نسل جدید مرسدس AMG با تغییرات بزرگی به بازار آمده است تا سریعتر شود اما آیا میتواند حریف رقبای هموطن خود یعنی آئودی R8 و پورشه ۹۱۱ توربو S شود؟
این سه سوپرکار آلمانی هرچند رقیب یکدیگر محسوب میشوند اما از بسیاری جهات باهم متفاوت هستند. این تفاوتها از محل قرارگیری پیشرانه آغاز میشود. پورشه ۹۱۱ توربو S همچنان به سنت نیاکان خود پایبند مانده و موتور عقب است، آئودی یک سوپرکار موتور وسط است و در مرسدس پیشرانه جلوی راننده قرار دارد. علاوه بر این، درحالیکه مرسدس و پورشه هردو چهارچرخ محرک هستند و از پیشرانههای توربوشارژ استفاده میکنند، در سینهٔ R8 همچنان همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی را میبینیم. آئودی حاضر در این رقابت، از نسخهٔ GT است که به مناسبت خداحافظی با R8 ساخته شد و سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو از آن حذف شده است تا تمام ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور موتور فقط به چرخهای عقب منتقل شود.
در مقابل، مرسدس با نسخهٔ GT63 به میدان آمده است که پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از خانوادهٔ ۹۱۱ هم قویترین نسخه یعنی توربو S را با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر توئین توربو داریم که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. R8 و ۹۱۱ هردو از گیربکسهای دوکلاچه استفاده میکنند درحالیکه AMG GT به گیربکس ۹ سرعته با کلاچ تر چند دیسکی بجای مبدل گشتاور مجهز است. مشکل اصلی این کوپهٔ آلمانی اما وزن بسیار سنگین است. در ویدئوی کارواو وزن این خودرو ۲۱۳۰ کیلوگرم اعلام شده که این عددی است که در وبسایت مرسدس بریتانیا برای نسخهٔ فرمان راست GT63 ذکر شده و بیشتر از وزنی است که برای نسخهٔ فرمان چپ دیدهایم. این در حالی است که پورشه ۱۶۴۰ و آئودی تنها ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن دارند.
با آغاز درگ، آئودی که از سامانهٔ چهارچرخ محرک بیبهره است و با مشکل کشش مواجه میشود، ابتدا عقب میافتد درحالیکه پورشه از همان ابتدا خود را از دو رقیب جدا کرده و پیشتاز میشود. در ادامه، R8 به لطف وزن سبکتر، خود را به GT63 رسانده و از آن پیشی میگیرد تا با اختلاف جزئی ۰.۱ ثانیه دوم شود. جایگاه اول همانطور که انتظار میرفت با اختلاف زیادی به توربو S میرسد و مرسدس هم نمیتواند رتبهای بهتر از آخر کسب کند. پسازاین هم مسابقات رولینگ و درگ برگزار میشود که میتوانید نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
مقایسه مشخصات فنی
آئودی R8 GT | مرسدس AMG GT63 | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۵ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۵۷۰ کیلوگرم | ۲۱۳۰ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۵۳,۲۹۰ دلار | ۱۷۷,۰۵۰ دلار | ۲۳۲,۰۵۰ دلار |
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳هیچ وقت پورشه و آئودی رو به مرسدس ترجیح نمیدم
R@min
۳۰ خرداد ۱۴۰۳مایه فضاحت که مرسدس همچین لگنی بده بیرون با این وزن و پرفورمنس.
پیام
۳۰ خرداد ۱۴۰۳مرسدس لگن هست؟! خیلی دوست دارم با اون ایمنی و وزنی که مرسدس داره رخ به رخ به همون پورشه با سرعت ۱۰۰ تا بزننش! تا ببینیم نتیجش چی میشه! اون وزن بیشتر برای مقاوم سازی کردن هست. بهتره برید تیت ایمنی SLS رو ببیتید تا متوجه بشید چی گفتم
اینکه وزن جی تی بالاتر هست دلیل داره!
https://www.aparat.com/v/b8911z1
هنوز مونده سر از کار مرسدس دربیارید
R8
۳۰ خرداد ۱۴۰۳وزن بیشتر برای ایمنی ؟!
اگه اینطور بود اون شاسی بلندای فول سایز امریکایی باید ایمن ترین ماشینای جهان میشدن نه این که تو تستا ضعیف عمل کنن
حتی الان چالش مهندسا مهار وزنه مخصوصا تو ماشینای برقی . چون حتی گاردریل فولادی و بلوک بتنی هم نمیتونه جلو مهار خودروی برقی رو بگیره و خودش یه مشکله
تا حالا به خودروی مقابل فکر کردی که با تصادف با یه ماشین سنگین وزن چی به سرش میاد ؟
مگه جون سرنشین اونا مهم نیست که فکر میکنی وزن بیشتر یعنی ایمنی ؟ 😂
ایمنی تابع قوانین خودشه و مهندس ها با به کار بردن اصولی مثل نقاط جاذب ضربه ، خمش و له شدگی و غیره دنبالشن . نه این که ماشینو سنگین کنی فکر کنی ایمن شده
یه چیزی هست به اسم تکانه که هر چقد سرعت و جرم ماشین بیشتر باشه اتفاقا نیروی شدیدتری هم تو تصادف ایجاد میشه و خودش عامل دردسره 😂
سوشیانت
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کی گفته شاسی بلند های آمریکایی تو تست ها ضعیف عمل کردن؟! کلا تو یه تست عملکردشون بد بود بقیه خوب بوده
ALI.A.NLANSR
۳۰ خرداد ۱۴۰۳SLS AMG با AMG gt فرق میکنه
کسرا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ما داریم در مورد این نسخه ی جدیدش صحبت میکنیک کهع به لینک تو ربطی نداره
دوما امنیت رو میشه با وزن متناسب کمتر برای ماشینای سوپرکاری مثل اینا برآورده کرد مثل همین پورشه و آیودی
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳عزیزم ماهیت این مدل مرسدس با اون دوتا فرق داره. هدف از ساخت این مدل مرسدس راحتی در سواری بوده
درحالی که دو رقیب فقط و فقط هدف از ساخت عملکرد اسپرت بوده بخاطر همین ورزن مرسدس بالاتره چون خودرو بزرگ تری هست
دوماً قدرت موتور مرسدس ۵۸۵ ورزن ۲۱۳۹
دوتایی دیگه ۶۵۰ اسب ۱۵۰۰ وزن
R@min
۳۰ خرداد ۱۴۰۳هنوز خیلی مونده از ماشین سر در بیاری داستان تعریف نکن، وزن بالا بخاطر استفاده از قطعات ارزون و سنگین هست تا قیمت ساخت بیاد پایین !!
تو خیالاتت زندگی نکن همین پورشه با همون مشخصات نیم تن سبک تره !!!
Mosi
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دوست عزیز هم توان موتورش کمتره هم چند صد کیلو از اون دوتا ی دیگه سنگین تره
به نسبت خیلی هم خوب زد
R@min
۳۰ خرداد ۱۴۰۳به این میگن پاک کردن صورت مسئله !! چرا سنگین کردن که بعدش ماله بکشیم ؟
محمد حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۳وزن بالای مرسدس واقعا کار و خراب کرده همرو آخر شد
امیررضا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نسخههای توربو پورشه که همیشه بهترینها هستن در این موضوع شکی نیست و هیچوقت هم رقیبی ندارن.
این مدل جدید ایامجی جیتی در جایگاه یه خودرو اسپرت وزن زیادی داره و کاملا خودشو تو درگها و نقد و بررسیها و تستهای جادهای و خیابانی نشون میده.
آئودی هم که فقط صدای پیشرانش کافیه :)
Shirko
۳۰ خرداد ۱۴۰۳مرسدس شتاب صفر تا صدش از پورشه هم بیشتر بود با توجه به وزن بیشتر و قدرت کمترش ، ترمزش که قوی تر بود ، طراحیش که به جای خود از هر دو تا زیبا تره
I love Deutschland
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نسخه چهار چرخ محرک آئودی می بود، نتیجه چیز دیگری رقم میخورد.
دلیل حذف توربو و تک دفرانسیل بودن آئودی رو درک نمیکنم، اونم تو نسخه ی GT!!!
رضا
۱۳ تیر ۱۴۰۳آخه R8 توربو داره؟!؟
پیام۲
۳۰ خرداد ۱۴۰۳بنز از قیافشم مشخصه لشه
کلا این مدل GT به هیچ دردی نمیخوره بجز مدل بلک سریز
بیشتر منو یاد cle کوپه میندازه تا sls
کسرا
۳۰ خرداد ۱۴۰۳تو بخش مشخصات پورشه به جای 800 <80 نوشتید لطفا اصلاح کنید
راستگو
۳۰ خرداد ۱۴۰۳911turbo sرو ماشینایی مث Sf90و رولتو بتونن بزننش اینا ک چیزی نیستن
عزیزان امریکایی باز متعصب عوض دیسلایک بگین کدوم امرین حریف اینه
ائودی رو دور عجب راهی میرفت فک کنم بیشتر میشد پورش رو هم میتونس بزنه
! i M α η δ υ α R
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دنیای عجیبی است …
امباپه به جای تمرکز روی بازی با اتریش ، تهدید میکنه در صورت انتخاب ” مارین لوپن ” نامزد راست افراطی ، دیگه برای فرانسه بازی نمی کنه و دماغش رو می شکنه تا در این جام دیگه بازی نکنه !!!!!!
” کونیگ زگ جسکو ” سرد مزاج که بلا دور سرش می چرخید توی اوج گرمای تابستون توریستی رفت یونان تا گرما زده بشه و برای خنک شدن ، خاکسترش رو توی رود ” یوتا ” بریزند …
یه آلمانی در پیشرفته ترین کشور اروپا ، با سلاح سرد تبر ، متعلق به ” 1.5 میلیون سال پیش ” ( دوران پارینه سنگی ) در بندر هامبورگ ، از رطوبت نسبی 94% درصد ، کف کرده و به همسایه هاشون ( طرفداران هلند ) حمله کرده تا با شلیک پلیس متوقف بشه و کینه قدیمی دو کشور رو دوباره زنده کنه …
مش واتسون هم که همیشه درگ های ” پسا غیر منطقی ” برگزار میکنه ، هر چند وقت یکبار ، توی ماشین ضعیف تر میشینه تا وقتی رقباش برنده میشن ذوق بزنند و خودش هم جیغ بکشه …
محمد ب
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اگه مرسدس مثل مدل amg سی کلاس یه موتور برقی میزاشت کمک موتور بنزینی شرایطش خیلی بهترمیشد اون فرمول خیلی خوب جواب داد ام 3 رو لوله کرد
S
۳۰ خرداد ۱۴۰۳من نمیدونم چرا همیشه تو درگ ها نسخه ضعیف مرسدس میارن اگه راست میگین نسخه e performance بیارین بعد ببینین کی برنده میشه … معلومه نسخه معمولی مرسدس از قویترین نسخه پورشه میخوره واقعا درگ ها مسخره شده اصلا رو حساب کتاب نیست تازه قدرت مرسدس خیلی کمتر بود اکه راست میگن نسخه performance بیارن .چند تا پست پایینتر نسخه c63 جدید آوردن تو کلاس خودش همرو زد اکه رسات میگین اینجا هم قویترین نسخشو بیارین
Amir Machine
۳۰ خرداد ۱۴۰۳تو درگ قبلی، همین GT63 از 911 توربو 580 اسبی هم خورد
https://www.pedal.ir/bmw/audi-r8-vs-bmw-m8-vs-mercedes-amg-gt63-vs-porshe-911-turbo-drag/
S
۳۰ خرداد ۱۴۰۳داداش میدونم من میگم چرا نسخه پرفورمنس نمیارن چرا همش نسخه معمولی مرسدس میارن خب gt63 نسخه معمولیشه نسخه قویترش e performance هستش اینو باید بیارن با 911 توربو چون 911 توربو پرچمدارشه ولی gt63 معمولیشه باید نسخه پرفورمنس بیارن
Amir Machine
۳۰ خرداد ۱۴۰۳نسخه e performance با 816 اسب قدرت رو بذارن در برابر پورشه 650 اسبی بعد این میشه رقابت عادلانه؟
911 توربو رقیب مستقیم GT63 هست، قدرت هردو هم یکسانه و مرسدس حرفی برای گفتن نداره
S
۳۰ خرداد ۱۴۰۳خب الان از دید شما پورشه 650 اسبی با gt63 580 اسبی عادلانه هست؟ ؟؟ بعدم این پورشه پرچمدارش هست ولی بنز این مدلش پرچمدارش نیست. باید تو این کلاس پرچمدار بنز بیارن اون موقع میشه رقابت کرد ولی اینکه بر میدارن نسخه ضعیف مرسدس میارن این اصلا عادلانه نیست.
S
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کجا قدرتشون یکیه ؟؟؟ از کی تا حالا 650 اسب با 580 اسب یکی شده ما خبر نداریم اگه قدرتشون یکی بود که مرسدس با اختلاف میزدش برا همین میگم اگه راست میگن اگه ترسی ندارن نسخه پرفورمنسش بیارن
Amir Machine
۳۰ خرداد ۱۴۰۳کلاً شما انگار متوجه نیستی
نوشتم 911 توربو، نه توربو S
911 توربو 580 اسبه، یکسان با GT63، تو اون لینکی که فرستادم درگ 911 توربو با GT63 هست که اونجا هم بنز باخت، اونجا که دیگه شرایط کاملاً برابر بود
S
۳۰ خرداد ۱۴۰۳دوست عزیز شما چرا متوجه نیستی من میگم نسخه پرچمدار مرسدس بیارن چرا هی اینو میارن بنز کلا همیشه نسخه پرچمدارش خیلی قوی میسازه نمونش چند تا پست پایینتر c63 هم تو درگ هم تو رولینگ m3 رو نابود کرد چون بجای نسخه 43. 63 آورد تو رقابت من میگم وقتی نسخه پرچمدار این کلاس پرفورمنس هستش باید اونو بیارن با 911توربو s رقابت کنه. دیگه به کسی ربطی نداره که پورشه پرچمدارش 650 اسبه و بنز 812 اسبه این دو تا نسخه پرچمدار هستن باید اینا با هم رقابت کنن نه نسخه ضعیفتر
ابوالفضل
۳۰ خرداد ۱۴۰۳پورشه رو ببین چه میکنه 👌🏻👌🏻
واقعا مهندسی پورشه قابل احترامه
ای کاش صدای اگزوز خفن تری داشت
بین اینا چشمم رو زیبایی آئودی میبندم و پرفورمنس
پورشه رو انتخاب میکنم
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳آئودی اگه نسخه چهار چرخ محرک کواترو رو میاوردن اون موقع…… تماشایی بود
حسین دهمرد
۳۰ خرداد ۱۴۰۳اندازه پول یه موستانگ ۸ سیلندر اختلاف قیمت دارن
علی
۳۱ خرداد ۱۴۰۳آئودی زیباترین هست
موتور آئودی تنفس طبیعی با صدای خیال انگیز
موتور آئودی یه جواهر بیهمتاست
کاش سیستم کواترو که بالاترین مهندسی ممکن هست رو آئودی واسه این مدل میذاشت اون موقع عملکرد این جواهر تماشایی بود
حیف مرسدس ۷۰۰ کیلو بیشتره قدرتش هم ۶۵ اسب کمتره درگ تا عادلانه بود
سامان اذری
۳۱ خرداد ۱۴۰۳از سردبیر یا صاحب پیج خواهش میکنم ویدیو ها رو یکم کات کنن بعد بذارن
ویدیویی که میشد تو ۴ دقیقه دید رو ۱۶ دقیقه اپلود کردید
بخدا ما دوس نداریم گپ زدن و شوخی کردن این افراد رو دو ساعت تماشا کنیم
اون قسمت های اصلی رو اپلود کنید ممنون و خوشحال میشیم 🙏
Yasin.sn
۳۱ خرداد ۱۴۰۳پورشه که قطعا بخاطر قوی تر و چهارچرخ بودن دو تای دیگه رو زد . ولی مشکل بنز وزن زیاد و مشکل آودی تنفس طبیعی و دیفرانسیل عقبش بود .
M power
۲ تیر ۱۴۰۳چیزی از این amg gtدر نمیاد