آئودی

بازگشت آئودی R8 با پلت‌فرم و پیشرانه هیبرید لامبورگینی تمراریو

طبق گزارش‌ها، آئودی توسعهٔ نسل سوم R8 را بر اساس لامبورگینی تمراریو رسماً تأیید کرده و این خودرو اواخر سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد.

آئودی R8 سال گذشته از روی خط تولید کنار رفت و درحالی‌که ابتدا انتظار می‌رفت آلمانی‌ها سوپراسپرتی تمام الکتریکی را به‌عنوان جانشین این ماشین به بازار بفرستند اما حالا گزارش جدیدی منتشر شده که خبرهای بهتری برای علاقه‌مندان دارد. به گزارش اتوکار، نسل جدید آئودی R8 بر اساس پلت‌فرم لامبورگینی تمراریو ساخته خواهد شد. طبق این گزارش، توسعهٔ نسل سوم R8 از مرحلهٔ امکان‌سنجی فراتر رفته و حتی تأیید مدیرعامل شرکت را هم دریافت کرده است. گفته شده این سوپراسپرت جدید آلمانی احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه خواهد شد.

مدل جدید R8  از همان قوای محرک پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی استفاده می‌کند. این سیستم که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده، هم‌اکنون در تمراریو ۹۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما احتمالاً مثل قبل، سوپرکار آئودی قدرتی کمتر از پسرعموی ایتالیایی خود خواهد داشت تا وارد قلمروی لامبورگینی نشود. قوی‌ترین نسخهٔ نسل قبلی R8 با موتور V10 تنفس طبیعی ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت درحالی‌که این رقم در هوراکان به ۶۴۰ اسب بخار رسید. بااین‌حال، نسل سوم R8 حتی اگر ضعیف‌تر از تمراریو باشد بازهم بسیار قوی‌تر از نسل قبلی خواهد بود و به قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی تولیدی آئودی تبدیل خواهد شد.

طبق گزارش‌ها، آئودی برای اینکه سوپرکار خود را از همتای ایتالیایی متمایز کند، بیشتر روی قابلیت استفادهٔ روزمره تمرکز خواهد کرد و درنتیجه، این خودرو بیشتر رقیبی برای پورشه ۹۱۱ توربو S و مرسدس AMG GT خواهد بود. همچنین مثل نسل قبلی، سوپرکار جدید انگولشتات طراحی بیرونی منحصربه‌فردی خواهد داشت تا شبیه تمراریو نباشد. گفته شده R8 جدید مثل نسل‌های قبلی در کارخانهٔ بولینگر تولید خواهد شد و احتمالاً در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ساخته می‌شود. دو نسل قبلی این سوپرکار آلمانی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۴ تولید شد و مجموعاً ۴۵,۹۴۹ دستگاه فروخت. نسل اول R8 به‌طور مشترک با لامبورگینی گالاردو توسعه پیدا کرد درحالی‌که نسل دوم بر پایهٔ هوراکان شکل گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (422 ديدگاه)

    دیشب خوابشو دیدم
    تعبیر شد

    موافقم 29
    مخالفم 3
  2. مهدی میباخ

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    بهترین خبر

    موافقم 21
    مخالفم 4
  3. Arash Kashani

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    خوبه خود برند های خودروسازی به این نتیجه رسیدن آینده تمامی برقی خودرو ها هیچ جذابتی برای مصرف کننده نداره
    خودشون دارن روی توسعه موتور های 6 سیلندر و 8 سیلندر شون وقت میذارن

    موافقم 24
    مخالفم 4
  4. حسین

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فقط r8 نسل اول

    موافقم 10
    مخالفم 1
  5. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ای جان همین فرمون برین درسته 🔥👍🏼
    چیه جارو برقی باز خوبه V8 عه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    واقعا خداروشکر تمام برقیش نکرد

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. R@min

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    مهم تر از این، خبر هایپرکار جدید پورشه واقعا دنیای خودرو می ترکونه امیدوارم تایید بشه و درون سوز باشه.

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. Aj23

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      موافق هستم!
      البته که اگر تمام الکتریکی هم باشه باز جذابه مثل پورشه تایکان!

    2. .khashayar.

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به نظر اوضاع پورشه جالب نیست بعیده تایید بشه

  8. Yaghoob

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    خبری که هر علاقه مند به دنیای خودرو رو خوشحال کرد.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  9. BMW is GOD

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ای جان لامبورگینی
    ای جان آئودی
    ای جان ایتالیا و آلمان

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Asghar Masoumi

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایا شکرت!!! جونم درون سوز.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Amir

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    همیشه عاشق این دو بودم یک روح در دو بدن از زمان گالاردو و هوراکان الانم تمراریو r8 داداش کوچیکه خفنشونه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا