گروه فولکسواگن احتمالاً مجوز حضور برندهای پورشه و آئودی در فرمول یک را طی جلسهای که هفته آتی برگزار میشود صادر خواهد کرد. این را دو منبع آشنا به موضوع اعلام کردهاند. یکی از این منابع مطلع گفته است:
ما امیدواریم بتوانیم وارد فرمول یک شویم
منبع دوم نیز اظهار داشته است شانس بالایی برای رای مثبت به این قضیه وجود دارد. فولکسواگن اما از پاسخ به این اظهارات خودداری کرده است. گفتوگوهای زیادی درباره همکاری آئودی و پورشه با تیمهای کنونی فرمول یک وجود داشته است و این نوع همکاری محتملترین گزینه برای حضور دو خودروساز مشهور آلمانی در بالاترین سطح مسابقات موتور اسپرت است. آئودی و مک لارن اخبار سال پیش درباره همکاری دو برند را رد کردند اما اظهار داشتند در حال گفتوگو با یکدیگر هستند و انتظار میرود تصمیمگیری دراینباره طی سال جاری انجام شود. بنا به گزارش یکی از منابع ناشناس، آئودی حدود ۵۰۰ میلیون یورو را به مک لارن پیشنهاد خواهد کرد و پورشه نیز به دنبال همکاری طولانیمدت با تیم ردبول ریسینگ است.
فولکسواگن قبلاً در فرمول یک حضور نداشته است اما با ردبول در رالی قهرمانی جهان همکاری کرده است. البته مک لارن و ردبول نیز از اظهارنظر دراینباره خودداری کردهاند. یکی از منابع ناشناس به رویترز گفته است تصمیم نهایی فولکسواگن بر اساس قوانین آتی فرمول یک و اینکه برنامهای برای استفاده از سوختهای مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ وجود دارد یا خیر گرفته خواهد شد. همچنین فاکتور دیگر مؤثر در تصمیم فولکسواگن به پیشرفت مک لارن در الکتریکی سازی محصولاتش بستگی دارد. غول خودروسازی آلمان بیش از هر خودروساز دیگری روی تولید باتری و خودروهای الکتریکی سرمایهگذاری کرده است تا به این ترتیب تصویر رسوایی دیزل گیت را بزداید.
R@m!n
۱۳ فروردین ۱۴۰۱قطعا فساد و تبانی های زیادی وارد فرمول ۱ میشه اونم با قدرت اقتصادی فولکس.
Moon
۱۳ فروردین ۱۴۰۱اگه قدرت تبانی داشت هر دقیقه امریکا و اروپا به بهونه های مختلف ( یکیش و مهمترینش همین دیزل گیت ) جریمش نمی کردن !
R@m!n
۱۳ فروردین ۱۴۰۱خیلی سخته فهمیدن این موضوع ؟؟؟
دو تا تیم از یه برند تو رقابتن. پورشه میشه لیدر آئودی هم میشه سگ آزمایشی و بعضا محافظ در مسابقات. دیزل گیت چه ربطی داره به این موضوع !!!
Moon
۱۳ فروردین ۱۴۰۱چه ربطی داره ؟ ایودی یه تیم جدا داره پورشه هم جدا قطعا پورشه ماشین قوی تری خواهد داشت شک نکن ، سیاست فولکس همیشه همین بوده همه برای یکی ولی اون یکی پاش بیفته همرو از لبه ی تیغ میگذرونه چون بخش زیادی از سهام گروه فولکس هم دست پورشه هستش . همیشه حرف حرف پورشست هیچکس نباید موی دماغ پورشه بشه روشن شد یا بیشتر توضیح بدم ؟ در مورد کامنت اولت هم بیشتر باید توضیح بدی چون چیز بیشتری نسبت به قبل دستگیرم نشد
R@m!n
۱۴ فروردین ۱۴۰۱تو هیچ زمانی از تاریخ موتور اسپرت دو تا برند از یه مجموعه تو یه کلاس نبودن و نبایدم باشن.
پورشه در فرمول ۱ حرفی نداره فعلا و اگرم شرکت کنه دو سه سال اول حتی جزو ده تا هم نمیشه. خب این برای وجهه برند خیلی بده، پس فولکس تصمیم گرفته با اوردن دو تا تیم یه نسخه لیدر و پشتیبان بزارن تا سریع تر از لحاظ فنی پیشرفت کنن. این یعنی تقلب تمام برندها دو تا ماشین دارن و روی همونا کار می کنن اما فولکس با این سیاست ریسکای فنی رو آئودی پیاده می کنه و در صورت جواب میاره رو پورشه. این کثیف ترین نوع رقابته که قطعا ضربه بزرگی به اعتبار فرمول ۱ میزنه. رقبایی مثله فراری و مرسدس و… در اصل باید با چهار تا ماشین از یه برند رقابت کنن.
محمد امین
۱۴ فروردین ۱۴۰۱منم مخالف هستم با ورود گروه فولکس …
البته این رو بگم که آئودی و پورشه تیم مستقل نخواهد داشت و یا فعلا راجب این صحبت نکردن … آئودی به عنوان سرمایه گزار مکلارن وارد میشه و پورشه هم گفته قراره برای ردبول موتور تولید کنه
Ferrari
۱۳ فروردین ۱۴۰۱مکلارن هم رفت
Dna
۱۳ فروردین ۱۴۰۱کاش تیم های ضعیف هم همکار قوی پیدا کنن
卐 SIAWASH ᛋᛋ
۱۳ فروردین ۱۴۰۱ھردو کمپانی قدری ھستن وخیلی وقت پیش باید میبودن ،خلق و خوی ریسینگ ھر دو دارن
بهزاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۱دادا الان اگه تو ۸۰ کشور که اسماشون زمانبره بودی حداقل ۵ تا ۱۰ سال زندان بودی و به کار بردن این نماد و عکس جرم سنگینی داشت ولی به هر حال شما یک فاشیست تلقی میشی و به احتمال زیاد ۸۰ سال پیش خودت درگیر کار اجباری و …!
احتمالا خاطرات دوران کودکی مسبب این نماد شده.