آئودی

آئودی RS7 منصوری از لامبورگینی روئلتو قدرتمندتر است

این خودرو به تجهیزات گوناگونی ازجمله قطعات تازه موتور، قطعات فیبرکربنی گسترده در بدنه و کابین لوکس مجهز شده است.

چند وقت پیش بود که تست‌های هیوندای آیونیک ۵ N نشان داد این خودروی برقی سریع‌تر از یک دستگاه RS7 حرکت می‌کند. از آنجا که این ضربه برای مالکان این خودروی لوکس خوشایند نبود، شرکت منصوری دست به کار شد و نسخه تقویت شده RS7 را معرفی کرد. RS7 منصوری از یک فست‌بک اسپرت به یک سوپراسپرت تمام عیار تبدیل شده است که می‌تواند سوپراسپرت‌های مطرحی چون لامبورگینی روئلتو را هم به چالش بکشد.

تیونینگ آلمانی منصوری پیش از این هم روی ائودی RS7 کار کرده است و با زیروبم آن، آشنایی خوبی دارد. جدیدترین نسخه RS7 استاندارد  ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما مهندسان منصوری موفق شده‌اند تا ۱,۰۳۵ اسب بخار قدرت و ۱,۱۹۹ نیوتن متر گشتاور را استخراج کنند. هر چند هنوز فهرست کامل به‌روزرسانی‌های این خودرو در دسترس نیست اما منصوری اعلام کرده که RS7 تازه‌اش از همان پیشرانه ۴ لیتری V8 و دو توربوشارژر استفاده می‌کند. بنابراین منطقی است که RS7 منصوری در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سوپراسپرت‌های مطرح را به چالش بکشاند.

به‌روزرسانی‌های فسن‌بک آئودی به قطعات داخلی هم ختم نشده و شامل بدنه خارجی و حتی کابین هم می‌شود. نمای بیرونی RS7 بازنگری شده تا امضای کارهای منصوری را روی خود جای دهد. ازجمله بخش‌های به‌روزرسانی‌شده بدنه بیرونی می‌توان به چهره جلویی خودرو اشاره کرد که شامل قطعات فیبرکربنی دور جلوپنجره و هواکش‌ها، اسپلیتر و تیغه‌های آیرودینامیکی می‌شود. نمای جانبی هم میزبان آینه‌بغل‌های جدید، گلگیر جانبی تازه، شیشه آفتابی و خروجی هوای پشت طاق چرخ‌ها، همه‌وهمه از جنس فیبرکربن شده است. نمای عقب هم از این قاعده مستثنا نیست و با تکیه‌بر ماده گران‌قیمت کربن، ظاهری تازه به خود گرفته است.

کابین RS7 منصوری همانند بدنه بیرونی، امضای این تیونر را به بیننده القا می‌کند. استفاده گسترده از چرم باکیفیت رنگی، لوگوی بزرگ منصوری در جای‌جای کابین، کنتراست دوخت‌ صندلی‌ و داشبورد و نهایتا قطعات فیبرکربنی فضایی لوکس و دلپذیر را برای سرنشنیان این سوپرفست‌بک ایجاد کرده‌اند. به نظر شما، خرید یک RS7 تیونینگ‌شده بهتر است یا یک دستگاه لامبورگینی روئلتو استاندارد؟ چرا آئودی از پتانسیل کنونی خودروهایش استفاده نمی‌کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3639 ديدگاه)

    یا پیغمبر

    رفته بالای 1000

    موافقم 44
    مخالفم 4
  2. علی Shelby

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (298 ديدگاه)

    ولی خوشگل شده

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      با اینکه از کارای منصوری خوشم نمیاد
      این تنها کاری بود که از منصوری خوشم اومد
      کیت بدنه بهش میاد

      موافقم 11
      مخالفم 6
  3. جرمی کلارکسون

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    جلو پنجرش شبیه صورت خودش کرده
    ببخشینا

    موافقم 7
    مخالفم 44
    1. Yazdan

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      نه معذرت خواهی کن نه مسخره!

      موافقم 36
      مخالفم 6
    2. SMS

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (441 ديدگاه)

      این شد یه آئودی
      خدا خیرش بده
      جالبه که تو همه کاراش اون رنگ شبیه سنگ و رنگ مشکی و آبی و سبز آبی رو داره

      موافقم 31
      مخالفم 3
      1. جرمی کلارکسون

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (705 ديدگاه)

        رنگ شبیه سنگ خوبه ولی جلو پنجرش منو یاد سگ میندازه

        موافقم 5
        مخالفم 19
        1. ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4795 ديدگاه)

          الان که نگاه میکنم منم یاد سگ میندازه😂

          موافقم 7
          مخالفم 4
    3. ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4795 ديدگاه)

      جلوپنجرش شبیه لبای دخترای نوجوونه
      (هیچ قصد توهینی به هیچ شخصی ندارم و بدون شوخی این حرفو میزنم خودتون تصویر رو نگاه کنید)

      موافقم 2
      مخالفم 7
  4. مهراد

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (828 ديدگاه)

    بهترین تیونر تاریخ ( به همراه برابوس البته )

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3639 ديدگاه)

      ABT و هنسی رو ترجیح میدم

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. راستگو

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (142 ديدگاه)

        فقط برابوس و تک ارت

  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1410 ديدگاه)

    قشنگ شده

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. M power

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (268 ديدگاه)

    خوشگل برازندشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. Galant.VR4(JDM)

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (818 ديدگاه)

    آئودی+منصوری=💀
    RS7 همینجوری خیلی سریعه ولی الان پاره میکنه
    ایول داره منصوری

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. mmd@

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    خوشگل شده ولی جلو پنجره شبیه سگ شده یکم☣️

  9. I love Deutschland

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    وقتی پدرم میگه پسرم بگرد ببین یه ماشین خانوادگی چی سراغ دارن بگیریم
    سدان خانوادگی که مدنظرمه💀:

  10. 90s culture

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    دلایل که شرکت ها تمام پتانسیل موتور هاشون استفاده نمی کنند، بنظر من به این سه مورد هست:
    _اول: طول عمر کلی خودرو، هر قدرت بیشتری از موتور طلب کنی باعث افزایش استهلاک فنی خودرو شده و زودتر دچار از کار می افتند و فرسودگی قوای محرکه میشه
    چون خودرو حداقل باید پنج سال رو عمر کنه( خودروی تیونیگ معمولا خیلی کم تر از مدل استاندارد خودشون مورد استفاده قرار می گیرند شاید درسال ۵۰۰ کیلومتر!)
    _دوم: افزایش بها تمام شده خودرو، افزایش توان خودرو نیاز به تقویت سیستم ترمز، تعلیق و کمک پایداری می شود که قیمت خودرو رو افزایش از دسترس طیف وسیع از خریداران مصرف کننده نیازی به چنین سطح قدرتی ندارند، را بالا برده و با فروش کم تر از حد و تعداد برآورد شده، هزینه های تولید و توسعه بر نمی گردد…
    _سوم: گارانتی خودرو، که برای یه سری مسائل تعهدی برای خودرو سازی مشکل ساز میشه و نمی تواند با هزینه های زیاد گارانتی این خودروها پاسخ گوی مشتری هایش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا