آئودی RS Q E-Tron یک خودروی آفرود فوقالعاده پیشرفته است که از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند و البته یک پیشرانه درونسوز نیز به عنوان ژنراتور در دل آن وجود دارد. در ویدئویی که مشاهده خواهید کرد این خودروی رالی داکار در برابر سوپر اسپرت مشهور ارباب حلقهها یعنی آئودی R8 ده سیلندر قرار میگیرد. محصول مسابقهای آئودی از پیشرانههای الکتریکی خودروی فرمول E آئودی FE07 سال ۲۰۲۱ استفاده میکند. یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی متعلق به خودروی DTM آئودی نیز به عنوان ژنراتور حضور دارد تا باتری ۵۲ کیلووات ساعتی را شارژ کند.
به گزارش motor1، قوانین مسابقات میگویند قدرت این خودرو باید به ۳۳۵ اسب بخار محدود شود اما با استفاده از یک دکمه در کابین میتوان قدرت را دو برابر کرده و به ۶۷۰ اسب بخار رساند. درحالیکه آئودی RS Q E-Tron خبر از آینده میدهد، آئودی R8 به معنی پایان یک دوران طلایی است. ژرمنها قبلاً تائید کردهاند جانشین این سوپرکار دوستداشتنی یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود؛ اما R8 حاضر در این مسابقه درگ به پیشرانه ۱۰ سیلندر ۶۱۲ اسب بخاری مجهز است.
احتمالاً انتظار دارید RS Q E-Tron به عنوان خودرویی الکتریکی کاملاً ساکت باشد اما اینطور نیست. حتی در حالت توقف نیز نالهای گیرا به گوش میرسد. وقتی سیستم ولتاژ بالا روشن شود صدا بیشتر خواهد شد. بدون وجود سیستم ارتباطی خاص امکان شنیدن صدای کمکراننده وجود نخواهد داشت. این خودروی رالی داکار فاقد سیستم کنترل لانچ بوده و بنابراین راننده برای استارت خوب باید مهارت بالایی داشته باشد. این خودرو در مسابقه اول برنده میشود اما دومی را میبازد. این مسابقه سوم است که تعیین کننده بوده و در نهایت RS Q E-Tron پیروز میدان لقب میگیرد.
در مسابقه رولینگ و با وجود گشتاور آنی، محصول مسابقهای آئودی دو مسابقه اول را میبرد اما در مسابقه سوم آئودی R8 کار را از دنده دو شروع میکند و بنابراین کمی متفاوت ظاهر میشود. این خودرو بخش اعظم مسافت پیست را شانهبهشانه برادر الکتریکی خود میتازد و در نهایت پیروز میشود. چالش نهایی دو خودرو به تست ترمز از سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت مربوط میشود. آئودی RS Q E-Tron فاقد ترمزهای ضد قفل بوده و وزن بیشتری دارد و بنابراین R8 اینجا یک پیروزی راحت را به دست میآورد.
Elemento
۳ شهریور ۱۴۰۱تا میشه از دیدن و شنیدن آر ۸ باید لذت برد؛ بازنشستگی R8 یک پنجم لذت دنیای ماشین ها رو با خودش خواهد برد (۴/۵ دیگه مربوط به بازنشستگی اونتادور و هوراکان و چارجر و چلنجر)
M
۳ شهریور ۱۴۰۱منتظرR8الکتریکی هستم این موتور پرصدا و پرمصرف باید به زباله دارن تاریخ منتقل بشه
Mr Naftalin az roghan abad
۴ شهریور ۱۴۰۱اخه تو کره ای فن رو چه به نظر دادن در مورد ار۸ افسانه ای برو بابا. هیوندا و جنسیس چه اشغالیو بیرون دادن ؟. وقتی داری میگی صدای پرمصرف و زباله یعنی داری به همه هایپرکار ها و سوپرکار ها توهین میکنی!
NAVID۰۰۹۸
۳ شهریور ۱۴۰۱R8 با اومدنش به این دنیا به آئودی ارزش دیگری بخشید و این برند را بسیار بالاتر از آن چیزی که بود آورد !
R8 مرگ ندارد و برای همیشه در صنعت خودروسازی جهان میدرخشد !
به شخصه ، شخصیت کاراکتری R8 را همچون جگوار تیپE دهه ۶۰ میدانم که انزو فراری مغرور هم به زیبایی بیهمتای این خودرو اعتراف کرد و این کم چیزی نبود از یک انسان بسیار مغرور !
ایلیا
۳ شهریور ۱۴۰۱من با برقی شدن ماشینای سوپر اسپرت مخالفم
آخه کدوم احمقی نئو ep9 رو به صدای v12 لامبو عوض میکنه؟
Payfast
۴ شهریور ۱۴۰۱بله
به نظر من که قطعا نظر اشتباهیه بزرگت ترین رقیب ۹۱۸ اسپایدر R8 عه
احمدرضا
۴ شهریور ۱۴۰۱واقعا معرکس R8
علی
۴ شهریور ۱۴۰۱آر8 هیچوقت از ذهن ماشین بازها پاک نمیشه، قهرمانان هیچوقت نمیمیرند