طبق گزارشها، آئودی توسعهٔ نسل سوم R8 را بر اساس لامبورگینی تمراریو رسماً تأیید کرده و این خودرو اواخر سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد.
آئودی R8 سال گذشته از روی خط تولید کنار رفت و درحالیکه ابتدا انتظار میرفت آلمانیها سوپراسپرتی تمام الکتریکی را بهعنوان جانشین این ماشین به بازار بفرستند اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که خبرهای بهتری برای علاقهمندان دارد. به گزارش اتوکار، نسل جدید آئودی R8 بر اساس پلتفرم لامبورگینی تمراریو ساخته خواهد شد. طبق این گزارش، توسعهٔ نسل سوم R8 از مرحلهٔ امکانسنجی فراتر رفته و حتی تأیید مدیرعامل شرکت را هم دریافت کرده است. گفته شده این سوپراسپرت جدید آلمانی احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهد شد.
مدل جدید R8 از همان قوای محرک پلاگینهیبریدی لامبورگینی استفاده میکند. این سیستم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده، هماکنون در تمراریو ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما احتمالاً مثل قبل، سوپرکار آئودی قدرتی کمتر از پسرعموی ایتالیایی خود خواهد داشت تا وارد قلمروی لامبورگینی نشود. قویترین نسخهٔ نسل قبلی R8 با موتور V10 تنفس طبیعی ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت درحالیکه این رقم در هوراکان به ۶۴۰ اسب بخار رسید. بااینحال، نسل سوم R8 حتی اگر ضعیفتر از تمراریو باشد بازهم بسیار قویتر از نسل قبلی خواهد بود و به قویترین و سریعترین خودروی تولیدی آئودی تبدیل خواهد شد.
طبق گزارشها، آئودی برای اینکه سوپرکار خود را از همتای ایتالیایی متمایز کند، بیشتر روی قابلیت استفادهٔ روزمره تمرکز خواهد کرد و درنتیجه، این خودرو بیشتر رقیبی برای پورشه ۹۱۱ توربو S و مرسدس AMG GT خواهد بود. همچنین مثل نسل قبلی، سوپرکار جدید انگولشتات طراحی بیرونی منحصربهفردی خواهد داشت تا شبیه تمراریو نباشد. گفته شده R8 جدید مثل نسلهای قبلی در کارخانهٔ بولینگر تولید خواهد شد و احتمالاً در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ساخته میشود. دو نسل قبلی این سوپرکار آلمانی بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۴ تولید شد و مجموعاً ۴۵,۹۴۹ دستگاه فروخت. نسل اول R8 بهطور مشترک با لامبورگینی گالاردو توسعه پیدا کرد درحالیکه نسل دوم بر پایهٔ هوراکان شکل گرفت.
Mr wrong
۲۲ اسفند ۱۴۰۳دیشب خوابشو دیدم
تعبیر شد
مهدی میباخ
۲۲ اسفند ۱۴۰۳بهترین خبر
Arash Kashani
۲۲ اسفند ۱۴۰۳خوبه خود برند های خودروسازی به این نتیجه رسیدن آینده تمامی برقی خودرو ها هیچ جذابتی برای مصرف کننده نداره
خودشون دارن روی توسعه موتور های 6 سیلندر و 8 سیلندر شون وقت میذارن
حسین
۲۲ اسفند ۱۴۰۳فقط r8 نسل اول
Hadi
۲۲ اسفند ۱۴۰۳ای جان همین فرمون برین درسته 🔥👍🏼
چیه جارو برقی باز خوبه V8 عه
𝐀𝐥𝐢
۲۲ اسفند ۱۴۰۳واقعا خداروشکر تمام برقیش نکرد
R@min
۲۲ اسفند ۱۴۰۳مهم تر از این، خبر هایپرکار جدید پورشه واقعا دنیای خودرو می ترکونه امیدوارم تایید بشه و درون سوز باشه.
Aj23
۲۲ اسفند ۱۴۰۳موافق هستم!
البته که اگر تمام الکتریکی هم باشه باز جذابه مثل پورشه تایکان!
.khashayar.
۲۲ اسفند ۱۴۰۳به نظر اوضاع پورشه جالب نیست بعیده تایید بشه
Yaghoob
۲۲ اسفند ۱۴۰۳خبری که هر علاقه مند به دنیای خودرو رو خوشحال کرد.
BMW is GOD
۲۲ اسفند ۱۴۰۳ای جان لامبورگینی
ای جان آئودی
ای جان ایتالیا و آلمان
Asghar Masoumi
۲۲ اسفند ۱۴۰۳خدایا شکرت!!! جونم درون سوز.
Amir
۲۲ اسفند ۱۴۰۳همیشه عاشق این دو بودم یک روح در دو بدن از زمان گالاردو و هوراکان الانم تمراریو r8 داداش کوچیکه خفنشونه