آئودی

آئودی Q7 ای-ترون و مصرف سوخت حیرت‌آور 1.7 لیتری

به‌دنبال جزئیات مقدماتی که اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، اخیراً آئودی اطلاعات بیشتری از نخستین مدل پلاگین هیبریدی شش سیلندر دیزلی خود، یعنی Q7 ای-ترون ۳.۰ TDI کواترو ارائه کرده است.

2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
اگر جزئیات مدل با پیشرانه بنزینی Q7 ای-ترون ۲.۰ TFSI را درنظر بگیریم، نسخه ۳.۰ TDI قدرت بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد، دامنه مسافت رانندگی با آن به اندازه ۴۰۰ کیلومتر بیشتر است و مصرف سوخت به مراتب بهینه‌تری دارد. Q7 ای-ترون ۳.۰ TDI برای پیشرانه از یک موتور توربو دیزل ۳ لیتری با خروجی ۲۵۸ اسب‌بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر در کنار یک موتور الکتریکی دیسکی‌شکل با قدرت ۱۲۶ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که در مجموع، خروجی کلی این سیستم پیشرانه هیبریدی به ۳۷۳ اسب‌بخار و ۷۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
این مدل پلاگین هیبریدی دیزلی از آئودی، رقیب مستقیمی در پیش روی خود ندارد. در عین حال، وقتی در مقابل شاسی‌بلند‌های PHEV با ابعاد مشابه قرار می‌گیرد، از نظر گشتاور نسبت به همه آنها برتری دارد. به عنوان نمونه، ولوو XC90 T8 تووین انجین و مرسدس‌بنز GLE 500e، هر دو ۵۰ نیوتن‌متر کمتر از Q7 گشتاور تولید می‌کنند. با این حال، هر دوی این PHEV های بنزینی، از مدل ۳۷۳ اسب‌بخاری آئودی، قدرتمندتر هستند و به ترتیب، ۴۰۷ و ۴۳۶ اسب‌بخار قدرت دارند.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
Q7 پلاگین هیبرید دیزلی قادر تا در عرض ۶ ثانیه کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در عین حال، سرعت حداکثر آن به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین در کنار استفاده از یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته تیپ‌ترونیک با مبدّل گشتاور، قدرت Q7 ای-ترون ۳.۰ TDI به تمام چهار چرخ توزیع می‌شود. این وظیفه به عهده سیستم اختصاصی چهار متحرک «کواترو» آئودی است. آئودی در این مدل، از همان باتری لیتیومی ۱۷/۳ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که در Q7 ای-‌ترون ۲.۰ TFSI به کاررفته است؛ این بسته باتری، درست در زیر فضای حمل وسایل در عقب قرار گرفته است. به گفته آئودی، برای یک شارژ کامل این باتری با استفاده از یک «درگاه برق خانگی»، به ۸ ساعت زمان نیاز است. البته در اینجا منظور از درگاه برق خانگی چندان مشخص نیست، ولی احتمالاً باید فرض کنیم که استاندارد اروپایی ۲۲۰ تا ۲۳۰ ولت مدّنظر بوده است. در همین حال، این خودروساز اشاره می‌کند که در صورت استفاده از یک «درگاه برق صنعتی» با قدرت ۷/۲ کیلووات، زمان شارژر به حدود ۲/۵ ساعت کاهش پیدا خواهد کرد. در حالت تمام‌الکتریکی و با استفاده از یک شارژ کامل، این باتری قادر است تا انرژی مورد نیاز برای طی مسافت ۵۶ کیلومتر را تأمین کند. برای Q7 ای‌-ترون ۳.۰ TDI، مصرف سوختی معادل ۱/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که بر اساس چرخه تست NEDC برای خودروهای هیبریدی است. این در حالی است که Q7 ای-ترون ۲.۰ TFSI معادل ۲/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند. ضمن اینکه تولید دی‌اکسید کربن مدل دیزلی برابر ۴۶ گرم در هر کیلومتر است.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
Q7 با وجود وزنی که دارد و ۲۰۲ کیلوگرم اضافه نشان از عناصر پیشرانه الکتریکی، قبل از مخزن بنزین ۷۵ لیتری و باتری‌هایش کاملاً خالی شوند، می‌تواند تا ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند؛ موضوعی که در مقایسه با مدل پلاگین هیبریدی ۲.۰ TFSI با دامنه مسافت ۱۰۲۰ کیلومتر، بسیار شگفت‌انگیز است.

2015 Audi Q7 E-TRON TDI
برای مدیریت وسیله نقلیه در هنگام رانندگی، آئودی Q7 ای-ترون چهار حالت رانندگی به صورت EV، هیبرید، باتری شارژر و باتری درنظر گرفته است. عملکرد هر کدام از این حالت‌ها، کمابیش از نام آنها مشخص است و شرایط آنها با جزئیاتی که قبلاً در مورد Q7 ای‌-ترون TFSI گفته شده، شباهت دارد.

2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
مدل قدرتمندتر ای‌-ترون ۳.۰ TDI از همان سیستم مدیریت حرارتی‌ای استفاده می‌کند که در ای-ترون ۲.۰ TFSI نیز برای تنظیم شرایط هوا به کار رفته است. این سیستم، قادر است تا گرمای خروجی از عناصر الکتریکی را برای گرمایش هوای داخل کابین هدایت کند؛ موضوعی که باعث جلوگیری از مصرف باتری برای گرمایش کابین شده و در نتیجه، دامنه مسافت خودرو افزایش می‌یابد.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
سیستم MMI نیز که در طراحی آن برای کار با سیستم مدیریت هیبرید تجدیدنظر صورت گرفته، در اینجا حاضر است و با استفاده از داده‌های سیستم‌ راهبری و اطلاعات لحظه‌ای ترافیک، برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین مسیر رانندگی هیبریدی، کمک زیادی می‌کند.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
Q7 با استفاده از سیستم راهبری، دوربین نمای جلو و حسگرهای راداری، می‌تواند به صورت مجازی تا یک کیلومتر روبروی خود را «ببیند» و به رانندگان در مورد نزدیک‌شدن به محدودیت سرعت، اعلام خطر کند. یا اینکه در مورد بهترین زمان رها کردن پدال گاز برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، مشورت بدهد.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
همانند رویکردی که در مدل‌های پلاگین هیبرید مرسدس‌بنز مانند C 350e و S 500e نیز وجود دارد، آئودی Q7 نیز با یک پدال گاز «بازخورد لمسی» همراه است. هنگامی که موتور احتراقی می‌خواهد روشن شود، یک پالس از طریق پدال به راننده منتقل می‌شود.
2015 Audi Q7 E-TRON TDI
۲۰۱۵ Audi Q7 E-TRON TDI
آئودی Q7 ای-ترون ۳.۰ TDI پلاگین هیبرید احتمالاً در سال ۲۰۱۶ وارد بازارهای اروپایی شود و شروع قیمتی برابر ۸۰۵۰۰ یورو داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Salfa22xxx

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    وای خدای من مهندسی روووو
    واقعا گل کاشتی آلمان
    این ماشین واسه حرکت به بوی گازوییلم نیاز ندارههههه
    ای وای من
    آیودی متشکریم
    و لعنت به هرچی دزده

    1. سیاوش

      ۱۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      تنها چیزی که میتونم بگم اینه که باید به مهندسی ائودی تعظیم کرد
      ائودی برای موفقیت نه نیازی به ظاهر کره ای ها نه طرفداران متعصب بنز و بی ام و و نه موتور های دوازده سیلندر ماسل های امریکایی نداره
      هر کس یه ماشین تو زندگیش دیده باشه به راحتی میفهمه که ائودی بهترینه
      vorsprung durch technik

      1. luis

        ۱۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (612 ديدگاه)

        اصل خودروسازی جهانو یادت رفت تاج خودرو سازی جهانو یادت رفت رتبه یک فروش جهانو یادت رفت با ارزش ترین برند جهان یادت رفت با کیفیت ترین خودروی جهانو یادت رفت بیشترین ثبت اختراع در دنیای خودرو رو یادت رفت تنها تولید کننده انبوه خودروهای سلول سوختی رو یادت رفت از کره از برند های خوب المان از امریکا گفتی ولی تک خالو یادت رفت؟؟؟؟؟؟
        تاز تک کشنیزو خشتو و پیکم ) نیسان هوندا مزدا( به کنار
        تک دلو یادت رفت؟؟؟؟

    2. ASTON MARTin

      ۱۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      هشتاد هزار یورو O___________O برووو بابا نخاسیم:/
      چخبره؟
      دیزاین چراغای پشتش هم تو ذوق میزنه
      نمیدونم چرا اونطور ک باید باهاش حال نکردم

      1. رهگذر

        ۱۵ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        شما به استون مارتین های ارزون و مدرن عادت کردی

  2. پویان

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (27 ديدگاه)

    Q7 یه زمانی خیلی قشنگتر بود مخصوصا چراغ ها ی عقبش به همراه فرمی که محل قرارگیری پلاک بود. از اون طرح خیلی خوشم میومد ولی این زود فراموش میشه

  3. ali ayat

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    الان یکی میاد میگه این که اول ژاپن زده اون که تو آمریکا طرحش بوده دزدیدن یا با کمک ژاپن بوده

    1. luis

      ۱۴ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      نه ما ژاپنی بازا مث شما ……. بازا تو خواب و خیال و تخیل نیستیم خیالت راحت
      المان اینقدر عظمت داره که نیاز به کپی کاری در زمینه خودرو نداره و مسلما همکاری میکنه مثل همواری های بنز و نیسان و تویوتا با بی ام

      1. ali ayat

        ۱۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        یه سوال ازت دارم شرکت فورد یه موتور میخواد بسازه میده به یه شرکت آلمانی تا اون موتور رو براش طراحی کنه ولی خود فوردم خیلی از طراحی های اون رو انجام داده بعد موتور که کامل شد تحویل فورد داده میشه و اسم فورد روش میخوره حالا چه شرکتی اونو ساخته؟! راهنمایی ژاپن نیست بیخیال ژاپن شو

  4. رامتین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    آئودی بینظیرترین خودروساز دنیاست. 30میلیارد دلار فقط صرف هزینه R&D کرد. مطمئنا در سالهای آتی خبرهای بهتری از این خودروساز خواهیم شنید. امیدوارم یه روز بتونم محصولات ارزونتر اما فوق العاده با کیفیت آئودی مثه A3 را بگیرم. قیمتش در بازار حدود 38هزار دلاره. اما بخواد ایران بیاد حدود 230 میلیون در میاد!

    1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

      ۱۳ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      حالا این شرکت داره روی نوع خاصی از باتری های لیتیومی کار میکنه که با وایرلس شارژ میشه!
      ماهم تازه قراره سال بعدموتور توربو بدیم!اونم خدا میدونه چقدر زود مستهلک بشه موتور با این کیفیت مزخرفشون!

  5. امیر.عارف

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    درود بر فکر برتر. و لعنت بر دزد برتر

  6. king 918

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    مهندسین ایران خودرو هنوز دارن روی این کار میکنن که شیشه بالابر جلو برقی عقب دستی …پروردگاراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  7. Archi KHAN

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    مصرف سوخت 1.7 لیتر ؟!!!!
    عاغا آخرش روزی میرسه که این موتورهای زبون بسته نه تنها سوختی مصرف نمیکنن برا حرکت ، بلکه به ازای هر صد کیلومتر چند لیتر بنزین هم بهت میدن ….
    :-) :-) :-) :-)

  8. شاسی

    ۱۳ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    دیگه وقت این رسیده که تکنولوژی برتر آئودی رو دست بنز و پورشه و بی ام و و لامبورگینی رو بزنه
    البته رقابت انقدر زیاده که حتی تسلا رو هم نباید دست کم گرفت

  9. سعید

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    1400 کیلومتر مسافت را با شارژ کامل باطری ها و یک باک 75 لیتری طی می کند . باطری ها به تنهایی می توانند 56 کیلوتر مسافت بپیمایند ، یعنی در شرایط کنترل شده یک باک بنزین می تواند 1344=56-1400 را طی نماید ، یعنی 5.6 لیتر به ازای هر کیلومتر در شرایط کنترل شده ، که رقمی نه اعجاب انگیز بلکه خوب برای یک خودرو هایبریدی است .

  10. حميد

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه اینجوری که فایده نداره یک ماشین بزاریند ما به به چه چه کنیم
    باید سوار شد

  11. احمد باقری

    ۱۴ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب کار کرده، ولی هنوز هیچ شرکتی در مورد دامنه حرکت تمام الکتریکی و زمان شارژ، به حد مطلوبی نرسیده وهنوز راه زیادی باقی است. حتی اگه با برق صنعتی در مدت 2.5 ساعت شارژ بشه، میتونه 56 کیلومتر تمام الکتریکی راه بره که هنوز خیلی کمه و چون ترکیبی هست، عملکرد بسیار خوبی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا