد. به گفتهٔ او، مشکل آئودی در چین به خاطر کمبود مدلهای خاص این بازار است. این در حالی است که IM Motors شرکت نوپایی بوده و اولین محصول خود که سدان الکتریکی پیشرفتهای بنام L7 است را سال گذشته به بازار عرضه کرد.
18:45
۲۲ تیر ۱۴۰۲عجبا!
Python
۲۲ تیر ۱۴۰۲اتفاقا کار بسیار هوشمندانه ایه
ali
۲۳ تیر ۱۴۰۲کسی میدونه قیمت یه پلت فرم خودرو چقده حدودا؟
مثلا راو۴ یا تیگو۸ و… یه ماشین رنج ۲۰_۳۰ هزار دلار
ali
۲۳ تیر ۱۴۰۲پرسیدم چون به نظرم خرید پلتفرم خیلی ارزونتره تا طراحی و ساختش
TTRS
۲۲ تیر ۱۴۰۲بنظرم این خودروها فقط برای بازار چین باشند و بعیده قرار باشه برای همه کشورا بر اساس پلتفرم چین ، خودرو بسازه .
M/D
۲۲ تیر ۱۴۰۲از نظر من خودروهای آئودی که رو پلتفرم چین ساخته شده به بازار اروپا و آمریکا نمی رسن ولی برای بازار های آسیایی احتمال زیادی داره که از چین به کشور های آسیایی صادر بشه چون با توجه به تجاربی که از بازار های آسیایی داشتم تقریبا تمام خودرو های برقی ساخت چین بودن(چه خود چینی ها یا غیر چینی ها مثل فولکس واگن،تسلا،جنرال موتورز و …)
Benz
۲۲ تیر ۱۴۰۲ممکنه به بعضی کشور های اروپایی هم صادر بشه مخصوصا اروپای شرقی
Benz
۲۲ تیر ۱۴۰۲مثل آمریکا میمونه دیگه
بازار های خیلی بزرگ معمولا محصولات خاص خودشون رو دارن
خیلی از خودرو های داخل آمریکا هم واسه بازار آمریکا با بقیه جاها متفاوتی(گاهی از نسخه های دیگه پیشرفته تره گاهی هم ضعیف تر)
مثلا مرسدس AMG GT 4 door واسه آمریکا نسخه 63s جدیدش عرضه نشد ولی نسخه های ضعیف تر عرضه شد
از طرفی BMW ix فقط نسخه های قوی ترش وارد آمریکا شد و مدل های ارزون تر وارد نشد
ممکنه در آینده هند، برزیل و اندونزی (شاید)، و حتی در آینده شاید کانادا هم همینطوری بشن چون اقتصاد های بزرگ و رو به رشدی هستن
BMW
۲۲ تیر ۱۴۰۲والا به نطر من کار جالبی نیست ولی خوب خودشون حتما یه جیزی دیدند که دارن همچین کاری می کنند
JaMsHiD
۲۲ تیر ۱۴۰۲ترس من همینه که این چینیایی که یه روز آشغال میدادن بیرون از آمریکا تو خودرو سازی و تو اقتصاد از ژاپن و آمریکا هم بزنن جلو !
تلاششون قابل تحسینه که : یه روزی که آمریکایی ها و ژاپنی ها و آلمانی ها تو زمینه خودرو سازی پیشتاز بودن صنعت خودرو سازی اصلا تو چین وجود نداشت !
الان دارن با همونا رقابت میکنن و تازه دارن به شرکت های غولی مثل آئودی پلتفرم میفروشن
amirmohammad
۲۲ تیر ۱۴۰۲تو اقصاد که خیلی وقته که از ژاپن زدن جلو.چندین ساله که تو تمام امارها اقتصاد دوم دنیا هستن
عاشق پدال
۲۲ تیر ۱۴۰۲میشه گفت جلو زدن. فقط مونده که رسمی بشه.
الان چین بزرگترین بازار دنیاست
نه امریکا نه اروپا. بلکه چین
فردا دیدی مکتب اقتصادی شانگهای و شنزن اومده رو بورس تعجب نکنیا
ehsan
۲۲ تیر ۱۴۰۲چرا باید ترسید از اینکه یه کشوری داره پیشرفت میکنه و شاید جایگاه بقیه رو بگیره؟ما که جایگاه اول نیستیم که فرقی بکنه واسمون!! حالا چین باشه یا امریکا.دنیا دنیای رقابته.قرار هم نیست یه کشور همیشه رتبشو حفظ کنه.یه زمانی هم بریتانیا جایگاه امریکا رو داشت
یکی از ترسات هم به واقعیت پیوسته خبر نداری ظاهرا!!! چین خیلی وقته که دومین اقصاد دنیاست و 4 برابر ژاپنه اقتصادش
Benz
۲۲ تیر ۱۴۰۲دیس لایک رو کیا دادن؟
مگه حرف بدی میزنه
خب راست میگه
یه زمانی ایران بزرگترین امپراتوری بود
یک زمانی بریتانیا
یک زمانی…
کدومشون الان مثل قبل هستن؟
آمریکا هم یه زمانی امپراتوری بزرگی بود الان نوبت چینه
و این به معنی نابودی آمریکا نیست
مگه بریتانیا نابود شد؟ نه ولی دیگه ابرقدرت برتر نیست
Ehsan
۲۲ تیر ۱۴۰۲ده ساعت طول میکشه تا یه کامنت ساده رو تایید کنین!!!
Benz
۲۲ تیر ۱۴۰۲چرا ترس ؟ اینکه توانایی دارن که از آمریکا جلو بزنن ناراحت کنندس؟ ما چینی هارو بخاطر کیفیت بد کالاهاشون دوست نداریم
وگرنه اگر جنس خوب و با کیفیت بسازن(که الان تو خیلی از زمینه ها میسازن) خب چه دلیلی برای مشکل داشتن باهاشون داریم؟ مگه آمریکا از بدو شکل گیری مثل دهه ۱۹۹۰ بود؟ الآنم که یکم افت کرده ولی همچنان ابرقدرته
چین هم در حال رشده
amirmohammad
۲۲ تیر ۱۴۰۲سرعت پیشرفت چین تو صنایع مختف عجیبه.و جالبیش اینه که سرعتشون کاهش هم پیدا نمیکنه و فقط افزایشی هست
محسن
۲۲ تیر ۱۴۰۲فقط کره و آمریکا باقی ماندگان عصر الکتریکی خواهند بود 🔥🔥🔥
بای بای دویودا بای بای آئودی برند های چینی آینده 🤣
فريد
۲۲ تیر ۱۴۰۲چرا فشار مبخوربد آقایون؟ چین داره پیشرفت میکنه این گارد گرفتنا چیه؟ بعد اینکه این شرکت های کار درست محصولات اشغالی که به ایران میندازنو که نمیگیرن که
امیر
۲۲ تیر ۱۴۰۲دوستان توجه داشته باشین : ( میخواهد با خرید یک پلتفرم الکتریکی چینی ، مدل های جدیدی خاص این بازار تولید کند ) یعنی ماشین هایی رو با این پلتفرم میسازه که فقط توی بازار چین عرضه میشن نه بقیه نقاط جهان ! آئودی برای محصولات جهانیش از پلتفرم ppe ( اگه اسمشو درست نوشته باشم ) که مال گروه فولکس واگن هست استفاده میکنه ، این ماشین های برقی که برای چین میخواد بسازه باید حداکثر ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشن تا به موفقیت برسن بنابراین مجبور شده برای کاهش هزینه تولید سراغ خرید پلتفرم چینی ها بره
علی جردن
۲۲ تیر ۱۴۰۲تا وقتی آلمان بنز و بی ام و و پورشه داره چرا باید سراغ آئودی رفت؟ نمی گم آئودی خوب نیست ولی بقیه آلمانی ها از آئودی ها حداقل یک پله بهترن
TTRS
۲۲ تیر ۱۴۰۲به هیچ وجه این طور نیست .
چن وقت پیش یه هزینه نگهداری و تعمیر از خودروهای لوکس اومد ، که پورشه و بی ام و کلی خرج داشتن
اما آئودی اصلا تو لیست نبود .
همه ی این کمپانیا سطح بالا و تارخچه خودشونو دارن و کارشونو بلدن .
کرگدن باواریا
۲۲ تیر ۱۴۰۲جون هرکی دوس داری دیگه راجب آئودی و آلمانی نظر نده ؛ صندلی بزار کنار جوب بشین کف اندرزگو پورشه و i8 هارو بشمار
ویرگول
۲۲ تیر ۱۴۰۲دنیا شده چینی
رامتین
۲۲ تیر ۱۴۰۲کاملا مشخصه 10 سال دیگه با اختلاف چین در صدر خودروسازی دنیا قرار میگیره. با اینکه خودم در حال حاضر (نه آینده) از محصولات چینی بدم میاد.
دلیل: چون صحبت ما خودروی بنزینی نیست که بگیم مثلا بنز 120 سال قدمت و آوازه داره. فراری خدای ساخت انجینه و… ده سال دیگه همه الکتریکی میشند و هیچ کشوری جلوتر از دیگری نیست.
محمد
۲۲ تیر ۱۴۰۲جالبه همه صاحبنظران این سایت آئودی را میشناسند ولی سایک موتور چین را نمیشناسند..سایک موتور دومین کمپانی برتر آسیا و هفتمین کمپانی بزرگ دنیاست.. خیلی از قطعات خودرو های آلمانی حتی مثل پورشه ساخت سایک موتوره . همین سایک موتور یرند انگلیسی ام جی را احیاء کرد و الان این برند در بیش از هشتاد کشور دنیا فروش داره
Mm
۲۳ تیر ۱۴۰۲چین به جمع کشورهای سازنده هواپیما ی مسافربری اضافه شده، پس توانمندی های زیادی داره
حسین دهمرد
۲۳ تیر ۱۴۰۲اون روزی که تو انگلیس و آلمان ماشین سوار میشدن آمریکاییا درشکه سوار میشدن .اینکه آمریکا خودروساز شد فقط بخاطر ارتباط نزدیکش با ابرقدرت اون زمان یعنی انگلیس بود ولی تونست خودشو بالا بکشه.
الانم چین همین راهو داره میره ولی خب نه برای آئودی بلکه برای فولکس افت داره که تو برقی سازی انقد شل عمل میکنه.