قطعاً آئودی R8 و پورشه کاین توربو GT خودروهای کاملاً متفاوتی هستند اما در پرفورمنس به هم نزدیک هستند و همین موضوع باعث شده کارواو آنها در برابر هم قرار دهد. در اینجا، آئودی R8 محرک عقب در برابر کاین توربو GT قدرتمندی قرار گرفته که به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
پورشه از قدرت بیشتری برخوردار است اما وزن بیشتری هم دارد. موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی این کراساوور اسپرت ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. این پیشرانه باید وزن ۲۲۲۰ کیلوگرمی را جابجا کند. از سوی دیگر، در سینهٔ آئودی یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود و این کار توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت میگیرد. R8 با وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم بسیار از کاین سبکتر است.
در اولین درگ، پورشه بهسرعت پیش افتاد و آئودی که با مشکل کشش دستوپنجه نرم میکرد را پشت سر گذاشت. البته در ادامه R8 کمی توانست خود را به رقیب نزدیکتر کند اما اختلاف آنقدر زیاد شده بود که امکان جبران آن تا پیش از رسیدن به خط پایان وجود نداشت؛ بنابراین، پورشه اولین پیروزی خود را کسب کرد. پورشه در درگ دوم هم استارت شگفتانگیزی داشت اما آئودی هم حالا بسیار بهتر شد. بااینحال، لانچ بهتر برای مغلوب کردن کاین کافی نبود و بازهم کراساوور اشتوتگارتی پیروز شد. درگ سوم نیز آئودی بهترین استارت خود را به نمایش میگذارد اما بازهم حریف توربو GT نمیشود و ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۴ ثانیه طی میکند که ۰.۱ ثانیه از رقیب بیشتر است.
در اولین مسابقهٔ رولینگ هردو خودرو در حالت رانندگی معمولی قرار میگیرند. این سیستم سامانهٔ چهارچرخ محرک کاین را خنثی میکند و باعث پیروزی آئودی میشود. البته در رولینگ دوم که خودروها در اسپرتترین حالت خود قرار میگیرند بازهم آئودی پیروز میشود اما این بار اختلاف کمتر است. نتیجهٔ آزمایش ترمز نیز بهطور شگفتآوری نزدیک است و هرچند اختلاف وزن چشمگیری بین دو خودرو وجود دارد اما R8 صرفاً با برتری چند سانتیمتری پیروز میشود. این ویدئو نشان میدهد که اختلاف پرفورمنس بین سوپرکارها و سوپرشاسیبلندها چقدر کم شده است.
مشخصات فنی
آئودی R8 RWD | پورشه کاین توربو GT | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۷۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۲۲۲۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۳۲,۸۰۵ پوند | ۱۵۰,۵۰۰ پوند |
حامد
۱۲ شهریور ۱۴۰۱چقدر بدم میاد از این ویدیو ها ۵ دقه اولش فقط حرف میزنن
Payfast
۱۳ شهریور ۱۴۰۱خوب باید واس چندین نفر که مشخصات اینارو نمیدونن حرف بزنن که بفهمن =/
R@min
۱۲ شهریور ۱۴۰۱R8 هم شده عین گربه های یتی.م گوشه پارک، هر جا میخوان یه ماشین دیگه رو بالا ببرن این بدبختو میارن.
PURIYA
۱۲ شهریور ۱۴۰۱R8 بخاطر اینکه از M5 شکست خورد اومد دق و دلی شو سر کاین در بیاره که فکر کنم از کاین هم خورد😂😂
این کارواو هم داره آبروی سوپر اسپرت هارو میبره چرا بجای این آئودی کوروت جدید رو نمیارن فکر کنم تو انگلستان کوروت گیر نمیاد😉
Sobhan
۱۲ شهریور ۱۴۰۱M5رو زد چی میگی
R/T
۱۵ شهریور ۱۴۰۱چی میگی داداش M5 بردش
PURIYA
۱۲ شهریور ۱۴۰۱من فیلم رو ندیدم راننده R8 کی بود؟ همین مرد عینکیه؟
اگر این بود بدونین رانندگیش افتضاحه هر ماشینی رو رونده از درگ برنده بیرون نیومده نمونه اش درگ M5 نسل قدیم با نیسان اسکای لاین R34
Sobhan
۱۲ شهریور ۱۴۰۱راننده ای واقعا نوب سگه اصلا خوب لانچ نمیکرد
Sobhan
۱۲ شهریور ۱۴۰۱راننده نوب سگه🙌
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۱بازم یه درگ بی ربط دیگه
SRT
۱۲ شهریور ۱۴۰۱R8 واقعا حیف شد،کجایی نسل جدید.